Tinmo 18.03.2003 17:02:03 (muokattu 18.03.2003 17:57:12) | |
---|
onko toi ES60 tai 65 tehty Japanissa vai Koreassa? Onko ne tehty samasta muotista kuin kalliimmat Tokain 335:set (esim. ES120)? Jotenkin näyttää, että noi "sarvet" sojottais vähän ulospäin, kaikki kuvat mitä olen tuosta soittimesta nähnyt on aika hankalasta vinkkelistä, jos tiedätte jotain hyviä kuvia juuri noista kahdesta, niin laittakaa tänne taikka mulle postiin: timocaster@hotmail.com Vituttaa, juuri, kun SG:n pitäis tulla Suomeen niin iskee 335 himo, taas, shit... *edit* siis sarvet sojottaa vähän enemmän ulos päin kuin orginaalissa, ja kaula on vähän niinkuin syvemmällä bodyssa Let there be light,
Let there be sound,
Let there be drums,
Let there be guitar,
LET THERE BE ROCK! |
Ossi 18.03.2003 19:19:52 | |
---|
onko toi ES60 tai 65 tehty Japanissa vai Koreassa? Onko ne tehty samasta muotista kuin kalliimmat Tokain 335:set (esim. ES120)? Jotenkin näyttää, että noi "sarvet" sojottais vähän ulospäin, kaikki kuvat mitä olen tuosta soittimesta nähnyt on aika hankalasta vinkkelistä Itse en ole huomannut tuon ES-60:sen eroavan ulkonäöltään originaalista muuten, kuin kaularaudan pään peittävän läpyskän muodon ja kiinnityksen suhteen. Gibsonissa kiinnitys on 2:lla ruuvilla kun taas Tokaissa 3:lla. Ei vaikuta paljoakaan soundiin :) Tuolla on juttua asian tiimoilta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=21664 "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Tinmo 18.03.2003 19:32:35 | |
---|
Itse en ole huomannut tuon ES-60:sen eroavan ulkonäöltään originaalista muuten, kuin kaularaudan pään peittävän läpyskän muodon ja kiinnityksen suhteen. Gibsonissa kiinnitys on 2:lla ruuvilla kun taas Tokaissa 3:lla. Ei vaikuta paljoakaan soundiin :) Tuolla on juttua asian tiimoilta: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=21664 joo, kiitos vaan, huomasin tuon keskustelun itsekkin ja luin läpi. Mulla tuppaa vaan pistämään silmään noi, kun kataloogeissa kitarat näyttää ihan erilaiselta kuin ne ovat luonnossa. Esim. Epin Dot, täysin eri kitara kun kuvia kattelee. Tuo nyt on niin pieni eroavaisuus, että ei haittaa minua mitenkään :) Onko sulla muuten kuvia omastasi, muita kuin nuo miitin kuvat? Let there be light,
Let there be sound,
Let there be drums,
Let there be guitar,
LET THERE BE ROCK! |
Ossi 18.03.2003 20:50:50 | |
---|
Onko sulla muuten kuvia omastasi, muita kuin nuo miitin kuvat? Valitettavasti ei ole käytettävissä muita kuvia. Tarina menee niin, että olin periaatteessa ikkunaostoksilla ja Musamaailman klasien takana täkynä töröttänyt ES-60 herätti mielenkiinnon siinä määrin, että piti poiketa sisälle. Soittopeli oli niin nätti ja asiallisen oloinen, että pitihän sitä kokeilla vahvistimenkin kautta. Ihastuin oitis täyteläiseen ja tasapainoiseen soundiin ja kun soitin vielä kävi käteen kuin hanska, ostin sen saman tien pois kuleksimasta. Kuriositeettina tuossa alla olevan linkin takaa löytyy jonkinlainen esimerkki Tokain soundista ilman efektejä Fenderin Blues Deluxe combon kautta soitettuna. Esittelyn aiheena on siis soitin eikä soittaja :) http://koti.mbnet.fi/whoax/sunday.mp3 "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Tinmo 18.03.2003 21:18:55 | |
---|
jees, oon kuunnellu tuon biisin ennenkin, mutta kuuntelinpa uudestaan! Oli muutes hyvä biisi, ja saundikin on niinkuin pitää... ...veitkö viimeisen kuuskymppisen hyllystä? Vai millon ostit? Niille tulee kai isompi lasti uusia soittimia kohtsillään jos vaikka tulis lisää... ...menin jo varaamaan ittelleni yhden SG:n, ja sit näin näitä 335:sia ja himo iski, kylläpä ottaakin päähän... Let there be light,
Let there be sound,
Let there be drums,
Let there be guitar,
LET THERE BE ROCK! |
Ossi 18.03.2003 21:36:00 | |
---|
jees, oon kuunnellu tuon biisin ennenkin, mutta kuuntelinpa uudestaan! No mitäs hittoa minä täällä sitten keuhkoan? Mieshän on tutkinut jo etukäteen kaikki nurkat ja tauti on joka tapauksessa jo niin pitkällä, ettei lähde enää edes antibiooteilla :) Omasta ostoksestani on jo pari vuotta. Jos kauppias ymmärtää yhtään bisneksen ja sen jatkuvuuden päälle, ei liene mikään ongelma vaihtaa jo varaamasi SG tuohon ES:ään. Mutta, aatteleppa ite! Se SG:kin on varmaan ihan hyvä ;> "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Tinmo 18.03.2003 22:02:32 | |
---|
Mutta, aatteleppa ite! Se SG:kin on varmaan ihan hyvä ;> Sehän se, sehän se!! No kyl mä nyt vielä testaan molemmat, ennenkuin kannan toisen kotiin. Niin siis kyllä olin kuunnellut biisin aiemmin, mutten kiinnittänyt huomiota niinkään saundiin vaan ihan kokonaisuuteen, ja vähän puolikorvalla. Nyt pitää ottaa iisisti.... Let there be light,
Let there be sound,
Let there be drums,
Let there be guitar,
LET THERE BE ROCK! |
Mika K 19.03.2003 12:52:58 | |
---|
joo, kiitos vaan, huomasin tuon keskustelun itsekkin ja luin läpi. Mulla tuppaa vaan pistämään silmään noi, kun kataloogeissa kitarat näyttää ihan erilaiselta kuin ne ovat luonnossa. Esim. Epin Dot, täysin eri kitara kun kuvia kattelee. Tuo nyt on niin pieni eroavaisuus, että ei haittaa minua mitenkään :) Onko sulla muuten kuvia omastasi, muita kuin nuo miitin kuvat? Miltä osin Epin Dot eroaa esikuvastaan? Mulla on kans tarkotus hankkia ES335 tyylin kitara.
|
Tinmo 19.03.2003 15:06:29 | |
---|
Miltä osin Epin Dot eroaa esikuvastaan? Mulla on kans tarkotus hankkia ES335 tyylin kitara. eikun tarkoitin, kun into luthmannin kataloogissa se näyttää vähän epämuodustuneelta 335:selta, mutta kun on nähny kuvia siitä luonnossa, niin näkee että lankku on ihan samanmuotoinen kuin aidossa. eroavaisuuksia on ainakin otelaudan kanttilistan puuttuminen ja pleksi on toisen muotoinen, myöskin lapa, mutta pitäähän sitä jostain karsia :) puulajeista en tiedä
Let there be light,
Let there be sound,
Let there be drums,
Let there be guitar,
LET THERE BE ROCK! |
Skunk 19.03.2003 16:46:41 | |
---|
Paljonko muuten tulee hintaa sille Tokain SG:lle??? Onko se tehty Koreassa vai Japanissa? "Failure lurks where courage doesn't dare to show" -MJ |
Olis yksi hyvä 335-tyylinen kitara myynnissä. Merkki on Oscar Schmidt ja malli OE-20 ja tehty ilmeisesti Koreassa. Väritys on mallia natural. Netistä löytyy jotain kuvia samalla mallimerkinnällä olevasta kitarasta jossa on pulttikaula, mutta tämä on ilmeisesti vanhempaa tuotantoa koska tässä on kunnollinen liimakaula ja parin Epi Sheratonin entisenä omistajan uskallan väittää että tämä on laadultaan vähintäänkin samaa tasoa kuin Epin Dotit. Hp. on vaatimattomat 330e. Right now I'm fucking busy, or vice versa.. |
Tinmo 19.03.2003 17:31:12 | |
---|
Paljonko muuten tulee hintaa sille Tokain SG:lle??? Onko se tehty Koreassa vai Japanissa? ovh 879€ Japani-malli PeteH: mä mietin nyt vielä ja tarkasti! Jos se SG ei lähe mukaan niin kyselen sitten sun 335:sen perään Let there be light,
Let there be sound,
Let there be drums,
Let there be guitar,
LET THERE BE ROCK! |