Aihe: CMX: Mikä siinä mättää?
1 2 3 4 5 6 7 8
jwalk
28.02.2005 20:37:41
Kysymys heräsi siitä kun tuossa eräällä palstalla monet sanoivat EI tykkääväänsä.
Perustelkaa kerrankin miksi?
Veikkaan että jää aika lyhyeksi topiikiksi.
Siis mikä ärsyttää,koska minusta se on tämänpäivän hienointa SUOMALAISTA musiikkia!
DJKaaos
28.02.2005 20:53:43
Jaa a. Ei vaan kolahda niin ei kolahda. En ole ajatellut miksi, enkä muutenkaan analysoi syitä miksi en tykkää jostain bändistä. Ei vaan iske eikä kiinnosta tuon yhtyeen musa, ei niin ei.
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
Ostinaatio
28.02.2005 21:03:36
Meikälle CMX:stä pitäminen on aika kausittainen juttu. Joskus harvoin on sellainen cmx-kausi että sitä jaksaa eikä juuri muuta tuu kuunneltua. Toisina aikoina ei sitten vaan jaksa.

Eihän tuo periaatteessa ole edes niin ihmeellistä musiikkia, myönnettäköön että DS:llä on hiton hienot soundit, mutta varsinkin Vainajalaa ennen albumit on sekavia kokonaisuuksia ja aika amatöörimäisenkuuloisia juttuja mahtuu. Mutta tämäkin tuotanto toisinaan viehättää.

Ehkä iskee juuri synkistelyfiiliksissä, muttei niin paljoa muulloin. Myöskin lyriikoissa on sellainen juttu, että vaikka toiset ovat selväkielisiä ja hyvinmuodostettuja ajatuksia (kansantalouden saavutusten markkinat, Jatkuu niinkuin sade...) niin toiset lyriikat sortuvat sitten jo korninkinkuuloisiin toteamuksiin ja liialliseen mytologiseen mässäilyyn.

Mutta tosiaan tiettyina aikoina tuo tuntuupi loistavalta.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
dakota
28.02.2005 21:04:56
Ei mikään, yksi Suomen kaikkien aikojen parhaita bändejä prkl!
Joillekin vaan kaikki musiikki, jossa on vähän ajatusta ja toisenlaisuutta, on "tekotaidetta". O sancta simplicitas.
Emplate
28.02.2005 21:09:44

kansantalouden saavutusten markkinat

Kansantalouden saavutusten NÄYTTELY.

yksi Suomen kaikkien aikojen parhaita bändejä prkl!

Puhut vähän, mutta asiaa, toveri.
Lisää ahdistustasi - http://www.stoi.tk
la m quina
28.02.2005 21:25:20 (muokattu 28.02.2005 21:25:35)
Kuulostaa ja näyttää paskalta.

e: Isäkään ei tykkää.
Ostinaatio
28.02.2005 21:27:59
Kansantalouden saavutusten NÄYTTELY.

Ah, toki näinhän se oli. Anteeksi. Ajatukset seilailee.
"Die Grenzen meiner Sprache sind die Grenzen meiner Welt." -- Ludwig Wittgenstein
jwalk
28.02.2005 21:32:45 (muokattu 28.02.2005 21:34:19)
Jep,tulihan sieltä jo yllättävän järkevää kommenttia.Minussa viehättää tuossa pumpussa se ,että pystyy olemaan helevetin raaka ja herkkä samalla kertaa!?!?!?

Niin muuten,komppaan OSTINAATIOTA aika pitkälti.
Härski
28.02.2005 21:34:54
Jaa. Mulle se on vähän ykspaskahailee. En vihaa, mutten rakasta.
Progressor
28.02.2005 21:51:07
Periaatteessa CMX tekee kyllä hienoa musiikkia, mutta en vain ole suuremmin innostunut. Pidän kyllä joistakin kuulemistani yhtyeen kappaleista, mutta yleisellä tasolla en kuitenkaan oikein jaksa sitä kuunnella. Suuri osa CMX:n materiaalista on minun makuuni vähän liian synkkää ja räkäistä, enkä oikein pidä Yrjänän laulusta. Arvostukseni heitä kohtaan on silti suurta.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Mechanizm
28.02.2005 21:56:55
90-luvulla oli yksi tärkeimpiä bändejä minulle. Dinosaurus Stereophonicus kun ilmestyi niin kuuntelu jäi vähemmälle ja pikku hiljaa koko bändi on alkanut ärsyttämään enemmän ja enemmän. Suurin syy siihen lienee Yrjänän laulu, enkä niistä sanoituksistakaan jaksa enään innostua. Laimentunut vaan koko musiikki minulle.
Kitaristit! Saksalaiset laatu stringit osoitteesta www.string-emil.de
Krice
28.02.2005 23:13:15

DS ja sen jälkeen huomasi, että ideat alkaa olla lopussa ja yritetään vain kuulostaa CMX:ltä. Eipä sen puoleen, kyllä sitä sattuu muillekin yhtyeille tuollaista, että paras tuotanto sijoittuu uran alkupäähän. Iron Maidenhan on toinen lähes täysin samanlainen tapaus.

Number of the Beast - Aurinko (esimestariteos)
Piece of Mind - Aura (mestariteos)
Powerslave - Rautakantele (jälkilämmittelyä)

Tämän jälkeen ajaudutaan liian monimutkaisen taidemusiikin tekemiseen, kunnes jälleen palataan perusrunttaukseen, tai yritetään, mutta metsään menee.
kejer
01.03.2005 00:10:41
Tuokin sitten lähinnä kun sanotaan että mennään liian tekotaiteelliseksi. Jotkut tykkää ja toiset ei.

Mutta kun kuuntelee jotain vuoden -85 ensimmäisiä demobiisejä ja sitten vaikkapa Aionia, niin erohan on aivan järkyttävä. Mutta eikö se sitten ole vain hyvä asia? Kehitystä pitää olla, suuntaan tai toiseen.

Itselleni CMX iski tuosas puolitoitsta vuotta sitten ja nykyään sitä tulee kuunneltua kaikista eniten. Vaikka jotkut biisit on kuullut sen 100+n kertaa, niin niihin ei silti kyllästy. Kumma juttu.

Ja vaikuttahaan tykkäämiseenkin sitten tietysti lyriikat. Yrjänän tekstit muutenkin tykättäviä niin sitten jotta vielä saa tekstit ja musiikin, niin aijai. Ei voi olla parempaa.

Ja livenähän ovat vallan hurmaavia.
moottorisaha
01.03.2005 00:11:22 (muokattu 01.03.2005 00:11:41)

Aivan helvetin tylsää ja puuduttavaa paskaa.
"Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
MattiAuer
01.03.2005 00:15:26

Aivan helvetin tylsää ja puuduttavaa paskaa.

Sittenhän siinä on elämän koko kirjo.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
overtake
01.03.2005 01:15:14
ihan kiva
www.stonetabs.tk
Jormaz
01.03.2005 03:00:15
Yhtä hyvin mä voisin aloittaa topikin siitä miten kukaan pystyy kuuntelemaan Gwen Stefanin määkimistä mutta en aloita. Jos joku ei napostele niin sitten ei napostele, ei siinä mitään tartte selitellä.
In Goth We Trust! The 666 Club #4
Rakkikoira
01.03.2005 05:33:56 (muokattu 01.03.2005 05:34:20)
Jotenkin tuntuu että CMX on bändi josta kaikkien olisi ehdottomasti tykättävä. Miksi joku bändi pitäisi perustella sen paremmin kuin muut. Ei vaan uppoa, ei mitenkään.
Feggy
01.03.2005 06:47:38 (muokattu 01.03.2005 06:54:35)

Mua ärsyttää CMX:ssä sellainen itsevarma älyllinen keikailu, joka on jotenkin läpinäkyvää. Onhan Yrjänä taitava sanoilla pelaaja, mutta sisältö jää kuitenkin aika muodon varjoon. Todellisia tunteita en oikein helposti ole CMX:stä löytänyt. Minusta joku Nurmio on sanankäyttäjänä ihan eri luokkaa.

Musiikissa taas kuuluu minusta läpi Black Sabbath ja proge Pixiesin ja punkin lisäksi. Tuo estetiikka ei vaan mulle toimi, sori. En osaa edes hyvin perustella - tuollainen progemetallipunkindie ei vaan mulle putoa. Olen kuunnellut läpi noin puolet CMX:n tuotannosta ymmärtääkseni miksi en siitä pidä enkä tiedä vieläkään.

Kaikesta ei vaan voi tykätä.
Less is more.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)