Hehe, minä haluaisin taatusti nähdä Behringerin pedaalin, joka käyttää 100% samoja komponentteja kuin Boss, ollen silti mainostamaansa hintaa. Saisin osia omille projekteilleni... ;) Mutta hypoteettisiähän nämä arvelut vielä tässä vaiheessa ovat. Tosin Behringer on jo omissa lausunnoissaankin maininnut olennaisia kohtia, jotka eivät tule olemaan 100% samaa kuin Boss, joten teoriaksi tuollaiset arvelut taitavat jäädäkin. No jos Bossin komponentit tulevat Kiinasta ja Behkun komponentit tulevat Kiinasta... |
Trebla 08.03.2005 18:59:25 | |
---|
Mutta hypoteettisiähän nämä arvelut vielä tässä vaiheessa ovat. Niinpä ne ovat. Heitinkin tuon ihan vaan vitsinä siitä ajatuksesta, että Behringerillä on tapana kopioda esikuvatuotteet ilman sen suurempia tuotekehityksiä =) Tosin Behringer on jo omissa lausunnoissaankin maininnut olennaisia kohtia, jotka eivät tule olemaan 100% samaa kuin Boss, joten teoriaksi tuollaiset arvelut taitavat jäädäkin. Kyllähän muovikuoret oman ongelmansa aiheuttavat esim. häiriönsiedossa, mutta eihän tuo mikään ongelma pitäisi olla. Eiköhän foliohommat ole monelle singlecoil-miehelle "piece of cake" ;) "Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998) |
zepeteus 08.03.2005 19:00:56 | |
---|
No jos Bossin komponentit tulevat Kiinasta ja Behkun komponentit tulevat Kiinasta... Metallikotelo, kunnolliset jakit ja potikat. Noista lähdetään ja muitapa en talteen keräisikään. Yhtään noista ei näiden Behkujen spekseissä (ja näkijälausunnoissa) ole vielä mainittu, enkä usko että tullaan näkemäänkään. |
Teijo K. 08.03.2005 19:09:28 (muokattu 08.03.2005 19:10:21) | |
---|
Metallikotelo, kunnolliset jakit ja potikat. Noista lähdetään ja muitapa en talteen keräisikään. Yhtään noista ei näiden Behkujen spekseissä (ja näkijälausunnoissa) ole vielä mainittu, enkä usko että tullaan näkemäänkään. No osta Bossi ja pura se. :) Niin, ymmärsin komponenteilla nimenomaan sisuskaluja. Vastuksia, piirejä, jne... |
PIM 08.03.2005 19:10:13 | |
---|
Metallikotelo, kunnolliset jakit ja potikat. Noista lähdetään ja muitapa en talteen keräisikään. Yhtään noista ei näiden Behkujen spekseissä (ja näkijälausunnoissa) ole vielä mainittu, enkä usko että tullaan näkemäänkään. Mutta kaikkea muuta paskaa uskot mitä niistä on sanottu, vaikka kukaan ei ilmeisesti ole nähnyt yhtään valmista pedaalia tähän päivään mennessä livenä. Sanos nyt mikä esim. tuollaisessa 6,3mm jakissa on niin erikoista ettei sitä osaa tehdä kuin Neutrik kunnolla? Tai jossain kytkimessä? Tai eihän potikoitakaan ole tehty vasta kuin muutama miljardi kappaletta vajaan sadan vuoden aikana joten eihän sellaistakaan kunnollista mikään kiinalaistehdas osaa valmistaa edullisesti. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
zepeteus 08.03.2005 19:23:06 | |
---|
Mutta kaikkea muuta paskaa uskot mitä niistä on sanottu, vaikka kukaan ei ilmeisesti ole nähnyt yhtään valmista pedaalia tähän päivään mennessä livenä. Jaa, että mitä muuta paskaa minä noista sitten uskon..kerro sinä kun näytät tietävän minuakin paremmin? Juuri ylläolevat pointit riittävät minulle. Hyvä heitto, vaikka sivuun menikin, kiitos. :D Sanos nyt mikä esim. tuollaisessa 6,3mm jakissa on niin erikoista ettei sitä osaa tehdä kuin Neutrik kunnolla? Kun tarvitsen Neutrikkia, ostan Neutrikkia, niitä toki löytyy eri projekteista. Eivät Bossin jakit mitään kummoista tavaraa ole, mutta toimivia kuitenkin. Mitä eroa niissä on muovisiin suoraan piirilevyyn kolvattuihin versioihin, sen saavat katkeria kokemuksia omaavat itse kertoa. Minä olen asian suhteen sen verran hyväuskoinen että luotan heidän tarinointiinsa. Korjauksia olen moisille tehnyt, joten uskon kuitenkin tietäväni mistä on kyse. Tai jossain kytkimessä? Tai eihän potikoitakaan ole tehty vasta kuin muutama miljardi kappaletta vajaan sadan vuoden aikana joten eihän sellaistakaan kunnollista mikään kiinalaistehdas osaa valmistaa edullisesti. Voe hyvä päivä, kaiva nyt hyvä mies esille se uusi Behringerin pedaali, joissa noita kunnollisia komponentteja on, katsotaan sitten. Vai lyödäänkö samantien vetoa? No osta Bossi ja pura se. :) Osui ja upposi, arvaas mitä olen joskus harrastellut? ;) |
trih 08.03.2005 20:06:41 | |
---|
Eikä siinä mitään kummempia pitäisi olla vaikka pedaalin kuori on muovia. Olen itse omistanut kaikenlaisia muovikuorisia kitarahärpäköitä enkä ole mitään radiolähetyksiä vastaanottanut. Tosin en kuvittelekkaan behkun pedaaleita keikkalavalle norsujen tallottaviksi :) Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
zepeteus 08.03.2005 21:38:00 | |
---|
Olen itse omistanut kaikenlaisia muovikuorisia kitarahärpäköitä enkä ole mitään radiolähetyksiä vastaanottanut. Jep, tämä näyttääkin olevan hyvin vaihteleva ilmiö. Ihan metallikuorisillakin, etenkin waheilla, joskus tulee ja joskus ei noita häiriöongelmia. Vahvaa liikennettä lähellä vaikuttanee asiaan myös. Tosin en kuvittelekkaan behkun pedaaleita keikkalavalle norsujen tallottaviksi :) Hehe, eipä tule itse yleensä ronsuiltua, vaikka onhan varmuus kiva kaikesta huolimatta. Onpa noita rikki poljettuja Bossejakin joskus näkynyt pari kappaletta, eivät nekään pomminvarmoja ole, vaikka kestäviksi tunnustetaan. Mutta hypoteettisiähän nämä arvelut vielä tässä vaiheessa ovat. ---- Niinpä ne ovat. Heitinkin tuon ihan vaan vitsinä siitä ajatuksesta, että Behringerillä on tapana kopioda esikuvatuotteet ilman sen suurempia tuotekehityksiä =) Taitaapa olla se heidän tavaramerkkinsä. Niin kuin Aphexin Donn Werrbach tuolla aiemmin laittamassani linkissä kertoi, kopsasivat heidänkin tuotteitaan virheineen päivineen, siinä sitä tuotekehittelyä. Ja manuaalit vielä sivu sivulta, kuva kuvalta kaupan päälle, vaan siitäpä jäivät nalkkiin sitten. Tuollapa AMZ:n Jack Ormanin mielenkiintoinen teksti pedaaleiden kopioimisesta. Moraali ja etiikkakin on jätetty pähkäilyistä pois, mainitaan tosin: http://www.muzique.com/clones.htm |
trih 09.03.2005 00:27:25 (muokattu 09.03.2005 00:29:04) | |
---|
Nyt on taas teksti muuttunut behkun sivulla: * Products mentioned herein are exclusively BEHRINGER products and are not in any way associated with and have not been approved, licensed, sponsored, endorsed, designed or manufactured (or anything else for that matter!) by anyone other than BEHRINGER. All Trademarks mentioned belong to their respective owners and are not affiliated with BEHRINGER. Rupeaa tosiaan vaikuttamaan tarkoitukselliselta mainoskikalta koko kohu. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Trebla 09.03.2005 00:37:43 | |
---|
Rupeaa tosiaan vaikuttamaan tarkoitukselliselta mainoskikalta koko kohu. Jos Behringerillä on yleisenä tapana "hieman mukaella" toisten tuotteita, niin voisi luulla, että he olisivat hyvin tarkasti tietoisia siitä, mihin asti kopioinnissa voidaan mennä polttamatta näppejään. (Kunnia voi mennä, mutta maine on itseisarvo, se vain kasvaa) "Before you play two notes learn how to play one note - and don't play one note unless you've got a reason to play it." - Mark Hollis (1998) |
Shaft 09.03.2005 09:23:19 | |
---|
Niin tuota, mutta eihän Behringerin purkissakaan lue esim. Boss eikä Hoss sen puoleen, vaan Behringer. Muistuttaahan ne alkuperäistä, mutta muuten on sama asia täysin, on oma brandinsa joka on vaihtoehto Bossille. Että siltäosin ei tuo nyt onnistu.. =) En verrannut Tokaita Behringeriin vaan mainitsemiisi piraattimerkkeihin (adibas jne). |
Pitkavirta 09.03.2005 10:07:01 | |
---|
Veikkaisin että jos ne B:n jampat lukisivat tätäkin threadia niin hykertelisivät tyytyväisyydestä. En jotenkin jaksa uskoa että ne ois tosiaan ollu niin typeriä siellä etteivät olisi tajunneet noin räikeästä kopioinnista jonkin sortin seurauksia tulevan... :) Kyllä tämän suuruusluokan tasoisessa bisneksessä kuitenkin aika pitkälle asiat mietitään. Luulenma. Joo, voi olla että jos behku olis pistäny tommosen liudan purnukoita markkinoille ihan omannäköisinä, ei tästäkään olisi jauhettu kymmentä sivua. Helvetin toimiva mainoskikka. Mä veikkaan villisti että Behringer on tehnyt niitä speduja jo alunperin tolla "uudella" ulkonäöllä. NAMMissa ja muualla sit kohun herättämiseks näytetty niitä über-kopioversioita. |
PIM 09.03.2005 10:32:18 (muokattu 09.03.2005 10:46:11) | |
---|
Helvetin toimiva mainoskikka. Mä veikkaan villisti että Behringer on tehnyt niitä speduja jo alunperin tolla "uudella" ulkonäöllä. NAMMissa ja muualla sit kohun herättämiseks näytetty niitä über-kopioversioita. Minä taas veikkaan että pedaaleja ei ole tehty vielä yhtään, tai korkeintaan muutama malliversio, sillä miksi niitä saisi vasta kesällä jos niitä olisi jo nyt varastot pullollaan. Ei ole ensimmänen kerta kun Behringer on hyvissä ajoin etukäteen heittänyt verkot vesille ja ilmaissut näin potentiaalisille ostajille että nyt ei kannata ostaa kallista muun merkkistä pedaalia kun puolen vuoden päästä "vastaavan" saa paljon edullisemmin. Jos katsotaan asioita kiihkottomasti ja moralisoimatta niin ei voi välttyä siltä mielikuvalta että Behringer hanskaa musalaitebisneksen kaikki osa-alueet suvereenisti. B:n markkinointiviestintä on tehokasta ja innovatiivista (minkä tämäkin keskustelu osoittaa), valmistuskustannukset pysyy hanskassa, tuotteet vetoavat ja täyttävät hyvin kohteena olevan laajan asikassegmentin vaatimukset, laatu*) on hintatasoon ja valmistusmääriin nähden yleisesti ottaen hyvää ja paikoin jopa erinomaista ja lisäksi he osaavat vielä haistaa alan trendit ja vastata nopeasti muuttuviin vaatimuksiin. Ei siis mikään ihme että muut alan toimijat eivät katso hyvällä kaikkia niitä keinoja, joilla B on tähän tilanteeseen päässyt, vaikka samat toimet jonkun pienemmän tai heikommin menestyneen yrityksen kohdalla eivät aiheuttaisi läheskään vastaavia reaktioita. Eli vähän kuin Ferrari F1:ssä. *) "Laatu muodostuu tuotteen tai palvelun piirteiden ja ominaisuuksien joukosta, joiden avulla tuote tai palvelu tyydyttää ASIAKKAAN asettamat sekä toiminnalliset että ei-toiminnaliset vaatimukset." ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Teijo K. 09.03.2005 11:51:36 | |
---|
Minä taas veikkaan että pedaaleja ei ole tehty vielä yhtään, tai korkeintaan muutama malliversio, Tätä muuten ounastelin jo silloin, kun nuo ensimmäiset kuvat pedaaleista tulivat sivuille. Miksi ne muuten olisivat laittaneet kuviksi nimenomaan tietokonegrafiikalla tehtyjä kuvia. Niitä on halpa tehdä ja halpa muokata. Noiden muovinvalutyökalujen kanssa on eri juttu. Sen työkalun tekeminen maksaa kaikkein eniten. |
SoulMan 09.03.2005 12:15:55 | |
---|
Niin kun Jenkki sano : ANY NEWS IS GOOD NEWS! Ei ole mistään pedaleista puhuttu ikinä niin paljon kuin uusista Behringerin pedaleista. (Pedaleista joita ei ole edes olemassa) Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
Fortune 09.03.2005 13:47:45 | |
---|
Tätä muuten ounastelin jo silloin, kun nuo ensimmäiset kuvat pedaaleista tulivat sivuille. Miksi ne muuten olisivat laittaneet kuviksi nimenomaan tietokonegrafiikalla tehtyjä kuvia. Niitä on halpa tehdä ja halpa muokata. Noiden muovinvalutyökalujen kanssa on eri juttu. Sen työkalun tekeminen maksaa kaikkein eniten. Juu, ja onhan se halvempaa kokeilla virtuaalisesti, kuinka pitkälle kopioinnissa saa mennä ilman että kukaan huomaa tai suuttuu. Jos pelaisi rehellisesti, voisi keskittyä tekemään niitä pedaaleja ilman myllytystä julkisuudessa ja oikeustaistoja. Mutta kai se on niistä kivaa. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
Teijo K. 09.03.2005 13:54:58 | |
---|
Niin kun Jenkki sano : ANY NEWS IS GOOD NEWS! Ei ole mistään pedaleista puhuttu ikinä niin paljon kuin uusista Behringerin pedaleista. (Pedaleista joita ei ole edes olemassa) All publicity is good publicity. :) |
Teijo K. 09.03.2005 13:56:53 | |
---|
Juu, ja onhan se halvempaa kokeilla virtuaalisesti, kuinka pitkälle kopioinnissa saa mennä ilman että kukaan huomaa tai suuttuu. Jos pelaisi rehellisesti, voisi keskittyä tekemään niitä pedaaleja ilman myllytystä julkisuudessa ja oikeustaistoja. Mutta kai se on niistä kivaa. Hähhäh. Ylikansalliset firmat, kuten Behringer, Gibson, Boss ja Marshall eivät tee koskaan mitään siksi että se olisi "kivaa". Kyllä sitä bisnestä pyöritetään ihan muista syistä. |
M-Juhana 09.03.2005 14:06:56 | |
---|
Olen tämän triidin innoittamana täst' edest päättänyt käyttää vain ja ainoastaa Behringerin kitarakamppeita !! Vahvareita, efektejä ja tulevaisuudessa pedaaleja (toivottavasti pian). NO REMORSE ! -Lemmy- |
askomiko 09.03.2005 14:22:25 | |
---|
Ketä lähtee Frankfurtiin musakkimessuille? Siellä on hianoo, on tarpeeks kattomista viikoksi. Ja pari hallia jää käymättä silti. Jos vaikka Behkuja näkys. |