Aihe: Mitä musakkia on kiva soittaa?
1 2 3
tanjuli
07.03.2005 13:49:34
"Isabella, Isabella,
Isabella, -bella -bella Sevillasta.
Kun mä kerran iltasella
luotas salaa hiivin poies puutarhasta.
Isabella, Isabella, mitä tunsin, siitä kerron mä nyt:
Syömmessäin soi äänesi vain,
on sydämeeni lemmen liekki syttynyt!

Andalusian kukka......"

"Tietää sen Milano,
laulaa sen sopraano,
ja soittaen nyt kerron mä sen:
Parasta on maailmassa
hotta, hotta chocolotta!
Oi, signora voitte antaa nyt lapsillenne
hotta hotta chocolottan,
herkku on se kaikkien TRÖÖT
herkku on se kaikkien!"

semmonen arri ettei paremmasta väliä :D
[i hear voices but at least they're on tune]
mack the knife
07.03.2005 13:51:38
Ohi meni taas, harmi... ;o(((

Niinpä teki...
-Mistä otteesta tää menee?
Neljä Ruuvia
07.03.2005 13:55:41
Mä en oo vielä koskaan päässyt soittamaan tätä vaikka diggaankin Joukoa ja Kostia isosti... Mutta ois kiva vetää
"Sillä lailla pallo pomppii"
Että sitä minusta ois kiva soittaa...Kukaan ei osaa sitä kuitenkaan.Varsinkaan vanhat eikä nuoret.
Jäärä
07.03.2005 13:56:07
Aika monenlaista musaa on kiva soittaa, oikeistaan melkein kaikkea. En saa minkäänlaisia väristyksiä mistään "vaikeista" tai "soittajaystävällisistä" (mitä nuo nyt sitten ovatkin, yleensä jotain turhanpäiväistä kikkailua sisältäviä kökköbiisejä) kappaleista, riittää, että biisi on hyvä.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
pekkajau
07.03.2005 14:02:24
"Sucu Sucua"
baron
07.03.2005 14:02:36

Fazerina, Fazerina,
tumma tyttöni suloinen.
Fazerina, Fazerina,
sulle vain minä laulelen

On ehkä toisten suokkina Wilhelmiina,
ehkä Karoliina taikka joku muu,
vaan mielessäin mulla ain' on Fazerina,
rakkain on hän ainoa ystäväin.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
baron
07.03.2005 14:02:43 (muokattu 07.03.2005 14:03:09)

vhre
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
Sertzo S
07.03.2005 14:12:04
Fazerina, Fazerina,
tumma tyttöni suloinen.
Fazerina, Fazerina,
sulle vain minä laulelen

On ehkä toisten suokkina Wilhelmiina,
ehkä Karoliina taikka joku muu,
vaan mielessäin mulla ain' on Fazerina,
rakkain on hän ainoa ystäväin.

Karkkilafkan pikkujoulussa ja baron saa minttusuklaata juodakseen, ei kun syödäkseen.;)
Sertzo S
07.03.2005 14:18:33 (muokattu 07.03.2005 14:18:42)
Omaa luokkaansa Veikko Tuomen laulama 'Tyttö kaivolla' -biisi.
"Likvili vili likvili lvili vak vak vak vaa" ja jne... siinä B-osassa. Kaivakaapa esiin!
Ja tuo rallatusosa pitäisi vetää kolmiäänisenä ja aivan vakavin ilmein.
baron
07.03.2005 14:19:13

Karkkilafkan pikkujoulussa ja baron saa minttusuklaata juodakseen, ei kun syödäkseen.;)

1953 Fazer toi Fazerinan markkinoille
1954 Olavi Virta sävelsi, sanoitti ja levytti Fazerinan
1984 Acker Bilk levytti instrumentaaliversion
manjaana
07.03.2005 22:51:06
Niinpä teki...

Ei auta, nyt pitää jättää lattarit ja jivetykset ja käydä vaan tunnelmoimaan... ;o))
Elämä alkaa, kun koira kuolee ja lapset lähtee...
Neljä Ruuvia
07.03.2005 23:05:31
Mulla on pallo ja sä tiedät sen, minä nyt päätän ja tingi mä en, sinut jos tahdon niin sun myös saan, sillä lailla pallo pomppii usko vaan.... Tämäkö???

Just se,ihan paras kitarasoundi. Arvaukseni on että on Heikki Laurilan psykedeeliseltä kaudelta. VOI olla kyllä joku muukin.
poppamies
07.03.2005 23:38:15

Kun pitää soittaa tanssimusaa, ja joskushan sitä on pakko soittaa kun jengi alkaa joraamaan tai vaikkapa vain nojaamaan, niin soitan mielellään esim. Santanan "American Gypsy".
Se on siisti kappale se ja menee täydestä suomalaiseenkin tanssiyleisöön.
"G-strings are for strippers"
Eddy
08.03.2005 00:07:52
Mä en oo vielä koskaan päässyt soittamaan tätä vaikka diggaankin Joukoa ja Kostia isosti... Mutta ois kiva vetää
"Sillä lailla pallo pomppii"
Että sitä minusta ois kiva soittaa...Kukaan ei osaa sitä kuitenkaan.Varsinkaan vanhat eikä nuoret.

Mä pääsin joskus muutamana iltana.Joukon kitarasoundi oli muistaakseni aika lähellä levyllä olevaa soundia,eli siis just kurko.
Koskettelen soittimia...
veeka
08.03.2005 01:01:52
Näin kalvotaiteilijan näkökulmasta ajatellen, kaikenlaista lattariosastoa on hauska vetää, ehkä johtuu siitäkin, että tuon tyylistä tulee soitettua keikoilla loppujenlopuksi aika vähän. Kyllä jokaisen rumpalin sisällä asuu pieni Tito Puente! Samoin tuommonen groovaava suffle on lystiä.
Soittajat soittaa ja haitaristit haittaa....?
jmercy
12.03.2005 21:21:39
Heh heh, kyllä teiltä löytyy juttua aiheeseen kuin aiheeseen. Lattari tuntuu kiinnostavan ainakin rytmipuolella, sehän onkin erittäin haastava laji, jossa meillä on vielä paljon opittavaa. Tjoo, kommenttina vielä, eihän biisin tartte olla tilu, että se ois hauska soittaa, usein hyvin yksinkertainen on kaunista. Mutta kieltämättä joku haaste herättää yrittämään parhaansa.
jmercy
12.03.2005 23:36:22
Näin kalvotaiteilijan näkökulmasta ajatellen, kaikenlaista lattariosastoa on hauska vetää, ehkä johtuu siitäkin, että tuon tyylistä tulee soitettua keikoilla loppujenlopuksi aika vähän. Kyllä jokaisen rumpalin sisällä asuu pieni Tito Puente! Samoin tuommonen groovaava suffle on lystiä.

Tito on kova. Lisäksi täytyy sanoa, että Suomessa on todella kovia rumpaleita & basisteja, joiden kanssa on ollut todella kiva soittaa. Mitäpä olisi tilu ilman kunnon groovea, kiitos.
KoskPaavo
13.03.2005 10:27:43
Omaa luokkaansa Veikko Tuomen laulama 'Tyttö kaivolla' -biisi.
"Likvili vili likvili lvili vak vak vak vaa" ja jne... siinä B-osassa. Kaivakaapa esiin!
Ja tuo rallatusosa pitäisi vetää kolmiäänisenä ja aivan vakavin ilmein.

Entäpä Henry Theelin "Tiritomba"?
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
Sertzo S
13.03.2005 11:45:56
Entäpä Henry Theelin "Tiritomba"?
"Minä tulen, minä tulen meren rantaan, siellä kohtaan oman armaan".... jne
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)