Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ram-Zet
1 2
Turmis
06.03.2005 14:52:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistelin että Ram-Zetistä on ollut jossain vaiheessa täällä juttua, mutta en löytänyt aihetta, joten jatketaanpa tästä.
 
Löysin siis tämän kokeellista metallia soittavan bändin vähän aikaa sitten, ja olen suorastaan tyrmistynyt miten näin laadukkaasta bändistä ei ole kuulunut käytännössä yhtään mitään.
 
Tyyli on raskasta thrashimaista metallia sekoitettuna upeisiin syna/viulutunnelmointeihin, bändissä on siis viulisti ja laulussa on mukana myös hyvä naisvokalisti. Eniten tätä bändiä voisi verrata Kovenantiin, Scorngrainiin ja ehkäpä Wickediin.
 
Meikäläiseen iskee nimenomaan bändin raskas soundi ja upeat tunnelmoinnit, ja välillä melko thrashmaiset riffit antavat hyvää kontrastia yleisilmeeseen - tällä tavalla pitkätkin kappaleet säilyttävät mielenkiintonsa kiitettävästi.
Suosittelen kaikkia tutustumaan bändin materiaaliin; mm. bändin kotisivulta löytyy kaksi hyvälaatuista musiikkivideota kokonaisuudessaan.
 
http://www.ram-zet.com/
JuniperThree
06.03.2005 15:03:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mjuu, olen tutustunut. Näin pohjoismaisessa videolistassa joskus videon queenista. Tykästyin, hienoja juttuja kyllä tekevät, mutta välillä liian kaaosta mun makuun. Mukavasti folkpiirteitä mukana ja ainakin mulle uusia soundiratkaisuja metallimusiikkiin. Naisen karjunnasta en oikein pidä, mutta onpa sekin vaihtelua... =)
 
jigsore
06.03.2005 15:21:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Escapea tuli aikanaan kuunneltua aika paljonkin, ja onhan se hyvä. Alussa on kovia biisejä mutta aika äkkiä alkaa meininki puutumaan. Hyvä naislaulaja ja muuta kivaa toki löytyy. Parempi tämä on kuin moni muu.
 
"The cherry pie is a miracle!" IHKK #8
Akiman
06.03.2005 17:20:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=144
 
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Paradigma
06.03.2005 18:30:43 (muokattu 07.03.2005 09:42:55)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi levy tulossa tässä keväällä ilmeisesti. Ei malttaisi odottaa, sen verran hyvältä kuulostaa.
 
Turmis
06.03.2005 22:23:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uusi levy tulossa tässä keväällä ilmeisesti. Ei malttaisi odottaa, sen verran kuulostaa.
 
Kuten sivuilta käy ilmi, on materiaali jo purkissa ja miksattuna. Odotellessa on tyydyttävä noihin pariin sivuilta löytyvään demoklippiin, jotka eivät soundillisesti ole parasta antia mutta silti kuulostavat aivan s**tanan kovilta.
 
Ärsyttävän epämääräinen tuo ilmoitettu julkaisuajankohta, "sometimes in 2005"... aaargh! :)
Dj P.
06.03.2005 23:52:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joitain vuosia sitten tuli kyseistä bändiä kuunneltua. Lähinnä joitain erinäisillä metallikokoelmilla olevia biisejä ja muita satunnaisia kipaleita. Silloin muinoin ainakin tykkäsin. Nykyään ei ole tullut kuunneltua, lähinnä kun eb bändin tuotoksia omaa. Tiedä sitten, iskisikö jos taas kuulisin.
 
"Taas ne saatananpalvojat varastelevat makeisia" -Kassaneiti sokkarilla-
Paradigma
07.03.2005 09:43:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten sivuilta käy ilmi, on materiaali jo purkissa ja miksattuna. Odotellessa on tyydyttävä noihin pariin sivuilta löytyvään demoklippiin, jotka eivät soundillisesti ole parasta antia mutta silti kuulostavat aivan s**tanan kovilta.
 
Ärsyttävän epämääräinen tuo ilmoitettu julkaisuajankohta, "sometimes in 2005"... aaargh! :)

 
Niin nehän on siis miksaamattomia versioita. Jostain pitäs vielä rahaa repiä.
 
Turmis
07.03.2005 21:22:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin nehän on siis miksaamattomia versioita. Jostain pitäs vielä rahaa repiä.
 
Ram-Zetin uutispalstalta:
 
13.12.04
The recording of the 3rd Ram-Zet album is finished, and has been mixed by Daniel Bergstrand (also done work for amongst others In Flames, Soilwork, Strapping Young Lad, Darkane, Meshuggah) in Sweden. The new album will be released sometime in 2005.

 
Nuo demoklipit ovat siis paljon aiempaa tekoa ja niillä ei ole sinänsä mitään tekemistä tuon miksatun materiaalin kanssa.
Paradigma
07.03.2005 21:57:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa-jaa. Tuossa vähän aikaa sitte sähköpostailin tuon Henning Ramsethin kanssa:
 
"It will be released in Mars I think"
 
Miehen sähköpostit näyttää muuten aivan 10-vuotiaan kirjottamilta. :D Törkeästi "...":tä, huutomerkkejä ja mikä kamalinta raavaan hevimiehen tekstissä: hymiöitä!
 
Mut ei siinä mitään, asia tuli selväks.
 
Turmis
29.04.2005 20:37:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vihdoinkin! Lainausta Ram-Zet:n uutispalstalta:
 
27.04.05
- New album "INTRA" will be released 30.th of may
- Ram-Zet has signed a new deal with norwegian TABU Records
- Sadly Magnus leaves the Ram-Zet camp after completing the album. The band is curently looking for a re-placement.

 
Hienoa, että levy vihdoinkin tulee... itse olen odottanut tuota kuin kuuta nousevaa. Välillä oli jo uskokin mennä kun mitään ei tuntunut tapahtuvan.
 
Levy-yhtiön vaihtuminen vähän mietityttää, tuskin vaihto Spinestä Tabu-recordsiin on suuntaus parempaan, noin niinkuin kaupallisessa mielessä. Olisi kiva tietää, kumman osapuolen aloitteesta Spinen diili jäi. Tietenkin niillä on voinut olla vain 2 levyn sopimus, mutta silti vähän kaivelee.
 
Mitenkä sitten Magnuksen lähtö vaikuttaa bändin hommiin? Ei ehkä kovin paljoa kappaleiden sävellysten suhteen, mutta ilman kosketinsoittajaa on kovin hankala keikkailla moisella bändillä. Hmm... miltä Mustis kuulostaisi tuohon paikalle..? :)
 
Onko laulu miksattu mielestäsi liian hiljaiselle? Jos on, älä pelästy. Olet vain tyhmä.
Majesty
29.04.2005 23:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vihdoinkin! Lainausta Ram-Zet:n uutispalstalta:
 

 
Hienoa, että levy vihdoinkin tulee... itse olen odottanut tuota kuin kuuta nousevaa. Välillä oli jo uskokin mennä kun mitään ei tuntunut tapahtuvan.
 
Levy-yhtiön vaihtuminen vähän mietityttää, tuskin vaihto Spinestä Tabu-recordsiin on suuntaus parempaan, noin niinkuin kaupallisessa mielessä. Olisi kiva tietää, kumman osapuolen aloitteesta Spinen diili jäi. Tietenkin niillä on voinut olla vain 2 levyn sopimus, mutta silti vähän kaivelee.
 
Mitenkä sitten Magnuksen lähtö vaikuttaa bändin hommiin? Ei ehkä kovin paljoa kappaleiden sävellysten suhteen, mutta ilman kosketinsoittajaa on kovin hankala keikkailla moisella bändillä. Hmm... miltä Mustis kuulostaisi tuohon paikalle..? :)

 
No widdu, vihdoinkin uutisia uuden levyn tiimoilta. Tässä onkin epätietoisuudessa eletty jo pitemmän aikaa. Helvetin kova lätty tulossa, ainakin noiden pikku maistiaisten mukaan...
 
En juo vettä koska kalat naivat siinä.
Turmis
27.05.2005 21:33:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän päivitystä: Eli Ram-Zetin sivut ovat uudistuneet, ja sinne on tullut uusia samplepätkiä tulevalta levyltä.
Ja hyvältähän ne kuulostavat!
 
Onko laulu miksattu mielestäsi liian hiljaiselle? Jos on, älä pelästy. Olet vain tyhmä.
toba
28.05.2005 00:02:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ei iske. naislaulu on huono ja biisitkin ovat aika tusinakamaa.
 
Paradigma
06.06.2005 14:00:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vihdoin tuli levy laatikkoon, viikon sai ilmestymispäivästä odottaa, vaikka ennakkoon tilasin. Mut kylläpä jytisee! ,,/
 
www.makeventures.com
Turmis
13.06.2005 21:44:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vihdoin tuli levy laatikkoon, viikon sai ilmestymispäivästä odottaa, vaikka ennakkoon tilasin. Mut kylläpä jytisee! ,,/
 
Omani on vasta tilauksessa... ja malttamattomanahan niitä kansia ja läpyskää odottaa. Kappaleita olen tosin kuunnellut ämpäreinä jo parin viikon ajan, ja eipä voi muuta sanoa että kova lätty on kyseessä.
 
Hieno kokonaisuus joka mielestäni täytyy kuunnella aina kokonaisuutena alusta loppuun.
 
Onko laulu miksattu mielestäsi liian hiljaiselle? Jos on, älä pelästy. Olet vain tyhmä.
Akiman
18.08.2005 20:16:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Intra -levyarvio -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=1199
 
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Akiman
06.09.2005 14:58:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäpä viime viikolla tekemäni Ram-Zet -haastattelu kaikille bändiä kuunteleville m.nettiläisille, joita on noin 3-4.
 
http://www.sonosmetallicos.net/haastattelut.php?id=75
 
Toivottavasti bändi nähdään vielä joskus Suomessakin, on nimittäin uusi albumi taas sen luokan teos, että kiinnostaisi nähdä, miten tuo ylipäänsä voi toimia keikoilla.
 
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Diabolicum
09.09.2005 13:34:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvon kanttori ystäväni,mulla on molemmat Escape ja Pure therapy ja ovat uskomattoman kovia lättyjä.Voin toimittaa sulle jos et ole jompaa kumpaa vielä kuullu.T: TriToLlO
 
Se riippuu kastikkeesta....
Turmis
09.09.2005 14:52:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvon kanttori ystäväni,mulla on molemmat Escape ja Pure therapy ja ovat uskomattoman kovia lättyjä.Voin toimittaa sulle jos et ole jompaa kumpaa vielä kuullu.T: TriToLlO
 
Kas, johan se nickki selvisi. :)
Kuultu on koko ramsetin tuotanto, tosin tuo Escape puuttuu levyhyllystä noin niinkuin "virallisena versiona". Joku aika sitten yritin tilatakin sitä CDONilta mutta kuukauden odottelun jälkeen tuli vain ei-oota. Levykaupoistakin olen yrittänyt metsästää, mutta tuloksetta.
 
Ja tuosta Akimanin tekemästä haastattelusta, itse olen hieman yllättynyt siitä, että Ramseth kertoi olevansa tietyllä tavalla tyytymätön Escapeen. Itse en kyllä löydä käytännössä yhtään moitittavaa kummastakaan alkupään levystä millään tasolla - ei soundillisesti eikä musiikillisesti. Mikä vielä ihmeellisempää, uusimman levyn soundit ovat mielestäni selkeästi heikoimmat noista kolmesta, kun taas Ramseth kertoi Intran soundien olevan vihdoin sitä, mitä he ovat hakeneet.
 
Mitä sitten soundeilla tarkoittaakaan, mutta ainakin noin sounditeknisesti Intra kuulostaa hieman tunkkaiselta, jos vertaa sitä Escapeen ja Pure Therapyyn.
 
Kanttori-W died on dungeon level 24. Killed by kicking a box (nothced keyhole).
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «