Aihe: Microkorg, Alesis Micron vai Novation K-Station?
1
Autiovaunu
01.03.2005 18:18:40
Tekisi mieli tutustua virtuaalianalogien maailmaan ja samalla hommata tuollainen pikkukontrolleri. Eli nyt kaipaan mielipiteitä siitä että mikä niistä on kovin peli ja miksi. Tai no, jos on vielä jotain varteenottavia vaihtoehtoja niin antaa tulla vuan.

Niin juu, jos kukaan välittää niin en noilla trancea/hiphoppia soittaisi, vaan ihan rokkia/metallia ja omia sählinkejä (tahtoo leikkiä vocooderilla!) Mutta eipä tuolla oikeastaan ole mitään väliä, tuli vaan jotenkin mieleen noista Microkorgin "genreluokista"..
JPQ
01.03.2005 22:10:13

Minä sanon että tässä on vain yksi voittaja uskoisin eli Alesis Micron
mitä näistä tiedän pohjalta (aika paljon, lisäksi aidoistakin tiedän
jotain) ja sen presetit voi istua paremmin muuhunkin kuin tuohon
ainaiseen tranceen yms joka näissä kyllä huomioidaan ihan kuin muut
ei analogi aikaa kaipaisi.:)

PS. itse olen enempi rock,proge(tangerine dream yms.)
miehiä.
Autiovaunu
01.03.2005 22:38:39
Kuulostaa hyvältä, täytyy käydä testaamassa sitä jossain kaupassa ja sitten tutkia vähän tuota saksan ebayta, näytti olevan siellä ihan kohtuuhintaankin. Helsingin Musiikissa tuntui löytyvän sekä Microkorgia että Micronia, täytyypi soittaa ja kysyä josko niitä on esillä.
JPQ
04.03.2005 00:40:08

Mielipiteeni muuten pohjaa soundi demoihin ja MS2000 testiini.
PS: en pitänyt MS2000 filsasta ainakaan kaupan kuulokkeilla.
jvlahti
04.03.2005 10:12:40
vocoderista:

Yahoo Groups "Alesis Ion and Micron Synths" -keskustelualueella on paljon käyty keskustelua Micronin vocoderista. Kannattaa varmaan tutustua, jos Micronin aikoo ostaa erityisesti vocoderia silmällä pitäen (laita hakukenttään "vocoder":
http://groups.yahoo.com/group/alesis-ion/messages

Jotkut on sitä mieltä, että Korgissa on parempi vocoder. Itse en ole asiantuntija.

Vastaava korgin alue on:
http://groups.yahoo.com/group/korgms2000

Kummallakin alueella käydään keskustelua alesis vs. korg

-jussi
BaariMikko
04.03.2005 10:57:36

Pidän myös Micronin rehellisestä nykyaikaisesta ulkonäöstä vs. Korgin retrohakuisuus.

Niin, eikös MicroKorgissa nuo presettien genreryhmittelytkin ole enemmänkin tuon retrohakuisuuden takia sellaiset kuin ovat, eivätkä niinkään viitteitä siitä, mihin kaikkeen ko. vehje taipuu?

(Toki taipuu varmasti noihin genreihin, mutta varmasti myös muuhunkin?)
"Onneks tää on vaan harrastus ni ei rupee vituttamaan"
-Mikael
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)