slopez 03.03.2005 10:53:15 | |
---|
Jees Aika turha topic sinänsä, mutta oon itse huomannu ja miettinyt, että hyvin harva kitaristi käyttää/olisi käyttänyt semmosta stratoa missä on kaksi humbuckeria.Tulee mieleen FAR:n kitaristi ja Appleseed Castin toinen kitaristi, että on siinä oikee kaksi tyyppiä.Sitten musaliikkeissä (Top Sound/Markun Musiikki ainakin) niin en oo muistaakseni koskaan nähnyt stratoja missä olis kaksi humbuckeria, että hankala päästä edes testailemaan.Aina on vaa niitä perus yksikelasia.Kuinka moni esimerkiksi täällä mnet:ssä omistaa tämmösen straton?Itse omistan Fender American Strat HH:n ja mielestäni tämä on erittäin näppärä kitara.Täs on myös tää S-1 säätönappula jolla saa noita mikkejä puolittaa(oikea termi?) yksikelasiksi,että saa tällä myös sen "strato-soundin".Yleensäkin stratocaster on kätevä kun se on tämmönen aika pieni skeba ja vielä sen hienouteen mun mielestä tulee siitä lisää että siinä on ne kaksi humbuckeria.Puunsa ansiosta tämmösellä saa kirkkaita cleaneja ja myös tarvitteassa erittäin rouheita säröjä. Näillä kitaroilla ei näytä olevan hirveätä suosiota (mistähän johtuu?) vai olenko aivan väärässä? This road is unclear but it feels like I'm almost home
Finest Our - Will Haven |
P2 03.03.2005 11:16:45 (muokattu 03.03.2005 11:17:37) | |
---|
Weezerin Rivers Cuomo tulee aina mieleen 2x humbuckerilla varustetusta stratosta, tosin hänen stratonsa ovat kiinteätallaista mallia ja Warmothin osista koottuja, ei siis mitään aitoja Fendereitä. Itekin oon kyllä tykästynyt humbuckereilla varustettuun stratoon, kaulamikin puolituksella saa kaikki tarpeelliset soundit käyttöön ja soundi on melkein mikillä kuin mikillä suht kirkas ja erotteleva (tällä hetkellä straton tallassa SD:n Custom, toimii varsin hyvin). Ainoa mikki mitä en stratossa saanut toimimaan oli SD:n Alnico pro II kaulassa, soundi oli jotenkin vaan liian tumma vaikka mitä teki, ei toiminut Nortonin parina yhtään, mutta sitten vaihdoinkin dimarzion super distortionin tallaan ja Nortonin kaulalle ja johan toimi. Haussa olisi nyt SD:n Jazz tai '59 tai vastaava kaulalle, ei kellään olisi ylimääräistä edullisesti? Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen.
Jos pitää, kyseessä ei ole laatukitara. -SoulMan |
slopez 03.03.2005 11:34:28 (muokattu 03.03.2005 11:34:53) | |
---|
Niin joo Rivers Cuomo, mitenköhän sen menin unohtamaan.Sillä oli ainakin sellainen sonic blue värinen stratocaster jossa tortoise pleksi.Jotenkin on semmonen fiilis että tupla humbucker strato on se meikälääsen kitara, vaikka tämä on vasta toinen kitara mitä olen omistanut. Oon ajatellu tollasta SD Customia omaani ostella. Se pitää olla siis trembucker versio. Minkälaiset puhtaat ja säröt lähtee? Tollasta mulle sanottiin vaan tuolla SD forumilla: Get the one that has the same good tonal characteristics of the 59, but has the power of the Custom.....Custom 5 tremspaced. IMO, in strats, the 59 isn't beefy enough, the Custom is too hard and the cleans are hard to tame, the CC has a top end that's too dense and compressed...not open and airy enough in strats, and the JB is a good choice, but can be too compressed and nasally to some ears. Jotenkin tosta Custom 5:sta ei kuule kuin pelkkää paskaa. This road is unclear but it feels like I'm almost home
Lego 03.03.2005 11:36:48 | |
---|
Se Cuomon Sonic Blue strato on ehkäpä maailman kaunein stratocasteri. Ja muutenkin jos itselle joskus sattuisi stratocasteri siunaantumaan niin siinä todellakin olisi kaksi humpparia. P = U * I |
slopez 03.03.2005 11:42:22 (muokattu 03.03.2005 11:43:18) | |
---|
This road is unclear but it feels like I'm almost home
85423321 03.03.2005 11:50:53 | |
---|
Justiinsa ajattelin että tällä hetkellä himottaisi tuollainen strato kahdella humpparilla ja ilman pleksiä. |
McNulty 03.03.2005 11:55:22 | |
---|
Hiukan off-topic mutta ainoa Fender Stratocaster jonka minä huolisin käyttöön on ehdottomasti se American Deluxe Stratocaster HSS LT... missä on siis HSS mikitys, LSR satula ja lukittava american strat talla. Tuon kun saa vielä sillä mukavalla Amber-värillä. Voisikohan olla niin että Strato on yksinkertaisesti niin tunnettu siitä 3xSC saundistaan ja siihen tukeutuu silloin kun tuota saundia haluaa. Sitten kun tarvitaan hummeria takana ja/tai edessä niin vaihdetaan merkkiä... esim Charvel, Kramer, Jackson, Ibanez... Niin ja Maidenin jampat ainakin soittelevat humbuckereilla varustetuilla stratoilla. Muistaakseni Murraylla on parissa skebassaan 3 x Duncan HotRailsit. |
Lego 03.03.2005 11:56:42 | |
---|
P = U * I |
P2 03.03.2005 13:04:12 | |
---|
Mun mielestä tuo natural on Riversin kitaroista hienoin. Mut eniveis, Customista lähtee kivat heviräyhät, sellaiset suht middleiset mut silti erottelevat ja puhtailla on semmonen suht kirkas, menee rosolle kyllä aika helposti, riippuu tietysti vahvistimestakin. Custom on kyllä paras SD millä oon ikinä soittanu. Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen.
slopez 03.03.2005 13:10:09 (muokattu 03.03.2005 13:13:10) | |
---|
Meikälääsellä on tota Tech 21 Trademark 60. Tosiaan soittelen sellasta emo/rock/pop/punk ja pitäs löytää semmonen mikki millä onnistuus hyvät puhtaat kirkkaat cleanit ja hyvät sopivam messevät säröt.Sitte pitäs löytää jostain rahaa... En tiedä pitääkö taas kallistua SD 59' This road is unclear but it feels like I'm almost home
P2 03.03.2005 13:13:51 | |
---|
Kyllä Custom varmaan ton kanssa toimii, saa kyllä messevää säröä, mutta tosta vahvistimesta ei varmaan lähde ihan niin highgainit kuin haluaisit? Onko tuossa sun Fenderissä ne jotkut Fenderin omat humbuckerit? Onko ne mistään kotoisin? Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen.
atimoc 03.03.2005 13:15:27 | |
---|
Saisivat myydä myös mahonkista H/H set-neck Stratocasteria, kun vastaavia Telejä Fenderillä on nyt markkinoilla parikin erilaista (Blackout ja FMT). Olisi jytympää soundia, mutta tuttu stratomuotoilu ja soittotuntuma, jotka ainakin itselleni sopivat kuin nyrkki silmään. Tuollainen ja American Stratocaster S/S/S -malli kun löytyisivät soitintelineestä niin aijai. Tervetuloa mehtään tääll' on ihan hirveetä. |
P2 03.03.2005 13:18:38 | |
---|
Mahonkisen straton saa kun tekee, yks hyvä puoli lisää siinä kun tekee omat instrumenttinsa, saa valita sellaiset materiaalit mitkä haluaa. Mut jos oikein kovasti tekee tollasta mieli, niin kannattaa katsastaa esim. Warmothin valikoima, suht edullisesti noita viimeistelemättömiä bodyjä irtoaa, mahongissa on vaan se huono puoli, että se täytyy filleröidä ennen maalausta, koska se on niin huokoista. Kaulojahan löytyy puoli-ilmaiseksi täältä Suomestakin, esim. huuto.net on enemmän tai vähemmän pullollaan straton kauloja. Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen.
Pluto 03.03.2005 13:25:04 | |
---|
Ite olen kanssa kiinnostunut humppari-stratoista. En ole ikinä kuitenkaan päässyt testaamaan sellaista, missä olisi humppari kaulassakin. Millainen tuo kaulahumpparin soundi on stratossa? Onko siinä lainkaan samanlaista paksua laulavuutta kuin Lespassa? Itse asiassa voisin kuvitella, että Les Pauliin verrattuna kaulahumppari voisi stratossa kuulostaa juuri sopivalla tavalla ohuemmalta ja vähemmän jatsahtavalta. Välillä Les Paulin kaulamikin soundi on tosiaan vähän turhan tuhti, mutta pelkkä straton singlecoili ei välttämättä vielä riitä laulavan soolosoundin saamiseksi... Kertokaahan... Dillon, you son of a bitch! |
Kossu 03.03.2005 13:28:25 (muokattu 03.03.2005 13:38:29) | |
---|
Minulla on Tokai Strato jossa on HH -mikitys (mikä milloinkin) ja HH nimenomaan siksi että halusin etumikillä paksuja pyöreitä soul- ja funk-riffi soundeja. Rupisen säröinen humbucker-mikki soundi wah wah:in kansa tai ilman sopii hienosti Lenny Kravitz tyyppisiin riffeihin Enkä halunnut kaikkien käyttämää ja kulunutta vaikka sinänsä tietenkin loistavaa Straton " Jimi Hendrix " -etumikki soundia. Eikä keskimikkiä, koska en sitä käytä vaikka se siinä olisi , niin vaikka taas: se paljon käytetty taka- ja middle asento on myös loistava. Minulla oli muuten 80-luvulla Kitarapaja/Shecter mahonkistrato, jossa oli Bill Lawrence BL-350 mikit ja perinteinen kampi - kaduttaa vieläkin että myin sen vaikka se ei ollut "set neck" vaan perinteinen pulttikaula. Mahonki pulttikaulojahan ei yleensä arvosteta. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
slopez 03.03.2005 13:29:16 (muokattu 03.03.2005 13:31:35) | |
---|
Kyllä Custom varmaan ton kanssa toimii, saa kyllä messevää säröä, mutta tosta vahvistimesta ei varmaan lähde ihan niin highgainit kuin haluaisit? Onko tuossa sun Fenderissä ne jotkut Fenderin omat humbuckerit? Onko ne mistään kotoisin? No eipä siitä nyt mikkään kovin high gain säröt lähe :) Puhtaat on ihan melkein justiin hyvät, mutta säröpuoli sais olla parempi.Onko se sitte tämä vahvistin, nämä tehtaan mikit vai mikä.Suuri projekti tosiaan olis: Pitäs vaihtaa mikit ja paksumpi kieli setti (11-50) Vire on Eb.Voi nämä spagettikieletkin vähän olla vaikuttamassa.Hitto kun noista tehtaan mikeistä ei löydy mistään tietoa.Jotain "special" juttuja ne on. :D This road is unclear but it feels like I'm almost home
P2 03.03.2005 13:40:15 | |
---|
Stratossa humbucker kaulamikkinä kuulostaa lähinnä vaan paksummalta singlecoililta ja tietenkin mikin valinnalla voi vaikuttaa jonkun verran soundin kirkkauteen yms. Saahan sillä tietenkin paksumpaa soolosoundia ja esim. stonerin soitteluun on aika ehdoton tuo kaulahumppari, ainakin omasta mielestä. Highgainia tuskin saat tuosta techistä, vaikkakin mikin valinta vaikuttaa myös. Suosittelisin, että koitat uutta vähän tuhdimpaa tallamikkiä ja joku od-pedaali buustaamaan särökanavaa, niin saa enemmän ja tiukempaa säröä. Itselläni on Custom-varustettu strato 11-50 setillä Eb vireessä ja toimii kuin höyryjunan vessa. Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen.
slopez 03.03.2005 13:42:11 (muokattu 03.03.2005 13:43:36) | |
---|
Mulla on nyt 10-46 Eb:ssä ja meinaa vähän spagetti olla. Kuinkas noilla 11-50 onko pirun hyvä tatsi? Niin jä nyt kyllä varmaan käytän aika usein myös C# eli droppi D:tä This road is unclear but it feels like I'm almost home
Kyllähän ne toimii, tosin 12-52 meinasin laittaa mutta noi on sellaset sopivan löysät. Tietysti rankemmat jätkät saattais koittaa myös jotain 10-56-settiä, eli 10-setin yläkielet ja 13-setin alakielet, ainakin DR valmistaa tuollaisia. Edit: Niin ja nuo trembucker-koot on ihan Saatanan keksintöä, ainakin itsellä on aina ollut ihan normaalikokoiset humpparit ja varsin hyvin toimivat stratossa. En näe mitään syytä olla ostamatta normaalikokoista humpparia, käytettynä torilla liikkuu suht edullisesti, taisipa olla yksi Customkin myynnissä. Laatukitaran nauhanpäitä ei tarvitse viilata tehtaalta lähdön jälkeen.
slopez 03.03.2005 13:48:43 (muokattu 03.03.2005 13:50:02) | |
---|
Kaippa sitä pitää toi Custom hankkia. Saa sen sitte myidä pois jos ei miellytäkkään.Kaulaan nyt ainakin varmastikin 59 tai Jazz. Noi Clean soundit mulle henkilökohtaisesti on hemmetin tärkeät. This road is unclear but it feels like I'm almost home