Manicci 04.03.2005 11:58:34 | |
---|
Te tampereella ahosen musiikissa käyneet etenkin Hurriganes fanit, oletteko kiinnittänyt huomion ikkunalla olevaan kitaraan jossa on lappu "Albertin kitara"? Itse en ainakaan Järvisen Alpulla ole sellaista keppiä koskaan nähnyt, siis kuvissa tai missään, eikä lähipiiristäkään tullut sen parempaa tietoa. Mutta onko tuo skitta silti ollut ihan Järvisen käyttökitaroihin kuuluva, Hurriganesin aikana, ennen tai jälkeen? Vai onko Järvinen kenties sillä joskus kännipäissään kerran soittanu ja se on siitälähtien ollut "Albertin kitara".. Vai puhummeko edes samasta Albertista kyseisen liikkeen kanssa.. =) Eipä ainakaan ollut myynnissä vaikka mitä tarjosi.. Rock'n'Roll elää |
Mikaelo 04.03.2005 12:01:26 | |
---|
Vai puhummeko edes samasta Albertista kyseisen liikkeen kanssa.. =) Ahosen musiikin ollessa kyseessä, kaikki on mahdollista. Ää! |
Manicci 04.03.2005 12:02:49 | |
---|
Ahosen musiikin ollessa kyseessä, kaikki on mahdollista. Heh, todellakin.. Ei ole tuo liike kovin hyvää kuvaa aina antanut.. Mutta jos jollain silti olisi asiasta ihan oikeaa tietoa? Rock'n'Roll elää |
Kapane 04.03.2005 12:14:16 | |
---|
Mä mietin,. että miten ihmeessä se liike pysyy edes pystyssä. Palvelu on sieltä, useimmat kitarat on sitä luokkaa, että edes Popeda ei suostuisi niillä soittamaan ja vahvistimet ovat olleet liikkeessä samat niin kauan kuin muistan. Yllätyin kyllä kun kerran näin Prs Santana SE:n ja Jacksonin Pernaruton siellä samalla kertaa. Tuosta kitarasta ei kyllä ole hirveämmin tietoa, mutta epäilen vahvasti. |
weelie 04.03.2005 12:36:40 | |
---|
Mä mietin,. että miten ihmeessä se liike pysyy edes pystyssä. Palvelu on sieltä, useimmat kitarat on sitä luokkaa... Niinpä! Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
LesPaul70 04.03.2005 12:45:52 | |
---|
Ahosen musiikki... jossa myyjille opetetaan jo perehdytysvaiheessa asiakaspalvelun perusrepliikki: "Aiotsää ostaaki jotain?" Itse ukko Ahonen kuuluu olleen ihan kansallisella tasolla kova hanuristi aikoinaan. Niinpä perusti liikkeen, joka on kansallisella tasolla ihan hanurista... "Lahjattomat harjoittelee" (sinfoniaorkassa kuultua) |
Volle 04.03.2005 13:09:04 | |
---|
Joskus muutama vuosi sitten kävin sieltä kitaraa etsimässä ja myyjä esitteli jotakin ylärivin Gibsonia Albertin kitarana. Nam. |
Jungleman 04.03.2005 13:12:53 | |
---|
Itse ukko Ahonen kuuluu olleen ihan kansallisella tasolla kova hanuristi aikoinaan. Niinpä perusti liikkeen, joka on kansallisella tasolla ihan hanurista... Ahosella oli vähän eri meno silloin kun Herra Ahonen vielä oli elossa ja tolkuissaan. Nykyään en siellä kauheasti käy, mutta kun nuorena poikana olin ostamassa kamoja sieltä, sain aina puhuttua sellaiset maksujärjestelyt ettei missään muualla olisi onnistunut. Takkiin tuli bisnekselle varmaankin, mutta Herra Ahosella oli aikanaan tietynmoinen kipinä hommassaan... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. |
BeeKoo 04.03.2005 13:32:51 | |
---|
Kummelissahan irvailtiin jollekin tamperelaiselle musakamaliikkeelle ja kuulemani mukaan Olli Keskinen oli kuin ilmetty tamperelainen musakaupan pitäjä. Oliko kyseessä sitten Ahoselle irvailu vai joku muu? Sketsi oli se, missä isä ja poika etsivät mamman juhliin musiikkia ja liikkeen alakerrassa veti se tv:stäkin tuttu hemmo yhden miehen orkesteria. |
Mikaelo 04.03.2005 13:55:51 | |
---|
Takkiin tuli bisnekselle varmaankin, mutta Herra Ahosella oli aikanaan tietynmoinen kipinä hommassaan... Huhun mukaanhan Ahosen äijä olis ihan s**tanan rikas. Eikös niillä ole keskustassa vielä iso varasto täynnä kaikkea mahdollista rompetta, rahaa on ainakin laitteissa kiinni "mukavahko" summa. "Ostakaa nyt jotain ettei päivä mee ihan pilalle!" Ää! |
Jiaster 04.03.2005 14:08:35 | |
---|
Itse ukko Ahonen kuuluu olleen ihan kansallisella tasolla kova hanuristi aikoinaan. Niinpä perusti liikkeen, joka on kansallisella tasolla ihan hanurista... :-) Juttu kääntyy kohta päälaelleen... kun tuota Ahosen liikkeen asiakaspalvelua on m.netissä "mainostettu" niin paljon, että kohta on pakko lähteä poikkeamaan tampereella katsomassa kuinka tylyä se on.... Katsoppa kuvauksesta mitä kitaran osia kaipailen, jos vaikka löytyisi nurkista... |
Eikös niillä ole keskustassa vielä iso varasto täynnä kaikkea mahdollista rompetta, Olen kuullu kans, mutta vaikka olen vuosien varrella tehny jonkun verran remppoja ko. liikkeelle (viime aikoina kovin harvoin) en voi vahvistaa enkä kumota.. Mikäs kitara se ikkunalla oleva on? En oo pariin kuukauteen käyny tsekkimässä liikkeen tarjontaa??
|
Manicci 04.03.2005 14:15:58 (muokattu 04.03.2005 14:18:45) | |
---|
Edellisiin kokemuksiin lisäten, että aina kun olen liikkeessä käynyt, siis _aina_, about vajaa 10 kertaa, on myyjä tai vähintäänkin joku myyjistä ollut aivan kännissä. Mielestäni liikkeen palvelu on ainakin satunnaisesti hyvää. Tampereen soitinkeskuksessa jos oikein muistan, myyjä sanoi melkein samantien kuin liikkeeseen astuin kitaraosastolle et "tuu takas ku sullon rahaa" Mutta Ahosella myyjät oikeen tyrkyttävät kitaroita käteen kun sinne menee :) Edit: en kylläkään edes ole varsinainen kitaristi.. Mutta ihmiset jotka tuosta kyseisestä kitarasta tietävät mitään niin juttua tänne enemmän! Rock'n'Roll elää |
M-Juhana 04.03.2005 14:27:18 (muokattu 04.03.2005 14:27:39) | |
---|
Palvelu on sieltä, useimmat kitarat on sitä luokkaa, että edes Popeda ei suostuisi niillä soittamaan Noh ! O muuten Popedalla suomen hienoimmat kitarat !! lisätään hymilö :-) NO REMORSE ! -Lemmy- |
Kapane 04.03.2005 14:28:49 | |
---|
Tampereen soitinkeskuksessa jos oikein muistan, myyjä sanoi melkein samantien kuin liikkeeseen astuin kitaraosastolle et "tuu takas ku sullon rahaa" Kalju, noin 25-35, pitkä ja mies? |
fox 04.03.2005 14:34:41 | |
---|
Kalju, noin 25-35, pitkä ja mies? Janne? Eikös ny kukaa voi kertoa että mikä kitara se on siel ikkunalla... |
Kossu 04.03.2005 15:11:30 (muokattu 04.03.2005 15:15:40) | |
---|
Joo, eikö kukaan osaa kertoa minkätyyppinen kitara siellä ikkunassa on Albertilla oli jokunen keppi uransa aikana joten epäilen kommenttia - en ole koskaan sen tyyppistä kitaraa Albertilla nähnyt - minä ole Alpulla nähnyt: -Telejä -Stratoja -Firebirdin -Les Paul std, Elite, ja Custom malleja - Gretsch Courty Gentin - Dobron ja Nationalin - ES 355 ja ES 335 kepit - Les Paul juniorin - L 5 S:n - Martinin akustisen SG.tä enkä Flying Veetä en ole Alpulla koskaan nähnyt. Ei kelpaa edes Popedalle -Häh - Popedan Costellohan on kuuluisa makeista kepeistään. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
mikasoi 04.03.2005 15:16:51 (muokattu 04.03.2005 15:17:22) | |
---|
En tiedä koko liikettä, eikä kitarasta ole ollut kuvausta, mutta mieleeni tulee sininen Fender Strat vm. 81 Sellaisellahan se joskus kai soitteli.. Go Billy, Go and drink some jarruneste. |
Lonesome 04.03.2005 15:26:56 | |
---|
Mielestäni liikkeen palvelu on ainakin satunnaisesti hyvää. Tampereen soitinkeskuksessa jos oikein muistan, myyjä sanoi melkein samantien kuin liikkeeseen astuin kitaraosastolle et "tuu takas ku sullon rahaa" Näinkin. Ahoselta tuli 80- ja 90-luvulla ostettua sellaista merkkitavaraa käytettynä asialliseen hintaan, jota viralliset jälleenmyyjät (Tampereen Musiikki ja F-kauppa) eivät olleet kovinkaan innostuneet myymään. Näin tuli ostettua hyvä Japsi-Squier Strato ja JMP Marshall. Mielummin persoonallista kaupankäyntiä asialliseen hintaan, kuin asiallisen kylmäkiskoista kaupankäyntiä ohjehinnoilla. Ainakin 80-luvulla siellä seinällä roikkui se Järvisen L5S Gibson, joka oli kai ollut alunperin Freen Paul Kossofin. Ainakin legendan mukaan. Kossof oli siitä luopunut, kun ei tykännyt, tai jotain... Myöhemmin siellä on ollut joku akustinen, joka on ollut Albertilla ja Ahonen lunasti sen kanista. Ellen väärin muista tätäkin. :) "This is my truth, tell me yours." |
fox 04.03.2005 16:03:35 | |
---|
Ainakin 80-luvulla siellä seinällä roikkui se Järvisen L5S Gibson, joka oli kai ollut alunperin Freen Paul Kossofin. Ainakin legendan mukaan. Kossof oli siitä luopunut, kun ei tykännyt, tai jotain... :) Muun muassa. Kyseinen kitara oli muuten mulla fiksattavana, ja tiedän siitä yhtä sun toista.. Eli siinä on muutama melko yksilöllinen tunnusmerkki..varmaan tänäkin päiväna tuntisin jos joku haluais varmennuksen.. Siellä oli muuten täs reipas vuosi sitten toinenkin L-5S josta oon puhellu joskus näillä palstoilla.. Olisin sitä vilkassu mutta "se on tuolla korkeella, ei jaksa noukkia" ja hintatiedusteluvastaus oli "no joo, noitahan on semmosella 40 tonnilla vanhaa rahaa myyty"... Ja huomattava et olen jo vanhalle Ahoselle tehny jonkun verrankin pikku hommia ja remontteja, mitä sitte onkaan palvelu jos tulee ihan outona puotiin... =) On se haasteellinen mutta hupaisa paikka.. Mamma vastas kun joku tiedusteli toisia musiikkiliikkeitä.."Voi kun minä en niistä tiedä.."
|