Aihe: Pärjääkö ilman basistia?
1 2 3
arancia
16.03.2003 10:47:49

oletkohan nyt lukenut näitä kirjoituksia ollenkaan? meillä on nyt jo se basisti...

No mutta eihän sillä nyt ole mitään väliä, kai muutki voi näitä keskusteluja lukea ja oppia... :)
Jos et itse tiedä niin ei sitä kukaan puolestakaan päätä...
E_Heikkilä
19.03.2003 23:34:40
Mitä tulisi bändistä ilman rumpalia ? Mitä tulisi bändistä ilman kitaristia ? Mitä tulisi bändistä ilman basistia?

Ei mitään, jokaisella soittimella on oma tehtävänsä ja jos yksi puuttuu homma kusee.

Näin kun puhutaan basistin puuttumisesta se olisi täydellinen katastrofi.

Koittakaapa säätää kuunteluvehkeittenne bassot/Eq:uun matalat nollille . tulos = uskomatonta piipitystä, eli musasta puuttuu silloin "muna".
Basson puuttuminen vie musiikista juuri sen potkun ja nimenoman "munan" ja sehän on 50% rytmistä eikö vain rumpalit. Mitä tekisitte kun basisti lähtisi bändistänne lähtisitte itse perässä eikö?

Basistin huomaamattomuus on ihan kiinni soittajasta itsestä.
Suurin osa basisteista tyytyy soittamaan sitä perus bumbumbumbum juttua. Ja sen jälkeen todetaan että onpas tätä helppo soittaa , ja suurin osa ei edes osaa sitä kunnolla.

Kuunnelkaa näitä : Bela Fleck /Victor Wooten
Jaco Pastorius
RHCP : Flea
Dream Theater : John Myung
Rush : Geddy Lee (biisi YYZ aika magee )
Iron Maiden : Steve Harris
Pekka Pohjola
Manowar (joka levyllä 1 biisn basso soolo)
Primus : Les Claypool
voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään........

Ja yleensä ottaen kaikki musiikkityylit ovat sairaalloisen riippuvaisia bassosta. Se kuka väittää basson olevan tarpeeton ja "ei niin tärkeä" on vielä ruohon juuri tasolla musa hommissa, kyllä näin vain on.

Käykää muuten kuuntelemassa basso sooloni Quasimodo yhtyeemme sivuilta biisissä "Emmätiedä".

www.soundmen.net/band.asp?id=2648

www.mikseri.net/artistit/?id=20968 (

Ei kannata sitten säätää bassoja täysille kun kuuntelette sen, kun miksaus vähän lykkäs liikaa matalia ja homma mölisi.
E_Heikkilä
20.03.2003 19:01:39 (muokattu 20.03.2003 23:05:13)
Jonna Tervonmaan bändihän veteli jossain välissä ilman basistia ja hyvältähän se kuulosti. Kitaristi tosin soitti baritonikitaraa.... Korjatkaa jos oon väärässä.

Tiedätkö mikä on baritonikitara ?

Sehän antaa myös matalampia ääniä kuin normaali kitara, joten siinä meille basso. Sama asia kun soittasi 12 kielistä bassoa
eRZu
10.04.2003 18:38:50
ei mun mielestä.. laulajana kuuntelen yleensä bassoa, koska biisit jota me soitetaan on hyvin riippuvaisia bassosta.. kuunnelkaapa Zen Cafè:n Mies jonka ympäriltä tuolit viedään ja kuvitelkaa se ilman bassoa..aika kuivaa eiks jeh? o_O
Music is the power of my life!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)