Jabbe 19.03.2003 21:21:42 | |
---|
Niin no ammatiksihan minä opiskelen, ensimmäistä vuotta mus.alan perustutkinnossa. Mitähän teorioita noista ens vuonna kannattais siis ottaa? Höhö. |
mklami 19.03.2003 21:32:45 | |
---|
Niin no ammatiksihan minä opiskelen, ensimmäistä vuotta mus.alan perustutkinnossa. Mitähän teorioita noista ens vuonna kannattais siis ottaa? C-solfa (entinen II solfa) kannattaa ainaki ottaa. Soinnutus I, ja jos aika riittää, Kontrapunkti I. Millä konsalla opiskelet? :) Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
Jabbe 19.03.2003 21:38:16 | |
---|
Millä konsalla opiskelet? :) Joensuussa. Onko tuttu? Höhö. |
mklami 19.03.2003 21:43:43 (muokattu 19.03.2003 21:44:13) | |
---|
Joensuussa. Onko tuttu? En oo koskaan käynykään :) Tosin tyttöystäväni on sieltä kotoisin. Ite oon Turusta, ja opiskelen täällä Turun musiikkiakatemiassa musiikkipedagogiksi (eli AMK-opintoja). Mitä muuten soitat, kitaraa?
Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success.
- Vangelis |
Jabbe 19.03.2003 21:51:45 (muokattu 19.03.2003 21:52:12) | |
---|
Mitä muuten soitat, kitaraa? Et kai avataristani päätellyt? Koskettimet/Oboe. Älä naura... ;) Höhö. |
mklami 19.03.2003 21:52:43 | |
---|
Et kai avataristani päätellyt? Koskettimet/Oboe. Älä naura... ;) Avatarista päättelin... :) Eihän oboessa mitään vikaa oo, pirun upea soitin! :)
- Vangelis |
Jabbe 19.03.2003 21:56:33 | |
---|
Eihän oboessa mitään vikaa oo, pirun upea soitin! :) Jos vaan oppis soittamaan tarpeeks hyvin. Mut ei kyllä oikeesti yhtä katu-uskottava kun esim. kitara... Höhö. |
Jos vaan oppis soittamaan tarpeeks hyvin. Mut ei kyllä oikeesti yhtä katu-uskottava kun esim. kitara... Oboe on ihan yhtä katu-uskottava kuin kitara. Se on vaan asenteesta kiinni :)
- Vangelis |
hörhö 19.03.2003 22:10:10 | |
---|
En muuten näe kitarassa mitään katu-uskottavaa. Sähköinen on lievästi sanottuna ylikäytetty, vaikkakin hieno soitin. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara |
Jonte 20.03.2003 08:30:53 | |
---|
Opiskelen musiikin teorian ja säveltapailun opettajaksi, joten oon todella paljon opiskellu näitä asioita, ja lisää juttuja tulee koko ajan :) Me toiset huomioimme tämän keskustelussa emmekä tekeydy asiantuntijoiksi. Kunnioitan kaveria, jonka pyrkimyksenä on hankkia taito soinnuttaa ja bassottaa kappale oikein prima vista-tilanteessa.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
MeatPie 20.03.2003 19:41:06 | |
---|
Kun sanoin, että mulla on harmoniaoppi käytynä, valehtelin... mulla siis alkoi juuri soitto-osio. Aattelin vaan ilmottaa, että kirjotuksesta tuli noin 2+, joten taidan yrittää uudestaan(naurettavan tyhmiä virheitä). blaa blaa blaa |
Nuages 21.03.2003 15:38:43 | |
---|
Kontrapunkti sanana tarkoittaa "pistettä vastaan". Eli äänenkuljetuksesta on kyse. Kontrapunktin opinnot aloitetaan renessanssikontrapunktiin tutustumalla - tehtävinä on tehdä renessanssin ajan tyyliin musiikkia, mm. kirjoittamalla vasta-ääniä (kontrapunkteja) ns. cantus firmus - melodioille, jotka toisinaan on lainattu gregoriaanisesta kirkkolaulusta. Kontrapunktiakin on monenlaista, renessanssityylin jälkeen aletaan tutustua uudempien aikojen kontrapunkteihin. Sävellystä silmälläpitäen sekä Soinnutus (ja sitä ennen Kenraalibasso (nyk. Harmoniaoppi) että Kontrapunkti ovat todella hyödyllisiä aineita. Täällä haisee sille, että joku tietää näistä asioista.
Kaukana väijyy ystäviä... |
Jabbe 21.03.2003 17:03:46 | |
---|
Täällä haisee sille, että joku tietää näistä asioista. Ompas todentuntuinen tämä virtuaalimaailma, kun hajuaistiakin ruokkii... Kyllähän täällä ainakin muutama asiantuntija näkyy olevan. Höhö. |
Hermanni 22.03.2003 03:28:50 | |
---|
tolppa I tason, sen edemmälle en jaksa. kenraalibassoo en jaksanut, ei ollut hyötyä minulle. |
lare 09.04.2003 00:22:37 | |
---|
En ois uskonu, että ite tätä sanon, mutta joistakin näistä kirjoituksista tulee jo mieleen, että voisiko liika teorianhallinta tappaa luovuuttaa...hmmm...tuskimpa kuitenkaan, jos liikkuu avoimin mielin :D musaopistolla oon suorittanu 2/3, mutta enemmän oon kyllä sitten kirjoista ettiny tietoa. Tuohon luovuuteen liittyen niin oma biisinvääntötapa on usein semmonen, et kokeilen peräkanan ihmesointuja ja sitten yritän ne solmiayhteen melodialla tai sitten toiste päin. Sähkörummut on kivat lelut |