Aihe: Tanssimusiikkirumpalit
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Steve Gadd9
03.03.2005 23:20:12
Ovatko tanssimusiikissa rumpalit niitä heikoimpia lenkkejä bändissä joille on vaan lyöty kapulat kouraan, kun muita soittimia ei ole vapaana? Välillä tuntuu siltä. Olen itsekin bändimme heikoin lenkki. Tuli vaan mieleen. Ohjautuuko soittimia soittamaan vahingossa?
Fred Riksberg
03.03.2005 23:23:20
Oot ainakin raflaavan nimimerkin ittelles ottanut, jos ei soitto luonnistu.
uruttaja
03.03.2005 23:26:52
Oot ainakin raflaavan nimimerkin ittelles ottanut, jos ei soitto luonnistu.

No eihän rumparit ole heikoimpia, yleensä ainakin riskeimpiä ruodaamaan. ja sun gadd9 on provo.
baron
03.03.2005 23:30:25

No eihän rumparit ole heikoimpia, yleensä ainakin riskeimpiä ruodaamaan. ja sun gadd9 on provo.

Jos jätetään joket ja ihan vakavissaan: Jos humppabändillä on kunnon rumpali ja kunnon basisti, niin väkisinkin niitten kanssa muutkin joutuvat/osaavat soittaa paremmin kuin muuten tekisivät.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
riff
03.03.2005 23:31:26 (muokattu 03.03.2005 23:31:38)
yleensä ainakin riskeimpiä ruodaamaan.
Empä sanois...
Kiva, kiva, oukki doukki!
baron
03.03.2005 23:34:40

Empä sanois...

Allekirjoitan!!!!
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
Steve Gadd9
03.03.2005 23:39:55

Kyllä sitä runpuja saa kanniskella riittämiin. Provo? Eipäs kyllä. Oon ihan tosissani.

Saan usein kuulla olevani ns. heikoin lenkki mutta yritän harjoitella kovasti niin arvostusta varmasti tulee joskus.
riff
03.03.2005 23:40:13
Aikoinaan vuosia sitten (ja miksei nykyäänkin) soittelin samassa bändissä yhden ei niin rivakka otteisen rumpalin kanssa. Aina kun purettiin kamoja, ja se sai viimeiset kilkkeet laatikoihin, oli varmasti toiset ehtineet kantaa muut kamat jo autolle. 2 kertaa kun oli keikalta suora vaihtoehtokyyti kotiin, lenti rummut pakettiin alta valonnopeuden. No se jäi mun aikana niihin kahteen kertaan.
Kiva, kiva, oukki doukki!
baron
03.03.2005 23:42:29 (muokattu 03.03.2005 23:43:01)

Aikoinaan vuosia sitten (ja miksei nykyäänkin) soittelin samassa bändissä yhden ei niin rivakka otteisen rumpalin kanssa. Aina kun purettiin kamoja, ja se sai viimeiset kilkkeet laatikoihin, oli varmasti toiset ehtineet kantaa muut kamat jo autolle. 2 kertaa kun oli keikalta suora vaihtoehtokyyti kotiin, lenti rummut pakettiin alta valonnopeuden. No se jäi mun aikana niihin kahteen kertaan.

Meillä on vakkarituuraajana absolutistirumpali, jolla on sähkörummut, jotka hän roudaa valon nopeudella ja erilaisia asioita on tullut mieleen!!!!
jmercy
04.03.2005 00:22:46
Olen ollut ilmeisesti onnekas, olen soittanut mielestäni aivan huippurumpalien kanssa. Kerrankin Nykänen tuli Jyväshovissa sisään jostain studiosessiosta ja totesi, että hän vähän ajattelikin portaissa kuunnellessaan, että teillä on "rumpali" paikalla. :)
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos on kiinnostusta tarpeeksi asiaan kuin asiaan, niin kyllä sieltä alkaa löytymään sitä komppia. Oli sitten kyseessä mikä tahansa soitin.
uruttaja
04.03.2005 00:27:58 (muokattu 04.03.2005 00:28:08)
Me ollaan Edgen kanssa saatu soittaa loistavan rumparin kanssa joka vielä kaiken lisäksi on oikein loistava ihminen.
jmercy
04.03.2005 00:38:42
Me ollaan Edgen kanssa saatu soittaa loistavan rumparin kanssa joka vielä kaiken lisäksi on oikein loistava ihminen.

Nimenomaan, pitkällä tähtäimellä on tärkeintä, että kaverin kanssa tulee hyvin toimeen, jos ei tuu maan parhaat kompit, niin mitä sitten, tien päällä pitää olla pitkään.
uruttaja
04.03.2005 00:40:40
Nimenomaan, pitkällä tähtäimellä on tärkeintä, että kaverin kanssa tulee hyvin toimeen, jos ei tuu maan parhaat kompit, niin mitä sitten, tien päällä pitää olla pitkään.

No siitä on jo vuosia. Edge vetää liigassa ja minä oon jo vilttiketjussa.
HyvästiSelväPää
04.03.2005 01:11:14
Kaikki tuntemat rumpalit on nimenomaan just se vahvin lenkki! Kyllä asia on näin.
half
04.03.2005 08:07:28
Jos jätetään joket ja ihan vakavissaan: Jos humppabändillä on kunnon rumpali ja kunnon basisti, niin väkisinkin niitten kanssa muutkin joutuvat/osaavat soittaa paremmin kuin muuten tekisivät.

Just, just ne voi jatkaa biisiä jopa kahdestaan etenkin, jos laulavat, kun muut putoavat ladulta. 99 % tanssikansasta ei huomaa mitään.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Sertzo S
04.03.2005 08:21:25
Yleensä olen saanut aikoinani soittaa oikein hyvien kalvotaiteilijoiden kanssa, etenkin urani jälkipuoliskolla.
Basistille se on ollut hyvin tärkeää oikean taimin ja tyylin suhteen.
half
04.03.2005 08:25:48
Yleensä olen saanut aikoinani soittaa oikein hyvien kalvotaiteilijoiden kanssa, etenkin urani jälkipuoliskolla.
Basistille se on ollut hyvin tärkeää oikean taimin ja tyylin suhteen.

Basisti on bändin " munat " ja rumpali on sen paras kaveri.
Väärin ? Kyllä tämmöinenkin biisi kai on.
Sertzo S
04.03.2005 08:34:41
Basisti on bändin " munat " ja rumpali on sen paras kaveri.

Vanha totuus..., mutta ei aina kemiat ole kohdanneet.
uruttaja
04.03.2005 09:34:05
Vanha totuus..., mutta ei aina kemiat ole kohdanneet.

Niissä ammattibändeissä, joissa sain viimeksi soittaa (ainakin 4kpl) oli todella mukavat rumparistit. Basistitkin, paitsi viimeisessä. Se oli tuolta Balkkanin vuoristosta vanha paimentolainen, eikä sillä taittunut soitto eikä Suomen kieli. VIeläkin hirvittää...ei kohdanneet kemiat ei fysiikat tai botaniikat.

Nykyinen rumpari on syntynyt v.1984, soitto taittuu silläkin, mutta ikäeroa on sen verran huomattavasti, että olen huomannut olevani Wanha.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)