Aihe: Voiko huonokin soittaa hyvillä kamoilla
1 2 3 4
Johannes_t
04.03.2005 21:12:39

"Metallicaa on helppo soittaa" ja "ei Stratocaster mikän huippu kitara ole"...

...hei ihmetelkää nyt vielä vuosi tai pari.
...And Justice For All
04.03.2005 21:45:20
"Metallicaa on helppo soittaa" ja "ei Stratocaster mikän huippu kitara ole"...

...hei ihmetelkää nyt vielä vuosi tai pari.

Mä sanoin kyllä että stratoja on laidasta laitaan, en että se ei ole huippu.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Hohhoijaa
07.03.2005 15:40:38 (muokattu 07.03.2005 15:41:05)
Sitäpaitsi Stratocaster ei oo mikään superhuippukitara

ei toi fender stratocaster muutenkaan mikään jumalakeppi ole.

*Yskii äänekkäästi*

:)
Hitman
08.03.2005 10:34:17
Kyl kannattaa aina hommata hyvät vehkeet, joita on kiva ja helppo soittaa. Pysyy innostus treenata, kun on aina nautinto ottaa hyvä kitara handuun.
sax machine
08.03.2005 20:48:17
Alottelijalle hyvä soitin on tärkeä jotta saisi soittoharrastuksen hyvin käyntiin. Hyvä soittaja soittaa vaikka kuinka paskoilla kamoilla huonomman soittajan suohon mutta alottelijalle huono soitin voi pahimmillaan olla este kehittymiselle.
"Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz." -Louis Armstrong-
Zeni
09.03.2005 00:48:42
Alottelijalle hyvä soitin on tärkeä jotta saisi soittoharrastuksen hyvin käyntiin. Hyvä soittaja soittaa vaikka kuinka paskoilla kamoilla huonomman soittajan suohon mutta alottelijalle huono soitin voi pahimmillaan olla este kehittymiselle.

Hyvin sanottu, mielestäni suurempaa karhunpalvelusta ei voi aloittelijalle tehdä kuin antaa huonot soittovermeet. Itse olen tämän kokenut, tappaa motivaation aika tehokkaasti.
jannu
09.03.2005 01:44:28
Jos ihan totta puhutaan niin soittelen tällä hetkellä vain Squierin Fatcasterilla. Joka on huono, kielet kankeat ja menee päivässä epävireeseen + painaa huomattavasti enemmän kuin normaali strato. Mutta kesä tulee, kesätyöt tulee ja myös kitara saattaa silloin vaihtua.

Luuletko tosiaan, että kitaraa vaihtamalla kielten kankeus häviää ja vire säilyy ikuisesti? Otetaanpas vähän pakkia ja rauhoitutaan.

Jos olet vasta aloittanut soittamaan, niin on aivan luonnollista, että kielet tuntuvat kankeilta. Ainahan voit tietysti vaihtaa ohuemmat kielet, mutta ei tatsi kuitenkaan löydy muuten kuin harjoittelemalla lisää(=soittamalla). Jokainen kehittyy yksilöllisesti ja homma vaatii kärsivällisyyttä.

Ja tuosta vireestä. Juuri mikään tavallisella virityskoneistolla ja tallalla varustettu kitara ei pysy koko ajan vireessä tuntikausien soittamisen aikana. Varsinkaan jos käytetään soittaessa vibrakampea ja kieliä venytellään alituiseen. Entä, kuinka uudet/vanhat kielet sinulla on kitarassasi? Voisiko olla ettet ole venyttänyt kieliä tarpeeksi tai sitten olisi ehkä jo aika vaihtaa uusiin?

Vaihda vapaasti kitaraa, mutta muista ettei se automaattisesti helpota soittamista tai tee sinusta yhtään parempaa soittajaa.
"Paa vattalles, röhnö! Mä tarviin sua!"
-vanttera
toxic
09.03.2005 02:41:48
Tottakai voi! Sitäpaitsi Stratocaster ei oo mikään superhuippukitara vaikka Ynkkäkin sillä soittelee.

HÄähäÄH!Äh1 Ei helvetti :D

Voiko huonokin soittaa hyvillä kamoilla

Voi.
TheWickerMan
09.03.2005 14:02:14
Olenko ansainnut kuitenkin soittaa kunnon Fender Stratocasterilla :P.

Tod. Milläs muulla sitte? Strato on juust loistava keppi alottelijalle. Ku siihen tottuu, ni se tuntuu kädessä hyvältä, vaikka ei haluiskaa. Paskimmatki kopiot tuntuu melkee parhailta :D Mut mun ibaa ei mikää oo parempi. Ei ees toinen samnlainen. Osta strato vaa.
- Kyllä.
Guild
09.03.2005 17:46:19
oon sit varmaan oikee velho ku vedän halpissynalla.
ei sen enempää
Tempura
09.03.2005 17:56:10
Totta helvetissä voi. Vaikka olisi kuinka paska, niin silti voi runnoa kunnon kamoilla.

Itsellä tosin ei ole kunnon kamoja.

Paskoissa vehkeissäkin on silti jotain hohtoa. En tunne mitään esinettä (halventava sana) kohtaan suurempaa rakkautta kuin vanhaa Squier stratoani kohtaan. Siitä ei voi koskaan luopua, vaikka siitä keksisi tuhat asiaa mitkä siinä on tällähetkellä pielessä.
Sen kanssa sitä tuli nuorempana tuskailtua kauan, ja riehuttua että "mä en vittu jaksa enää".
Mutta kärsivällisyys voitti ja Squier palkitsi toinen toistaan tykeimmillä riffeillä.

Akat vaihtuu, mutta paska kitara jää. Näin sen pitää olla!
Jackson Dinky
09.03.2005 19:22:23
oon sit varmaan oikee velho ku vedän halpissynalla.

Hoho!
Jau jau!
Jannipaali
10.03.2005 13:48:51
Stratocaster jossa humbuckerit, aaahhh...
*Mikä vitun Pastilli?!*
omerna
11.03.2005 15:36:13
Joo siis mullakin sama juttu. Aloitin vasta hiljattain, mutta sain heti alkuun Stratocasterin. Ei sillä että se haittaisi, sillähän on todella hyvä soittaa. Mutta kyllä se just hiukka oudolta tuntuu kun kaverit on jo edenneet musisoinnissa pitkälle, ja minä itekseni heilun aidon Fenderin kanssa. Mutta uskoa riittää, että minustakin voi joskus taitava tulla, kunhan vain harjoittelen:)
sitä se musiikki teettää.
temekallio
12.03.2005 21:05:13
Kyllä voi! Minäkin teen niin =)
Soitan sitä mitä mieleen pälkähtää.
askomiko
16.03.2005 10:42:12
Ei huono voi soittaa hyvillä kamoilla, niissä on semmonen lukko niinkun promillemittari, notta pitää puhaltaa ja se analysoi osaamisen tason.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Alpha
17.03.2005 10:52:23
Jotkut vastaukset täälläkin on ihan perperistä. Hyvät kamat vaan, niin ei innotus lopahda alkuunsa.

...niissä on semmonen lukko niinkun promillemittari, notta pitää puhaltaa ja se analysoi osaamisen tason.

Pitäis musaliikkeiden oviin saada tällanen...
Prome
17.03.2005 11:17:36

Tässähän se oikea vastaus tuli.
Shagroth
26.04.2005 12:15:46

Itse olen sitä mieltä, että maailmassa ei ole sitä überhuippua kitaraa. Kaikilla on oma makunsa ja kaikille löytyy se paras vehje millä soittaa. Elikkä semmoiset kysymykset on ihan turhia että "MIKÄ ON NIIQ MAAILMAN PARAS SÄHGIS!1?!+1?!?!"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)