Aihe: Kumpi näistä rankoista pedaaleista.
1
hanipai
17.03.2003 18:23:23 (muokattu 17.03.2003 18:24:56)
Zoom Tri-Metal vai Ibanez Smashbox.
En oikein osaa päättää, joten auttakaa. Pieni perustelu on paikallaan. Haussa siis,yllättäen, rankkasoundinen pedaali. Tietysti mukava ois, jos sillä vois soittaa hard rockimpaakin, mutta ilmeisesti näillä ei pysty. Oon kyllä edelleen miettinyt myös niitä Tech21 Sansamppeja, joten päätöksenteko ei ole helppoa.
Tompsi
17.03.2003 18:35:08
No ilmeisesti Ibanezin tonelokeissa esiintyy switchin toimimattomuutta, Tri Metal taas on kaikin puolin jämerä jötikkä.
vjvesa
17.03.2003 18:47:45
Smash Box tietysti, multa 65e+pk.
Kamalista profiilista
hanipai
17.03.2003 18:50:40 (muokattu 17.03.2003 18:52:39)
Smash Box tietysti, multa 65e+pk.

Tohon hintaan sulta ei kukaan osta tota. Huudossa maksettiin just 53e. Hei, jos ei hintaa ajatella, niin kumpi parempi. Kun kuuntelin musaclippejä smashboxista niin ei se niin huikaisevia olleet.
http://www.musiciansfriend.com/srs7 … /search/g=home/detail/base_id/41380
Harmi, ettei Zoomista ole näytteitä.
Boge
17.03.2003 18:59:33
no noista tonelokeista sen verran että ostin viime viikolla tubescreamerin ja en oo ite huomannut tossa kytkimessä mitään vikaa, joten ovat sen alkuaikojen vian nähtävästi korjanneet
vjvesa
17.03.2003 19:19:43

Tohon hintaan sulta ei kukaan osta tota. Huudossa maksettiin just 53e.

Niin, kun huuto.netissä myytiin tohon hintaan, täytyy munkin myydä? No, yrittäjää susta ei koskaan tule.
Kamalista profiilista
hanipai
17.03.2003 19:23:50

Niin, kun huuto.netissä myytiin tohon hintaan, täytyy munkin myydä? No, yrittäjää susta ei koskaan tule.

No leiki sä yrittäjää, onnea yritykselle:)
Ville81
17.03.2003 19:28:55
Zoomia ovat kehuneet monet todella hyväsaundiseksi. Taitaa vaan olla aika kapea käyttöalue tolla pedaalilla, luulen ma.
-K-
17.03.2003 19:51:46

Heh, yrittäjyyttä on monenlaista, ei auta jos tavara jää käteen.
Ei suotta elämys.
Locrian
18.03.2003 17:12:49
SM-7 on mun mielestä aika paska.Oon testannut muutamien eri vahvistimien kanssa ja suoraan linjaan parin eri etusen kanssa eikä sen ärsyttävältä ominais-saundita pääse mihinkään.
Zoomista en tiedä mitään joten panostaisin siihen.
hanipai
18.03.2003 18:20:03 (muokattu 18.03.2003 18:29:17)
SM-7 on mun mielestä aika paska.Oon testannut muutamien eri vahvistimien kanssa ja suoraan linjaan parin eri etusen kanssa eikä sen ärsyttävältä ominais-saundita pääse mihinkään.
Zoomista en tiedä mitään joten panostaisin siihen.

MetalZonekin on rankka, mutta onko sillä antaa vastusta noille?
Lainatakseni boosteria: "Tri-Metalhan on hieman MT:n tyyppinen, mutta se kompressoi vielä rajummin, ei ole varmaan etsimäsi purkki."
Onko eri juttu, jos laitteen soundit on valmiiksi kompressoidut, kun että itse kompressoisit niitä kompressorilla? Oon nyt kiertnyt kierroksen ympäri ja kiinnostus MetalZonea kasvaa taas. Myydäänkö MetalZonea niin paljon, että sitä voi melkein kokoajan kaupata huudoissa joku? Vai onko se niin huono. Kuuntelin soundiclippejä ja musta ne kuulosti hyviltä.
hanipai
18.03.2003 18:55:36 (muokattu 18.03.2003 18:59:41)

MetalZonekin on rankka, mutta onko sillä antaa vastusta noille?
Lainatakseni boosteria: "Tri-Metalhan on hieman MT:n tyyppinen, mutta se kompressoi vielä rajummin, ei ole varmaan etsimäsi purkki."
Onko eri juttu, jos laitteen soundit on valmiiksi kompressoidut, kun että itse kompressoisit niitä kompressorilla? Oon nyt kiertnyt kierroksen ympäri ja kiinnostus MetalZonea kasvaa taas. Myydäänkö MetalZonea niin paljon, että sitä voi melkein kokoajan kaupata huudoissa joku? Vai onko se niin huono. Kuuntelin soundiclippejä ja musta ne kuulosti hyviltä.

toisaalta Tri-Metalista sanotaan "Zoom Tri-Metal (TM-01) is very nice (warm and fat sound) the the eq is fantastic."
Joten mene ja teidä noista :(

Käyttäjien kommentteja:

I tried the Tri-Metal first, and the gain was way too much more me (I play in a black/death metal band, and it had too much gain (aika raju vehje ilmeisesti):)
hanipai
18.03.2003 19:06:00
Eiköhän helpointa olisi vaan testata noita omien kamojen kanssa tai sitten ottaa riski ja ostaa vaan joku ja toivoa, että toimii omassa setupissa.

Joo ei se arpomalla tosiaan parane, tiedän sen. Ehkäpä otan testiin ton Tri-Metallin, kun ei noissa käytettynä niin tuskasta eroa ole ja näkyypä tollasia olevan huudossa nytkin molempia kaksin kappalein :)
Dumb
18.03.2003 19:07:09

Testiin vaan kaikki mahdolliset pedaalit, joita harkitset.
hanipai
18.03.2003 19:30:11
Testiin vaan kaikki mahdolliset pedaalit, joita harkitset.

Jep tehään niin :)
Gimba
19.03.2003 07:54:17

Älä unohda testata Danelectron Fab Tonea! Ostin itse juuri sellaisen, kun välillä tekee mieli soittaa rokkiakin. Pedaali toimii siinä todella hyvin, ja väittäisin, että on tarpeeksi rankka myös mihin tahansa hevimättöön! Ja hinta uutena 64 e...
Satariel
19.03.2003 10:08:36 (muokattu 19.03.2003 10:09:26)

toisaalta Tri-Metalista sanotaan "Zoom Tri-Metal (TM-01) is very nice (warm and fat sound) the the eq is fantastic."
Joten mene ja teidä noista :(

Käyttäjien kommentteja:

I tried the Tri-Metal first, and the gain was way too much more me (I play in a black/death metal band, and it had too much gain (aika raju vehje ilmeisesti):)

Itse soittelen tuolla Tri-metallilla, ja tykännyt olen. Rankkahan se on, mutta jos rankkaa säröä on hakemassa, niin tuo kannattaa kyllä testata. Itse kokeilin vierekkäin juuri noita kahta, SM7 ja Tri-metallia, ja ostin sitten tuonTri-metallin. Totta on, että siinä ei hirvittävästi ole muokkausvaraa, mutta sen minkä se tekee, niin se tekee kunnolla.

Tuohon gain juttuun, että ihme homma, jos Gainia on liikaa, kun itse soittelen EMG 81 ja 89 mikeillä ja Gain on väännetty yleensä aina loppuun asti. Noh, makuasiahan tuo tietenkin on, mutta ihmettelen kyllä tuota kommenttia, kun säätövaraan sen suhteen löytyy varsin mukavasti, enkä koskaan ole alle puolen välin sitä käyttänyt.
SiwamieS
19.03.2003 15:18:54
Smashbox.
Kossu
20.03.2003 15:09:46
Lisäsin eilen erittäin suppeaan, mutta suhtkoht hyvään laitevalikoimaani Tube Screamer TS-9 DX:säröön, joka Turbo tai Hot asetuksilla putkivahvistimeen yhdistettynä sopii melkoiseen tanakkaankin mättöön.

Extrana tulee tietenkin myös klassinen TS-9 soundi, joka ei hävinnyt alkuperäisen TS-9 soundin rinnalla pätkääkään.

Kompissa yläpää on hieman huonosti artikuloiva mutta alapää on tanakka, soolosoundit ovat todella hyvät, hallitun feedbackin riemujuhlaa, E-kieleenkin saa hienon hallitun murisevan kierron.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)