Aihe: Peavey Classic 50 ONGELMA! (hermot menee)+särövinkkejä?
1
PoLFus
07.03.2005 09:27:41 (muokattu 07.03.2005 09:35:35)

Elikäs mikä ois kätevin tapa saada tuosta semmoset rangat säröt, vaikka semmonen kasari/stadion-rokkisärö mahdollisimman halvalla. Peaveyn oma särökanava buustattuna ts:llä on jees, mutta hurisee liikaa. Onko tähän halpaa lääkettä?
(Ehkä ostan jonkun putken sisältävän pedaalin tyyliin tubeking sitten, kun on rahaa. tai joku H&K.)

ONGELMIA ilmenee myös. Puhtaalla kanavalla, ihan hiljaakin soittaessa soundi on säröinen ja kovempaa soittaessa (ihan straton singlecoileilla jopa) soundi oudosti hajoilee ja särisee. Les Paulissa vielä enemmän, todella häiritsevästi. Kaikki alkoi 27.8 viime vuonna. Onko vika putkissa vai kaiuttimissa tai kenties osien resonointia? Kesätöiden jälkeen on varaa korjata ja ehkä modautan tuota kaverila Bassmanninpaan suuntaan. Ehkä vaihdan
myös kaiuttimet.

Olen asiasta tiedustellut ennenkin, mutta kerta kiellon päälle. Olen onneton.
"Hippi mieheksi." - Mirrinsane
kivi
07.03.2005 11:27:40
Ehkä sulla on varaa yhteen etuasteputkeen ennen kesätöitäkin? Koputtelemalla niitä muovitikulla (esmes kuulakynällä) selviää, mikä niistä on mennyt mikrofoniseksi. Etuasteputket voi hyvin vaihtaa yksitellenkin.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Niskamies
07.03.2005 12:03:31
Kokeile tota rokkisäröä varten jotain Distortion pedaalia puhtaalle kanavalle. Vaikkapa toi TS-7, toimii mielestäni hyvin ho-modissa puhtaalla kanavalla.
Meitsi on meshissä.
McNulty
07.03.2005 13:37:18
Peavey Classicista EI SAA rankkaa säröä ulos (yksistään siis)...
Yleiseen saundin säröytymiseen voi olla "parikin" syytä. Joskus kokeilin tuota Duncanin Live-Wire Metal tallamikkiä ja se kyllä pisti särinäksi cleanin kuin cleanin. Vahvistimen putkiakin kannattaa vaihdella jos ovat jo aikansa eläneet...
superfly
07.03.2005 15:10:15
Bossin OS-2 ainakin mulle toi parhaan rokki/alkuhevisärön Classic 30:sellä. Ja kokeilin aika monen laista toosaa tuossa. Tämä oli paras.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Kassu
07.03.2005 15:41:28
Kokeile tota rokkisäröä varten jotain Distortion pedaalia puhtaalle kanavalle. Vaikkapa toi TS-7, toimii mielestäni hyvin ho-modissa puhtaalla kanavalla.

Eikös TS-7 ole overdrive?
Niskamies
07.03.2005 15:47:20
Eikös TS-7 ole overdrive?

On, mutta siinä on kaksi eri asetusta, ts-9 ja hot. Tossa hot asennossa siinä on enemmän gainia ja se on enemmän distortion. Omistin tollasen n. vuosi sitten ja vallan pätevä pedaali se oli.
Meitsi on meshissä.
Arnett
07.03.2005 17:58:49
Jep, Ts-7 on hinta/laatu suhteeltaan sitä parasta luokkaa mitä rahalla saa, jopa Peaveyn kanssa toimii ihan kiitettävästi.

Semmonen tunne on jääny, että Peavey ei oikein toimisi säröpurkkien kanssa. Overdrivestä se tuntuu tykkäävän enemmän.

Ajattelin tässä lähiaikoina hankkia Bossin Drive Zonen. Pitäisi ainakin olla valinnanvaraa, niin ei tarvitsisi enää hankkia yksittäisiä säröpedaaleita. Riippuu kyllä ihan siitä, miten se käyttäytyy tuon Peaveyn kanssa...

Sattuisiko kenelläkään muuten olemaan kokemuksia kyseisestä pedaalista ?
Ze Kink
07.03.2005 18:08:47
Bossin OS-2 ainakin mulle toi parhaan rokki/alkuhevisärön Classic 30:sellä. Ja kokeilin aika monen laista toosaa tuossa. Tämä oli paras.

Aattelin ostaa tuon tai Jekyll & hyden, itselläni siis Classic 30 myös. Saa suositella erilaisia (hintakatto siinä 100e)!
Myös mainostaa, varsinkin Jekyll & Hydeä ;)
Musatyylit olis semmosta kasariheviä, Zeppelin -tyylistä rokkia sekä jotai mättöäkin vähän.

Niijjoo, ts7:n ostan muutenkin myöhemmin, sitä ei tartte mulle ehdottaa. Mainostaa sitä saa toki.

PoLFukselle:
Musta kuulostaisi siltä että putkissa on häikkää. Voisit käydä heittämässä skebapajalle tai jonnekkin. Elementtien vioista en tiiä, en usko että noin toimisi. Itsekin olen tosin kelaillut että vaihtaisi ne, ja tulus, kohtuu yleisesti kuulemma Classic 30:sen (ja vissiin myös classic 50:sen) elementtejä vaihdetaan, kun tuo Blue Marvel on vähän göö. Semmonen "honottava" ehkä ois aika lähellä. Aattelin ehkä jonkun V30:sen tai jonku sisään heitellä.
PoLFus
08.03.2005 21:42:46

Koputtelin hellästi, enkä mielestäni kuullut mitään. Hmm.
tuluppa
08.03.2005 22:03:06

Onko se sellasta pikkausvoimakkuuden mukaan lisääntyvää ilkeetä rutinaa? Mulla joskus rutisi marsu bändivolilla, aluksi vaihdoin etuasteputkia, ei auttanu. Sit vein huoltoon, tuli takas samanlaisena uusien pääteputkien kanssa. Toisella kerralla löytivät maadoitusvian. Sen jälkeen ei oo rutissut lain. Myös kuulemma oireileva putken kanta voi aiheuttaa samanmoista.
PoLFus
08.03.2005 23:09:28

Onko se sellasta pikkausvoimakkuuden mukaan lisääntyvää ilkeetä rutinaa?

Voi hyvinnii ollakin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)