Aihe: Mitä musakkia on kiva soittaa?
1 2 3
jmercy
05.03.2005 23:25:13
Tulee soitettua kaikenlaista, mutta mikäs kama on oikeasti mukavaa soittamisen kannalta? Ja miksi? (Eikä tarvitse olla tanssimusiikkia).

Aika usein joku biisi yllättää, että hei tätähän on kiva soittaa, vaikka kuulostikin omaan makuun ihan..
Jalmus
06.03.2005 19:20:15
Sellaista, minkä esittämisestä minulle suoritetaan korvaus.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
half
06.03.2005 20:43:59
Sellaista, minkä esittämisestä minulle suoritetaan korvaus.

Asianmukaisesti. Pinna paloi totaalisesti viime viikolla puhelimessa verovirkailijan kanssa, joka löi luurin korvaani ja toivottaen pahaenteisesti: " Kuulemiin. "
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
juhist
06.03.2005 21:04:41
Asianmukaisesti. Pinna paloi totaalisesti viime viikolla puhelimessa verovirkailijan kanssa, joka löi luurin korvaani ja toivottaen pahaenteisesti: " Kuulemiin. "

Tällä alueella täytyy vaan tottua asiattomiin kommentteihin.

Omasta mielestäni on kiva soittaa musiikkia joka on yhtäaikaa sekä:

- haasteellista soittaa
- moniosaista
- rytmikästä
- miellyttävää kuunnella (tarttuva melodia)
Oon mä vaan aika nokkela
baron
06.03.2005 21:12:58

Mä tykkään Monkista:
Mielenkiintoisia sointukiertoja.
Haastavia melodioiden "rytmityksiä" (on sille joku hieno sana, mutta ei tuu mieleen)
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
aisa
06.03.2005 21:17:13
Tulee soitettua kaikenlaista, mutta mikäs kama on oikeasti mukavaa soittamisen kannalta? Ja miksi? (Eikä tarvitse olla tanssimusiikkia).

Aika usein joku biisi yllättää, että hei tätähän on kiva soittaa, vaikka kuulostikin omaan makuun ihan..

mä olen (sattuneesta syystä) aika radikaalisti rukannut biisivalikoimaa ja perehtynyt juuri niihin viisuihin joita itse olen nuorempana tykännyt kuunnella ja jopa diggaillut aika lujasti ja olenkin nyt huomannut, että juuri niitä biisilöitä on ollut poikkeuksellisen hienoa vetää, nyt vähän "vanhempana äijänä". ;)

esmes: stray cats, eagles, juice, paul oxley's unit, eput, etc.
Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan...
aisa
06.03.2005 21:18:24
Mä tykkään Monkista:
Mielenkiintoisia sointukiertoja.
Haastavia melodioiden "rytmityksiä" (on sille joku hieno sana, mutta ei tuu mieleen)

olikos se se "spynfokointi"?
baron
06.03.2005 21:24:34 (muokattu 06.03.2005 21:28:52)

Ei, se oli vielä hienompi, olisko se "rhythmic placement/displacement" tai sinnepäin.

Edit: Piti käydä lunttaamassa: Rhythmic displacement oli termi, joka oli hakusessa.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
aisa
06.03.2005 21:28:34
Ei, se oli vielä hienompi, olisko se "rhythmic placement/displacement" tai sinnepäin.

ok. menee kuitenkin yli MUN hilseen ja lujaa.
R.Syke
06.03.2005 22:26:24 (muokattu 06.03.2005 22:27:49)
Hauskkuutta olen löytänyt näistä:

-viihdemusiikki. lattarityyppiset varsinkin
-kansanmusiikki
-rock ja pop
-tanssimusiikki ja oikein perinteinen iskelmä
-sving ja varauksin bebop
-bluesränttä
(Yks Monk riittää, 'Round Midnight')

Hauskimmaksi lähielämykseksi on muodostunut jostain syystä 'Just a gigolo' , aivan hervoton.
clave
06.03.2005 22:47:43

aisa perskeles, oletko con - sultoinut riksterin musiikkiterminologiahautomoa? tämä on hyvä nykytermi.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
clave
06.03.2005 22:50:12

lattarintaa on kivointa vetää, näin rumpalina näkisin.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
manjaana
06.03.2005 23:15:58

Ohi meni taas, harmi... ;o(((
Elämä alkaa, kun koira kuolee ja lapset lähtee...
Rantsu
06.03.2005 23:38:33

Hehe, UIT:issahan oli sketsi tosta pari vuotta sitten. Siinä oli Tane, latinotanssiharrastukseen siinä määrin hurahtanut kaveri, että oli sukunimekseenkin muuttanut Lattari. Ja sitten sen vaimo, eli Lattarin Tanen vaimo... :)
"Ehke parempi mine kotona."
pekkajau
07.03.2005 10:54:07
Ehdottomasti bluesia sekä mollissa että duurissa!
tanjuli
07.03.2005 13:03:46
jos on hyvä arri joka gruuvailee ni melkeinpä mikä vaan toimailee. hyvät fiilikset tulee jostain syystä cha-cha joe -nimisestä olavi virran aikanaan vetämästä rallista.
[i hear voices but at least they're on tune]
M.i.k.key
07.03.2005 13:16:50
Jostain syystä cha-cha joe -niminen ralli

Enpäs ole tuommoista kuullutkaan, hauska nimi :)
Mä lopetan nää hommat!
tanjuli
07.03.2005 13:36:50
Kaivelin tuossa viikonloppuna laajoja Olavi Virta-musiikkiarkistojani ja löysin sieltä todellisen helmen! Villapaidasta kertovan "Pullover"-kappaleen! Vetää vertoja "Hulahuup" kappaleelle!

mua taas naurattaa "hotta hotta chocolotta" -rallinpätkä :D

olavilta on kyllä jotain ihan käsittämättömiä biisejä löytynyt kun on kaivellut :D
[i hear voices but at least they're on tune]
baron
07.03.2005 13:44:13

mua taas naurattaa "hotta hotta chocolotta" -rallinpätkä :D

olavilta on kyllä jotain ihan käsittämättömiä biisejä löytynyt kun on kaivellut :D

"Isabella, Isabella,
Isabella, -bella -bella Sevillasta.
Kun mä kerran iltasella
luotas salaa hiivin poies puutarhasta.
Isabella, Isabella, mitä tunsin, siitä kerron mä nyt:
Syömmessäin soi äänesi vain,
on sydämeeni lemmen liekki syttynyt!

Andalusian kukka......"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)