Aihe: Virvelin äänitys grindi-mätössä?
1
myslique
04.03.2005 02:38:33

Ja mitenkä saisin virvelin iskut tasaisesti äänitettyä koska rumpali ei pysty nopeassa soitannassa lyömään yhtä kovaa kuin hitaassa?

Laita väliin kompressori? Tai aja kanava niin lujaa ruvelle (putkietuasteella), että joka isku limitoituu säröille.
--- You must play better now.
Terok
04.03.2005 08:47:39

Laita väliin kompressori? Tai aja kanava niin lujaa ruvelle (putkietuasteella), että joka isku limitoituu säröille.

Jep, tai jos oikein huonosti menee niin vielä editorissa nostat mättökohtia/lasket lujempia kohtia... Rumpalikin tietenkin vois opetella soittaan :)
Daunt
04.03.2005 09:07:10
Tällainen sijoittelu on osoittautunut aika usein hyväksi:

http://mr-20260.mr.valuehost.co.uk/gallery/bodsinkku/drs1902.jpg

Itse tosin suuntaan mikin piuhapuolta ehkä vähän enemmän haitsun suuntaan. Riippuu haitsun korkeudesta. Trigatessa virveliä haen ensin hyvät perusasetukset ja käyn sen jälkeen virveliraidat läpi, ettei tule tuplaiskuja ja että fillit toimivat. Tarvittaessa sitten käsin editointia.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
Conrad Lant
04.03.2005 11:19:11

Tarvittaessa sitten käsin editointia.

Tarvittaessa == käytännössä aina. Aika harvassa ovat kaverit jotka pystyvät pitämään iskujen voimakkuudet otosta ottoon tarpeeksi tasaisina triggaukselle kun tempot kohoavat ylettömille kaahauslukemille.
No one prayed for Sodom
NiQo
04.03.2005 11:34:47

Eli mitenkä olisi parasta äänittää virveli nopeassa grindi-musassa? Lähinnä mikin sijoittelu mietityttää koska osittain triggaan virvelin.. Ja mitenkä saisin virvelin iskut tasaisesti äänitettyä koska rumpali ei pysty nopeassa soitannassa lyömään yhtä kovaa kuin hitaassa?

Itse nauhoitellessa nopeahkoa deathia, pistän virpan lyömään punaisille, ja kompressorilla tasaan äänen. Mikki on parin millin päässä virvelin kalvosta. Melko tasaisen äänen saa näin. Cubasessa (VST 32)on myös softclip ja joku muu (jota en nyt muista) rajoitin jotka pidän päällä.
Daunt
04.03.2005 13:10:40
Tarvittaessa == käytännössä aina. Aika harvassa ovat kaverit jotka pystyvät pitämään iskujen voimakkuudet otosta ottoon tarpeeksi tasaisina triggaukselle kun tempot kohoavat ylettömille kaahauslukemille.

Mitä käytät triggaamiseen? Itse olen pärjännyt aika hyvin Drumagogin sensitivity-säädön kanssa ilman isompaa editointia. Sitten vielä vähentää dynamiikkaa Drumagogista, niin hyvä tulee.
Dauntless -Death/Thrash Metal-
milcoin
04.03.2005 14:44:07
Mitä käytät triggaamiseen? Itse olen pärjännyt aika hyvin Drumagogin sensitivity-säädön kanssa ilman isompaa editointia. Sitten vielä vähentää dynamiikkaa Drumagogista, niin hyvä tulee.

Hyvä triggeri ja joku hyvä aivo (Ddrum) vähentää myös huomattavasti työn määrää. Käyttääkö kukaan muuten vielä D4:ää?
Siitä päätellen että niitä ei käytettyjen markkinoilla liiemmin pyöri on ne varmaan jossain käytössä edelleen. Mun mielestä mainettaan parempi moduuli. Osa sampleista ihan korvaamattomia mikkisoundin täydentämiseksi.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Conrad Lant
04.03.2005 16:48:30

Mitä käytät triggaamiseen?

Käytännössä aina tulee käytettyä sekvensserien omia "map hits to midi" -ominaisuuksia. Toimii tarpeeksi hyvin pienellä iteraatiolla - se muutaman virheiskun etsintä käsitöinä on kuitenkin loppujen lopuksi aika pieni vaiva. Sitten vaan vapaavalintaisen rumpusynan (viimeaikoina DFH) läpi.

Vaihtoehtoinen keino "sampleraidan" generointiin on tietysti virveliraidan reamping tuhdin hevivirvelin läpi. Lopputuloksena usein miellyttävämpi. (Grindikaahauksessa heikot iskut edellyttävät melkein kyllä triggerinä käytetyn raidan siistimistä tai gate/limitter käsittelyä etukäteen.)
No one prayed for Sodom
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)