Aihe: Äänittämisongelmia
1
BigOrange
07.03.2005 18:31:07
tere! Olis tarkoitus väsätät jonkinlaista demoa kahdella kitaralla kun kerran biisejä löytyy mutta niitä muita jäseniä ei(rummut, basso) niin olis helpompi näyttää minkälaista tavaraa tulee. Ongelma siis kun en ole niin hirveän kokenut näissä äänittämispuuhissa, ja kun oltiin treenikämpilä ja yritettiin nauhoittaa niin siitä ei oikein saanu mitään laadukasta jälkeä vaikka mun järjen näillä kamoilla pitäis onnistua. Eli löytyy Behringerin V-amp PRO ja Fostex VF-08 kasiraituri. niitä yritin ensin suoraan yhdistää mutta siitäkun en saanut mitään järkevää jälkeä, Toinen ratkaisu mikä toimi paremmin oli että mikitin vahvistimen (Orange OR120 ja 4x12 kaappi) ja sit sitä kautta raituriin suoraan. Joka tapauksessa olisin hirveen kiitollinen jos joku voisi vähän jaata viisauksiaan. Ja jos jollakin on kokemusta just V-ampin kanssa niin olis kiva kuullla miten on toiminut. Kiitos!
BigOrange
07.03.2005 19:17:44
Hola!

Mitä tarkoitat järkevällä jäljellä? Tai oikeastaan mitä tässä tapauksessa oli se järjetön jälki? Särkikö ääni liikaa?

jees, siis särkee jonkun verran (soundissa aika raju särö muutenkin mutta..) ja kuulostaa "puurolta"....

Mikittämällä olen itse saanut usein omaa korvaa miellyttävämmän soundin. Riippuu tietenkin käytettävissä olevasta laitteistosta.
Jouni Antero
07.03.2005 19:22:52
Aika monen (myös minun) mantra äänittäessä särökitaraa on "vähemmän on enemmän", eli vähempi säröä, niin se sounsaakin usein isommalta. Hassua mutta toimii (nyt ei puhuta nuclear-uber-killer-tsunami-soundeista...)
kiiski
07.03.2005 21:12:23
Epäilen, että teillä on digitallentimen gain-säätö liian suurella. Sillä pystytään säätämään sisääntulevan äänen voimakkuutta. Jos se on liian isolla, vahvistaa laite signaalia liikaa ja se säröytyy. Tietyissä tapauksissa tämmöinen säröytyminen voi olla jees, mutta teidän digitallentimen kanssa lopputulos on vähemmän jees :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)