Aihe: Rocktronin räkkikamoista?
1 2
Lego
28.02.2005 13:24:50
Pitääpä tämäkin oma aihe nostaa ylös kun muutoksia on tullut. Elikkä, posti toi juuri äskettäin wanhan Chameleonin sekä sille Velocityn päätteen. Ensi tuntumalta mahtavuuksia, soundeissa löytyy ja joka lähtöön! Oma noise gate 'hush' on kyllä huippu. Huh, lisää tunnelmia kunhan perehdyn tuohon. Kunnon kaappi sekä midipolkusin pitää vielä hommata niin touhu alkaa olla perfecto.
P = U * I
fox
28.02.2005 14:21:27

Pitääpä tämäkin oma aihe nostaa ylös kun muutoksia on tullut. Elikkä, posti toi juuri äskettäin wanhan Chameleonin sekä sille Velocityn päätteen. Ensi tuntumalta mahtavuuksia, soundeissa löytyy ja joka lähtöön! Oma noise gate 'hush' on kyllä huippu. Huh, lisää tunnelmia kunhan perehdyn tuohon. Kunnon kaappi sekä midipolkusin pitää vielä hommata niin touhu alkaa olla perfecto.

Rotevaa settiä! =) Kitaristimme on jo pitkään soittanu Kameleontilla (vanhalla, ei 2000:lla) ja Velon päätteellä. Onnea vaan uudelle vanhalle! Ei ole suurempia vikoja meillä ollu päättäripuolella (pojilta löytyy 3 Velocitya) , ainoastaan yks oli Kurjen Pekalla hoidossa, siinä oli joko kylmäjuotoksia tai sitten oli tärinässä murtunut jotain. Tuli kuntoon se, eikä hirveän kallis projekti ollu. Seurauksena on Kurjella nyt ilmeisesti Rocktronin kytkentäkaaviot. Jaa niin, suurin Velocity rutsahtelee vähän noista reaktansiinsäätöpotikoista, ei oo tullu avattua ja ruutattua kontaktisprayta sinne. Lienee kakkia potikassa. Ja kun tehoa on, kuuluu valitettavan hyvin.
Herra Rapu
28.02.2005 14:48:53

Oho, ajankohtaista aihetta. :)

Mä oon paraikaa valmistautumassa Velocity 300 ja vanhan mallisen Chameleonin lähtöön. On vähän haikea olo kyllä. Ens viikon jälkeen kamat vaihtaa omistajaansa. :(

Pitää pitää ensi viikolla jäähyväissoittelut.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
LMN
28.02.2005 17:03:55

Itse tilasin viime viikolla Saksasta RepliTone MP etuasteen ja tällä viikolla tuon pitäisi kotiovelle saapua. Piakkoin pitäisi päättäriksi saada Velocity 100, niin luulisi tuolla setillä taittuvan jos jonkinlainen älämölö.

Kunhan käsiini tuo etunen saapuu niin kirjoittelen tänne hieman kokemuksia...

Onko muuten kellään kokemuksia noista Velocity kaapeista?
Niskamies
28.02.2005 17:43:34
Mitä tulee tilalle, Rapu?
Meitsi on meshissä.
Jormaz
28.02.2005 17:51:53

Todennäköisesti lisää rapumertoja ja kaasugrilli.
Alkoholit-on-vaihtoehto
ReBeat
28.02.2005 18:04:39

Onko muuten kellään kokemuksia noista Velocity kaapeista?

Mä oon tykästynyt noihin erityisesti kotisoittelussa. 2kpl on ollut käytössä jo monta vuotta. Eivät paina mitään. Soundi on steriili niinkuin Rocktron mainostaa: "the most balanced frequency response", eli keskialuetta on korvinkuultavasti vähemmän kuin Celestion V30:ssa (joilla varustettu kaappi vierestä löytyy). Nuo Velocityt toistavat kyllä alapäätäkin todella hyvin. Mahdollisena miinuksena voi olla se "steriiliys" jos ei siitä pidä. Vahvistinta voi säätää ikäänkuin puhtaalta pöydältä jolloin perussoundi tulee totena julki ja sitä voi sitten korjailla haluamaansa suuntaan EQ:lla. Liitännät ovat plussan arvoiset (in, serial out, parallel out). V30 kuulostaa myös hyvältä säröillä, ei siitä mihinkään pääse.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
Lego
01.03.2005 08:24:48
fox:
Rotevaa settiä! =) Kitaristimme on jo pitkään soittanu Kameleontilla (vanhalla, ei 2000:lla) ja Velon päätteellä. Onnea vaan uudelle vanhalle! Ei ole suurempia vikoja meillä ollu päättäripuolella (pojilta löytyy 3 Velocitya) , ainoastaan yks oli Kurjen Pekalla hoidossa, siinä oli joko kylmäjuotoksia tai sitten oli tärinässä murtunut jotain. Tuli kuntoon se, eikä hirveän kallis projekti ollu. Seurauksena on Kurjella nyt ilmeisesti Rocktronin kytkentäkaaviot. Jaa niin, suurin Velocity rutsahtelee vähän noista reaktansiinsäätöpotikoista, ei oo tullu avattua ja ruutattua kontaktisprayta sinne. Lienee kakkia potikassa. Ja kun tehoa on, kuuluu valitettavan hyvin.

Rotevaa todellakin, vaikka piskuisempi Velo onkin kuin esim Herra Ravulla. Mulla on siis tommonen 120nen.. Ei tuota Chameleonia voi kuin hehkuttaa, makiata makiata!

Herra Rapu:
Oho, ajankohtaista aihetta. :)

Mä oon paraikaa valmistautumassa Velocity 300 ja vanhan mallisen Chameleonin lähtöön. On vähän haikea olo kyllä. Ens viikon jälkeen kamat vaihtaa omistajaansa. :(

Pitää pitää ensi viikolla jäähyväissoittelut.

Näin laitteen alkuhuumassa täytyy todeta että elä myy :( Nojoo, jos kyllästyy niin sitten kyllästyy, ei mitään mahda. Varmasti tykki vehjes tuo 300-velo?
P = U * I
Lego
01.03.2005 09:04:23 (muokattu 01.03.2005 09:09:53)
Nyt kun alkuun päästiin niin kaappisuosituksia näille (Chameleon + Velocity 120) otetaan vastaan. Midi-vaihtimeksi olen itse ajatellut Behkun 1010-härveliä. Vai onko yhtä hyvää hinta/laatusuhteen omaavaa polkusinta olemassa?

Edit. Lähinnä rankempaan vääntöön tuota kaappia siis etsiskelen..
P = U * I
Herra Rapu
01.03.2005 11:52:20

Niskis:

Putkea.

JAK:
Näin laitteen alkuhuumassa täytyy todeta että elä myy :( Nojoo, jos kyllästyy niin sitten kyllästyy, ei mitään mahda. Varmasti tykki vehjes tuo 300-velo?

Kyllähän se on ollu loistopeli, myös Chameleon. Toimivat yhdessä tosi hyvin. Sen verran kauan tullu soitettua trankkupeleillä, että nyt haluttaa putkipelejä. Dynamiikkaa vaan tarvii yksinkertaisesti lisää.
Paino ei ole mikään ongelma.
† FAT = MOTION †
Salieri
01.03.2005 12:06:18 (muokattu 01.03.2005 12:13:25)
Nyt kun alkuun päästiin niin kaappisuosituksia näille (Chameleon + Velocity 120) otetaan vastaan. Midi-vaihtimeksi olen itse ajatellut Behkun 1010-härveliä. Vai onko yhtä hyvää hinta/laatusuhteen omaavaa polkusinta olemassa?

Edit. Lähinnä rankempaan vääntöön tuota kaappia siis etsiskelen..

Tuo Behkun midilauta on varmasti hinta-laatusuhteiltaan parhaita mitä tällä hetkellä löytyy. Tarkista vain että ne siinä olevat expression- ja volumepedaalit toimivat Chameleonisi kanssa niin kuin pitää.

Kokeilin omaan midispeduun (Boss FC 50) joskus irrallista controlleria ja kaivoin Chamosta jonkun wah- presetin. Toimi kyllä, mutta halutun efektin muutosarvot eivät jakautuneet tasan pedaalin koko skaalalle vaan jonnekin sen keskivaiheille, eli käytännössä wah oli joko minimissä tai maksimissa. Toivotun tuloksen aikaansaamiseksi olisi kai pitänyt polkea siinä puolivälissä paria astetta edestakaisin.

Kaappi saisi olla esim Marsun 1960A tai joku vastaava.
Paskimmillaankin hevi on parasta.
fox
01.03.2005 12:11:49

Rotevaa todellakin, vaikka piskuisempi Velo onkin kuin esim Herra Ravulla. Mulla on siis tommonen 120nen.. Ei tuota Chameleonia voi kuin hehkuttaa, makiata makiata!

Kyllähän ne "lausuvia" vehkeitä on, ja ilmeisesti tuo vanhempi Chameleon on uutta parempi, mitä noita juttuja on lukenut ja kuullut.. =)
Ei oo tuosta suurimmasta Hra Rapu- mallista kokemusta, meiltä löytyy suurimmillaan se Velocity 250 ja sitten on noita 150:sia.

Et sitte Rapu aatellu esim. etusta vaan vaihtaa jokskin putkelliseksi? ;)
Lego
01.03.2005 12:32:22
Salieri:
Tuo Behkun midilauta on varmasti hinta-laatusuhteiltaan parhaita mitä tällä hetkellä löytyy. Tarkista vain että ne siinä olevat expression- ja volumepedaalit toimivat Chameleonisi kanssa niin kuin pitää.

Hmm, pitäisi vain saada jostain lainaan ensin tuo ja testata sitten, wahittelu kun kovasti kiinnostaa mutta sen olisi parasta olla toimivaa sellaista..

Kaappi saisi olla esim Marsun 1960A tai joku vastaava.

Juurikin tätä mallia olin itsekin ajatellut mutta _muistaakseni_ tämä oli perhanan kallis?

fox:
Ei oo tuosta suurimmasta Hra Rapu- mallista kokemusta, meiltä löytyy suurimmillaan se Velocity 250 ja sitten on noita 150:sia.

Suurimmasta? Tietääkseni Velosta on vielä 500-mallikin? Ainakin Dark Tranquillityn Martin Henrikssonilla on tuollainen (mikäli heidän kotisivun kertomaan on uskominen).

Kaikille yhteisesti, heittäkääs jotain metalliin hyvin taipuvia säätljä tuohon Chameoon. Itsekin tässä ruuvailessa olen jo jotain mukavaa löytänyt mutta kiva olisi kokeilla Teidän suosituksia!
P = U * I
fox
01.03.2005 13:09:34

Suurimmasta? Tietääkseni Velosta on vielä 500-mallikin? Ainakin Dark Tranquillityn Martin Henrikssonilla on tuollainen (mikäli heidän kotisivun kertomaan on uskominen).!

Saattaapa hyvinnii olla, en oo sillai noihin perehtyny.. Kolmisatasia joskus nähny. Mutta kyllä tuolla kakspuolikkaallaki ehtii hyvin.. =)
Täytyy sitte vaklata parin viikon päästä mitä säätöjä noi sankarit käyttää.. Tuos 250:ssä on sitte se yks potikka kanavaa kohti lisää, mikä lie expression.. Noitten Velojen toimintaperiaatehan on pikkusen erilainen tavan trankkuun, se current feedback - periaate, joku vahvistintekniikan virtuoosihan siitä vois enmmänkin tietää..
Salieri
01.03.2005 14:34:55
Juurikin tätä mallia olin itsekin ajatellut mutta _muistaakseni_ tämä oli perhanan kallis?

Niin on. Veikkankin että siinä maksaa eniten se Marshall- logo ;). Mutta onneksi soundissa ratkaiseekin elementit, ei merkit. Siksi kannattaa tutustua eri valmistajien kaappeihin koska aika monet niistä on varustettu samoilla Celestionin elementeillä kuin Marshallitkin, mutta ovat huomattavasti halvempia. Ja käytettyjen kaappien markkinoilta voi tietysti myös löytyä vaikka mitä.

Kaikille yhteisesti, heittäkääs jotain metalliin hyvin taipuvia säätljä tuohon Chameoon. Itsekin tässä ruuvailessa olen jo jotain mukavaa löytänyt mutta kiva olisi kokeilla Teidän suosituksia!

Pitää käydä treenikämpältä lunttaamassa, ei muista ulkoa... Muistaisipa joskus ladata kaikki omat soundit siihen Sysex Editor- softalle...
Paskimmillaankin hevi on parasta.
Lego
01.03.2005 23:36:17
Niin on. Veikkankin että siinä maksaa eniten se Marshall- logo ;). Mutta onneksi soundissa ratkaiseekin elementit, ei merkit. Siksi kannattaa tutustua eri valmistajien kaappeihin koska aika monet niistä on varustettu samoilla Celestionin elementeillä kuin Marshallitkin, mutta ovat huomattavasti halvempia. Ja käytettyjen kaappien markkinoilta voi tietysti myös löytyä vaikka mitä.

Juu kyllä pitää ruveta vaihtoehtoja kyttäilemään, ja tori silmän alle taas..

Pitää käydä treenikämpältä lunttaamassa, ei muista ulkoa... Muistaisipa joskus ladata kaikki omat soundit siihen Sysex Editor- softalle...

No sen jos teet niin olen kyllä kiitollinen.. Itekin latasin tuon sysex editorin koneelle mutta eipä mulla ole piuhaa koneen ja chameleonin välille että saisi jotain tehtyäkin..
P = U * I
LMN
12.06.2005 20:25:16

Mikähän kaappi olisi hyvä RepliTone MP:n ja Velocity 120:n kanssa? 2x12 kaappia lähinnä haen...

Piru kun noita Rocktronin omia Velocity kaappeja ei löydy mistään muualta kuin Jyväskylän Musa Pörssistä ryöstöhinnoin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)