Aihe: Tomi Markkola - Kotimaa
1 2 3 4 5 6
uruttaja
05.03.2005 16:12:41 (muokattu 05.03.2005 16:13:21)
Ja katkeroituakin kannattaa ja tärkeimpänä ruveta vihaamaan "oikeita soittajía" etc

Näin me koulutetaan nuorista samanlaisia kun itse olemme. :-)

Tähän muottiin pääsee loppujen lopuksi hyvin helposti:)

EI tämä nyt niin negatiivinen tämä keskusteluilmapiiri ole. Kyllähän täällä v...a haistatetaan ja ärjytään, mutta so what? Maailmaan mahtuu ääntä.

Itse olen erittäin onnellinen kaikin puolin.

Ottamatta kantaa Tomin musiikkiin, totean että hänelläkin oli ihan kelpo bändi viime keväänä erinomaisine kiipparisteineen, Pekka Ronimus oli silloin vielä siinä. Nyt en ole ollut sen kans samalla keikalla, enkä tiedä ketä sen bändissä vetää.
aisa
05.03.2005 16:54:10
http://muusikoiden.net/dyn/members/5243.jpg

Se oli lapsi. Antakaa armoa.

Näyttäisi siltä että tällä palstalla on sekä äideistä, että iseistä tykkääviä eli monet mahtuu.

sääli on sairaus. 8)
Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan...
Riksteri
05.03.2005 19:30:55
Pontus: Kyllä se vaan rupee tanssijalkaa kolottaan ku Markkolan Tomppaa kuulee!
hah, vittu mitä paskaa.

Sertzo:Eläpä nyt viitsi olla noin korni, kyllä se lajissaan pärjää aivan mainiosti siihen tarkoitukseen kun se on tehty.

Kuuntelen juuri Tomi Markkolan levyä "Taivaskalliolla". Levy on vuodelta 2002. Tuottaja Pertti Haverinen, äänitys ja miksaus Pertti Haverinen/PopCorn, 14 Lucjan Czaplicki, muusikot ovat kaikki eri henkilöitä kuin Fernetin mainitussa kokoonpanossa Markkolan kotisivuilla. Kiippareissa Pertti Haverinen, myös yhtenä taustalaulajana. Levyllä on 14 kappaletta, joista kymmenessä mainitaan säv.&sov. Pertti Haverinen.

Mielestäni levy on kyllä sellaista äitelää sokeria, varsinkin lyriikaltaan mutta myös soundeiltaan, ettei makeammasta väliä. Kohderyhmänä on varmaankin ollut iskelmämusiikin suurkuluttajat, eli naiset. Tuntuu usein siltä, että tanssimusiikki ei ole tasapuolisesti suunniteltu sekä miehiä että naisia palvelemaan. Voisiko tanssipaikoilla soitettavaa musiikkia ajatella siltäkin kannalta, että musiikki kohdistettaisiin myös nuoriin miehiin, joista tanssipaikoilla on suuri pula? Mielestäni naisiskelmäartistitkin kohdistavat myös musiikkinsa ensisijaisesti naisille ...
Mama always said life was like a box of chocolates, never know what you're gonna get.
uruttaja
05.03.2005 20:01:52
Pontus:

Sertzo:

Kuuntelen juuri Tomi Markkolan levyä "Taivaskalliolla". Levy on vuodelta 2002. Tuottaja Pertti Haverinen, äänitys ja miksaus Pertti Haverinen/PopCorn, 14 Lucjan Czaplicki, muusikot ovat kaikki eri henkilöitä kuin Fernetin mainitussa kokoonpanossa Markkolan kotisivuilla. Kiippareissa Pertti Haverinen, myös yhtenä taustalaulajana. Levyllä on 14 kappaletta, joista kymmenessä mainitaan säv.&sov. Pertti Haverinen.

Mielestäni levy on kyllä sellaista äitelää sokeria, varsinkin lyriikaltaan mutta myös soundeiltaan, ettei makeammasta väliä. Kohderyhmänä on varmaankin ollut iskelmämusiikin suurkuluttajat, eli naiset. Tuntuu usein siltä, että tanssimusiikki ei ole tasapuolisesti suunniteltu sekä miehiä että naisia palvelemaan. Voisiko tanssipaikoilla soitettavaa musiikkia ajatella siltäkin kannalta, että musiikki kohdistettaisiin myös nuoriin miehiin, joista tanssipaikoilla on suuri pula? Mielestäni naisiskelmäartistitkin kohdistavat myös musiikkinsa ensisijaisesti naisille ...

Hyvä Riksteri. Asiallinen ja asiantunteva analyysi.
juhist
05.03.2005 21:35:59 (muokattu 05.03.2005 22:08:11)
no höh.
mistäs nyt moinen mielepide?
laita ihmeessä piikkiä jos siltä tuntuu, siihenhän tämä perustuu, että jokainen saa laittaa mielipiteitään.
sitäpaitsi sun kritiikki saattais olla ihan paikallaan, kun tuosta sun "arvostamisrepliikistä" paistaa läpi selvästi se että olet jotenkin meidän yläpuolella.
vai ymmärsinkö väärin?

t:mulukku

Parahin AISA, tahi mulukku.
Arvostamisella toki tarkoitin vilpitöntä arvostusta pitkänlinjan tanssimuusikoita kohtaan; jotka tällä tanssimusiikkialueella aktiivisesti viesteihin vastailevat, näin kokemattoman rokkailijan (ja tanssimusiikin ystävän) näkökulmasta.

Niistä piikeistä, noh niillä nyt väliä, eikä tätä threadia ole sitä varten tehty, että kertoisin mielipiteitäni muista, vaan Tomi Markkolan KOTIMAA-levystä.

Äkillisellä kannanotollani halusin vain kertoa, että paskoja kommentteja teillä ja sainkin keskustelua asiasta, hyvä niin.
Eli perusteluja mielipiteille ja turha paskanjauhanta pois.

Kiitos Riksteri, tämäntapaista asiallista perusteltua kritiikkiä lisää.

EDIT: ainii, URUTTAJA
Justiinsa joo, sun kotisivut kertookin oleellisen.
Näin on tosiaan tarkotus, hyvä!

Odotteleppa poika kun olet ensin käynyt muutaman tuhat keikkaa ja saanut alan ammattilaisen leiman.
Niinku sulla? Tuleeko musta tosiaan isona sun kaltases, jos oon ahkera...

Ehkä parrankasvukin saattaisi tuoda annoksen katu-uskottavuutta.
No joo, mä en ookkaan tota sun partaas nähny kun ainoassa kuvassa minkä oot itestäs nettiin laittanu sulla on pää perseessä.
http://muusikoiden.net/dyn/members/30355.jpg
Mut kiitti vinkistä!

Rakentavissa merkeissä
Juha
EVO
jmercy
05.03.2005 23:06:54

Äkillisellä kannanotollani halusin vain kertoa, että paskoja kommentteja teillä ja sainkin keskustelua asiasta, hyvä niin.

No joo, mä en ookkaan tota sun partaas nähny kun ainoassa kuvassa minkä oot itestäs nettiin laittanu sulla on pää perseessä.
http://muusikoiden.net/dyn/members/30355.jpg
Mut kiitti vinkistä!

Rakentavissa merkeissä
Juha

No niin, olisi varsin mukavaa, jos tällaisia kommentteja ei tarvitsisi lukea, joten, annetaanko olla?
uruttaja
06.03.2005 04:15:19 (muokattu 06.03.2005 04:23:33)
No niin, olisi varsin mukavaa, jos tällaisia kommentteja ei tarvitsisi lukea, joten, annetaanko olla?

Tähän komppia. Penikat narisee eikä ne tiedä yhtään mitään yhtään mistään. Nämä pellet on ihan kuutamolla, mä vedän niiden biisit pystystä mutta ne ei vedä mun,.....
Sertzo S
06.03.2005 07:58:41

Joo. Lyhyen sodan kestää aina, mutta pitkää rauhaa ei kukaan! ;)
aisa
06.03.2005 11:33:22
Parahin AISA, tahi mulukku.
Arvostamisella toki tarkoitin vilpitöntä arvostusta pitkänlinjan tanssimuusikoita kohtaan; jotka tällä tanssimusiikkialueella aktiivisesti viesteihin vastailevat, näin kokemattoman rokkailijan (ja tanssimusiikin ystävän) näkökulmasta.

arvostusta pitääkin olla, sillä tällä palstalla on uskomattoman paljon sellaisia pelimanneja joilta taittuu melkeimpä genre kuin genre. enkä todellakaan tarkoita nyt itseäni, vaan niitä hemmoja joilla on kilsoja jo kymmeniltä vuosilta.

Niistä piikeistä, noh niillä nyt väliä, eikä tätä threadia ole sitä varten tehty, että kertoisin mielipiteitäni muista, vaan Tomi Markkolan KOTIMAA-levystä.

jos sanot että "tekis mieli piikittää", niin sitten pitää myös olla kanttia tehdä se, eikä alkaa nieleskellä.
yllättävän suuri joukko tanssimusaa työkseen tekevistä on sellaisia, joita ei vois vähempää kiinnostaa iskelmäartistien levytykset, joten asiallisia kommentteja aiheeseen tulee luultavasti aika vähän.

kiitos näistäkin isällisistä sanoista!
Jos helvetti on täynnä, saatana joutuu seisomaan...
mack the knife
06.03.2005 14:16:44
Rakentavissa merkeissä
Juha

Voi anteeksi meidän kaikkien vanhempien soittajien puolesta. Tehdäänkö sovinto?
Aika näppärä poppikappale se Narvana.
-Mistä otteesta tää menee?
juhist
06.03.2005 15:09:04
Voi anteeksi meidän kaikkien vanhempien soittajien puolesta. Tehdäänkö sovinto?

En mä tässä mitään sotaa halunnutkaan julistaa.
Enkä minäkään pidä tällaisesta riidanpidosta.
Mutta koska mentiin jo henkilökohtaisuuksiin, koin olevani velvollinen vastalaakiin.
Vanhemmille soittajille antaisin neuvoksi, että alkaa pidemmän päälle rassaamaan tuo täällä liikkuva asenne:
Me ollaan soitettu satavuotta, kaikki muut ei osaa.
Ja jos ei osaa voi olla hiljaa.
Vähän pitäisi olla nöyryyttä, vaikka onkin kunnioitettavan pitkä ura takana.

Aika näppärä poppikappale se Narvana.

Jaa? hä.
Oon mä vaan aika nokkela
edge
06.03.2005 15:25:31
Juhikselle vain lohdutukseksi, ei näiltä kaikilta taitukkaan vaikka vetäisivät vielä toiset sata vuotta. Mutta taas on näinkin että tiedän vain muutamia nimimerkkejä ja niiltä taittuu ihan aikuisten oikeesti..
hyh,hyh...
mack the knife
06.03.2005 15:35:18
Jaa? hä.

Sä et oo varmaan nähny sitä mainosparia, jossa toisessa on pojalla pizzaa ja isä yrittää saada kerjättyä palasen. -"Aika näppärä poppikappale se Narvana.
Toisessa isällä on pizza ja poika yrittää saada palasen: Aika näppärän lintulaudan väsäsit eilen.

Tuli vain mieleen sukupolvien välinen kuilu ja siitä nuo mainokset...
Soitatko sä muuten tanssimusiikkia?
-Mistä otteesta tää menee?
B@sshole
06.03.2005 16:40:10
Täällähän ollu oikein juhlat. Mahtavaa uhoamista oli Uruttajalla mm. Vetää pystystä räkänokkien kappaleet mut räkänokat ei vedä sen genreä. Ehkäpä kyllä tuokin totta.

Mutta onko vanhat parrat katu-uskottavia? Ja toisinpäin. Räkänokat vetämässä Tulipunaruusuja. Vois olla uskottavuus kaukana vaikka kuulostaisikin samalta. Vai kuinka?
uruttaja
06.03.2005 16:48:20
Täällähän ollu oikein juhlat. Mahtavaa uhoamista oli Uruttajalla mm. Vetää pystystä räkänokkien kappaleet mut räkänokat ei vedä sen genreä. Ehkäpä kyllä tuokin totta.

Mutta onko vanhat parrat katu-uskottavia? Ja toisinpäin. Räkänokat vetämässä Tulipunaruusuja. Vois olla uskottavuus kaukana vaikka kuulostaisikin samalta. Vai kuinka?

Aivan niin.

Tuon verran pitää taittua, että uskaltaa ittiään kehua:)

Jostain syystä yhdistelmä Jalu + keskari tekee joskus tepposensa. Jospas seuraavissa kirjoituksissa sitten on enemmän diplomaattista luonnehdintaa.
baron
06.03.2005 16:54:19

Mä haluaisin ihan vakavissani jatkaa tätä uskottavuuskeskustelua.
Mä oon halunnut uudistaa meidän bändin ohjelmistoa suuntaan, jossa kritiikkiä on tullut bändiläisiltä, että emme olisi uskottavia.
Meillä on päinvastainen tilanne kuin edellisen puheenvuoron "räkänokat- tulipunaruusut" kommentti eli smokkipukuiset kalkkikset soittaisivat heviä.

Mä itse koen, että "uskottavuusongelmaa" ei ole olemassa. Joko sä osaat soittaa genreä tai et, mutta ihan sama minkänäköinen, minkäikäinen sä/sun bändisi on.

Eli onko edellisen puheenvuoron esittäjä ja mun oman bändin kriittiset oikeassa vai minä.

Voisin kertoa, että itse kyllä soitan rokkia, jatsia ja humppaa kolmessa eri bändissä ja ei missään mun "uskottavuutta" ole pistetty kyseenalaiseksi.

Muuttaako pukeutuminen ja bändikaverit mun "uskottavuutta" soittajana?
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
uruttaja
06.03.2005 17:49:53
Eiköhän se asenne ole tässäkin avainsana?

Nämä heviheikit on ihan yhtä tiukkapipoista porukkaa, kuin suurin osa oopperalaulajia. On olemassa vain yksi totuus ja jos teet pikkusenkin sen vierestä, niin olet armotta perseestä ja ikuisesti ilman katu-uskottavuutta. Väitän edelleen että suuri osa tuosta Juhiksen pullistelusta on sitä että mikään muu genre ei taitu.

Se mun heitto siitä, että lähtee pystystä, on osittain totta, osittain urbaanilegendaa.

Aika monet kollegat arvostavat all-round-muusikkouden ihan kärkeen, ja eiköpähän tuossa sinun genrelistassa ole jo muutakin kuin heavy!!

Se on taatusti totta, että mnetissäkin olevat tosi huippuluokan pro-esat ei kaihda mitään .

On sillä pukeutumisellakin pikkunen merkitys, samoin biisivalinnalla. Jos vedät frakki päällä, niin ehkä sinulta silloin odotetaan tietynlaista musaa. Jos meikkaat silmäsi älyttömän mustiksi, niittaat pari popniittiä poskeesi ja yhden vielä otsaan, niin taas asiakkaiden odotukset muuttuvat. Ei siihen vielä tarvitse soittaa ääntäkään.
Martso
06.03.2005 19:28:45 (muokattu 06.03.2005 19:50:45)
Eiköhän se asenne ole tässäkin avainsana?

Nämä heviheikit on ihan yhtä tiukkapipoista porukkaa, kuin suurin osa oopperalaulajia. On olemassa vain yksi totuus ja jos teet pikkusenkin sen vierestä, niin olet armotta perseestä ja ikuisesti ilman katu-uskottavuutta. Väitän edelleen että suuri osa tuosta Juhiksen pullistelusta on sitä että mikään muu genre ei taitu.

Näinhän tässä taas päästiin tähän nuori vs. vanhanliitonmies asetteluun. Uruttaja on minun väärti, eli en rupia riettaaksi. Ja saahan se Patelan mies vähän anteeksi *Jalunki takia! ;)

Ihmettelen vaan kovasti miksi vanhat topit ottaa niin raskaasti nuoret soittajat? Jos vanhalla taittuu kerran kaikki ja vielä ihan "pystystä", niin luulisi sellaisen ammattitaidon takaavan julmetun itsevarmuuden!? Sellaisen, että ei pidä kaikkia, jotka vähän vastakarvaan silittää, uhkana ittelleen?

Itte olen vanhojen vetäjien kanssa töissä. Toki oman paikkansa sai lunastaa, mutta ihan rintarinnan sitä mennään humpasta toiseen... :)
Hullu mikä hullu!
KoskPaavo
06.03.2005 19:31:32
Juhikselle vain lohdutukseksi, ei näiltä kaikilta taitukkaan vaikka vetäisivät vielä toiset sata vuotta. Mutta taas on näinkin että tiedän vain muutamia nimimerkkejä ja niiltä taittuu ihan aikuisten oikeesti..

Kiitos, tunnekko sää mut?
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)