Aihe: Santana Oscareissa
1 2 3 4
sirdickyj
05.03.2005 07:24:11
Ootko maistissa? :D

Mä vai? E, mutta sieniä oli ruuax. Mikähän niissä?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Ukko
05.03.2005 10:53:21

Tuo on niin heikko ja kulunut vertaus...

Noniinnonkin mutta pakkohan jonkun oli sekin heittää. Oikeesti tuleehan tosi kovillekin soittajille joskus sellaisia päiviä että ei onnistu eikä sitten millään. Soittohan saattaa mennä nuotilleen mutta kaikki hehku puuttuu. Hiljattain jossain ohjelmassa lauluyhtye Club for five säesti muistaakseni Veetiä jossain biisissä ja säesti niin päin helvettiä ettei ole tosikaan. Ja porukkaa pidetään kovatasoisina ammattilaisina että se siitä. näin on jämpti :/
Max-X
05.03.2005 12:32:38
saatana on tuonut kiusaksemme vitsauksen maan päälle. vanhalla vihtahousulla on demoninen tapa tehdä tukuttain kamalia kappaleita höystettynä hirviömäisillä vierailevilla vocalisteilla ja sitten levittää näitä helvetillisiä tuotoksiaan ympäri maailman radioasemien soitettavaksi.
ja se oscar esitys oli sitä saatanaa itseään!
"This is the best party I've ever been to... Don't let me die with that silly look in my eyes"
sirdickyj
05.03.2005 12:40:19
saatana on tuonut kiusaksemme vitsauksen maan päälle. vanhalla vihtahousulla on demoninen tapa tehdä tukuttain kamalia kappaleita höystettynä hirviömäisillä vierailevilla vocalisteilla ja sitten levittää näitä helvetillisiä tuotoksiaan ympäri maailman radioasemien soitettavaksi.
ja se oscar esitys oli sitä saatanaa itseään!

Eikös ne vierailevat vokalistit tehny ne biisitkin?
Swan
05.03.2005 12:43:30
Eikös ne vierailevat vokalistit tehny ne biisitkin?

Ei tainnut tehdä Banderas tuota biisiä. Eikä Beyoncé sitä Phantom of the Operan biisiä, mutta siinähän oli itse Webber säestämässä. :)
kalamies#26 >-)))>
sirdickyj
05.03.2005 12:43:49
Hiljattain jossain ohjelmassa lauluyhtye Club for five säesti muistaakseni Veetiä jossain biisissä ja säesti niin päin helvettiä ettei ole tosikaan. Ja porukkaa pidetään kovatasoisina ammattilaisina että se siitä. näin on jämpti :/

Jep jep, yhtälailla sitä Veetiäkin hehkutetaan, ja mies itse morkkasi Sami Saarta ja Aki Sirkesaloa (RIP), vanhoja bändikavereitaan, "souliksi naamioidun suomihumpan laulajiksi", vaikka nuo molemmat on 32000 kertaa kovempia ammattilaisia kuin Veeti, jota ylistetään joka paikassa. Esim se AC/DC kuulosti järkyttävältä sen laulamana. Avoimet korvat ja kritiikki niin Veetille kuin Santanallekkin, ja molemmille myös tietty kunniaa hienona hamona olemisesta.
sirdickyj
05.03.2005 12:44:32
Ei tainnut tehdä Banderas tuota biisiä. Eikä Beyoncé sitä Phantom of the Operan biisiä, mutta siinähän oli itse Webber säestämässä. :)

Eiku nää Everlastit ja noi muut siis, Supernaturalilla.
sirdickyj
05.03.2005 13:24:55
Jaajaa. Tarkistin, ja näyttäisi siltä, että olisi ainakin useimmissa ollut mukana tekemässä biisiä. Yhdessäkään ei tosin täysin itse. Pari löytyy vierailevien tähtien itsekseen kynäilemiä biisejä.

Joo, itse asiaas se Matchbox 20:n vokalistin kynäilemä megahitti oli aika hyvä, mutta eihän se tiettykkään ole sitä juttua mikä puristien mielerstä on Santanan juttu.

Niin, ja eihän tuo rokkitouhu nyt niin kuolemanvakavaa ole, jonkun nimissähän ne levyt on julkaistava ja jonkun täytyy edustaa sitä biisiä nimellään. Biisi on biisi, oli se sitten Antti Tuiskun, Santanan tai Metallican nimissä julkaistu
sormunen
05.03.2005 14:24:28 (muokattu 05.03.2005 14:24:42)
kokarek Se, että siellä soitti nimenomaan Santana, johtuu hänen suosiostaan ja nimestä...

Tää sama "argumentti" tulee esille vähän väliä. Milloin Beatleseitä "ylihypetetään" vain koska ovat Beatleseita ja siis ylihypetettyjä, milloin Snoopin biisi on suosittu, koska Snoop on suosittu ja milloin mitäkin.

Olennainen kysymys on: miksi Santanalla on "suosiota ja nimeä".
Swan
05.03.2005 14:54:25
Tää sama "argumentti" tulee esille vähän väliä. Milloin Beatleseitä "ylihypetetään" vain koska ovat Beatleseita ja siis ylihypetettyjä, milloin Snoopin biisi on suosittu, koska Snoop on suosittu ja milloin mitäkin.

Koska hän silloin nuorena poikana otti kitaran käteen ja opetteli soittamaan sitä. Ryhtyipä hän sitten tekemään levyjäkin, ja kas, ihmiset tykkäsivät ja ostivat niitä. Näin kävi montakin kertaa, jolloin Santana muiden joukossa saavutti sen tietyn legenda-aseman, josta ei voi enää vajota alas. Tekee hän nykyään mitä tekee, kaikki on oikein ja hienoa, eikä siitä keskustella. Miksi näin? En minä tiedä, mutta minulle huono on aina huonoa, vaikka kyse olisi omasta lempiorkesteristani/-artististani.
kalamies#26 >-)))>
Sahanpurija
05.03.2005 15:51:40
Gaalan veto oli kyllä mielestäni aika törkeä. Laulu ja Santanan tiluttelut eivät natsanneet yheen lainkaan. Yleisesti ottaen hienon kuuloista soittoa omassa genressään ja varmasti hyvä esikuva monelle soittoa aloittelevalle. Tosin nykyäänhän se soitto aloitetaan jostain "hieman" nopeammasta.

Ja vaikkei soitto tuossa yhdeydessä kolahtanutkaan niin täytyy kyllä myöntää että siinä jätkässä on tyyliä. Pappa vetää hippikuteet päällä pokkana ilman muuta bändiä ja kehtaa ottaa vielä lopuksi aurinkolasitkin pois päästä.

Kadehtin suorastaan tätä valopilkkupappaa.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
Meisseli
05.03.2005 15:54:23

Kyllähän sen kitarointi parhaimillaan tuo mieleen pillunnuolemisen.(positive)
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
Black Star
05.03.2005 16:04:04

Black Magic Woman harvoin kuunneltuna on ihan hyvä biisi. Woodstockissa esitetty Soul Sacrifice on ehkäpä se paras biisi minun mielestä ja senkin lähinnä pelastaa rumpali Michael Shrieve jota ennen kitaran tultua kuvioihin pidin kannujumalana.
Tosiasiassa Santana on kyllä yliarvostettu kitaristi
Dimebag Darrell in memoriam. "I shake my fists at skies above, Mad at God! Pastilli?
Ostinaatio
05.03.2005 17:43:26 (muokattu 05.03.2005 17:48:49)

Luo vastaukseni sieltä toisesta threadistä. Tosin en tiedä onko santanan kohdalla kyse samasta ilmiöstä, mutta pointtina on se, että aluksi muusikko on tehnyt sellaista musiikkia joka myy ja jonkun suosio on selitettävissä, ja myöhemmin erilaista musiikkia jonka suosio on selitettävissä alun hyvällä/kuluttajiin uppoavalla musiikilla.

Koska hän silloin nuorena poikana otti kitaran käteen ja opetteli soittamaan sitä. Ryhtyipä hän sitten tekemään levyjäkin, ja kas, ihmiset tykkäsivät ja ostivat niitä. Näin kävi montakin kertaa, jolloin Santana muiden joukossa saavutti sen tietyn legenda-aseman, josta ei voi enää vajota alas. Tekee hän nykyään mitä tekee, kaikki on oikein ja hienoa, eikä siitä keskustella. Miksi näin? En minä tiedä, mutta minulle huono on aina huonoa, vaikka kyse olisi omasta lempiorkesteristani/-artististani.

Näinpä juuri. Jätkä on tajunnut.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
Ukko
05.03.2005 19:57:54

Kyllähän sen kitarointi parhaimillaan tuo mieleen pillunnuolemisen.(positive)
Sellaisen kolme viikkoa pesemättä olleen vai ;)
Krice
05.03.2005 23:40:42

Tosin nykyäänhän se soitto aloitetaan jostain "hieman" nopeammasta.

Siinä onkin sitten tekemistä, että saavutetaan sellainen tyylitaso kuin Santanalla. Nopeasti osaa tiluttaa kuka tahansa keskenkasvuinen teiniapina.
JE
06.03.2005 00:49:20
Santanan soitto/melodiat ovat mielenkiintoisia. Hillittyjä ja "maustettuja". Mutta jostain ihmeestä hänen soittonsa ei ole minuun tehonnut, vaikka sanoinkin että kuulostaa hyvältä.

Joku tekijä tekee kuitenkin hänestä mauttoman kuulijalle (ainakin minulle), eikä montaa biisiä kerrallaan jaksaisi kuunnella putkeen.

...Amen...
moottorisaha
06.03.2005 22:12:45

Siinä onkin sitten tekemistä, että saavutetaan sellainen tyylitaso kuin Santanalla. Nopeasti osaa tiluttaa kuka tahansa keskenkasvuinen teiniapina.

Näytä ensi alkuun vaikkapa n. 10 keskenkasvuista teiniapinaa jotka vetävät esimerkiksi Michael Angelon No Boundariesin läpi. :)
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Krice
06.03.2005 23:15:01

Näytä ensi alkuun vaikkapa n. 10 keskenkasvuista teiniapinaa jotka vetävät esimerkiksi Michael Angelon No Boundariesin läpi. :)

No sinullahan meni pointti perille ihan kerralla...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)