Aihe: sormet vr. plektra
1 2 3 4 5 6 7
Teme007
28.02.2005 12:53:43
Sormet käytössä, plekukin menee monivuotisella kitarointikokemuksella.
Ruotsi on muuten kiva paikka, mut ku siellä on vaan niin paljon niitä ruotsalaisia.
Cliff1
28.02.2005 15:35:43
Soitan lähinnä plekulla, mutta useesti tulee sormillakin soitettua. Tilanteen mukaan.

Sama täällä.
BassBeast
28.02.2005 16:22:29

Aina sormilla. Yölläkin.
parasta mitä voi housut jalasa tehä on basson soitto. ja sitä voi tehä kyllä iliman housujaki!
L.Ruoska
28.02.2005 16:56:09 (muokattu 28.02.2005 16:57:58)

Oman bändin kanssa aina plekulla. Kirkon tanssiaisbändin kanssa välillä sormilla kun se kitaristi vaatii että "Leksa hillitse tota sun punkjuttua tietkö soitat sillees sormillas dyndyndyndyn". Himassa treenaan sekä että, aikalailla yhtäpaljon kumpaakin tyyliä.

En tosin osaa släpätä tai mitään, ja soitan plekulla paljon paremmin kun oon kitaraihmisiä kans.
NYdoll
28.02.2005 17:02:16

Yksi juttu basistien keskuudessa häiritsee... Plekubasistit tuomitaan yleensä suoralta kädeltä. Ne on kaikki joko kitaristeja tai sitten ne ei osaa soittaa. Typerää sanon minä!
metalli sykkii...
Royal Banzai
28.02.2005 18:43:30
Yksi juttu basistien keskuudessa häiritsee... Plekubasistit tuomitaan yleensä suoralta kädeltä. Ne on kaikki joko kitaristeja tai sitten ne ei osaa soittaa. Typerää sanon minä!

Kolme mykistävää sanaa: Pool Mäk Kartni.
Does your mama like to reggae?
rullahiiri
28.02.2005 21:17:16
Sormilla soittelen. Pääasiassa kahdella, kolmella sormella on tullut kokeiltua oikeastaan vain Trooperin "laukkarytmiä".
Kolmella on niin hemmetin vaikeeta soittaa, kun ei oo koskaan tullut kunnolla harjoteltua, koska tähän asti on kahdella pärjännyt mainiosti.
Plekulla ei onnistu kuin kaikkein yksinkertaisimmat renkutukset, enkä mitään suurta himoa ole koskaan tuntenut plektralla soittamista kohtaan.
...And Justice For All
28.02.2005 21:18:06

Kolme huvittavaa sanaa: Kisse Huuko Häkkinen.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Jalmus
28.02.2005 21:44:16
Sormilla, vain ja ainoastaan. Joskus ihan pelkällä sisullakin.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
sirdickyj
28.02.2005 23:29:03

Se on Krister Hugo, eikä siinä oo mitään huvitavaa, Cisse veti just niin hyvin kun Hurriganesissa pitääkin vetää.

Soitatpa sormilla tai olekulla, kunhan soitat hyvin ja asiaankuuluvasti, niin silloin se on just se juttu mitä tarvitaankin. Huonosti soitettuna kumpi vcaan on perseestä. Yks, kaks, kymmenen sormea vai plektra vai meisseli...aivan sama.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Silvio Dante
28.02.2005 23:55:45
Se on Krister Hugo

Se on muuten Christer Hugo
But you've gotta admit, he was one hell of a santa
NYdoll
01.03.2005 02:11:09

Se on muuten Christer Hugo

Se on muuten Hugo Christer :)

Ja Cisse on yksi kovimmista rockbasisteista ikinä! Samoin kuin edesmennyt Phil Lynott
metalli sykkii...
Jesus Muerte
01.03.2005 08:15:14

Nokitan vielä Carol Kayellä.

Niin joo, sormilla, tarkemmin vielä kahdella. Plektralla ei vain osaa, kun ei ole jaksanut opetella. Kumma juttu sinänsä, että kitaraa kyllä "osaan" plekulla soittaa.
Tsekkaa Impishin uusi demo! http://www.impish-band.com
Keny
01.03.2005 08:28:52
Myönnettävä on että plekusoitto vaatii harjottelua jotta se sujius ja nykyään soittelenkin aina jonkun aikaa päivisin plekulla jotta tatsi paranis.
Hemmolta sain kipinän siihen puol vuotta sitten ja säröllä ja plekulla saa ihan kivoja soundeja.
Ainoo on se et ei oo tällää hetkellä mitään sellasta matskuu missä sitä tarttisin eli omaan hupiin oon vedelly.

Aika hauskoja juttuja saa kun soittaa tenoribassoo särön ja wahin läpi plekulla.:)
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
...And Justice For All
01.03.2005 09:53:15
Se on Krister Hugo, eikä siinä oo mitään huvitavaa, Cisse veti just niin hyvin kun Hurriganesissa pitääkin vetää.

Soitatpa sormilla tai olekulla, kunhan soitat hyvin ja asiaankuuluvasti, niin silloin se on just se juttu mitä tarvitaankin. Huonosti soitettuna kumpi vcaan on perseestä. Yks, kaks, kymmenen sormea vai plektra vai meisseli...aivan sama.

No mähän en tietenkään sitä tiennyt. Porukka varmaan kumminkin hahmottaa että Paul MCCartney taistelee vähän eri sarjassa Cissen kanssa. En tietenkään luule että Häkkisen nimi olisi ollut "Kisse". Ihme juttu kun kukaan ei ymmärrä huumoria/ylipäätänsä mitään mitä sanon :)
Pitää muuttaa kirjotustyyli kokonaan ilmeisesti.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
hollstro
01.03.2005 09:55:24

Mitäs huvittavaa tuossa on? Rockaavin plekubasisti mitä olen nähnyt yhdessä todella tymäkän Cliff Williamsin kanssa. Olihan tuolla mainittu Phil Lynotkin. Samat sanat hänestä, paitti etten ole nähnyt kuin videolta.

Itse soitan plekulla silloin kun sitä saundia tarvitaan. Tosin se on aika harvoin.
Aminohappo
01.03.2005 10:13:14
Useimmin sormilla, mutta välillä sahaa pleq:llakin.
Totally Addicted To Bass
hemmo
01.03.2005 10:34:48

Myönnettävä on että plekusoitto vaatii harjottelua jotta se sujius ja nykyään soittelenkin aina jonkun aikaa päivisin plekulla jotta tatsi paranis.
Hemmolta sain kipinän siihen puol vuotta sitten ja säröllä ja plekulla saa ihan kivoja soundeja.

Ohhoh! Oon vaikuttannu yhteen Suomen parhaimpaan läpsyttelijään. Vau!
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
rattledad
01.03.2005 22:31:17

En ole jaksanut opetella kaivamaan bassosta siedettävää soundia plektralla vaikka joskus yritänkin. Kiva olisi osata molemmat - tai edes toinen...

Miten, muuten, jotka soitatte sekä sormilla että plekulla, käykö samat säädöt vai onko kummallekin erikseen omat?
" How would broken find the bones?" - Lucinda Williams: World Without Tears
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)