Aihe: Kokemuksia Renkus Heinzin PA kaapeista
1
torpedo72
03.03.2005 18:44:13
Arvoisat kanssamatkustajat.. Olen ajatellut ostaa kyseisen valmistajan stickit (2x8"+1") yläpäiksi, ja cube low 15" alakertaan. Onko kellään kokemuksia kyseisistä kaapeista. Keikat on pubi/ravintola ympäristössä. Kertokaa kokemuksia!
riff
03.03.2005 23:59:37
Hyviä ovat mutta testaa ja vertaa. Voit saada samalla rahalla enemmän vastinetta. Ei renkkari nimestä huolimatta ole mikään ihmekaappi.
Kiva, kiva, oukki doukki!
Sir Attila
04.03.2005 00:04:35
Tota "stickiä" on kahta versiota, Cube-sarjaan kuuluvat ja sitten ne stydimmät (ja kalliimmat) joita nykyään kaupitellaan TRX-sarjana, vanhan version mallimerkintää en muista.

Loistavia, joskin toki myös hiukan hintavia kaappeja kaikki, mutta hyvä maksaa...

Jos ostoslistallasi on yläkerraksi se cube-sarjalainen niin ylä-ja alakerta on keskenään balanssissa. Mutta jos yläkerta on tota järeämpää sarjaa niin yksi 15" cube jää siellä alhaalla hiukan orvoksi.

Omalla taannoisella bändilläni oli tuollainen cube-stick-setti 15" alakaapeilla. Alussa ajeltiin sitä yhdellä päätteellä ja hyvinhän se passiivijakosenakin soi. Mutta sitten vaihdettiin päätteeksi LabGruppenin 4x400W hakkuripääte+aktiivijakari ja täytyy sanoa vielä hienommin toimi ja että sen setin roudausta jäi ikävä. Pääteräkki jakareineen n. 15 kg, alakaapit yhden miehen roudattavissa ja yläkaappeja meni kaks kerralla.

Itse oon basisti ja lavalla mullla oli tohon aikaan 2x10" kombo, piuha pöytään ja PA:sta loput. Rummuista ei yleensä ollut mikitettynä muuta kun bassari ja kyllä sieltä potku riitti sellaisiin 100-200 hengen rokkikuppiloihin. Ei tietenkään mitään Metallicamaista maanjäristysbassaria mutta sellainen peruspotku+napsu. Tanssimusaakin niillä tuli vedettyä ja siihen hommaan setti riitti vielä paremmin.

Aktiivijakarin etu on siinä että jakotaajuuden saa niin alas (ite käytin 100 Hz), että laulu tulee käytännössä kokonaan sieltä yläkaapista, laulusoundi pysyy silloin jotenkin paremmin kasassa. Passiivijakoisena jakotaajuus on ylempänä (~150 Hz). Siitä ja suotimen pienestä asteluvusta johtuen ainakin matalampi miesääni tulee selkeesti molempien kaappien kautta.

Samalla kun muutin subbarien piuhoituksen kulkemaan speakonin kakkosnaruissa (aktiivijako mut vaan yhdet nelinapaiset kaappipiuhat), tuli revittyä ne alakaapin passiivijakarit pois. Siinä ei oltu kuparia säästetty, kaappi keveni entisestään kun otin ne kaapin kylkeen pultatut joutilaat kelat pois.
torpedo72
04.03.2005 13:26:23
Kiitos kommenteista! Itselläkin oli vaan yhden keikan kokemus stickeistä(pelkkä yläpää). No anyhau ostin kamat ja tälle iltaa pitäs päästä kasaamaan setti iskukuntoon. (Huomenna keikka, saapa nähdä ehtiikö siihen aktiin...)
Ja sticit on sitä vanhempaa mallia. Leveempiä "areenoita" varten laitoin sitte 4kpl yläpäitä :). Sitten vielä LabGruppenin akt.jakari. Päätteiä mulla jo onkin ennestään n. 10kpl. Ajattelin valjastaa kyseiset kaapit crestin vs1100 ja qsc:n 1700 päätteillä. Jos päätevalinnat häiritsee, niin kiitos jo etukäteen vinkeistä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)