Aihe: Burzum
1 2 3 4 5 619 20 21 22 23
cfe
07.03.2005 02:18:25

Siitä on tullut päivitetty versio.
http://www.causeforeffect.org
Mufasa
07.03.2005 15:49:09
Löytyykös mistään tämän Vargin haastatteluja tai muuten vain maukkaita sitaatteja?
Kevyt on askel kuoleman, sillä elämä on raskas taakka kantaa.
lxi
07.03.2005 17:11:55
Löytyykös mistään tämän Vargin haastatteluja tai muuten vain maukkaita sitaatteja?

Googlesta varmaan kannattaa koettaa... Itse olen löytänyt mm. paljonkin herran kirjoituksia (kirjankin muodossa julkaistuja, kai?).
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Iscariah
14.11.2005 16:24:28
Maaliman paras bm-bändi ylivoimaisesti. Tykkään kaikista levyistä aivan älyttömästi.

Toisiksi uusin on ehkä semmonen tasapaksuin (paitsi ekan kappaleen pierutorvet).
Filosofem on ehdottomasti paras. Jesus' Tod on ehta legenda.
En oikein muuta pahaa osaa bändistä sanoa kuin sen toiseksi uusimman (eikä sekään missään nimessä huono levy ole).
Nämä synalevyt vaan on joillekkin vaikeasto suhtauduttavaa materiaalia.
Varg Vikernes on nero ei siitä pääse mihinkään. Epäilijät ovat väärässä
carnation
14.11.2005 16:40:06
Maaliman paras bm-bändi ylivoimaisesti. Tykkään kaikista levyistä aivan älyttömästi.

Itse en kamalasti tuota blackia kuuntele mutta Emperor ja Burzum on kyllä perhanan kovia.

Filosofem on ehdottomasti paras. Jesus' Tod on ehta legenda.

Kyllä. Upea kansitaide ko. levyssä ja Jesus' Todin rumpuraita on kunnon tykitystä.

Nämä synalevyt vaan on joillekkin vaikeasto suhtauduttavaa materiaalia.
Varg Vikernes on nero ei siitä pääse mihinkään. Epäilijät ovat väärässä

Nuo synalevyt on ehkä vähän laimeita. Paikoittelen hienoja ja vahvoja tunnelmia, varsinkin Hliðskjálfin alkupuolen kappaleissa, mutta eivät loppujenlopuksi tarjoa yhtä paljon kuin bm-aikakauden Burzum-levyt. Varg on yksi niistä harvoista muusikoista jotka saavat 10 minuuttia pitkän, pelkkää yhtä riffiä toistavan kappaleen toimimaan mitä hienoimmalla tavalla. Ymmärrän toki senkin näkökulman että joku sanoo Burzumia ihan paskaksi. Burzumissa on kuitenkin kyse tunnelmasta, jota levynkannet ja Kittelsenin maalaukset tukevat upeasti. Ei niinkään siitä että onko se nyt niin hyvin soitettua tai tuotettua.
"Soitossani ei ole mitään epätarkkaa." (Yngwie Malmsteen)
OSTAKAA LEVYJÄ!
ydinaukio
15.11.2005 12:03:09
Samaan paikkaan joutais kaikki vammaset ja vanhukset. Ei niillä tee mitään.

Niin, kaikki sellaiset vammaiset ja vanhukset jotka ovat tappaneet ihmisiä.
lethus1
15.11.2005 13:25:00
Jos minä haluaisin kuunnella syntikkamusaa, kuuntelisin jotain aivan muuta kuin Burzumin paria viimoisinta. Kyseessähän kuitenkin taitaa olla henkilö-worshippiin perustuva ilmiö, jossa melko paskaa casio-suhinaa on pakko kuunnella sen takia kun se on Vargin tekemää. Sitten yhtäkkiä kun sitä on väkipakolla kuunnellut niin rupeaapa jopa hieman (oikeasti) tykkäämään. Jos näin käy, kannattaisi ehdottomasti tutustua moniin pari potenssia parempiin syntikka-bändeihin.

Kannattaa myös tutustua häkkilintu Vargin nykyisiin mielipiteisiin monista asioista. Ihan "hupsua" luettavaa.

Vielä, Filosofem toimii itselleni parhaiten. Muutama ihan helvetin hyvä biisi.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
carnation
15.11.2005 16:12:36 (muokattu 21.06.2006 21:31:40)
Jos minä haluaisin kuunnella syntikkamusaa, kuuntelisin jotain aivan muuta kuin Burzumin paria viimoisinta. Kyseessähän kuitenkin taitaa olla henkilö-worshippiin perustuva ilmiö, jossa melko paskaa casio-suhinaa on pakko kuunnella sen takia kun se on Vargin tekemää.

No näinhän se taitaa olla. Itse omistin jossain vaiheessa nuo kaksi syntikkalevyä mutta sitten totesin ettei näistä saa paljon mitään loppujenlopuksi irti ja myin ne pois. Ei niitä kannata säilyttää hyllyssä vain sen takia että kannessa lukee Burzum. Mutta Hvis Lyset Tar Ossin Tomhet ja se Filosofemin 25-minuuttinen ambientbiisi jonka nimeä en jaksa tähän kirjoittaa toimivat mielestäni paremmin kuin noiden varsinaisten synalevyjen kappaleet. Ehkä osittain siksikin että HLTO:lla ja Filosofemilla on sitä blackmetal-sahausta vastapainoksi.
OSTAKAA LEVYJÄ!
Iscariah
15.11.2005 16:37:06
No näinhän se taitaa olla. Itse omistin jossain vaiheessa nuo kaksi syntikkalevyä mutta sitten totesin ettei näistä saa paljon mitään loppujenlopuksi irti ja myin ne pois. Ei niitä kannata säilyttää hyllyssä vain sen takia että kannessa lukee Burzum. Mutta Hvis Lyset Tar Ossin Tomhet ja se Filosofemin 25-minuuttinen ambientbiisi jonka nimeä en jaksa tähän kirjoittaa toimivat mielestäni paremmin kuin noiden varsinaisten synalevyjen kappaleet. Ehkä osittain siksikin että HVTO:lla ja Filosofemilla on sitä blackmetal-sahausta vastapainoksi. Josko nyt annetaan olla ettei tule taas lukkoa.

Hlidskjalfilla (en saanut noita merkkejä kirjainten päälle toimimaan mutta kuvitelkaa ne siihen) on useita todella toimivia kappaleita kuten der liebe nerpus', tuistos herz, die einsame trauern von arija sekä se viimonen kappale jonka nimeä en muista.

Ja Tomhet on täydellinen kappale niinkuin kaikki muutkin kappleet tuolla HLTO-levyllä.
ja sahasta on täydellinen esimerkki Jesus' Tod jossa on ehkä noin kolme eri riffiä (tai vähemmän). onhan näitä.
Asiasta toiseen noita vargin oikeudenkäyntikuvia katsellessa olen huomannut että Vargilla on suuri samannäköisyys sen harry potter pahiksen kanssa mikä malffoi olikaan. katsokaa itse.
carnation
15.11.2005 16:48:29
Asiasta toiseen noita vargin oikeudenkäyntikuvia katsellessa olen huomannut että Vargilla on suuri samannäköisyys sen harry potter pahiksen kanssa mikä malffoi olikaan. katsokaa itse.

Hoho:

http://i6.photobucket.com/albums/y233/mmiliard/HP2SP-1392r.jpg
http://www.miba.auc.dk/~gryn/mothernorth/bands/burzumvarg.jpg
OSTAKAA LEVYJÄ!
Iscariah
15.11.2005 16:52:05
selvä yhdennäköisyys
on tuolle jutulle repeilty ja vähän aikaa. ovatkohan sukua? on Vargilla ainakin tytär mutta pojasta en tiedä
Iscariah
17.11.2005 16:03:18
ja lisäyksenä aiempaan ylistykseen Daudi Baldrs on kanssa helevetin hyvä. tänää viimeksi kuuntelin. jylhää meininkiä. Hlidskjalf on silti sitä parempi. Vähän monipuolisempaa kuin toiseksi uusin.ja miten nuo täpät saa noitten kirjainten päälle kun on näin vaikeaa tuo levyjen kirjoittaminen
ydinaukio
16.06.2006 09:54:32
Huom! Olet kirjoittamassa yli 210 päivää vanhaan ketjuun!

No jaa!

Eilen ostin Hvis lyset tar oss-vinyylin ja voi saatana että osaa olla mahtava levy. Ihan uskomattoman hienoa musiikkia. Se on jotenkin niin hienoa, kun se on kuitenkin heviä, muttei millään muotoa raskasta tai rankkaa. Vaan äärimmäisen surullista ja tunteella tehtyä. Kyllä kuulee, että mies on tosissaan.

Seuraavaksi pitää hommata Filosofem, ei ne muut levyt mitään kovin hyviä ole.
Anttichrist
16.06.2006 10:41:16
Pliis myy se tai osta.
carnation
16.06.2006 11:29:53
Eilen ostin Hvis lyset tar oss-vinyylin ja voi saatana että osaa olla mahtava levy. Ihan uskomattoman hienoa musiikkia. Se on jotenkin niin hienoa, kun se on kuitenkin heviä, muttei millään muotoa raskasta tai rankkaa. Vaan äärimmäisen surullista ja tunteella tehtyä. Kyllä kuulee, että mies on tosissaan.

Seuraavaksi pitää hommata Filosofem, ei ne muut levyt mitään kovin hyviä ole.

Teit hyvän ostoksen. En mie itsekään omista kuin Hvis lyset tar ossin ja Filosofemin, koska ne on parhaat (tai ainoat hyvät).
"I gave you a chance to be a cop and you blew it!"

Osta levy
KTR
16.06.2006 14:54:06
Teit hyvän ostoksen. En mie itsekään omista kuin Hvis lyset tar ossin ja Filosofemin, koska ne on parhaat (tai ainoat hyvät).

No Aske-ep on itseasiassa mielestäni myös hyvä. Eka ja Det somin laadukkuudesta voi sitten kiistellä. Kyllä minä niitäkin välillä jaksan kuunnella.
Iscariah
16.06.2006 16:51:17
No Aske-ep on itseasiassa mielestäni myös hyvä. Eka ja Det somin laadukkuudesta voi sitten kiistellä. Kyllä minä niitäkin välillä jaksan kuunnella.

ne on kaik hyviä. ekalla on semmosia timangibiisejä että hui.
Onki
19.06.2006 23:42:43 (muokattu 19.06.2006 23:45:54)
On tullut tutustuttua nyt kaverin tuotoksiin ja täytyypä sanoa, että on erittäin hienoa musiikkia. Ylipäätään jo se, että tällainen itselle näin hyvin toimii.
Hvis lyset tar oss ja Filosofem ovat kyllä molemmat uskomattomia levyjä.Molempien levyjen avausbiisit ovat kertakaikkisen hienoja, ja etenkin Det som en gang var -biisin "laulu" on niin upeaa. Ei ihan heti tule mieleen toista, joka vetäisi yhtä tunteella. Molemmilla näistä levyistä toimii myös ne yhdet hiljaiset biisit vaikka muuten onkin aika raskasta menoa. Nämä pitää mahdollisimman nopeasti kyllä hommata...
Muita tuotoksia en ole pahemmin kuullut, paitsi Det som engang varin ja Daudi baldrsin vain kerran, joten niistä en hirveästi pysty vielä sanomaan, paitsi, että Daudi kyllä kuulosti melko mielenkiintoiselta, vaikkakin myös melko erilaiselta lätyltä.

Ja vaikka ajattelee kaveri mitä ajattelee maailman menosta niin täytyy myöntää, että on hyvin mielenkiintoinen tapaus.
Tää on
Emplate
20.06.2006 13:56:01

Tulipa taas vähän revettyä, kun kuulemma jossain iltapäivälehdessä tiedotettiin, että yksi Porvoon kirkon polttajista kuunteli Burzumia. Kuulin muuten tällaista juttua, että Varg olisi saanut pidennystä tuomioonsa, koska hän oli vankilasta lomilla ollessaan lähtenyt matkaamaan kohti Ruotsia aikeinaan teurastaa jokunen "epätr00" henkilö. Pitäneekö paikkansa?
Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)