author 03.03.2005 22:04:31 (muokattu 03.03.2005 22:06:08) | |
---|
Olihan Green Day:stä jo olemassa aika pitkä keskustelu, mutta juuri siksi en jaksanut haravoida sieltä vastauksia kysymykseeni: Onko Green Daylla jotakin levyjä jota kannattaisi olla ostamatta vai onko ne kaikki ihan kuunneltavia ? Itselläni ei ole kuin Dookie ja American Idiot:in ajattelin ainakin vielä hankkia. Mielestäni tuo jälkimmäinen menee jopa edellisen edelle paremmuudessaan. Mutta mitä muita Green Dayn levyjä voisitte suositella ? |
Stain 03.03.2005 22:35:25 | |
---|
Suosittelen ennen Dookieta ilmestynyttä Kerplunk! -levyä. Niin ja Insomniac on loistava levy myös. Warning on suoraan sanottuna aika paska, American Idiotista en tiedä kun en vielä omista. Come on people now
smile on your brother everybody get together
try to love one another right now |
Naama-amis 03.03.2005 22:36:50 (muokattu 03.03.2005 22:37:43) | |
---|
Itse en ole ostanut yhtään GD:n levyä sitten Nimrodin. Eli post -Nimrod aikakauden levyistä vaikenen. Mutta minusta jok'ikinen levy aina Smoothed out slappy hoursista Nimrodiin on hyvä. Dookieta ja Insomniacia pidän omassa jutussaan suorastaan täydellisyytenä. Ehkä olen mielipiteiltäni värittynyt, kun onhan tuo minun sävelkorvani kehittyminen ja kitaranrämpytys -innostukseni hyvin pitkälti Green dayn tarttuvien ja helppojen kuvioiden ansiota. Koreografia tekee bändin. |
meitu 03.03.2005 23:10:26 | |
---|
Ennen dookieta ilmestyneissä levyissä on paskat soundit. Tai no, kai ne räkäiseen punkkiin sopivat jotenkin mutta tämä on minun mielipiteeni. Insomniac on huippulevy, nimrod on hyvä levy ja warning on kamalaa kuraa. Siinä se. Ne jotka soittaa, ne tietää. |
Royal Banzai 04.03.2005 00:09:25 | |
---|
Nimrod kannattaa ostaa. Ehdottomasti. Kaikin puolin monipuolisin levy, biisit on silkkaa rautaa. Warning on aika seesteisen mitäänsanomaton albumi muutamaa biisiä lukuunottamatta. Lähinnä tuotanto ja sovitukset ottavat päähän. Kerplunk on 'iloista' stoned-meininkiä ja eka albumi lähinnä teinirakkauksista kertovaa poppunkkia halvoilla soundeilla. Insomniac on synkkyydessään muista tuotoksista eroava levy, biisit kertoo aika paljon huumehista ja paniikkihäiriöistä jne... Hyviä biisejä tosin, astetta rankempaa menoa kuin dookiella. Jeh. Does your mama like to reggae? |
Ketjusta innostuneena pyöritin Insomniacin tossa pari kertaa suorana lävitte. Levyllä ei taida olla usean vuoden säännöllisen kuuntelun jälkeenkään kuin suunnilleen 3 biisiä jotka eivät edelleenkin tuntuisi täydellisiltä. Saavutukseksi kutsuisin tällaista. Koreografia tekee bändin. |
Larry 04.03.2005 10:11:25 | |
---|
Insomniac ei innosta. Paskat soundit ja biiseistä puuttuu se jokin. Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! |
kyseinen 04.03.2005 10:41:21 | |
---|
Kysymykseesi vastaten: Warning. Nimibiisiä lukuun ottamatta heikko esitys. |
aivokuolio 04.03.2005 11:03:08 | |
---|
Kysymykseesi vastaten: Warning. Nimibiisiä lukuun ottamatta heikko esitys. Onhan siellä Waiting, Church on sunday ja Minority. mustan huoneen testi. |
novo 04.03.2005 11:09:05 | |
---|
ompa kumma tuo Warningin haukkuminen, ei se ny ni paska levy voi olla...toisaalta voi olla että kuuntelijat eivät ole sitten kasvaneet pändin mukana...Warning on omanlaisensa kokonaisuus jota ei kannata ohittaa, mutta en tarkoita että siihen kannattaisi sokkona laittaa rahansa. voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii... |
vjvesa 04.03.2005 11:21:29 | |
---|
Itse rankkaan Insominan kyllä lähes Dookien tasoiseks hittiputkeksi. Muutenkin meininki aika samanlaista. Drink or Die |
Errorist 04.03.2005 11:47:09 | |
---|
Mielestäni Green Day:n tuotantoon ei mahdu kuin yksi musta lammas: Warning. Kuitenkaan, Warning ei ole huono levy. Se on vain jotenkin niin konseptista poikkeava levy ja muutenkin hieman laimea Green Day:stä puhuttaessa, että kehoittaisin tutustumaan vasta sen jälkeen kun olet tutustunut muihin GD levyihin. "Aamulla vetäsin viiskyt hermesetasta samaan kahviin. Kaverit katto kun ajoin ilman autoa töihin." Pastilli? |
paikkakunta 04.03.2005 13:02:34 | |
---|
Insomniacin ja Amerivan idiotin välisiä levyjä ei mun mielestä kannata hankkia. Ne on vaan niin mitäänsanomattomia teoksia. Mutta kaikki muut niiden levyt kannattaa hankkia! ILMAN HUULIA EI VOI HYMYILLÄ! |
el Bastardo 04.03.2005 13:13:20 (muokattu 04.03.2005 13:15:18) | |
---|
Kannattaa ostaa kaikki muut paitsi Warning. Paitsi onhan siellä Church on sunday ja Deadbeat Holiday. |
meitu 04.03.2005 14:30:18 | |
---|
Itse en ole Warningiltä jaksanut kuunnella muita kappaleita kuin nimibiisiä, Minorityä ja joskus Waitingiä.. En tiedä, on se levy varmaan kokonaisuutena ehjä tjs mutta minuun eivät biisit pure.. Ne jotka soittaa, ne tietää. |
el Bastardo 04.03.2005 16:38:08 (muokattu 04.03.2005 16:39:25) | |
---|
Perkatti, piti muokata mutta tulikin uusi viesti.. -- Levyt voisit, tohaapaa, hankkia vaikka seuraavassa jarjestyksessa: - Insomniac - Nimrod - Kerplunk! - 1.039 Smoothed Out Slappy Hours Ja jos kiinnostusta riittaa, niin viimeiseksi se Warning. |
kyseinen 04.03.2005 16:55:01 | |
---|
- Insomniac - Nimrod - Kerplunk! - 1.039 Smoothed Out Slappy Hours Juuri tällaista järjestystä suosittelisin myös. Warning viimeiseksi. Kaksi ekaa on toki pienemmän budjetin tuotantoja, joten jos soundipolitiikalla on paljon väliä, niin kannattaa ehkä ohittaa nekin. Ja "bändin mukana kasvamisesta" höpisijät hukkukoon kliseisiinsä. Miksi sitten American Idiot taas kuulostaa ihan hyvältä monen korvaan? Regressoituko se bändi taas 15-vuotiaiksi? Täh? Sattuivat vaan tekemään hyvän levyn, jolla on paljon hyviä koukkuja. Warning taas meni vähän pieleen, koukut jäi vähemmälle. |
author 04.03.2005 17:01:44 | |
---|
- Insomniac - Nimrod - Kerplunk! Luulen pistäväni nämä ensi kerralla CDON:ista tilaukseen. Tulee halvemmaksi kun ei jokaisesta maksa erikseen postitusmaksua. Nämä nyt ovat saaneet parhaimman tuen tähän asti niin luotetaan siihen. |
Naama-amis 04.03.2005 17:17:11 | |
---|
Insomniac ei innosta. Paskat soundit ja biiseistä puuttuu se jokin. Minulle taas tuon levyn esitystapakin (lue: tuotanto) on ihan perfettamente. Kitarasoundikin on minusta jotenkin harvinaisen repäisevä ja niinsanotusti varsin rangga. Koreografia tekee bändin. |
-Mickill- 04.03.2005 17:40:49 | |
---|
Nimrod kannattaa ostaa, se on paras. Silloin kun Dookie ilmesty niin sehän oli aivan jumalattoman kova levy ja siitä Green Day-diggailuni alkoikin, niin nyt kun sitä pitkästä aikaa kuuntelin niin eihän siinä ole kuin pari hyvää biisiä. Outoa miten silloin niin täydellinen levy onkin nyt Green Dayn ehkäpä heikoin levy.. "One, two, Freddys coming for you"
"Three, four, better lock your door"
"Five, six, grab your crucifix"
"Seven, eight, better stay up late"
"Nine, ten, never sleep again" |