Tiommi 20.03.2003 21:52:19 (muokattu 20.03.2003 21:52:41) | |
---|
Kertokaas ihmiset onko kellään käytössä itse tekemiä tai jonkun toisen tekemää kitaraa (en tarkoita siis mitään kaupasta ostettua Fenderiä tai ym.) Esim. jos joku tuttu soitinrakentaja tehnyt sinulle tietynlaisen kitaran. Kertokaa myös minkälainen (puumateriaali, mikit ym), missä teitte ja paljon maksoi? "Se mikä laulaen tulee, se nuuskien menee!" Sam Yaffa |
Dumb 20.03.2003 21:57:30 | |
---|
Kyselin joskus Parta-Samilta (Apulannan lisäkitaristi) custom-kitarasta ja hinnan suhteen vastaus kuului, että "maksaisi ihan vitusti". 8-) Ei sillä, että Sami mun tuttu olisi, mutta tuli vaan mieleen. Ihan ovat tehdasvalmisteisia kaikki mun kitarat. |
Kertokaas ihmiset onko kellään käytössä itse tekemiä tai jonkun toisen tekemää kitaraa (en tarkoita siis mitään kaupasta ostettua Fenderiä tai ym.) Esim. jos joku tuttu soitinrakentaja tehnyt sinulle tietynlaisen kitaran. Kertokaa myös minkälainen (puumateriaali, mikit ym), missä teitte ja paljon maksoi? Olen tehnyt kaikki (6 basoa ja 2 teleä) kitarat itse. Harrastus alkoi työväenopiston puitteissa n. 10 v. sitten kitararakentaja A-J Luoma-Rannan ja myöhemmin J. Melametsän opastuksella. "G-strings are for strippers" |
jutimone 21.03.2003 09:55:10 | |
---|
Mulla on Amfisound Ay:ssä teetetty Telecaster. Body Ameriikan leppää, Vaahtera kaula ja Ebenholz otelauta. Matti Nevalaisen Tele-mikit ja Gotoh-virittimet yms rautaosat. Sikahieno hilemaalaus ja elinikäinen takuu työlle ja materiaaleille. Hintaa kertyi 1400e joten on vielä hinta/laatu-suhteeltaan mielestäni hyvä. Valmistajan web sivut www.amfisound.com. ps. En omaa taloudellisia tai muita kytköksiä ko. firmaan |
askomiko 21.03.2003 15:40:34 (muokattu 21.03.2003 16:06:07) | |
---|
Joo, kato, täällä on tämmöstä sykkimistä ni jäi viesti vaiheeseen... Kolme käsintehtyä olen omistanut, joista yksi on ns. mittojen mukaan tehty. Profiilista löytyy kahdesta tällähetkellä olevasta kuvat. Puut on hevikepissä lehmusrunko, loimukoivukansi. Vaahterakaula ja eebenotelauta. Jazz-casterissa leppärunko ja vaahterakaula, ruusulauta. Normaalia settiä siis. Hm. Kyllästymiseen asti olen jo käsityökepeistä jauhanutkin. Eilen oli näkyvillä etusivulla myös viestiketjuja aiheesta, plärää. -> "uutta kivaa rautialta" "teettämistänne kepeistä" "Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen |
Fortune 21.03.2003 15:58:23 | |
---|
|
Mr.Purple 24.03.2003 12:51:05 | |
---|
Meikällä on yks Rautian rakentama keppi johon oon ollu tosi tyytyväinen. Runko leppää kaula vaahteraa ja bubingaa ja kansi koristeena lacewoodia. Mikit on marzion evot. Hemmetin toimiva paketti. Mr.Purple |
Mr.Purple 24.03.2003 12:52:41 | |
---|
Nii onhan mulla tässä valmistumassa yks omakin rakennelma joho tulee marzion dlx-90+ :at. Mr.Purple |
fox 24.03.2003 17:10:31 | |
---|
Tiommi: Erinäisistä kitaraelektroniikkaan liittyvistä aikaisemmista hommista ynnä alaan kuuluvasta mielenkiinnosta johtuen voin sanoa et ne kitarat mitä mulla on on yhtä lukuunottamatta kaikki jossain määrin "kustomoituja" jos ei muuten niin ainakin elektroniikaltaan. Varsinaisia rakentajan tekemiä on yks runko jonka Nevalais-Matti teki mulle -80 - luvulla.Eli se on vielä GuitarLabra. Sitten on Matin maalaama toinen runko joka on ollut projektiasteella muutaman vuoden... Kuvia täytyis vissiin koittaa saada aikaseks, tosin ei se Jaristoteleen "Guirahville" oikeen pärjää. Jaa nin, meidän bändin "oikeella" kitaristilla on Rautian keppi. Tykkää siitä kovasti. |