Aihe: Mesa Dual Rectifier
1 2 3 4
Uto
02.03.2005 08:52:01
Yks juttu mikä mua nyt vähän epäilyttää on Dual Recton toimivuus mun Marshallin 1960 kaapin kanssa. Siinä on Celestionin G12T-75 elementit. Toisaalta. Onhan toi toiminut 5150:n ja Powerballinkin kanssan loistavasti.

Omistan Single Rectifier-nupin ja olen soittanut sekä Peaveyn 412JS-kaapin sekä Marshallin 1960A-kaapin kanssa. Marsun kaapin kanssa saundi oli aika epäselvä, tuntui että mukana on häiritseviä hälyääniä, mutta toisaalta myös samalla rokkirosoa. Ostin vastikaan ENGL:in 4x12-kaapin V30-elementeillä, mutta en ole vielä päässyt sitä kokeilemaan bänditreeneissä. Pikaisen kokeilun perusteella saundi oli jyhkeä, erotteleva ja infernaalinen.

Tosta voi kuunnella demoa jossa on kitarat soitettu tolla kyseisellä Mesalla, kaappina oli Metaltronixin 4x12, jossa täsmälleen samat elementit kuin Marshallissa eli G12T-75:et:

http://www.demolisher.net

Mikkinä oli joku Höfnerin konkkamikki, mallia en muista,(samalla mikillä äänitettiin myös vokaalit). Mielestäni tuo mikki vangitsi aika hyvin sen saundin, miltä kitarasaundi paikan päällä kuulosti, eikä värittänyt saundia esim. sm57:n tapaan.
Ben_D
02.03.2005 09:01:39

Omistan Single Rectifier-nupin ja olen soittanut sekä Peaveyn 412JS-kaapin sekä Marshallin 1960A-kaapin kanssa. Marsun kaapin kanssa saundi oli aika epäselvä, tuntui että mukana on häiritseviä hälyääniä, mutta toisaalta myös samalla rokkirosoa. Ostin vastikaan ENGL:in 4x12-kaapin V30-elementeillä, mutta en ole vielä päässyt sitä kokeilemaan bänditreeneissä. Pikaisen kokeilun perusteella saundi oli jyhkeä, erotteleva ja infernaalinen.

Tosta voi kuunnella demoa jossa on kitarat soitettu tolla kyseisellä Mesalla, kaappina oli Metaltronixin 4x12, jossa täsmälleen samat elementit kuin Marshallissa eli G12T-75:et:

http://www.demolisher.net

Mikkinä oli joku Höfnerin konkkamikki, mallia en muista,(samalla mikillä äänitettiin myös vokaalit). Mielestäni tuo mikki vangitsi aika hyvin sen saundin, miltä kitarasaundi paikan päällä kuulosti, eikä värittänyt saundia esim. sm57:n tapaan.

Kuulosti ihan hyvältä. Miksi olet muuten myymässä nupin?
Uto
02.03.2005 09:26:11
Kuulosti ihan hyvältä. Miksi olet muuten myymässä nupin?

Tarttee lisää kanavia ja dual recto on liian kallis! :) Powerball on tässä ollut vähän kiikarissa. Ja sitä huomaa että oli mikä vahvistin hyvänsä, niin tietyn ajan kuluttua saundiin kyllästyy. Saa nyt nähdä miten paljon tuo kaappi vaikuttaa, josko saa toisiin ajatuksiin.
Exhausted
02.03.2005 11:13:39

kokeilin eilen kaupassa Single Rectifieria ja en oikein pitänyt, tai sitten se säätäminen on liian vaikeaa. Raw-mode oli liian fuzz, Vintage-modesta sain eniten omanlaiseni saundit kun pidin gainit puolivälissä, eq:t kaikki jossain klo 2-3. Presencen kanssa oli helvetin vaikeaa, saundi oli joko liian kirkas tai liian tumma. Modern-modesta tuli ne hevisaundit tosi mureasti ihan sillä idiootti-säädöllä että middlet pois ja muita enemmän. Toisaalta eri juttu miten bändin kanssa kuulee itseään sillä saundilla.
Ben_D
02.03.2005 11:55:23 (muokattu 02.03.2005 12:47:21)

No niin. Tulin just Levytukusta. Kokeilin Mesan Dual ja Triple mallit. Ensimmäisen kokeilukerran perusteella, ENGL Powerball 100 - Mesa Recto 0.

Pitäis varmaan käydä vielä paremmalla ajalla testaamassa.
Aegis
02.03.2005 12:16:10
No niin. Tulin just Levytukusta. Kokeilin Mesan Dual ja Rectomallit. Ensimmäisen kokeilukerran perusteella, ENGL Powerball 100 - Mesa Recto 0.

Nyt kuulostaa aika uskomattomalta lopputulokselta. Millä kaapeilla soitit? Pirulauta, nyt pitää ihan Oikeasti alkaa harkita ENGLin testausta.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
McNulty
02.03.2005 12:31:01
No niin. Tulin just Levytukusta. Kokeilin Mesan Dual ja Rectomallit. Ensimmäisen kokeilukerran perusteella, ENGL Powerball 100 - Mesa Recto 0.

Mielenkiinnosta... testaappa joskus Framuksen Cobra tai Dragon... Henk.koht. olin sitä mieltä että Mesassa oli kireämpi särösaundi kuin ENGL:ssä. ENGL jäi miun testeissä aikas suttuiseksi. Kai muuten kokeilit Levarissa sitä uutta Stilettoa?
askomiko
02.03.2005 12:36:49
Hee, tuota mie vähän ounastelin. Mutta asiaan, testatkaa joku Stilettoa kans, ja kertokaa mitä sukua se on millekin.
"Helevetin nopia kairata, ku on näin ohut jiä!" RÖYTÖ!!1
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Exhausted
02.03.2005 12:41:06

Hee, tuota mie vähän ounastelin. Mutta asiaan, testatkaa joku Stilettoa kans, ja kertokaa mitä sukua se on millekin.

mua kiinnostais kanssa mikä se on miehiään
Ben_D
02.03.2005 12:46:20 (muokattu 02.03.2005 12:48:19)

Nyt kuulostaa aika uskomattomalta lopputulokselta. Millä kaapeilla soitit? Pirulauta, nyt pitää ihan Oikeasti alkaa harkita ENGLin testausta.

Soitin Mesan omalla kaapilla, jossa ovat Mesan omat V30 vintage elementit. Mä en ylipäätään tykkää noista V30 elementeistä.

Ei ne paskaa ole tuolla Jenkkifoorumeilla näköjään puhuneet kun ovat kehuneet ENGL Powerballia Mesaa paremmaksi. Mun täytyy vielä lauantaina käydä ajan kanssa testaamassa, koska sunnuntaina pitäis tehdä ratkasu siitä, ostanko sen Mesan nupin.

Kai muuten kokeilit Levarissa sitä uutta Stilettoa

En ole kiinnostunut.
askomiko
02.03.2005 12:51:09 (muokattu 02.03.2005 12:53:44)
Testaa semmottis jotta midit täysillä, treble alle puolivälin, bassot puolivälissä, moodina moterni. Treblenumiskahan vaikuttaa hirviästi kaikkeen muuhunkin. Mutta mie uskon että Powerball on sopivampi siulle, Recto ois sitten statussymboli.
Ben_D
02.03.2005 13:10:10 (muokattu 02.03.2005 13:14:26)

Testaa semmottis jotta midit täysillä, treble alle puolivälin, bassot puolivälissä, moodina moterni. Treblenumiskahan vaikuttaa hirviästi kaikkeen muuhunkin. Mutta mie uskon että Powerball on sopivampi siulle, Recto ois sitten statussymboli.

Joo en mä statuksen takia osta mitään tai olisin jo tilannut sen Rectifierin. Mä menen vielä launtaina testaamaan, koska kun nyt tutkin manuaalia niin siellä on niitä kaikenmaailman säätimiä, joita en pahemmin väännellyt kun ruokiksella siellä tänään kävin.

Ainuuna referenssinä mulla on oikeastaan tähän saakka ollut paskat mallinnukset ja Testamentin uudemmat levyt (joissa on todella tulinen soundi).

Kyselin tuolla yhdellä Bay Area foorumilla eräältä Mesan omistajalta mielipiteitä ja vastaus on seuraava:

"Yes, I own a Mesa Triple Recto, and I absolutely love it. It's by far the best amp I've ever owned. When I first got it, it really took some time to get the sound I was looking for, but that is because the knobs are very sensitive. What I mean by that is if you turn the gain up on full, it's going to sound like crap. It's a balance of all the controls to get that thrashy-crunch that I like. After tweaking the knobs and adjusting things in my rack, the thing rips. I also highly recommend using a Mesa cabinet with it. The amp is extremely loud, and has tons of headroom, and those Mesa cabinets can really handle the extreme volume without breaking up and sounding thin. I play through two Mesa 4x12 cabs, loaded with Vintage 30 celestion speakers. "
askomiko
02.03.2005 13:14:18
Diode rectifier, bold ja mitä vielä, ehkä EL34:t pääteputkiksi. Kaikki vaikuttaa, mutta eri asia onko se tarpeeksi. Miusta ärmättimen pitää vakuuttaa heti, "wuu tää on paras".
gator
02.03.2005 14:43:58
Diode rectifier, bold ja mitä vielä, ehkä EL34:t pääteputkiksi. Kaikki vaikuttaa, mutta eri asia onko se tarpeeksi. Miusta ärmättimen pitää vakuuttaa heti, "wuu tää on paras".

Täysin samaa mieltä. Kyllä vaffarista kuulee melkein saman tien tippuuko pallit.
Myynnissä elektroakustinen Landola JCE-20. Osta pois!
Ben_D
02.03.2005 14:50:49

Täysin samaa mieltä. Kyllä vaffarista kuulee melkein saman tien tippuuko pallit.

Powerballista kuuli, mutta tossa on niin vitusti säätimiä, että se todellakin tarvii säätää kunnolla ja ajankanssa ennenkun saa mieleisen soundin.
päänahka
02.03.2005 15:18:47
Mielenkiintoinen juttu noissa Rectoissa, että ne on tunnetusti vaikeita just säätövaransa takia, ja sen soundin kaivaminen kestää. Kuitenkin kaikki tietävät suurin piirtein, mitä tarkoittaa Recto-soundi... Tiedän kyllä testanneena, että niistä saa monenlaista ääntä ulos. Itse kuitenkin pidän plussana vahvarissa, että kun pistät kaikki namiskat puoleenväliin, tiedät missä liikutaan. Mutta käy ihmeessä vielä vääntelemässä niitä namiskoja.
Soolot on perseestä.
Samu1i
02.03.2005 19:59:27

Joo. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Kuinkas lujaa soitit sillä? Siitä DR on typerä vehje että vaatii masterin n.klo 11+:n paikkeille ennen kuin se herää...kotivolilla saundi on suorastaan surkea! Jos vielä meet testaa, kokeile vaikka seuraavii säätöi: basso klo13+,middle klo9+/- ja treble n. klo12, gainit jonnekin 14:n paikkeille, masterii reilusti ja presencet johonki 12-13:seuduille...ch3 ja modern,tube rectifier ja spongy. Jos kaipaat lisää tiukkuutta testaa diode ja bold...Vaikka enhän mä ees tiedä minkalaista saundii haet...ton pitäs olla semmonen perustiukka mättösärö... Itte diggailen kans paljon 2ch:n vintage moodista. Muista kuitenkin että treble ei ole pelkkä treble vaan vaikuttaa myös keskialueen harmonisiin, joten pienillä treblelukemilla yläpäätä sitten presencellä..eli treblellä voit vaikuttaa ulossaatavaan saundiin todella radikaalisti!

Mulla kävi kans DR:n kaa sama, että kun kokeilin ekaa kertaa(levytukussa), olin sitä mieltä että onpas paska vahvistin. Liian vaikeaa ja todella huono meininki. Oon kans ollu aina sitä mieltä että jos vahvariin ei ihastu heti niin ei koskaan.. Sitten kuitenkin testasin jenkeissä sitä uudestaan ja mieli muuttui..vehkeestä rupes saamaan todella hyvii juttuja irti. Ostin sillon sen itelleni ja näkemys on vaan vahvistunu...jee,jee...maltti on valttia..ja vitut! :)

En oo kyllä Englejä testannu, mut pitää varmaan mennä...
Rokkia ikä kaikki.
Ben_D
04.03.2005 15:58:29

Kävin tänään toistamiseen kunnolla kokeilemassa Rectoo. Paska mikä paska, aivan järkyttävän kulmikas soundi. Ei auta, vaikka kuinka väänteli namiskoja.
Niskamies
04.03.2005 21:37:21
Kävin tänään toistamiseen kunnolla kokeilemassa Rectoo. Paska mikä paska, aivan järkyttävän kulmikas soundi. Ei auta, vaikka kuinka väänteli namiskoja.

Se on se Rectifierin saundi mitä kuulit. Ei ehkä ole sun juttu, mutta on monen muun juttu. Kuunteleppa www.mikseri.net/formed. Ilmeisesti kitarat on äänitetty Double Rectolla, ja ainakin mun korvaan kuulostaa hyvältä, sekä livenä että levyllä.
Meitsi on meshissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)