Aihe: Hardwaren kestävyydestä ja sen huollosta
1 2
Niskamies
06.03.2005 18:52:17
Eli kysymys on simppeli, mikä hardware on hyvää? Yamahaa on kehuttut, rakennetaanhan ne moottoripyörätehtaalla, ja Tamaakin on kehuttu. Juuri tänään ostin yhden Roadpro sarjan telineen, ja saa nähä kestääkö toi kauankin. Vaikuttaa kyllä aivan helvetin jykevältä. Mutta kumman ottaisitte näistä kahdesta:
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=47529b6b5821490a4d4c500aefeb6928
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=47529b6b5821490a4d4c500aefeb6928

Että onkos tolle Tamalle odotettavissa pitkää ikää? Voisi melkein koko satsin vaihtaa tollasiin, kun ensitestin perusteella vaikuttavat loistavilta.

Ja toinen kysymys. Miten hardwarea kannattaa huoltaa? Kannattaako välillä öljytä jengat, tai mitä kannattaa tehdä että hardwaren toimivuus ja elinikä lisääntyisi?
Meitsi on meshissä.
ToMi88
06.03.2005 20:25:25

ite ottaisin tuon yammun..
ja kyllähän niitä aina kannattaa öljytä,että kestää kierteet yms..
TheImp
06.03.2005 20:27:31
Itse suosittelisin tätä: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … beckenstaender_bc800w_prodinfo.html
Erittäin tukeva verme on. Suomesta saa tuolla samalla hinnalla ja jopa halvemmalla. Yamahasta en tiedä, mutta voisin väittää jopa tuota taman ständiä tukevammaksi.
The Gods made heavymetal
Jeltz
06.03.2005 20:47:31
Tamaa ottaisin minä. Ei jamahassakaan vikaa, mutta tama muutaman euron halvempi, ja ainakin yhteensopiva kaiken omistamani tama-hardwaren kanssa :)
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
miän vain
06.03.2005 21:30:36

Tama ja Yamaha taitavat olla parhaat ja luotettavimmat. Pearlia en osaa suositella, nähnyt liikaa kierteet rikki -mallisia pearleja. Ihan huippumallejakin. Itselläni vääntyi pearlin puomista-klamppisysteemistä se puomi kieroksi. Että näin. Niitä ei enää mulle, kiitos.

Ständien yleishuolto ei taida ola kovin vaikeaa. Kierteisiin rasvaa, kiillotetaan/pyyhitään aina välillä ettei köntsä pinty, kosteissa tiloissa säilyttämistä vältetään, etteivät ruostu. Jos oikein paljon huvittaa, niin autovahaa pintaan; kiilto säilyy eikä sormenjälkiä tule nin helposti. Aika hifismiä moinen kyllä.
When we paint the town we always use primer
--
Monochromatic - bändi
--
semisuper.tk - rumpusivut
ddrum54
06.03.2005 21:37:00
Molempi parempi. Tamalla on kiva toi uusi tilttisysteemi. Pearlia älä osta, se on kuraa.
2`n 4
Niskamies
06.03.2005 21:49:52
Tuskin tekee hirveän virheen jos Taman Road Pro:hon sijoittaa? Vaikuttaa niin helkutin jykevältä toi puomiständi. Pistin siihen vielä klämpillä Yamahan puomin ja sihen 14" crashin eikä se vieläkään heilu juuri ollenkaan. Pearlin klämppi tosin on semmosta kurapaskaa etten enää sellaseen investoi, pitänee sekin vaihtaa Tamaan tai Yamahaan.

Btw, eikös Tama enää valmista Titan-sarjan telineitä? En pikaisesti katsottuna löytänyt sivuilta.
Meitsi on meshissä.
Drummer666
06.03.2005 21:53:36
Itse suosittelisin tätä: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … beckenstaender_bc800w_prodinfo.html
Erittäin tukeva verme on. Suomesta saa tuolla samalla hinnalla ja jopa halvemmalla. Yamahasta en tiedä, mutta voisin väittää jopa tuota taman ständiä tukevammaksi.

samaa mieltä, jos tosta hinta luokasta etitää ständiä.. ite omistan kolme kappalta nuita... hyvin pystys on pysyny vaikka pasistikin välii kompuroi päin:)
Ei vittu... iha sairasta... Kaikki tämä tapahtuu liian nopesti...
hollmi-5
06.03.2005 22:03:33
Taman Titan-sarjaa ei näy enää. Harmi. Toki Roadpro on ihan lähellä ja varmasti riittävän hyvä. Yamaha on kunnollista kamaa myös. Kumpi nyt sitten enemmän miellyttää...

Putket putsataan ja vahataan, kumit käsitellään kuminhoitoaineella ja kierteisiin voi laittaa sprayvaseliinia tms.
Mika Hollström
ddrum54
06.03.2005 22:11:15
Pearlin klämppi tosin on semmosta kurapaskaa etten enää sellaseen investoi, pitänee sekin vaihtaa Tamaan tai Yamahaan.

Klämpit kannattaa hankkia Yamahaa, ne on todella hyvälaatuista tavaraa.

Määritelmäsi Pearlin klämpistä on erittäin osuva. Mulla on ollut kolme Pearlin kalliimpaa peltiständiä, kaikki on murentuneet käsiin, lukuunottamatta yhden ylintä osaa. Siinä on portaaton tiltti, mikä on tosi hyvä keksintö. Onneksi Tamakin tekee nykyään samanmoisia. Klämppejä on myös ollut kolme kpl. Pearlia, niistä ei ole jäljellä muuta kuin muutama valokuva.
2`n 4
afro
06.03.2005 22:15:32 (muokattu 06.03.2005 22:17:21)
Mites on, onko se Taman uusi tilttisysteemi portaaton? Onko Yamahan nykyisissä parhaissa ständeissä portaaton pellin kulman säätömahdollisuus? Tai jos ei ole, niin onko hammastus mitenkä tiheä? Portaallisella pellin kulmansäädöllä se oikea kohta kun sattuu aina olemaan niiden hampaiden välissä.
Kaksi suoraa ständiä pitäisi hommata, suosituksia Tama-Yamaha -osastolta? Uudesta Pearlista en ole aivan vakuuttunut...

Edit: Jaahas, ddrum54 ehti jo vastaamaan ekaan kysymykseen.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
DimensionZ
06.03.2005 23:45:28 (muokattu 06.03.2005 23:48:06)

Kaksi suoraa ständiä pitäisi hommata, suosituksia Tama-Yamaha -osastolta? Uudesta Pearlista en ole aivan vakuuttunut...

Edit: Jaahas, ddrum54 ehti jo vastaamaan ekaan kysymykseen.

No, molemmat ekassa viestissä esitetyt puomiständit muuntautuvat suoriksi ständeiksi helposti ja ovat vielä todella tukevia niinkin. Eli mielestäni suoraan jompaankumpaan niihin kun sijoittaa niin saa vastinetta rahoilleen; varmasti kestävät pitkään, ja sitten se toinen ständivaihtoehto (suora vs. puomi) on aina tarvittaessa käytettävissä. Ei nuo kuitenkaan niin paljoa maksa että siitä pitäis jäädä kiinni.
''He jumped right out of a building!!''
mr_b
07.03.2005 00:26:40

Toistan itseäni (tai oikeastaan Aavikko-orkesteria): Yamaha ei pamaha!

Minulla ja Yamahan hi-hat ja sellainen suora/puomi ständi eli sellainen josta saa puomin tungettua sinne sisään (kätevää). Sellaisia mattapintaisia ovat. Luulen että kestäisivät ydinräjähdyksenkin, painoa tosin on törkeästi.
We have ways of making you think.
Simbe
07.03.2005 01:36:30 (muokattu 07.03.2005 15:38:06)
Mitä eroa on yamahan cs 845 ja cs 945 puomiständeillä?
Jamahan sivuilla oleva tuotekuvaus sama.Thomannilla 945 ainakin kalliimpi.

Se base, eli 945:ssä on erilainen se jalkojen levitystapa. Katso kuvasta mihin välituet kiinnittyvät. Sitä alempaa liitosta liikutetaan ylemmän ollessa kiinteä. Tukevampi jossain mielessä, mutta tuolla ei voi tehdä niin kuin 845 telineellä, että laittaisi sen ylemmän kiinnikkeen tosi alas, jolloin jalat ulottuvat kauas ja mahtuvat paremmin muiden telineiden ja rumpujen alle. Tällä tavalla 845 telineestä saa melkeinpä vanhan ajan "flush base" ständin.
Erilainen base vaikuttaa pituuden säätövaraan 3 cm. Tuskin kovin merkittävä ero.

Yleensä Yamahan telineet kelluville lattiatomeille on tota 945 -tyyliä, ehkä kuitenkin vielä leveämmällä jalustalla. Ja symbaaleille sitten 845. Noista valitsisin 845:n. Se on myös 3 cm korkeampi kuin 945. 845 kestää kyllä 14"x14" ja 15"x15" _etu_tomit ja pienen crashin. Kokeiltu on.

800 sarja on mielestäni Yamahan toimivinta, erittäin tukevaa ja vielä kohtuullisen roudattavaa sarjaa. 700 normaalia perustasoa, 600 sarjaa ei saa välttämättä niin korkealle kuin haluaisin.

Itselläni on joku wanha 1100? sarjan teline mihin ripustaisi vaikka hevosen... se basekin levittyy siinä jollekin 1,5x1,5 metrin alalle. Jää aika usein ottamatta keikalle. On ihan saman näköinen kun Yammun telineet nykyäänkin (pienin muutoksin), vaikka 70 luvulta onkin.

EDIT: Onhan 900 sarjan putketkin pykälää paksumpia. Ainakin ennen ovat olleet. Eli jos ottaisit 900 sarjan ylimmän putken pois (sen missä puomi on kiinni) niin siihen kävisi suoraan 800 sarjan kaksi ylintä putkea ja puomi. Tällä tavalla saa todella korkean telineen. 1000 sarja taas tästä pykälä ylöspäin.

Onko Yamahan nykyisissä parhaissa ständeissä portaaton pellin kulman säätömahdollisuus? Tai jos ei ole, niin onko hammastus mitenkä tiheä?

Se ei ole portaaton, mutta juuri muutama vuosi sitten jakoa tiehennettiin ja toimii hyvin. Tulihan vanhallakin toimeen, mutta uudessa ei ole mitään ongelmia sijoittelun kanssa. Samalla päivitettiin pidikkeen päät off set -tyyliin, ja ne saa nyt taitettua puomin suuntaiseksi kasaan halutessaan. Puomeihin tuli myös muistilukot.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
U-rip
07.03.2005 08:28:55
Minä olen käyttäny rummuissa kierteitten öljyämiseen Rypsiöljyä.
on helppo laittaa eikä jätä pysyviä tahroja mihinkään, ja on vielä luontoystävällistäkin...;D
aina en tiedä, mistä minä pidän mutta taatusti tiedän, mitä minä vihaan
afro
07.03.2005 12:33:18
Kiitokset DimensionZ:lle ja Simbelle. Kyllä se valinta on tehtävä noiden kahden merkin väliltä.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Niskamies
07.03.2005 15:15:30
Kiitokset DimensionZ:lle ja Simbelle. Kyllä se valinta on tehtävä noiden kahden merkin väliltä.

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho ... sn=47529b6b5821490a4d4c500aefeb6928

Tota voin suositella. Toimii myös suorana ständinä ja helkutin jykevä rakenne.
Meitsi on meshissä.
opa2
07.03.2005 22:49:09
Ei voi kun suositella Taman Roadprota. Muista valtamerkeistä ei sitten olekkaan hirveästi kokemusta, mutta jos puomiständiin saa kiinni 18" crashin ja chinan sekä 14" haitsun, niin ei voi kun todeta, että hyvät on vehkeet. Ja viritys todellakin pysyy pystyssä ja kestää käyttöä. Suosittelen lämpimästi.
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
Alpha
07.03.2005 23:50:32 (muokattu 07.03.2005 23:50:53)
Taman Roadprot on hemmetin hyvä, kuten jo todettu. Löytyy 2 kpl tommosia, mitä aloitus viestissä. On roikotettu tomeja, peltejä, kelloa ynnä helistintä ja pystyssä on pysyny. Sitte on yks Titan...se ei hajoa sitte millään.

Riden alla mullon vanha Pearlin puomillinen. Mielellään pidän sitä noin alhaalla, koskapa kierteet sanoivat poks ja nyt kiristäminen onnistu hankalasti viritysavaimella ja 10mm listalla...:o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)