Aihe: Muut eivät ota tosissaan bändihommaa! Mitä teen?
1 2 3
Dr.El
03.03.2005 17:40:07
Niin ongelma on tosiaan tuo että itseä kiinnostaa tuo bändin eteenpäin vieminen ja pari keikkaa ois lähi aikoina mutta aina on joku tärkeämpi asia ko soittoireenit.
Onkos muilla miten paljo kokemusta tällasesta ja jos on niin mitä kannattas tehä?
R.I.P Dimebag Darrell 1966-2004
Juha86
03.03.2005 18:44:31
Tuo on kyllä tuttua. Eipä siinä oikein mitään voi tehdä muuta kuin yrittää löytää uusia bändikavereita. Se on turhauttavaa, syö voimia ja vituttaa, mutta ei muukaan auta.

Voispa jotenkin kasata bändin vaan ihmisistä, joita pyörii täällä m.netissä. Löytyis varmasti motivoitunutta porukkaa. Mutta kun kaikki asuu eri puolilla Suomea..
You and me, we will be part of the autumn harmony, Together sleeping the endless dream...
...And Justice For All
03.03.2005 18:51:36
Vaihda bändiä. Tai sitten sanot suoraan että bändi hajoo ellei muita ala kiinnostaan.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Dr.El
03.03.2005 19:09:34
Vaihda bändiä. Tai sitten sanot suoraan että bändi hajoo ellei muita ala kiinnostaan.

Joo no ei siinä sinäänsä mitään ko ite oon perustanu sen bändin ja teen kaikki piisit kokonaan, mutta on niin vaikea löytää täältäkään soittajia...saapi sitte semmosia jotka tykkää samallaisesta musiikista.
Czar
03.03.2005 20:20:33

Joo no ei siinä sinäänsä mitään ko ite oon perustanu sen bändin ja teen kaikki piisit kokonaan, mutta on niin vaikea löytää täältäkään soittajia...saapi sitte semmosia jotka tykkää samallaisesta musiikista.

Toi on tosi turhauttavaa, itte oon ollu samassa tilanteessa monta kertaa. Nyt viimesimpänä se, että demon jäljiltä bändi lilluu jossain orgastisessa olotilassa kuvitellen, että soittotaito on todistettu ja tallennettu levylle ja varaa on lintsailla treeneistä.

Vaikka meillä ois jo seuraava demollinen kipaleita treenattavaksi.

Mä pistin kaartin vaihtoon.

-Moonchi-
jussimus
03.03.2005 21:20:53
Tosiasia on että bändissä soittamiseen kutsumuksen saaneita ihmisiä on yllättävän vähän. Esimerkiksi, aika harvat ovat valmiita tekemään lujasti töitä päästäkseen rokkitähdeksi, vaikka sellaiseksi lähes joka jamppa pienenä ilmoittaakin haluavansa. Allekirjoittanutkin kuvitteli pääkaupunkiseudulle muuttaessaan että sieltä löytyy päteviä ja samanhenkisiä soittajia joka sormelle, eli ideaalisen pändin kasaaminen kävisi käden käänteessä. No eihän se tietenkään pitänyt paikkaansa. Itkua ja hammastenkiristystä, turhautuneisuutta ja raivoa olen joutunut kokemaan, kun en ole halunnut luopua tarkasta visiostani ja sen toteuttamisen laadusta. Eli kyllä pändin saa helposti kasaan milloin tahansa, mutta eri asia onkin kasata sellainen pändi, jossa kemiat pelaa täydellisesti, kaikilla on enimmäkseen kivaa ja luontevaa olla yhdessä ja homma toimii juuri siten kuin olit päässäsi visioinutkin. Mutta ahkeruus palkitaan lähes aina, itsekin olen pitkän ajan kuluessa löytänyt täydelliset pändikaverit joihin voin luottaa täysillä, ja jotka ovat motivoituneita kehittämään pändiä kanssani ilman mitään painostusta. Tsemppiä vaan kaikille turhautuneille visionääreille, ja sinnikkyyttä!
Tama (Royal Star)
04.03.2005 00:04:55
meil on vaihtunut jo kolme kitaristia tuon takia. basistin kanssa ollaan porskutettu sinnikkäästi eteenpäin (ollaan jammailemassa vähintään 3-4 kertaa viikossa nykyään, vähintään pari tuntia/ päivä). basisiti on onneksi monitoimimies, hän laulaa, soittaa elektroakustista ja bassoa, sekä tekee biisejä. harmi, ettei voi soittaa skebaa ja bassoa samaan aikaan:(. nyt on onneksi uusi kitaristi tulossa:).....
mikä ihmeen zildjian.....?
Sir Härö
04.03.2005 08:35:25
Tuo on kyllä tuttua. Eipä siinä oikein mitään voi tehdä muuta kuin yrittää löytää uusia bändikavereita. Se on turhauttavaa, syö voimia ja vituttaa, mutta ei muukaan auta.

Voispa jotenkin kasata bändin vaan ihmisistä, joita pyörii täällä m.netissä. Löytyis varmasti motivoitunutta porukkaa. Mutta kun kaikki asuu eri puolilla Suomea..

Sanoppa muuta...
Copyright huomautus: Härö irtisanoutuu kännissä kirjoitettujen kirjoitusten sisällöstä! Pastilli?
jussimus
04.03.2005 11:34:41
Minäki olen pääasiassa saman porukan kans soitellu aina niin vois
olla vähä outoa ruveta tuntemattomien kans soitteleen.
Jaa täällä päin ei löydä edes laulajia mistään niin saapi sitten semmosta millaista ite etsii.

Ei siinä ole mitään ihmeellistä että joutuu soittamaan tuntemattomien kanssa. Jos porukan kemiat toimii, niin äkkiä kaikista voi tulla hyviä kavereita. Näin kävi meidänkin pändissä. Toi laulajajuttu onkin aika vaikea...omaa visiota täydellisesti vastaavan laulajan löytäminen on kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Kitaristeja yleensä riittää joka lähtöön, mutta hyvät laulajat ovat kiven alla, kuten "oikeat" basistit ja pätevät rumpalitkin. Toimivin ja nopein ratkaisu voi olla se että rupeaa itse laulamaan, jos vain kyvyt sallivat. Mutta jos aikoo soittaa ensisijaisesti kitaralla vaativaa heviä, niin samaan aikaan laulaminen ei ole ollenkaan iisi juttu. Paitsi jos treenaa hulluna, niin ehkä jonain päivänä voi vetää yhtä taidokkaasti kuin esim. Machine Headin Rob Flynn. Yksi ratkaisu on myös muuttaa isoon kaupunkiin, jossa niitä muusikoita luuraa joka kulman takana :)
ten
04.03.2005 20:35:27
No itse olen joutunut säännöllisin väliajoin aukomaan päätäni aiheesta, että muut eivät ota hommaa tosissaan! Teen vaan niin, että sanon ihan vitun pahasti. Ei mitään henkilökohtaisuuksia, mutta yleisesti siitä kuinka vituttaa se ettei homma etene. Kyllä se aina hetkeksi auttaa. Jos ei auta, ni sitten vaan kenkää muille tai sitte perustat uuden bändin. Ei siinä oo mitään järkeä että yks tahtoo kehittyä ja muut vaa juoda kaljaa!
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
Exhausted
04.03.2005 22:05:58

jotenkin tuntuu olevan ongelmana kaikissa pikkubändeissä. ehkä on myös niin että ne bändit joissa koko bändi on hommassa mukana, pääsevät hommassa pisemmälle. Omassa bändissä on sellanen meininki että komppiryhmää ei kiinnosta edes pitää soittovehkeitään kunnossa, ja keikkoja eivät suostu soittamaan selvinpäin. Toinen on paras kaveri ja toinen helvetin hyvä soittaja, ettei viittis poiskaan potkia. Vaikee tilanne.
jussimus
04.03.2005 22:39:51
jotenkin tuntuu olevan ongelmana kaikissa pikkubändeissä. ehkä on myös niin että ne bändit joissa koko bändi on hommassa mukana, pääsevät hommassa pisemmälle. Omassa bändissä on sellanen meininki että komppiryhmää ei kiinnosta edes pitää soittovehkeitään kunnossa, ja keikkoja eivät suostu soittamaan selvinpäin. Toinen on paras kaveri ja toinen helvetin hyvä soittaja, ettei viittis poiskaan potkia. Vaikee tilanne.

Toi on kyllä harvinaisen vittumainen tilanne. Mun mielestä tossa tilanteessa ei voi tehdä muuta kuin puhua vakavasti pändikavereiden kanssa noista epäkohdista, siis oikein lyödä nyrkkiä pöytään ja varmistaa että asia menee perille. Jos se toinen on oikeesti sun paras kaveri, niin silloin tuskin tarvitsee pelätä että se vetäis hernettä nenään lopullisesti. Ja kyllä parhaan kaverin pitäis ymmärtää sekin ettet voi pitää häntä samassa pändissä ikuisesti vaan sen takia että olette parhaita kavereita, jos homma ei vaan toimi pändin kannalta. Sen toisen kaverin kanssa sitten kannattaa olla ehkä pikkaisen varovaisempi puheissaan, jos et halua ottaa sitä riskiä että menettäisit hänet etkä löytäisi enää yhtä hyvää soittajaa tilalle. Mutta jos asiat eivät korjaannu puhumalla, niin ehkä se riski on vaan otettava. Se että kaverit ei suostu soittamaan keikkoja selvinpäin, kuulostaa aika uskomattomalta nykyaikana. Itse en harkitsisi hetkeäkään yhteistyötä kavereiden kanssa jotka eivät suostu vetämään keikkaa ilman humalatilaa. Mutta jos niiden keikkadokaus ei vaikuta negatiivisesti niiden suoritukseen tai sua ei se henkilökohtaisesti pahemmin häiritse, niin silloinhan ei ainakaan siinä asiassa ole mitään ongelmaa. Että siltä pohjalta. Ugh!
Exhausted
06.03.2005 19:59:32

kyllähän tästä on puhetta ollut...mutta kun jätkille ei voi käyttää edes minkäänlaisena uhkauksena että "jos et skarppaa niin lennät bändistä" koska se ei heitä tuntuisi haittaavan mitenkään. Oikeastaan enemmän itseäni, koska bändi jäisi ilman soittajia ja treenistä (rumpalin kautta). Ja alkoholi-asiasta en osaa sanoa vaikuttaako se soittoon, koska en muista koska viimeksi ovat soittaneet selvänä (edes reeneissä!). Tuntuu että yleissoitto on tosi lepsua ja tyhmiä virheitä ja unohduksia tulee liikaa, mutta voi johtua toisaalta myös liian harvasta treenaamisesta.
jussimus
06.03.2005 22:36:06
kyllähän tästä on puhetta ollut...mutta kun jätkille ei voi käyttää edes minkäänlaisena uhkauksena että "jos et skarppaa niin lennät bändistä" koska se ei heitä tuntuisi haittaavan mitenkään. Oikeastaan enemmän itseäni, koska bändi jäisi ilman soittajia ja treenistä (rumpalin kautta). Ja alkoholi-asiasta en osaa sanoa vaikuttaako se soittoon, koska en muista koska viimeksi ovat soittaneet selvänä (edes reeneissä!). Tuntuu että yleissoitto on tosi lepsua ja tyhmiä virheitä ja unohduksia tulee liikaa, mutta voi johtua toisaalta myös liian harvasta treenaamisesta.

Aina menee vaan pahemmaksi, siis ei edes reenejä ilman alkohoolia...ei helvetti. Ei taida kavereilla olla tavoitteet kovin korkealla :) Tossa on nyt sellanen umpikuja mun mielestä että sun pitäis nyt tarkasti miettiä että mitä sä itse haluat ja kuinka pitkälle haluat juttuasi viedä. Joko sä junnaat tossa samassa tilanteessa vuosikausia kyrpä ottassa, tai sit sun pitää ruveta kattelemaan itselles uutta pändiä. Sit sun pitää miettiä että haluutko nimenomaan olla säveltäjän ja liiderin asemassa, vai suostutko olemaan pelkkänä soittajana. Tai voihan sitä olla molemmissa rooleissa eri pändeissä, jos ehtii. Jos haluat olla nimenomaan liideri, niin ideaalista olisi jos löytäisit jonkun valmiin pändin jolla on kämppä ja kaikki, mutta joilta puuttuu motivaatio tai kyvyt tehdä piisejä, jolloin voisit ehkä saada musiikkivastaavan roolin. Tai sitten voit liittyä aluksi pelkäksi soittajaksi, ja sitten siinä ohessa katsoa miten homma lähtee kehittymään. Yksi vaihtoehto on myös koota pändi irtotyypeistä, joka saattaa olla kyllä todella aikaa vievää ja stressaavaa vääntöä, ja kämppäkin pitäisi löytää jostain. Mutta tässä vaihtoehdossa on se hyvä puoli että kun kukaan ei tunne tosiaan ennakolta ainakaan hyvin, niin kukaan ei myöskään tunne itseään ulkopuoliseksi, toisin kuin valmiiseen pändiin liittyessä, jolloin koostumus on usein ydinryhmä + "se uus kaveri". Kaikki lähtisi ikäänkuin puhtaalta pöydältä. Jos olet osaava kaveri niinkuin varmasti oletkin, niin pääset ihan taatusti johonkin hyvään pändiin jossain vaiheessa, kunhan vain alat tehdä asialle jotakin, jos haluat tehdä...
Sertzo S
07.03.2005 09:14:54
Niin ongelma on tosiaan tuo että itseä kiinnostaa tuo bändin eteenpäin vieminen ja pari keikkaa ois lähi aikoina mutta aina on joku tärkeämpi asia ko soittoireenit.
Onkos muilla miten paljo kokemusta tällasesta ja jos on niin mitä kannattas tehä?

Kylmästi vaan uudet kaverit kehiin, jos treenit ei kiinnosta.
Ei armoa!
Teijo K.
07.03.2005 09:30:20

Kylmästi vaan uudet kaverit kehiin, jos treenit ei kiinnosta.
Ei armoa!

Niin, sopii kysyä onko muut soimannit väärässä, vai onko itse väärässä paikassa jos kaikki muut on yhtä mieltä ja itse ainoana toista. Eli jos kaikki muut tuumaavat, että pidetään tämä tällaisena hauskana harrastuksena ilman vakavampia tavoitteita ja itse tavoittelee jotain suurta niin ehkä sitä vain pitäisi erota siitä bändistä ja perustaa itselle uusi.

Käytännön eroahan siinä ei ole erottaako koko muun bändin vai eroaako itse bändistä, mutta jonkinlainen asenne-erohan siinä piilee.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Sertzo S
07.03.2005 10:50:17
Niin, sopii kysyä onko muut soimannit väärässä, vai onko itse väärässä paikassa jos kaikki muut on yhtä mieltä ja itse ainoana toista. Eli jos kaikki muut tuumaavat, että pidetään tämä tällaisena hauskana harrastuksena ilman vakavampia tavoitteita ja itse tavoittelee jotain suurta niin ehkä sitä vain pitäisi erota siitä bändistä ja perustaa itselle uusi.

Käytännön eroahan siinä ei ole erottaako koko muun bändin vai eroaako itse bändistä, mutta jonkinlainen asenne-erohan siinä piilee.

Just noin, eli toimi!
Dr.El
07.03.2005 11:00:29

Mutta siinä tulee sellainen ongelma että jos esim. minä päätän että jatkan yksin ja pistän muut pois niin ennen pitkää saa taas huomata että ei niitä soittajia löydä mistään...varsinkaan täällä korvessa.Ja sitte taas uudestaan samojen kans jatkaa...pirullinen noidankehä.
jwalk
07.03.2005 11:05:14
Ikäväähän tuo,minua taas vituttaa kun en saa kotona treenailtua oikeastaan juuri mitään.
Joko oon töissä tai ryyppään.Treeneihin mennään kyllä ajoissa ja siellä tehään täysillä,mutta olis syytä muutenkin kehitellä juttuja,hävettää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)