Youni 01.03.2005 17:58:35 | |
---|
Itte ainakin olen tyytyväinen näihin Vic Firthin American Classic 5B kapuloihin... Juu, kyllä ne ihan hyvät ovat, mutta liian paksut. En minä niillä pysty soittamaan. Samoin 5A. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Tama (Royal Star) 02.03.2005 01:36:28 (muokattu 02.03.2005 01:36:45) | |
---|
tänään tuli ennätys: YKSIKÄÄN milleniumin keppi ei mennyt poikki. paistaa se päivä risukasaankin:) mikä ihmeen zildjian.....? |
Mosse0 02.03.2005 12:26:32 | |
---|
Mulla ei ole mitään hajua, minkä mallisia mun kepit on. Yhdet Tamat on, yhdet Hard Rock Cafésta tuodut ihan perkeleen raskaat ja isot kapulat. Sitten on kahdet niinsanotusti keskikokoiset kapulat. Eli neljillä kepeillä pärjään. Pitänee tosin ostaa niihin jotkut pehmusteet, kun tahtoo peukalot olla aina vähän rakkuloilla. |
Fat Tony 02.03.2005 12:37:02 | |
---|
Vaterin 5A ja B-Stickit. Molemmat ovat olleet loistavia. B-Stickit ei ihan niin kestäviä kuin Vaterit. Niillä sitten kevyemmässä soitannassa. |
Maardi 02.03.2005 12:43:14 | |
---|
Tama 5a japanese oak on toimiva valinta. |
grind 02.03.2005 12:52:56 | |
---|
Taman Japanese Oak, paksuutena 2b. Kerrankin kapulat jotka tuntuu kestävän. Kokeilin äskettäin musaliikkeeseen juuri tulleita vaahtera-2b kapuloita, maksoivat 10€ sen normaalin Taman 12€:n sijaan. Aivan helvetin hyvät käteen ja tasapaino loistava. Soitin sitten niillä kapuloilla yksikseni n. 3 tuntia, siinä ajassa päät kuluivat ihan kiilan malliseksi ja setin ympärillä oli purua niinkuin siellä olisi sirkkelöity puoli mottia polttopuuta. Onneksi sain täyden hyvityksen noista susista, hohoh. http://fullspeed.to/incarnate "Perkele-deathrash" |
Progressor 02.03.2005 14:52:46 | |
---|
Taman Ka Shi -tammikepit, 5a, kestävien tippien takia. Onko noissa tipeissä jotain erikoista muihin verrattuna, vai perustuuko tuo väite vain omiin kokemuksiin? Vai ovatko tipit muovia? Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Bacchus 02.03.2005 16:23:05 | |
---|
Onko noissa tipeissä jotain erikoista muihin verrattuna, vai perustuuko tuo väite vain omiin kokemuksiin? Vai ovatko tipit muovia? Kapulat ovat tammea, joka on materiaalina pirun kovaa ja kestävää. Kärjetkin siis kestävät erinomaisesti, ja tämän väitteen voin itsekin allekirjoittaa laajojen empiiristen kokeiden ansiosta. Tosin nyttemmin olen Ka Shit heittänyt nurkkaan kun tuppaavat lipeämään kätösistä ja ovat hieman turhan painavat, ja outo balanssikin niissä on. Ehkäpä joskus taas siirryn takaisin... - |
mää oon ostanu monenlaisia pareja ja kokeillu niitä. oon kyllä tykänny kaikista. eli on 2b:tä ja 5a:ta ja kaikkee siltä väliltä jne. vaihtelen aina treeneisä biisien väleisä joskus. nicko rulaa |
Jakes 02.03.2005 20:52:51 | |
---|
Mä en ymmärrä miten joku saa hakattua kapulan poikki. Oon 4 vuotta soittanu ties mimmosta rynkytystä ja hakkausta eikä yhden ainoata kapulaa ole mennyt rikki. |
...And Justice For All 02.03.2005 20:53:47 | |
---|
tänään tuli ennätys: YKSIKÄÄN milleniumin keppi ei mennyt poikki. paistaa se päivä risukasaankin:) Niin eli et soittanut niillä ollenkaan! :D © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
hgr 02.03.2005 22:05:54 | |
---|
Mä en ymmärrä miten joku saa hakattua kapulan poikki. Oon 4 vuotta soittanu ties mimmosta rynkytystä ja hakkausta eikä yhden ainoata kapulaa ole mennyt rikki. Itse ainakin käytän paljon kanttilyöntejä virveliin sekä soitan riden kelloon kapulan varrella. Useimmiten keppi menee poikki juuri tällaisessa tilanteessa. Myös haikan reuna syö kepin väistämättä lopulta poikki. Toki jos ostaa aina uudet kepit kun tipissä on pieni lohkeama, eihän niitä ehdi poikki soittamaan. |
Youni 02.03.2005 22:33:33 | |
---|
Itse ainakin käytän paljon kanttilyöntejä virveliin sekä soitan riden kelloon kapulan varrella. Useimmiten keppi menee poikki juuri tällaisessa tilanteessa. Myös haikan reuna syö kepin väistämättä lopulta poikki. Toki jos ostaa aina uudet kepit kun tipissä on pieni lohkeama, eihän niitä ehdi poikki soittamaan. Tipissä oleva lohkeama tekee symbaalisaundista aika pehmeän, minusta huono juttu. Itse en ole saanut kapuloita millään poikki. Mietin vain, että kuinka kovaa siihen belliin lyöt, että saat kapulan katki! Rimshotilla voisi onnistua, mutta että belliin...herran jestas. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Tama (Royal Star) 02.03.2005 22:36:01 | |
---|
Niin eli et soittanut niillä ollenkaan! :D tänään tuli jo TOINEN päivä täyteen (kovaa soittoa kuiteskin joku 2-3h). kapuloissa näkyi vain lommoja. olikohan edelliset maanantai kappaleita, vai onko nykyiset vaan uniikki kappaleet?:) mikä ihmeen zildjian.....? |
hgr 02.03.2005 23:28:22 | |
---|
Tipissä oleva lohkeama tekee symbaalisaundista aika pehmeän, minusta huono juttu. Itse en ole saanut kapuloita millään poikki. Mietin vain, että kuinka kovaa siihen belliin lyöt, että saat kapulan katki! Rimshotilla voisi onnistua, mutta että belliin...herran jestas. Eihän siihen tarvitse mitenkään erityisen lujaa lyödä. Ajan mittaan se puu väsyy kun kilkuttaa siihen samaan kohtaan ja lopulta katkeaa. Itseasiassa sain hiilikuitukapulankin katkaistua tuohon kelloon. |
Piepe 04.03.2005 16:48:31 (muokattu 04.03.2005 16:49:24) | |
---|
Yritin opetella käyttämään Vic American Classic 5B:tä mutta omaa kömpelyyttänikö sitten hajotin niitä ihan urakalla. Välillä saatto kestää viikon käytössä, välillä 5 min. Ja tätä tapahtui usein. Ei voinu olla maanantaikappaleita kaikki. Ehkä olen huono. No, sitten vaihdoin Taman niihin "ka shi" -meininkeihin, ja johan kestää, sattans. Huomasinkin yli kymmenen vuoden soittojen jälkeen että SITTENKIN 5A -koko alias 214B on kivempi soittaa. Parempi tuntuma. Eikä hajoo. En ikinä muista mitä puuta mikäkin kapula oli, mutta käsittääkseni Vicin American Classicit on hickorya tms. vaaleata, kovaa puuta -> menee säpäleiksi meikällä, mutta nämä Taman tammikapulat vain "pehmenee" soitossa eivätkä tykkää mennä säleiksi sitten millään. Parhaimmillaan kestäneet pari viikkoa. Näin minulla. |
moottorisaha 04.03.2005 17:35:17 (muokattu 04.03.2005 17:38:03) | |
---|
Pro Markin 5B:t round tipeillä ovat kyllä ehdottomasti parhaat. En ole saanut vielä yksiäkään paskaksi kunnolla (parista on tosin halkeillut pää hieman). "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
pehmo 05.03.2005 01:33:33 | |
---|
Olipa tässä kaksi paria halpistikkuja. Murenivat. Sain kunnollista ameriikan hikkoria käsiinsi. Päätinpä, etten enää koskaan halpistikkuja osta. Je dois partir |
LumPus 05.03.2005 01:45:37 | |
---|
Pro Mark 5a. ennen nylon, nyt puupäät. toimii vaan parhaiten. Elämä vie liikaa aikaasi!!! |
Kosminen 05.03.2005 10:22:21 | |
---|
Pro Mark 5A nylonpäällä on toistaiseksi mieluisin. Nyt sain Pearlin 5A:ta (taitaa olla Vic Firthin tekemät?) mutta ne ei kestänyt sitten mitään vaan meni poikki melkein samantien. Pitäs vertailla vielä tuon Pro Mark 5A:n nylon- ja puutippiä. En vaan oikein tykkää kun puutipit aina lohkeilee. Kalamies#16 >-)))> |