Groovi 01.03.2005 22:02:35 | |
---|
itsellänikin on 2002 sound-edget ja ovat parhaat mitä tiedän. ei kyllä hirveän halvat, mutta kannattaa muistaa haitsun ostossa että ne ovat riden kanssa tärkeimmät metalliosat mitä sulla setissä on. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Tama (Royal Star) 01.03.2005 22:04:06 | |
---|
itsellänikin on 2002 sound-edget ja ovat parhaat mitä tiedän. ei kyllä hirveän halvat, mutta kannattaa muistaa haitsun ostossa että ne ovat riden kanssa tärkeimmät metalliosat mitä sulla setissä on. kyllä. enolla on sound edget, itelläni on heavy-malli, ovat liian raskaat mun soittoon. kyllä ne edget on parhaat mitä mä olen soittanut. mikä ihmeen zildjian.....? |
Groovi 01.03.2005 22:09:29 (muokattu 01.03.2005 22:11:08) | |
---|
kyllä. enolla on sound edget, itelläni on heavy-malli, ovat liian raskaat mun soittoon. kyllä ne edget on parhaat mitä mä olen soittanut. joo olen itsekkin soittanut sekä sound-edgeä, mediumia että heavy versioita. oli aikanaan kaikkenlaista sabianin b8:sta hh-malliin ja zildjianin a:sta k:hon ja nyt on taas paisteen 2002 edget, enkä vaihda. paras soundi riippumatta miten haikka on auki/kiinni ja sopivan kirkas ja todella dynaaminen peltipari. ehdottomasti parhaat pellit mitä mulla on ollu (tietysti vain minun oma mielipide) ovat juuri nuo 2002 sound-edge haikat ja dimensions 22" powerbell ride. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
Tama (Royal Star) 01.03.2005 22:13:11 | |
---|
eli lyhyt johtopäätös: osta sound edget:). todella mukava ääni tässä heavy versiossakin on, mutta pikkasen liian kovaa saa takoa..... mikä ihmeen zildjian.....? |
...Ja jonkun mielestä Toyota Corolla on parempi auto, kuin Chrysler 300. Vaikka maksaakin vain kolmasosan ... Toki, merkistä joutuu maksamaan ylimääräistä. Ainakaan minun testaamani Byzancet eivät häpeä valtamerkkien rinnalla. Eihän laatu aina korreloi yksiselitteisen suoraan hinnan kanssa. Vai ovatko ne Zildjianit todella 200 euroa paremmat? |
Groovi 01.03.2005 23:08:10 | |
---|
Toki, merkistä joutuu maksamaan ylimääräistä. Ainakaan minun testaamani Byzancet eivät häpeä valtamerkkien rinnalla. Eihän laatu aina korreloi yksiselitteisen suoraan hinnan kanssa. Vai ovatko ne Zildjianit todella 200 euroa paremmat? kyllä tuossa ihan perää on. ja pitää muistaa että esimerkiksi soundissa hyvä ja hyvä ovat kaksi eri asiaa, jos on kaksi kuuntelijaakin. vaikka suoranaista hinta-laatuyhtälöä onkin mahdoton muodostaa, niin valitettavan suurella todennäköisyydellä panostamasi euromäärä antaa suuntaa tuotteen laadulle. ja tietyssä pisteessä tulee peliin mukaan myös omat mieltymyksesi, eikä laadullisesti keksitason yläpuolella olevista pelleistä saa kaksikertaa parempia, vain panostamalla kaksikertaa enemmän rahaa. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. |
hollmi-5 01.03.2005 23:32:30 | |
---|
Kultakorvat erottavat pienenkin nyanssin. Silloin mikään euromäärä ei ole liikaa paremmasta soundista. Mitä laadukkaampaan kamaan mennään, sitä kalliimmaksi pienikin parannus tulee. Aiempi Corollavertaukseni onkin lähinnä viittaus siihen, että kohtuuhinnalla saa kohtuullisen laadukasta kamaa. Sellaista joka on useimmiten jo riittävän hyvää. Paras on kuitenkin kallista. Mika Hollström |
hgr 02.03.2005 02:56:38 (muokattu 02.03.2005 02:58:46) | |
---|
Kultakorvat erottavat pienenkin nyanssin. Silloin mikään euromäärä ei ole liikaa paremmasta soundista. Mitä laadukkaampaan kamaan mennään, sitä kalliimmaksi pienikin parannus tulee. Toki, mutta mielestäni Byzancet ovat sen luokan peltejä, että tässä on kyse enemmänkin makuasioista. Kukaan tuskin väittää vastaan, jos sanotaan että Zildjianin K:t ovat parempia kuin Paisteen 302:set, mutta Bysantteja ei voi ihan noin yksiselitteisesti tyrmätä hieman halvemmasta hinnastaan huolimatta. Vai voiko? Minulta puuttuu kymmenien vuosien kokemus, siksi kysyn. |
moderndrummer88 02.03.2005 08:14:44 | |
---|
heittäsin tähän K - byzance tappeluun yhden haastajan - staggin SH:t! hyviä peltejä saman tyylinen sointi varsinkin siis noissa regulareissa ja hinta n. neljäsosa noista K:n pelleistä... muiden mielipiteitä? Tärbä-tärbä-kosh |
hollmi-5 02.03.2005 11:35:29 | |
---|
K-Zildjianit ovat ehkä hiukan kovat ja paksut verrattuna moniin muihin. Esimerkiksi nähin keskusteluissa mainittuihin. K-Custom Dark taas on hiukan kevyempi (medium thin yläpelti). Soundi on kyllä hieno. Toki vain omasta mielestäni. Noita haitsun peltejä kun on sen tuhat erilaista ja jokainen yksilöllinen saman sarjan sisälläkin. Tulee aika helposti lauottua yleistyksiä. Minulla on kyllä sitä vikaa, että jos vastakkain ovat Meinl ja Zildjian, niin vaikka Meinl olisi yhtä hyvän kuuloinen, niin silti Zildjian lähtee kaupasta mukaan. Rummunsoittoharrastukseni alussa Meinl oli markkinoilla ja laatu oli kiiltävää, halpaa ja aloittelijalle hyvää. Lähelläkään nykyistä tasoa ei oltu. Tämä vanha muisto painaa vielä niin, etten oikein osaa pitää Meinlia pro-tason valmistajana. Mielikuvamarkkinointia siis näinpäin. Mika Hollström |
DimensionZ 02.03.2005 13:13:37 | |
---|
K-Zildjianit ovat ehkä hiukan kovat ja paksut verrattuna moniin muihin. Esimerkiksi nähin keskusteluissa mainittuihin. K-Custom Dark taas on hiukan kevyempi (medium thin yläpelti). Soundi on kyllä hieno. Toki vain omasta mielestäni. Noita haitsun peltejä kun on sen tuhat erilaista ja jokainen yksilöllinen saman sarjan sisälläkin. Tulee aika helposti lauottua yleistyksiä. Minulla on kyllä sitä vikaa, että jos vastakkain ovat Meinl ja Zildjian, niin vaikka Meinl olisi yhtä hyvän kuuloinen, niin silti Zildjian lähtee kaupasta mukaan. Rummunsoittoharrastukseni alussa Meinl oli markkinoilla ja laatu oli kiiltävää, halpaa ja aloittelijalle hyvää. Lähelläkään nykyistä tasoa ei oltu. Tämä vanha muisto painaa vielä niin, etten oikein osaa pitää Meinlia pro-tason valmistajana. Mielikuvamarkkinointia siis näinpäin. Niin, kyllähän minäkin Ksta ja K-Customista tykkään todella paljon, ei siinä mitään. Siinä tilanteessa vaan kuulosti vierekkäin Kt huonommilta kuin nuo Byzancet, ja voi tietenkin olla että Zilkuista oli huonot yksilöt ja Byzancesta sitten aivan huippupäästä, ei sitä voi tietää. Lopputulokseen voi myös vaikuttaa se, että haikat olivat molemmat 13'', joista välttämättä K ei toimikaan sitten niin hyvin, ei sitäkään voi tietää. Olen kyllä soittanut parillakin K-haitsuparilla livenä joissa on ollut mielestäni aivan taivaallinen soundi. K-Customissa taas on aivan mahtava soundi, varsinkin Darkissa. Mutta mielestäni kuitenkin nämä eivät ole yhtä soveliaita yleiseen all-around käyttöön kuin nuo Byzancet. Kt on kyllä vielä ostolistalla ehdottomasti. ''He jumped right out of a building!!'' |
hollmi-5 02.03.2005 20:01:09 | |
---|
Tahtovat nuo symbaalitkin kuulostaa kaupassa ihan toisenlaiselta, kuin treenikämpillä taikka keikalla. Onneksi minulla on mukava pikallinen kauppias. Hiukan jos ääneen tulee ajateltua, niin seuraavalla kerralla on mainitut pellit jo telineessä ja kokeiluun saa ottaa. Joskus olin ihan Zidjaneita vastaan. Pikkuhiljaa ajauduin kuitenkin niiden pariin. En löytänyt Paistelta mieleistäni komppipeltiä ja siitä sitten pikkuhiljaa niitä Ziljianeita on tullut lisää. Tänään soittelin noita Staggin symbaaleja. Niitä on kovin kehuttu. Hinta on houkutteleva. Sointi ei minua miellyttänyt. pitäisi varmaan ottaa testiin. Mika Hollström |
DrmBug 02.03.2005 20:15:19 | |
---|
Annan ääneni Sabianille. Ja käytettynä kannattaa etsiä. Itse löysin Sabianin HH Fusion Hatsit sopivalla hinnalla, ja soundi on mahtava (ovat siis 13 tuumaiset) ;) ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
hollmi-5 02.03.2005 20:29:10 | |
---|
Minulla on myös Sabianin Paragonit 14". Kivat pellit. Ohut yläpelti ja mediumheavy alla. Mika Hollström |