Aihe: Tomi Markkola - Kotimaa
1 2 3 4 5 6
uruttaja
06.03.2005 19:39:05
Kiitos, tunnekko sää mut?

Minut se tuntee, enkä usko kuuluvani aikuisten oikeasti siihen ryhmään.
mack the knife
06.03.2005 20:13:59
Ihmettelen vaan kovasti miksi vanhat topit ottaa niin raskaasti nuoret soittajat?

Älä nyt, Haaviston Ollikin sanoi, että perhana, minusta taitaa tulla vanhemmiten kärttyinen vanha soittaja. Kaikista tulee joskus... :)
-Mistä otteesta tää menee?
half
06.03.2005 20:39:45
Älä nyt, Haaviston Ollikin sanoi, että perhana, minusta taitaa tulla vanhemmiten kärttyinen vanha soittaja. Kaikista tulee joskus... :)

Vain ajan kysymys. Hitaasti tai nopeasti, mutta varmasti. Pahimpia ovat kärttyiset entiset soittajat.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
juhist
06.03.2005 20:41:49
Eiköhän se asenne ole tässäkin avainsana?

Nämä heviheikit on ihan yhtä tiukkapipoista porukkaa, kuin suurin osa oopperalaulajia. On olemassa vain yksi totuus ja jos teet pikkusenkin sen vierestä, niin olet armotta perseestä ja ikuisesti ilman katu-uskottavuutta. Väitän edelleen että suuri osa tuosta Juhiksen pullistelusta on sitä että mikään muu genre ei taitu.

Tuota, jos vain suinkin ymmärsin äsköisen kommenttisi, niin saat syödä sanasi.

Vaikka tällähetkellä pääbändini onkin rock-yhtye, soitan lisäksi mm. teatteriorkesterissa (7-12 jäsentä) kontrabassoa, teatterissa pyörii tällähetkellä musikaali, jossa soitan valssia, humppaa, jazzia...

Puhallinorkesterissa soitan alttotorvea sen minkä kerkeän, genre vaihtelee klassisesta vanhoihin iskelmiin.

Harmonikkaa soitan (nykyään aika harvoin) kotona, ja sillähän ei hevi taitu..

Big Bandissakin olen päässyt muutamat kerrat soittamaan bassoa, ja siitä erityisesti nautin. Genre: Blues, jazz, lattari..

Se kuinka hyvin soittimet hallitsen on toinen juttu, eli et taittuuko, mutta sanoisin että harjoittelemalla taittuu kyllä.
Muuthan vetää toki "pystystä"...
Mutta ne tekeekin hommaa ammatikseen (?), enkä haluakkaan verrata itseäni ammattilaisiin.

Sori, joutu vähän leijumaan, mutta mulla on vaan niin heikko itsetunto. =)

Sä et oo varmaan nähny sitä mainosparia, jossa toisessa on pojalla pizzaa ja isä yrittää saada kerjättyä palasen. -"Aika näppärä poppikappale se Narvana.
Toisessa isällä on pizza ja poika yrittää saada palasen: Aika näppärän lintulaudan väsäsit eilen.

Tuli vain mieleen sukupolvien välinen kuilu ja siitä nuo mainokset...

Ok, joo olis ollu hauska juttu, jos olisin tajunnu.

Soitatko sä muuten tanssimusiikkia?

Sanan varsinaisessa merkityksessä, en, mutta mieli tekisi kyllä perustaa tanssiorkesteri. Ja ehkä joskus perustankin.

Joo, no ei tullut tästä Tomi Markkola - Kotimaa -threadia, mutta ei kai siinä sitten hittojakaan.
Mun puolesta sota on ohi.
Tulipahan hauskoja keskusteluja, ja uusia tuttavuuksia.
Oon mä vaan aika nokkela
R.Syke
06.03.2005 22:07:01 (muokattu 06.03.2005 22:08:48)
Mä haluaisin ihan vakavissani jatkaa tätä uskottavuuskeskustelua....

Mä itse koen, että "uskottavuusongelmaa" ei ole olemassa. Joko sä osaat soittaa genreä tai et, mutta ihan sama minkänäköinen, minkäikäinen sä/sun bändisi on....

...Voisin kertoa, että itse kyllä soitan rokkia, jatsia ja humppaa kolmessa eri bändissä ja ei missään mun "uskottavuutta" ole pistetty kyseenalaiseksi.

Muuttaako pukeutuminen ja bändikaverit mun "uskottavuutta" soittajana?

-Tästä annan + -merkinnän Baronille. Tilanne kohdallani suunnilleen sama, tosin bändejä on neljää eri tyyppistä ja viides tulossa...

-Täysin katu-uskottavuutta miettimättä :) Aika uskaliasta.

....juuri yhden bändin harjoituksista palannut

bg

Musta tuo Juhist on oikeassa, kun ottaa vaikutteita noin monesta genrestä. Hyviä jatkoja vaan harrastukselle.
uruttaja
06.03.2005 22:11:00
-Tästä annan + -merkinnän Baronille. Tilanne kohdallani suunnilleen sama, tosin bändejä on neljää eri tyyppistä ja viides tulossa...

-Täysin katu-uskottavuutta miettimättä :) Aika uskaliasta.

....juuri yhden bändin harjoituksista palannut

bg

Musta tuo Juhist on oikeassa, kun ottaa vaikutteita noin monesta genrestä. Hyviä jatkoja vaan harrastukselle.

Samoin, kehut näin julkisestikkin.
Fuzzy Boner
06.03.2005 23:47:33
Mut niinhän tuo on että se jengi jotka kelaa jotain hiton uskottavuutta on kyllä jotenkin hakoteillä. Kukin tehköön tyylillään just sitä mitä huvittaa ja jos itse uskoo itseensä nii se on jo puoli voittoa. Kaikille tasapuolisesti tsemppiä harrastuksessa ja/tai ammatissa!

T: Aktiivinen harrastajammattilaineverländiläinenjokaeiuskorajaaitoihineikäkyräilyyn
Olet kirjoittanut keskusteluun 7250 kirjoitusta
Tankero
07.03.2005 12:43:42
Tähän komppia. Penikat narisee eikä ne tiedä yhtään mitään yhtään mistään. Nämä pellet on ihan kuutamolla, mä vedän niiden biisit pystystä mutta ne ei vedä mun,.....

Missähän porukoissa lienet viimeaikoina liikkunut. Minä olen nimittäin ollut huomaavinani, että näillä "penikoilla" tuntuu nykyään nimenomaan taittuvan. Esim. näillä muutamilla Patelan nuorilla rumparisteilla. Oikeastaan kyllä myös basisteja, kiippareita ja kitaristejakin löytyy tosi kovia penikoita. Ja lisää on tuloa. Lähdepä käymään keväällä, kun konsalla tulee taas bändibäng, missä nuoriso esittelee taitojaan.
uruttaja
07.03.2005 12:54:09 (muokattu 07.03.2005 13:05:51)
Missähän porukoissa lienet viimeaikoina liikkunut. Minä olen nimittäin ollut huomaavinani, että näillä "penikoilla" tuntuu nykyään nimenomaan taittuvan. Esim. näillä muutamilla Patelan nuorilla rumparisteilla. Oikeastaan kyllä myös basisteja, kiippareita ja kitaristejakin löytyy tosi kovia penikoita. Ja lisää on tuloa. Lähdepä käymään keväällä, kun konsalla tulee taas bändibäng, missä nuoriso esittelee taitojaan.

Lähetään vaan. Tarjoan kaljat. Olin kattomassa Konservatorion Bond-konserttia. Hieno oli.

Taittuuhan niillä, mitä kapeampi tahtilajivalikoima, niin sitä varmemmin ja paremmin. Mutta kun lyödään esim. mikki eteen ja sanotaan: LAULA, niin eipäs olekkaan enää ketään kotona. Onhan niitä hirmu taitavia basistejakin pitkin Suomea, mutta eihän sullekaan löydy kahdeksi viikoksi tuuraajaa?
Tankero
07.03.2005 17:19:28
Lähetään vaan. Tarjoan kaljat. Olin kattomassa Konservatorion Bond-konserttia. Hieno oli.

Taittuuhan niillä, mitä kapeampi tahtilajivalikoima, niin sitä varmemmin ja paremmin. Mutta kun lyödään esim. mikki eteen ja sanotaan: LAULA, niin eipäs olekkaan enää ketään kotona. Onhan niitä hirmu taitavia basistejakin pitkin Suomea, mutta eihän sullekaan löydy kahdeksi viikoksi tuuraajaa?

Huutavat soittajat, tai ainakin basistit ja rumparistit tuntuu olevan katoava luonnonvara. Tai ainakin sellaiset joilla taittuu. Tai jotain.
WanhaWetäjä
08.03.2005 00:59:17 (muokattu 08.03.2005 01:00:43)

Tuttua juttua,joku vuosi sitten oli nuoria tuuraajia bändissä,k-esoja ja rumpaleita,eipä moni laulanut,soitto kyllä yleensä toimi...JOS oli ne laput ...

En mä ainakaan lähtis ihan äkkiä "laulava basisti"-tuuraus keikalle Lappiin/laivalle,jo toi pelkkä asetelma haiskahtaa siltä,että muut ei laula:HIRVEÄ työmäärä paskalla liksalla(=minimi)NOU TÄNK JUU...laulakaa ite,prkl :-)))

EDIT pitäskö olla viä kamat ja auto???
Tankero
08.03.2005 11:45:46
Tuttua juttua,joku vuosi sitten oli nuoria tuuraajia bändissä,k-esoja ja rumpaleita,eipä moni laulanut,soitto kyllä yleensä toimi...JOS oli ne laput ...

En mä ainakaan lähtis ihan äkkiä "laulava basisti"-tuuraus keikalle Lappiin/laivalle,jo toi pelkkä asetelma haiskahtaa siltä,että muut ei laula:HIRVEÄ työmäärä paskalla liksalla(=minimi)NOU TÄNK JUU...laulakaa ite,prkl :-)))

EDIT pitäskö olla viä kamat ja auto???

Sulle voi haista, mutta totuus voi olla toinen. Totta kai pitäis olla kamat + auto. Luonnollisesti sais myös roudata yksin.
Eikä me kyllä oikein osata soittaakaan.
juhist
08.03.2005 15:10:24
Huutavat soittajat, tai ainakin basistit ja rumparistit tuntuu olevan katoava luonnonvara. Tai ainakin sellaiset joilla taittuu. Tai jotain.

Taikakuun Janne Raappana tuli mieleen heti kärkeen, sitten onkin jo vaikeampi keksiä tällä hetkellä "pinnalla" olevista.
STAM1NA !!!
dizzy
08.03.2005 15:14:15
Taikakuun Janne Raappana tuli mieleen heti kärkeen, sitten onkin jo vaikeampi keksiä tällä hetkellä "pinnalla" olevista.

Unohditko tahallas A.Havakan...?
uruttaja
08.03.2005 15:49:28
=)
En toki tahallani. Arja kunniaan!

Reijo Kallio.
mack the knife
08.03.2005 16:24:18
Pekka Hartonen :)
Oi Sally Spectra, mikä supliikin säihke!
uruttaja
08.03.2005 16:47:52
Pekka Hartonen :)

Taitaa Pekka olla pitkään toipilaana sydänleikkauksen jäljiltä.
Tankero
08.03.2005 16:50:40
Taitaa Pekka olla pitkään toipilaana sydänleikkauksen jäljiltä.

Teuvo Oinas
uruttaja
08.03.2005 16:51:36
Teuvo Oinas

Meneppä tästä yli: Renne-Juhani!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)