drummer89 03.03.2005 17:19:55 | |
---|
Nii simmosta vaan että millä kompeilla yleensä treenaatte ja millä lämmittelette?ku ite soitan mitä millonkin..Olen muuten kuullut että ihan peruskompilla kannattaa soittaa pitkiä pätkiä omalla temmolla ja että sillä sitten saa rytmiä ja jämäkkyyttä siihen soittoon.. Pieni setti päältä kaunis... |
...And Justice For All 03.03.2005 18:43:52 | |
---|
Mä soittelen ihan biisejä, trooperia, paranoidia yms. Se käy treenistä! © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
kampela 03.03.2005 19:36:25 | |
---|
Nii simmosta vaan että millä kompeilla yleensä treenaatte ja millä lämmittelette?ku ite soitan mitä millonkin..Olen muuten kuullut että ihan peruskompilla kannattaa soittaa pitkiä pätkiä omalla temmolla ja että sillä sitten saa rytmiä ja jämäkkyyttä siihen soittoon.. Se peruskomppi on tosi hyvää harjotusta, kuuntelet vaan joka iskua mitä soitat ja yrität vaikka pikkusen vaikuttaa eri raajojen soittovolumeen. Ja mitä hitaampi komppi pysyy kasassa sitä parempi.. Suosittelisin käyttämään jotain metronomia, että tulee tosiaan ne iskut oikeille kohdille. Muista kertoa symbaaleille iltasatu, muista!! |
Progressor 03.03.2005 20:26:51 | |
---|
Porcaro-henkistä puolitempo-shufflea soittelen aika usein lämmitellessä. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Groovi 03.03.2005 21:23:26 (muokattu 03.03.2005 21:32:47) | |
---|
aloittelen yleensä yksin jollain todella yksinkertaisella tekniikka jutulla mikä mieleen tulee (ja vieläpä hyvin hitaasti), ja lähden siitä soittelemaan improvisoidusti jotain rauhallista blues tai vastaavaa komppia hieman maalaillen sinne tänne. jos taas on koko bändin treenit, niin on muodostunut vakioksi ottaa basistin kanssa sellainen funk-lähtö koko treeneihin. siinä voi soittaa oikeastaan mitä tahansa funkahtavaa komppia ja hipelöintiä, ja sellaisella silmänisku-sovituksella muutella vähän dynamiikkaa ja tempoa jne. se on hyvä treeni kun pääsee heti sellaiseen hyvään fiilikseen mukaan. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
vapauskauppias 03.03.2005 22:36:08 | |
---|
Lämmittelynä jotain ihan perusbeatia tai vastaavaa sitten vielä filliä sinne tänne. Sitä, kun on vähän aikaa jauhettu niin siirrytään double stroke rolleihin, paradiddleihin ja vastaaviin, joiden jälkeen ollaan lämpimänä. Nyt tällä hetkellä käyn mm. David Garibaldin Future Sounds -kirjaa läpi - upeita grooveja, kannattaa tutustua, jos et sitä vielä ole tehnyt. Oletko jo tuotteistettu? |
jazzmies 03.03.2005 22:53:14 | |
---|
aloittelen yleensä yksin jollain todella yksinkertaisella tekniikka jutulla mikä mieleen tulee Samoilla linjoilla. Teen lämmittelyksi aina rannetreenejä, jotta saisi kapulat seuraamaan kättä ja kyynärvarret lämpimiksi. Kompeissa tapahtuu liikaa asioita, jotta voisi tarkkailla lyöntien laatua. Sama koskee myös perkussioiden soittoa, missä djembellä lämmittelen 15 min pelkillä ranteella vuorotellen pa- ja pe-lyöntejä (avoimia ja släppejä). Joskus olin Jonathan Moffetin klinikalla ja hän sanoi ettei hän lämmittele ollenkaan ennen keikkaa ja sen kyllä ikäväkseen huomasi. Sama jos juoksisi satasen suoraan sängystä. |
Groovi 03.03.2005 23:09:58 (muokattu 03.03.2005 23:13:02) | |
---|
Samoilla linjoilla. Teen lämmittelyksi aina rannetreenejä, jotta saisi kapulat seuraamaan kättä ja kyynärvarret lämpimiksi. Kompeissa tapahtuu liikaa asioita, jotta voisi tarkkailla lyöntien laatua. Sama koskee myös perkussioiden soittoa, missä djembellä lämmittelen 15 min pelkillä ranteella vuorotellen pa- ja pe-lyöntejä (avoimia ja släppejä). Joskus olin Jonathan Moffetin klinikalla ja hän sanoi ettei hän lämmittele ollenkaan ennen keikkaa ja sen kyllä ikäväkseen huomasi. Sama jos juoksisi satasen suoraan sängystä. tjoo. en mä ainakaan edes _saa_ käsiä ja jalkoja pelaamaan "pysty metsästä" . Kyllä sellainen "setin haltuunotto" hetki menee, että alkaa taas tatsi, fiilis ja lämpötila olla oikea varsinaiseen soittamiseen. edit: enkä mä sitä pidä siis edes pahana. sellainen pikku herkuttelu soundeilla ja dynamiikalla on oikeastaan pirun mukava ottaa aina alkuun. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
hgr 03.03.2005 23:16:53 (muokattu 03.03.2005 23:17:42) | |
---|
Kyllä siinä melkeinpä se puoli tuntia menee ennen kuin alkaa kunnolla kulkemaan. Lämmittelen ihan fiiliksen mukaan jollain peruskompilla tms. |
Steve Gadd9 03.03.2005 23:21:32 (muokattu 03.03.2005 23:22:00) | |
---|
Oon tota Syncopation-kirjaa kahlannut aina lämmittelynä. Sivu 37 sekstolitäytöllä toimii! Ted Reed tiesi mitä rumpali haluaa. |
Klooni 04.03.2005 09:09:28 | |
---|
Ihan omilla, eli aletaan soittamaan omia viisuja jätkien kanssa, ekaan tupakki taukoon asti on vähän takkuista (30 - 60 min.) sen jälkeen lähtee kulkemaan, yleensä ... Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
http://kloonin.omaservo.net/ |
Epämuusikko 04.03.2005 10:33:42 | |
---|
Oon tota Syncopation-kirjaa kahlannut aina lämmittelynä. Sivu 37 sekstolitäytöllä toimii! Se selittää nickisi :) Myytävänä Tosco 22" ride! |
Terok 04.03.2005 10:39:10 | |
---|
Tämmöstä on tullut treenattua: BD--XXXX SN--XXXX RD--XXXX |
jazzmies 04.03.2005 12:46:22 | |
---|
Tämmöstä on tullut treenattua: BD--XXXX SN--XXXX RD--XXXX Mikä puuttuu? |
hollmi-5 04.03.2005 12:59:32 | |
---|
No eihän tosta mitään puutu :-) Jos vaikka vasen jalka on amputoitu ja haluaa soittaa välit täyteen... Mika Hollström |
e r s k i 04.03.2005 13:13:13 | |
---|
Mä aloitan kans yleensä ihan perusbiitillä. Sitten vuorokäsin kaikkia rumpuja eri temmoilla. Paradiddleja virveliin ja tupliin. Temmot aluksi kaikessa jossain 90-120 välillä. Aika samoja juttuja tulee lämmitellessä vedeltyä yksin ja bändin kanssa. |
hgr 04.03.2005 15:13:22 (muokattu 04.03.2005 15:14:20) | |
---|
Tämmöstä on tullut treenattua: BD--XXXX SN--XXXX RD--XXXX Toi on itseasiassa oikein hyvää lämmittelyä, kun aloittaa hitaasti ja pikkuhiljaa nostaa tempoa. Voihan tuohon soittaa vielä haitsulla vaikka 4.-osia. Itse vedän tuon vielä tuplilla vuorojaloin(paitsi nyt, kun ei ole tupla edes kiinni setissä), kun ei oikein yhdellä nopeus riitä(treenissä). Ei ole niin helppo soittaa kuin luulisi, kummallakaan tavalla. Etenkin jos puhutaan 8.-osista tuolla yli 200 bpm temmoissa. |
Safga 04.03.2005 18:45:07 | |
---|
Itse aloittelen omilla kompeilla ja yritän käyttää mahdollisimman paljon molempia jalkoja lähinnä vasenta että haitsu toimis kunnolla. Myös tasasta tuplaa ja joitain käsi juttuja ymppään kommpeihin... ja sit oikeella kädellä nopeutta myös... Pastilli?? |
acke 05.03.2005 13:25:55 | |
---|
Eka perusbiittiä ja sitte jotain tuplilla. Nyt Kyllä |
Tämmöstä on tullut treenattua: BD--XXXX SN--XXXX RD--XXXX itelläki on tota tullu viime aikoina jonku verran reenailtua tuplilla ja yhellä jalalla. Ja tosiaan niinku hgr tuolla sanoki niin yllättävän vaikeeta tuo on kahdeksasosilla sitten kun tempoa alkaa olla jotain 200. |