Aihe: tanssilavojen karaoke
1 2 3
izzi....
26.02.2005 17:40:05
totesin taas rankasti, ettei aina ole mielekästä kuultavaa, kun jengi laulaa kännissä ja esitykset on aivan peestä..
on tosin sitten niitäkin jotka osaavat ja sen on jo aivan mahtavaa kun porukat tanssii ja nauttii..
vielläkin korvat kipeänä.
mitä mieltä olette, kuuluuko karaoke tanssilavoille?
itse olen sitä mieltä että osittain KYLLÄ!
izzi
Sertzo S
26.02.2005 17:48:58 (muokattu 26.02.2005 17:49:15)
totesin taas rankasti, ettei aina ole mielekästä kuultavaa, kun jengi laulaa kännissä ja esitykset on aivan peestä..
on tosin sitten niitäkin jotka osaavat ja sen on jo aivan mahtavaa kun porukat tanssii ja nauttii..

Mikä ettei..., mutta sen verran kauas itse tanssilavasta, ettei kuulu/dissonoi tanssiorkesterin kanssa. Onhan noita nykyään jo eri tanssipaikoissa.
uruttaja
26.02.2005 19:28:57

No ei todellakaan. Karaokessa on suurin osa niitä, jotka ei osaa laulaa ollenkaan ja biisitarjonta mallia: Viikonloppuisä, voi voi kun vituttaa....
baron
26.02.2005 22:03:09

Mikä ettei..., mutta sen verran kauas itse tanssilavasta, ettei kuulu/dissonoi tanssiorkesterin kanssa. Onhan noita nykyään jo eri tanssipaikoissa.

Äh, mä oon ollut muutamalla keikalla, jossa kesken settien tulee karaokeosuus ja sitten kun aletaan uudelleen soittaa, ne jotka ei oo ehtineet laulaa, haukkuu bändiä siitä.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
Sertzo S
27.02.2005 08:46:08 (muokattu 27.02.2005 08:46:39)

No ei sitten! :/
Kyllikki
27.02.2005 09:10:52
Jos karaåkea pitää tanssipaikoilla olla, niin sitten mielummin riittävän kaukana "oikeasta" bändistä ja oikeasti elävän musiikin mukaan tanssimaan tulleista (lipun maksaneista) ihmisistä.

Kerran oli käynyt erään kolleegan triolle niin, että itse bändi joutui olemaan illan karaåkesäestäjänä! Tämä tapahtui, kun ravintoan pitäjä oli keksinyt mielestään "kuningasajatuksen"; yhdistetään elävä musiikki ja karaåke, ja säästetään selvää rahaa! No, eihän bändin myyneellä toimistolla tietenkään ollut mitään ideaa vastaan, joten yllätys paljastui soittajille vasta, kun kamoja roudailtiin sisään.

Kun ravintolapäällikkö kertoi bändikaraoke -ideastaan soittajille, heräsi soittajille tietenkin kysymys siitä, miten homma käytännössä hoidetaan. Soittajilla kun ei ollut mukana kuin omat nuotti-/sanamappinsa, eikä ylimääräiseen äänentoisto- ym. kalustoonkaan oltu osattu varautua.

Ravintolapäällikkö alkoi jo hieman hikoilla, kun paikallislehteenkin oli jo mainos "spesiaali-illasta" präntätty, ja odotettavissa oli tuvantäyteinen ilta.

-Bändikaraoke pidetään, kun teidän toimistostanne oli luvattu, että homma teiltä onnistuu, "kiehui" ravintolan bossi.

Ja olivathan pojat karaoke-säestystä alkuillasta yrittäneetkin, mutta asiakaskunta alkoi jo pitkästyä, kun kappaleiden valkkaaminen bändin biisilistasta osoittautui melkoisen hitaaksi, eikä sävellajitkaan aina osuneet kohdilleen. Lisäksi sanojen lukeminen pieniltä muovitaskutetuilta sivuilta muutaman promillen "kaasussa", salin hämärässä valaistuksessa ei tahtonut solisteilta onnistua millään.

Onneksi laulavien asiakkaiden into pikkuhiljaa oli illan edetessä laantunut, ja bändi pääsi hoitelemaan omaa osuuttaan illan loppuun.
Sähköt sain ja sähkökitaran... Vielä kun osais soittaa...
clave
27.02.2005 09:29:40

Heh, just tällasta ja tällaseen verrattavaa tapahtuu koko ajan. Mietin että mikähän on orkkien yhteysmiehen, jota liideriksikin sanotaan - vastuu. Tässä tapauksessa, jos liideri olisi tiennyt, yhtäkkiä olisikin löytynyt kamoista yllättävä määrä lauluvihkoja.
Bändi saa sitten kominkertaiset haukut; ensin yleisö, sitten päällikköbörje ja seuraavana arkipäivänä soittaa liimatainen; "mitä te siellä ootte oikein säätäneet,onko joku nakkishou vai"?
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
Sertzo S
27.02.2005 09:37:47 (muokattu 27.02.2005 09:45:09)
Tuo pändikaraoke kuulostaa jo ajatuksenakin kauhealta.
Voisi ehkä toimia niin, että pändillä on omat listansa biiseistä, jotka voidaan toteuttaa. Sävel-lajiit voivat tuottaa vaikeuksia. Onhan joissakin kosketinsoittimissa esim. modulointinäppäin, mutta muissa soittimissa ei, joten mitenkähän näinkin ollen käytännössä. Tosi rutinoidun ja osaavan pändin se vaatii kuitenkin mielestäni.
Ja sitten ne humalaisimmat huutajat...voi vi**u, en paremmin sano! Kokemusta kyllä on karaokeisäntänä.

Eli: karaoke karaokena ja pändisoitto erikseen, niin se
toimii, eikä yllätyksiä ja kiusallisia tilanteita synny.
baron
27.02.2005 09:51:36

Eli: karaoke karaokena ja pändisoitto erikseen, niin se
toimii, eikä yllätyksiä ja kiusallisia tilanteita synny.

Meidän kulmilla "bändikaraoke" joteskin suosittua ja mulle useinkin tarjottu keikkoja, mutta olen johdonmukaisesti kieltäytynyt.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
R.Syke
27.02.2005 09:56:30 (muokattu 27.02.2005 10:01:04)
-Kun kuulen jossakin karaokea tai OMB-tyyppistä konemusiikkia, poistun paikalta.

-Kerran kuului jossain kesätapahtumassa yhtaikaa voimakas karaoke melkein vierestä. Paha.

Silloin ei voinut poistua paikalta. Sotki olematonta sävelkorvaa pahasti.

Tanssilavoille karaoke taukojen ajaksi. Kuka meistä sen voi kieltää? Mutta ei bändikaraokena, vaan järjestäjän omilla vehkeillä, tietysti.
Sertzo S
27.02.2005 10:03:23
-Kun kuulen jossakin karaokea tai OMB-tyyppistä konemusiikkia, poistun paikalta.

-Kerran kuului jossain kesätapahtumassa yhtaikaa voimakas karaoke melkein vierestä. Paha.

Silloin ei voinut poistua paikalta.

Kyllä minä joskus käyn kyttäämässä mahdollisia lahjakkuuksia karaokeilloissa. Jos joku löytyy, niin käydään ehkä studiossa demojani laulaen putoamassa taas maan pinnalle. Studiokelpoisiakin on jokunen kyllä löytynyt kehityksen myötä.
R.Syke
27.02.2005 10:16:30
Kyllä minä joskus käyn kyttäämässä mahdollisia lahjakkuuksia karaokeilloissa. Jos joku löytyy, niin käydään ehkä studiossa demojani laulaen putoamassa taas maan pinnalle. Studiokelpoisiakin on jokunen kyllä löytynyt kehityksen myötä.

-Sullon eri asia, kun on tuo bisnes harrastuksena. Pakkohan silloin on jossain laulajia kuunnella.

Itse olen silloin tällöin kierrelyt näitä eri laulukilpailujen alku- ja välieriä, joissa on livebändi. Joskus istuskellut tuntitolkulla käsi poskella.

Mutta: bändikaraoke /omb ei istu omalle kohdalle.
Sertzo S
27.02.2005 10:44:01
-Sullon eri asia, kun on tuo bisnes harrastuksena. Pakkohan silloin on jossain laulajia kuunnella.

Paitsi, että tuo "bisnes" ei juurikaan ole lompakkoa lihoittanut.

Tosi on!
izzi....
27.02.2005 13:58:21
Paitsi, että tuo "bisnes" ei juurikaan ole lompakkoa lihoittanut.

Tosi on!

niin eipä se siellä ravintolassa karaoke illassa pääse bisnes kasvattamaan kukkaroa, päin vastoin se taitaa sitä laihduttaa entisestää..
otetaas sit taas kun tavataan???
izzi
Jopi Sorsaposki
01.03.2005 13:18:58

Karaoke ei kuulu minnekään.
Mikään ei ole kamalampaa kuin tyhmä hanuristi!
Sertzo S
01.03.2005 13:30:34
Karaoke ei kuulu minnekään.

No, no, kyllä kuuluu kuitenkin. Yrittäjän kannalta ilmaista ohjelmaa, noissa savuisissa ja jne pubeissa ainakin. Aina riittää laulajia ja osasta on kouliintunut jopa humppapändien solisteja.
KoskPaavo
01.03.2005 15:19:22
Olenpa kuullut että Lahden seudulla on järjestetty viime suvena jo "karaoke-häitäkin", siis että häävalssitkin tulee karaokena jonkin mestarin laulamana. Että tämmöistä.
Soittaja selviää aina.
izzi....
01.03.2005 15:23:29
Olenpa kuullut että Lahden seudulla on järjestetty viime suvena jo "karaoke-häitäkin", siis että häävalssitkin tulee karaokena jonkin mestarin laulamana. Että tämmöistä.

juu,niin olen minäkin kuullut,paras tokaisu oli hintsasen makella, kun sanoi et, karaoke kuuluu myös hautajaisiin..hehehe..
en vain ole aivan varma tarkoittiko hän karaoken hautajaisia..
totuus on kuitenkin se, että karaoke on vallannut suomen ja vie oikeesti elävän musiikin esittäjän leipäansion..tavallaan=/
izzi
Sertzo S
01.03.2005 15:29:50

Pahinta mitä olen nähnyt on mainos: Karaoketanssit. Noin sitä taas meni keikka ohi joltain bändiltä. Oikeissa tansseissa on oikea orkesteri. Suomalainen orkesteri.

Tottakai kannatan orkesteritansseja elävin muusikoin, mutta niin vain on, että levytanssien lisäksi joku hoksasi tuon karaoketanssi-ideankin ja suurelta osin kustannussyistä. Laulajia, monen tasoisia, niissä esiintymisvietin puitteissa kyllä riittää ja kansa tanssii suohumppaa onnenhymy huulillaan.

Suomessa, yhdistysten luvatussa maassa, on nykyisin eri karaokelauluun liiityviä yhdistyksiä enemmän kuin päätoimisia tanssimuusikoita ja sille me emme voi mitään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)