Aihe: Peavey TNT 150
1
joroma
22.09.2003 22:07:00
Kertokaa ihmiset kokemuksia otsikon bassocombosta. Riittääkö potku rokkaamiseen? Ja onko muuta mitä olisi hyvä tietää ennen kuin laittaa senttinsä jonoon..
Prowleri
23.09.2003 08:10:44
Kyllähän se ihan pätevä peruskombo on, aika massiivinen kokonsa puolesta tosin.

Oma bändiurani alkoi vm. -84 TNT-130 -combolla, joka vieläkin rokkailee jossain puolella Suomea.
Hähähä. -Jami
vincent
24.09.2003 13:02:37
joo, ostin just tuollaisen jokunen viikko takaperin ja teho ainakin riittää! rock on!
connaisseur
02.03.2005 10:18:12

Lähteekö tästä oikeesti tarpeeksi mökää? Kun kitarisrtilla on tuommoinen peavey bandit 100W. Kestääkös tämä TNT sen rinalla? kun voluumit on korvatulppa-asteella
Incarnation
02.03.2005 10:22:59
Lähteekö tästä oikeesti tarpeeksi mökää? Kun kitarisrtilla on tuommoinen peavey bandit 100W. Kestääkös tämä TNT sen rinalla? kun voluumit on korvatulppa-asteella

Varmasti piisaa mikäli kitaristi ei luukuta täysillä.
Rest in peace Dime
balzary
02.03.2005 11:26:31

mun mielestä peaveyn komboista lähtee tiettyihin tilanteisiin hauska räkä-soundi. tuli mieleen adam clayton parilla ekalla u2-levyllä välillä tuollasella soitellessa.
Why be in when you can be out?
Johnny Buzz
02.03.2005 13:06:45

mun mielestä peaveyn komboista lähtee tiettyihin tilanteisiin hauska räkä-soundi. tuli mieleen adam clayton parilla ekalla u2-levyllä välillä tuollasella soitellessa.

Mä oon aina diggaillu Peaveyn soundista. Useammallakin kyseisin valmistajan eri vahvistimella oon soitellu ja niissä on kaikissa ollu sellannen mukavan murakka soundi. On ihan vakavassa harkinnassa Peaveyn nuppi, kun tässä olen suunnitellut vahvistin puolen uusimista.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Painobaari, Helsinki 2.4. w/ Acoustab duo
balzary
02.03.2005 13:22:23

On ihan vakavassa harkinnassa Peaveyn nuppi, kun tässä olen suunnitellut vahvistin puolen uusimista.

mitäs nuppia oot miettiny? mun mielestä peaveyllä on hinta/laatusuhde hyvinkin kohdallaan noissa vahvareissa. halvallahan noita saa, kun eivät ole mitään muotivehkeitä.
Why be in when you can be out?
Johnny Buzz
02.03.2005 13:40:04 (muokattu 02.03.2005 14:58:11)

Mulla oli tossa testissä eräältä mnettiläiseltä Mark VI, jo oli aikas loistosoundinen peli. Ainoona esteenä sen hommaamiseen on, että pitäis toi Ampeg saada ensin menemään johonkin suuntaan. Sitten oon ihan uutena tsekkaillu esim. MAX 450 ja MAX 700 nuppeja. Toi 450 vastaa aikapitkälti tota Mark VI:sta, paitsi 450:stä uupuu tuiki tärkeä sisäänrakennettu chorus. ;) Huomaa, että se Mark VI on 80-luvulta.

Pitäis vaan noita MAX nuppeja päästä johonkin testaamaan. Kukas muu noita Peaveyjä myy täällä pk-seudulla kuin Espoon musiikki? Heillä kun ei noita MAX:in nuppeja ollu varastossa.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Painobaari, Helsinki 2.4. w/ Acoustab duo
connaisseur
02.03.2005 14:55:39 (muokattu 02.03.2005 15:27:27)

Varmasti piisaa mikäli kitaristi ei luukuta täysillä.

Jaa-a kitaristi soittaa noin 6-7 volalla ja siihen päälle samalla voluumilla rummut. Olis kiva jos se basson murina sieltä alta jostain kuuluis... Tietäis onko edes vireessä. Sopiiko muuten edes raskaampaan heviin tämä kombo?

Niin ja mistäs tämmöisen löytäis? (google polvistui)
sirdickyj
02.03.2005 16:54:34
On ihan vakavassa harkinnassa Peaveyn nuppi, kun tässä olen suunnitellut vahvistin puolen uusimista.

Peavey Megabass on myös varteenotettava vahvistin, tai siis niitä on ainakin näkynyt välillä kohtuuhalvalla. Sehän oli kova peli joskus 90-luvun alussa, ja miksei olis vieläkin.

Sitten Peavey Kilobass on ihan nimensä vuoksi ehdoton mylly!
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
willie
02.03.2005 20:18:26 (muokattu 02.03.2005 20:21:18)
Mulla on Peavey TNT-130 jostain 80-luvun alusta, semmonen 15" ämyrillä (olisko BalckWidow en nyt muista..) Kyllähän siitä ääntä lähtee, suht kivasti säätöjäkin. Diskanttia löytyy tarvittaessa yli lain salliman, middlejä voi säädellä tarpeeks monipuolisesti ja basso on sellanen combobasso..

Hyvin tuolla on pärjännyt.

--
Soitan kyllä yleensä Peavey Standard -nupilla + 4x12 kabinetilla. Peaveyssa on mukavan murakka soundi.
johne
03.03.2005 10:38:58
Omistan kyseisen pelin. Tosin hylkäsin sen Kokkolaan, enkä ole käyttänyt sitä itse enää vuosiin...
Suht jees peli, hyvä hinta/laatusuhde. Volaa löytyy ja 15 tuuman kajari kestää hyvin. Mun mielestä saundi on aika kyinen tuolla basso puolella, diskanttia siitä saa liikaakin.
Sopii mielestäni parhaiten rämistelyyn.
Etuna sisäänrakennettu chorus ja kompressori.
Kokeilin comboa höystettynä ampegin etusella ja lähti niin amöriikan saundi että oksat pois!!

Sen verran vielä että kaikilla peaveylla tnt -vahvareila joilla olen soittanut on ollut ongelmana semmoinen sirisevä ääni, joka kuuluu silloin kun ei soita mitään, oisko joku tyyppionkelma...
novo
03.03.2005 17:59:52
mullakin on toi tnt-130, eipä sinänsä, ihan peruspeli, turha odottaa mitään hienouksia mutta sävyn säätöön on kyllä nippeleitä ihan tarpeeks ja niillä on vaikutustakin...tietysti ois hauska tietää paljonko oot senttejä jonoon tönimässä?
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Groovelover
04.03.2005 12:05:21
Tuossa uudessa TNT-150 combossa on näköjään pilli ylä-äänten toistoa varten, sen tarpeellisuudesta nyt voi olla monta mieltä. Jokusen kerran vuosien varrella olen joutunut soittamaan Peaveyn bassokomboilla eikä soundi ole oikein ikinä miellyttänyt, botnesta puuttuu selkeys, yleissoundi on ainakin Precisionilla soitettuna aika honottava ja keskiäänipainotteinen. Ääntä kyllä lähtee ulos paljon tarvittaessa. Ai niin, yksi huono puoli: Peavey-kombot on aika painavia laitoksia ja niissä on yleensä vaan se yksi kantokahva päällä. Äh.

Hyviä kokemuksiakin on Peaveyn bassostyrkkareista, aikanaan oli monta vuotta käytössä joskus 1980-luvulla tehty Mark III-nuppi ja 2x15 kaappi. Hyvä soundi ja tosi luotettava, ostin sen käytettynä eikä ikinä tarvinnut huoltoa, epäilemättä se rokkaa vieläkin jossain päin Suomea.
Superbeast89
04.03.2005 14:59:17
Mites tässä pienessä Max 160 versiossa riittää voluumia?

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … ey_max160_basstopteil_prodinfo.html
If you are gonna rock, rock heavy!
juici
27.03.2005 20:19:02

Itselläni on juurikin otsikon mukainen vavari ja TNT on dynamiittia! Itse olen ollut tyytyväinen vahvarin potkuun ja sointiin. On keikoilla hyvin riittänyt. Sisäänrakennetut kompurat ovat erittäin käteviä ja itse käytänkin yleensä bright -kompuraa.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
Nikke
28.03.2005 04:01:30

Koulussa meillä on juuri kyseiset vahvistimet ja kyllä basisti mukana pysyy jossei ylikin mene välillä. Eli mökää kyllä piisaa. Ite en kyllä soundeista tykkää.
No voihan peijoona ja perin erinomasta, niinpä onkin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)