Käytän Edirolia FL Studion kanssa ja niin että laitan vaikka trumpetti soundin siihen, ja duunailen, ja seivaan. Tähän asti kaikki OK, mutta kun taas seuraavan kerran aukaisen projektin niin Edirol onkin alkuasetuksissa, eli tuon seivaamani trumpetin paikalla onkin flute. Olen yrittänyt kaikkea mahdollista mutta aina vaan tuo vitun flute on siinä kun uudelleen aukaisee. Muut DX/VST instrumenti/efectit kyllä "muistavat" asetukset jotka säädän biisiä varten mutta Edirol pitää joka kerta säätää uudelleen. Tämä on todella ärsytttävää jos käytössä on esim 10 muutakin "raitaa" ja nämä pitää uudelleen säätää oikeisiin soittimiin. Voiko olla että olen käsittänyt jotain väärin? |
Käytän Edirolia FL Studion kanssa ja niin että laitan vaikka trumpetti soundin siihen, ja duunailen, ja seivaan. Tähän asti kaikki OK, mutta kun taas seuraavan kerran aukaisen projektin niin Edirol onkin alkuasetuksissa, eli tuon seivaamani trumpetin paikalla onkin flute. Olen yrittänyt kaikkea mahdollista mutta aina vaan tuo vitun flute on siinä kun uudelleen aukaisee. Muut DX/VST instrumenti/efectit kyllä "muistavat" asetukset jotka säädän biisiä varten mutta Edirol pitää joka kerta säätää uudelleen. Tämä on todella ärsytttävää jos käytössä on esim 10 muutakin "raitaa" ja nämä pitää uudelleen säätää oikeisiin soittimiin. Voiko olla että olen käsittänyt jotain väärin? Ainakin Cakewalk Sonarin kanssa pelaa hyvin kunhan lataa instrumentit midikanavista. Eikä Orchestral rackview ikkunasta. Teemujazz |
Käytän Edirolia FL Studion kanssa ja niin että laitan vaikka trumpetti soundin siihen, ja duunailen, ja seivaan. Tähän asti kaikki OK, mutta kun taas seuraavan kerran aukaisen projektin niin Edirol onkin alkuasetuksissa, eli tuon seivaamani trumpetin paikalla onkin flute. Olen yrittänyt kaikkea mahdollista mutta aina vaan tuo vitun flute on siinä kun uudelleen aukaisee. Muut DX/VST instrumenti/efectit kyllä "muistavat" asetukset jotka säädän biisiä varten mutta Edirol pitää joka kerta säätää uudelleen. Tämä on todella ärsytttävää jos käytössä on esim 10 muutakin "raitaa" ja nämä pitää uudelleen säätää oikeisiin soittimiin. Voiko olla että olen käsittänyt jotain väärin? RTFM - ei voi muuta sanoa, koska siellä manuaalissa tosiaan lukee ihan selvällä enklannin kielellä, että orchestral ei osaa tallentaa projektin mukana niitä saundien muutoksia vaan ne pitää tallettaa erikseeen sieltä orchestralin omasta performanse options valikosta. Sieltä tallennetaan se sun tekemä presetti .ope päätteiseksi tiedostoksi ja sitte jos lataat projektin uusiks, ni orchestralista pitää aina vielä erikseen ladata ne asetukset sieltä performance optionsista (vai mikä nyt olikaan). Kyllä. Tämä on aivan perseestä, mutta niin se vaan toimii. - Li'oN Musiikissa on joitakin asioita jotka eivät musiikkiteknologian kehittyessä muutu miksikään, kuten: Kun rahaa pistetään palamaan, niin paska alkaa haista. Rankasti. |
Tämä on aivan perseestä, mutta niin se vaan toimii. You said it best brother ;) Tähän saakka oon laittanu aina muistion projektinäkymään päällimmäiseksi missä lukee jokasen kanavan soitin... huhhuh. =) Näin minäkin teen, laitan kanavan nimeksi esim "turmpetti" ja kaivan sen aina uudelleen tekemästäni presetistä. Tämä on todella väsyttävää puuhaa jos soittimia on enemmän kuin 1. Kiitoksia tiedoista, tätä pelkäsinkin koska yleensä nuo asiat menevät samoilla kaavoilla plugareissa ym. ja kun en niitä (soittimia) yrityksistä huolimatta saanut pysymään paikallaan niin olin sitä mieltä että se ei edes ole mahdollista, koska yleensä jossain ohjelmassa on joku "oma" juttu niin löydän sen kyllä. |