Olen soitellut jo vuosia haitaria, ja bänditoiminta lähti kunnolla käyntiin tässä joku aika sitten ja käytännössä haitari vaatii nyt ulostulon. Onko se kallista asentaa jälkeenpäin (osaako joku sanoa hintatasoa)? Entä kun haitarista on ulostulo, mitä kaikkea vaatii että pääsee muuntelemaan ääntä (säröt yms)? Kaipaan vinkkejä laitteista ja hinnoista. Kiitos etukäteen! |
toyopet 01.03.2005 23:32:59 | |
---|
Eli mikithän se vaatii ja äänenlaadullisesti paras ulkopuolinen hyvä klippimikki. AKG:tä ovat kehuneet. Mutta särö on pikkuisen hankala, kun ei tahdo kiertämättä saada aikaiseksi. En ole ainakaan itse löytänyt vielä mikkejä, jotka kestää säröä kiertämättä. Nuo sounderit oli aikanaan vissiin halvimmat ja siinä 1000mk:n huitteilla mutta eihän niillä oikein mitään tee ja saakokaan niitä enää mistään. Omaan on tarkoitus viritellä hienot systeemit mutta on vaan edelleen vaiheessa. Ja niistä ei sen enempää. Jos tunnet omistavasi liikaa musiikkitarvikkeita, lahjoita ne minulle. Myös ylimääräisistä Odsmobilen moottoreista saapi kertoa |
klobasa 03.03.2005 10:15:10 | |
---|
Kuulemma sisäisellä mikityksellä ei tee mitään jos haluat saada mikitetyn "normaalinkin" kuuloisen soundin ulos. Jos taasen haluat pelkkää efektoitua soundia, niin silloin sisäinen mikitys on paikalllaan. |
vanhami 04.03.2005 11:53:15 | |
---|
Mulla olis vanhat toimivat sounderit. Otin ne langattoman AKG:n tieltä pois. Saat 80 egellä, jos ite asennat. Harmonikkahuolto Tero Lahti asentelee kunnollisia ( ei siis sounderin) sisäisiä kimmejä Tampereella www.harmonikkahuolto.net suosittelen kyllä ehdottomasti kjääntymistä hänen puoleen asiassa. Tarkka ja sopuhintainen kaveri. Kurttu menee matkahuollossa näppärästi sinne. Kolmas vaihtoehto on tuo AKG:n klippimikki muistaakseni C416ppII joka on itselläni AKG WMS400 langattoman härdelin nokassa. st pauls soundilta saa 560 euroon ja itse pystyy asentamaan. Pelkkä mikki on tuossa 160 egen pintaan. Siinä on sellainen juttu, että mikkiä on langallisen järjestelmän ja langattoman järjestelmän versiona. pitää ostaa jompi kumpi. sopiva efekti aluksi voisi olla esim tuo hughes kettnerin tube rotosphere, jota itse olen käyttänyt. Midin asennus titysti ratkaisee monia ongelmia, mutta se onkin sitten 1500 egen juttu |
toyopet 05.03.2005 20:29:31 | |
---|
No midit... No jos kaipaat midejä ja mikkejä eikä omassa haitarissasi ole niitä, niin voin harkita vaihtoa. Minulla on menghini 4äk (suora), jossa midit ja sounderin mikit. Midit on Majaniemen eli ei ihan uusinta tuotantoa. Toimii kuitenkin aina kotona ja yleensä ei keikalla (muuntaja tarkka asennostaan eli lievää huoltoa) haitarissa itsessäänkin on pari hiljaista kieltä toinen oli muistaakseni poikki ja toinen vaan tukossa. Tosin ei niitä äkkiseltään huomaa. Voisin vaihtaa johonkin italialaiseen casottoon, jossa ei ole mitään noita sähköhärveleitä. Jos tunnet omistavasi liikaa musiikkitarvikkeita, lahjoita ne minulle. Myös ylimääräisistä Odsmobilen moottoreista saapi kertoa |
vanhami 08.03.2005 09:28:13 | |
---|
Toimii kuitenkin aina kotona ja yleensä ei keikalla (muuntaja tarkka asennostaan eli lievää huoltoa) haitarissa itsessäänkin on pari hiljaista kieltä toinen oli muistaakseni poikki ja toinen vaan tukossa. Tosin ei niitä äkkiseltään huomaa. heh... tyyppivika vanhoille sotakoneille ( Mikäli arvaukseni osuu oikeaan ) Kaveri siirtyi edullisesti midijärjestelmään muutamia vuosia sitten ja vaihtoi vähän uudemman Giulietin vähän vanhempaan sotakoneeseen. Mentiin ahvenaiselle sitä testaamaan, juuri kun se oli tullut vaihtoon. Laukun ku avas tuli helvetinmoinen kapakan käry koko huoneeseen. Koko vehje oli ihan paskanen ja laukun pohjalla hiekkaa. Niin se Kari sen vaan entras vielä jonkin kelpoiseksi vehkeeksi. Haitarina varsin kelpo ja timakka peli, mutta midipuoli on vähän kuin sanoit, toimii kotona, ei keikalla. Noissa lankamideissä on vaan se probleema, että alkavat vanhemmiten kenkkuilemaan. Tulee kontaktihäiriöitä, varsinkin kovalla käytöllä (luetaan, muualla kuin kotona, missä paska lentää ja palalaikka soi) Jotkut äänet ei ota aina kontaktia tai kontakti on tilu tilu tilu tilu tiii tyyppinen. Nää uuremmat (kuten mulla khrhm...)toimii sitten magneettiantureilla, joissa näitä häiriöäitä siis ei ole odotettavissa. Pari kieltä on ihan pikkujuttu, siitä ei kannata edes murehtia. Mulla paukkuu niitä keskimäärin kerran vuodessa poikki. Mika |
Bentley 08.03.2005 10:13:33 | |
---|
Sori.. en voinut olla repeilemättä kun luin kyseisen otsikon :D For those who can't be without the music! |
dizzy 08.03.2005 15:10:44 | |
---|
Sori.. en voinut olla repeilemättä kun luin kyseisen otsikon :D No, no.. Pitäis kai olla Harmonikan Esiintulo |
32788 09.03.2005 15:34:30 | |
---|
No, no.. Pitäis kai olla Harmonikan Esiintulo Tai hanurin vahvistaminen ;) Böö. |