acke 01.03.2005 15:14:51 | |
---|
Eipäs nyt äkkiseltään tullu sivuilla vastaan tälläista, joten.. Itse käyn läpi tämän tekniikkaharjoituksen ennen soittoa. Aloita hitaasti. Metronomi alussa vaikkapa 60 BPM ja nostat sitten lukemaa vähän kerrallaan. 1. a) Ovov tai Vovo b) oVov tai vOvo c) ovOv tai voVo d) ovoV tai vovO 2. a) OvOv tai VoVo b) oVoV tai vOvO 3. a) Oovv tai Vvoo b) oOvv tai vVoo c) ooVv tai vvOo d) oovV tai vvoO 4. a) OoVv tai VvOo b) oOvV tai vVoO 5. a) Ovvo tai Voov b) oVvo tai vOov c) ovVo tai voOv d) ovvO tai vooV 6. a) OvVo tai VoOv b) oVvO tai vOoV 7. a) Ovoo tai Vovv b) oVoo tai vOvv c) ovOo tai voVv d) ovoO tai vovV 8. a) OvOo tai VoVv b) oVoO tai vOvV 9. a) Oovo tai Vvov b) oOvo tai vVov c) ooVo tai vvOv d) oovO tai vvoV 10. a) OoVo tai VvOv b) oOvO tai vVoV Sitten vielä yksi harjoitus Tahtilaji: 12/8 Huomaa, että oikea käsi tulee pysymään samanlaisena. Vain vasuri muuttuu! 11. a) ovo voo vov ovv Noista kaikista voi sitten keksiä lisää omia harjoituksia käyttämällä hiukan mielikuvitusta. Ja nämähän voi soittaa sekä käsillä virveliin että jaloilla basariin ja hi-hattiin tai jos on niin vaikkapa tuplabasariin/pedaaliin. Koittakaapas.. Nyt Kyllä |
vernie 01.03.2005 15:50:44 | |
---|
"Watch my back" sanoi kyttyräselkä. |
J. Cool 01.03.2005 18:20:47 (muokattu 01.03.2005 18:22:08) | |
---|
vähän aiheeseen liittyen, aattelin rykästä tässä joskus kevään aikana sellasen simppelin ohjelman joka arpois harjotuksia. tota vois vaikka pyöritellä sit vepissä. eli arpois käsijärjestyksiä ja niille aksentit. ja nuo sitten tulostuis sievissä neljän nipuissa. hyvää primavistaharjotusta/lämmittelyreeniä. sellasta ominaisuutta kans aattelin, että vois laittaa prosentteja että kuinka paljon kumpaakin kättä. eli näin vois vaikka tietoisesti hinkata vasuria laittamalla vaikka suohteen vk 70%, ok 30%. sanokaas olisko turhaakin turhempi vai tekiskö tollasella jotain? don't touch my bumtsibum |
Suleima 01.03.2005 18:44:26 | |
---|
vähän aiheeseen liittyen, aattelin rykästä tässä joskus kevään aikana sellasen simppelin ohjelman joka arpois harjotuksia. tota vois vaikka pyöritellä sit vepissä. eli arpois käsijärjestyksiä ja niille aksentit. ja nuo sitten tulostuis sievissä neljän nipuissa. hyvää primavistaharjotusta/lämmittelyreeniä. sellasta ominaisuutta kans aattelin, että vois laittaa prosentteja että kuinka paljon kumpaakin kättä. eli näin vois vaikka tietoisesti hinkata vasuria laittamalla vaikka suohteen vk 70%, ok 30%. sanokaas olisko turhaakin turhempi vai tekiskö tollasella jotain? Kyllä toi ois aikasen ihana. |
Youni 01.03.2005 18:56:12 | |
---|
Kyllä toi ois aikasen ihana. Olisi se kätevä, mutta tee sitten myös "Left Handed Edition". :D Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
J. Cool 01.03.2005 19:01:23 | |
---|
Olisi se kätevä, mutta tee sitten myös "Left Handed Edition". :D niin se olis varmaan sellanen et oletusarvoilla arpois fifti-fifti ja sit vois määritellä prosenttiarvon jommalle kummalle kädelle (loput olis sitten luonnollisesti toiselle kädelle) ja sitten näitä prosenttiarvoja käyttäen arpois randomilla käsijärjestyksiä. don't touch my bumtsibum |
hollmi-5 01.03.2005 22:41:31 | |
---|
Perustekniikkahrjoituksetkin pitää soittaa musikaalisesti. Itse soittelen usein musiikin päälle niitä, orkestroin setille ja mietin sille vasurille muitakin, kuin virvelinlyöntejä. Mika Hollström |
Perustekniikkahrjoituksetkin pitää soittaa musikaalisesti. Itse soittelen usein musiikin päälle niitä, orkestroin setille ja mietin sille vasurille muitakin, kuin virvelinlyöntejä. itse tarjoaisin pitää tilalle voi tai kannattaa toisinaan. peruspädireenit on ruisleipää. don't touch my bumtsibum |
hollmi-5 02.03.2005 19:45:02 | |
---|
Mitä se rummun soitto oikein on? Kyllä se on musiikkia ja sen pitää kuulostaa siltä. Liian usein kuulee jätkiä, joiden balanssi on ihan ahterista ja swengi kateissa. Mietitään vain muita juttuja ja musikaalisuus jää unholaan. Mika Hollström |
J. Cool 02.03.2005 20:37:52 | |
---|
Mitä se rummun soitto oikein on? Kyllä se on musiikkia ja sen pitää kuulostaa siltä. Liian usein kuulee jätkiä, joiden balanssi on ihan ahterista ja swengi kateissa. Mietitään vain muita juttuja ja musikaalisuus jää unholaan. no joo vaan ei saa perusreeniäkään unohtaa. klikin kanssahan nuo on tosi hyödyllisiä, mutta kuinka moni orkestroi settiinsä klikin kanssa niin että tulis keskityttyä samalla timeen, iskuihin, aksentteihin jne. molempi parempi don't touch my bumtsibum |
hollmi-5 02.03.2005 22:26:49 | |
---|
no joo vaan ei saa perusreeniäkään unohtaa. klikin kanssahan nuo on tosi hyödyllisiä, mutta kuinka moni orkestroi settiinsä klikin kanssa... Minä... Yleensä rumpuun ja mieluummin koko settiin. Musiikkia tehden. Mika Hollström |
J. Cool 03.03.2005 10:39:51 | |
---|
Minä... Yleensä rumpuun ja mieluummin koko settiin. Musiikkia tehden. oke :D mä taas klasariopistossa olleena näen ihan luonnollisena reenata pädiin ja kerrostalossa asuvana sitä tulee jonkun verran tehtyäkin. sillon ku setti on käsillä niin pädi kyllä tahtoo jäädä liianki vähälle. don't touch my bumtsibum |
hollmi-5 03.03.2005 14:38:06 | |
---|
Kerrostalo on kyllä brobleema. Silloin toki padi on paikallaan. Mika Hollström |
Epämuusikko 03.03.2005 14:46:30 (muokattu 03.03.2005 14:50:11) | |
---|
Tekniikka tekniikkana, musiikki musiikkina. Jos joskus osais jompaa kumpaa, saati pystyis nuo yhdistämään. Eipä tapella. EDIT: soitetaan sitten jalkaostinatoja tuon harjoituksen alle, ja lähdetään moduloimaan metrisesti 8-osat --> 8-osatriolit --> 16-osat --> 16-osatriolit, jalkakuvion muuttumatta. Oli soittaminen musikaalista tai ei, hauskaa se ei ole ikinä. Myytävänä Tosco 22" ride! |
J. Cool 03.03.2005 16:35:18 | |
---|
Oli soittaminen musikaalista tai ei, hauskaa se ei ole ikinä. heh, kehittävää ainakin :) don't touch my bumtsibum |
markkuliini 03.03.2005 17:12:49 | |
---|
Minä... Yleensä rumpuun ja mieluummin koko settiin. Musiikkia tehden. Tai sitten drum-o-meter:iin... vai mikä se ny olikaan. Heheheee |
hollmi-5 04.03.2005 02:16:09 | |
---|
Tai sitten drum-o-meter:iin... vai mikä se ny olikaan. Heheheee Ei ole minulla tuota. Kiva olisi kokeilla :-) Mika Hollström |
Epämuusikko 04.03.2005 10:34:16 | |
---|
heh, kehittävää ainakin :) jaa-aaa...... Myytävänä Tosco 22" ride! |