welho 28.01.2005 19:33:09 | |
---|
Eiku vakio starkku se on. Omituista on tuo hoopien lakkaus. Meinaan ettei ole pitkään noin hieno. Tuo lakka ei kestä kanttilyöntejä.
Joo! Kyllä se on ihan vakio starclassic, mutta kerranpa keikalle mentäessä keissi levahti ja pikkurumpu hyppäs katuun!! Onneksi runko pysyi ehjänä, mutta vanteet meni vaihtoon. Kumun SuperWoodHoopit siihen sitten lopuksi iskettiin ja virppa on ollut nyt vuoden sairasloman jälkeen taas kolmisen viikkoo käytössä ja kyllä lähtee!! Aivan törkee kanttisoundi:D aattelin tosta virppaa kevyempiin hommiin, mutta siitä tuli het suosikki mättöpeli!!;) Pekka kehui lakan mainiota kestävyyttää ja kolme viikkoo oon nyt vetänyt kohtuullisen määrän laakeja täysiä kanttiin ja ei oo vielä halkeillut! Mikään ei oo tietysti ikuista, mutta sehän on sitten kulunutta kauneutta Nam! Ja tosiaan eihän tuota Kumun työjälkee voi kun kehua! Itse teetin ekan virpan vajaa kolme vuotta sitten!! Eipä ollut sen jälkeen epäselvää mistä seuraavat rummut hankitaan:D A1- luokan vehkeitä joka lähtöön! Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
Von Bob 02.02.2005 17:35:50 | |
---|
Olen suunnitellut uuden virvelin hankintaa ja yhtenä vaihtoehtona on Kumu. Itseasiassa en ole kovinkaa tietoinen eri vaihtoehdoista joten siksi kysyn mielipiteitänne. Jos esimerkiksi haluaisin 14" virvelin SteelPowerHooops, jonka hinta on 485e. Kannattaako ostaa tuollainen Kumu vai löytyykö suunnilleen samasta hintaluokasta parempia esim. Pearlilta, Yamahalta tai muilta isoilta merkeiltä? |
Simbe 02.02.2005 17:47:12 (muokattu 02.02.2005 17:47:45) | |
---|
Olen suunnitellut uuden virvelin hankintaa ja yhtenä vaihtoehtona on Kumu. Itseasiassa en ole kovinkaa tietoinen eri vaihtoehdoista joten siksi kysyn mielipiteitänne. Jos esimerkiksi haluaisin 14" virvelin SteelPowerHooops, jonka hinta on 485e. Kannattaako ostaa tuollainen Kumu vai löytyykö suunnilleen samasta hintaluokasta parempia esim. Pearlilta, Yamahalta tai muilta isoilta merkeiltä? Osta Kumu ja tue kotimaista. Saat itse valita värin rajattomista vaihtoehdoista. Olenkos ymmärtänyt oikein, että kaikki nuo rummut ovat vain halkaisijan mukaan hinnoitellut? Eli jos haluaisin tilata marssirummun syvyisen virvelin, niin se maksaisi saman verran kuin pikkolosyvyinen? "Merkkivalmistajillahan" hintaa tulee heti lisää. Tuli vaan mieleen, että olisi komeaa omistaa semoinen sotarummun näköinen naruvirityksillä varustettu virvelirumpu. 15"-16" halkaisijaltaan ja vaikka 18" syvä. Kun ei armeijassa noista saanu tarpeekseen... ;) Sillä sitten häiriköisin naapureita harjoitellen vauhtikäännöksiä... Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
afro 02.02.2005 22:45:39 | |
---|
Olenkos ymmärtänyt oikein, että kaikki nuo rummut ovat vain halkaisijan mukaan hinnoitellut? Olet. Syvyyden saa itse valita (tiedä sitten jos syvyys on jotain 28"...). Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
pasij66 14.02.2005 19:56:32 | |
---|
Hyvä Urmas hipin surmas |
Simbe 14.02.2005 20:08:09 (muokattu 14.02.2005 20:40:29) | |
---|
Vois olla et nää tomit ei ihan normihinnalla lähtis =D http://hometown.aol.com/mymusicdett3359/images/frank.jpg Huh, jä mä luulin että mun setissä (vanhassa) on syvät tomit.... Syvissä rummuissa on taikaa!! EDIT:Eikös Cozy Powellillakin ollut jotkut ihme 6"x16" ja 8"x18" hirmu syvät pikkupöntöt setissä? Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
mr_b 14.02.2005 22:35:42 | |
---|
We have ways of making you think. |
afro 14.02.2005 22:36:21 | |
---|
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen |
lindo 28.02.2005 22:55:06 | |
---|
Heh, ZZ Topin Frank Beard, tietenkin... Hassu mies. No voi napa, suunnittelin meidän rumpalille, joka ei tosin lämmenny asiaan, tollasta tomia, ja vittu, oishan se pitäny tietää että kaikki on jo keksitty :( Tässä kuva: http://img204.exs.cx/img204/2180/kumu5ohox7pe.jpg I don't belive anything, if i don't see it first |
ÄM 01.03.2005 00:30:15 | |
---|
Mulla on kohta sieltä valmiina vanne snareen ja odotukset on valtavat, joiden uskon myös täyttyvän. Otin sen matalan ja paksun mallin. Taitaa olla käytännöllisempi juuri snareen. Siinä korkeassahan tulee ne rautakoukutkin järsimään kapulaa kanttilyöntien lomassa. Mutta ei kai se korkeus kuitenkaan ongelmaksi muodostu, koska vanteen alareuna ei suinkaan ole se joka kalvon reunavanteeseen nojaa. Kalvon reunavanne on puuvanteen sisällä ja uskoisin, että se on mahdollista valmistaa niin, että puuvanteen reunan korkeus ei tule niinkään suureksi kalvon pinnasta. Itse soittelin Umo Jazzclubin Kumuilla yhden keikan, enkä niistä mitenkään hirveesti inostunut. Uskon kuitenkin, että rumpujen kokojen aiheuttama tuntuma (varsinkin basari 18") aiheutti negatiivisia fiboja. Ja kun mätettiin tulpat päässä, pikkujoulu tunnelmissa, 70's/80's-heviä, ei siinä soundia tullu hirveesti vahdattua. Ja jos joku haukkuu Kumuja rumiksi, niin uskon että sieltä saa kyllä tilattua omaan silmään just eikä melkein maailman hienoimmat rummut. Kaiken kaikkiaan on kyllä ylpeyden aihe jokaiselle suomalaiselle, että KUMU on olemassa. |
|
Cimble 01.03.2005 13:43:02 | |
---|
Tarotin rumpalin setup on aika näyttävä. Basareiden välissä vaan yks helvetin iso tomi(iso ollakseen pienin) ja lattialla taitaa olla pari tomia. Oliskohan joku 14" se basareiden välissä oleva pytty? Ja pellit niin perkeleen matalalla ettei se oikein kunnolla edes saa lyötyä niitä. :) Asenne ja tyyli ensin, sitten vasta käytännöllisyys. Tarotin Peculla on se etutomi 14" x 14", eli lattiatomikokoa, kunnon jööti..! Lattialla sitten 16" x 16" ja 18" x 16". Merkki ei tosin ole Kumu, vaan Sonor Designer. Ai ei saa kunnolla lyötyä peltejä?! Se mies jos kuka nimenomaan lyö peltejä kunnolla. Käytännöllisyydestäkin sen verran että setin asennelmat on varmasti siihen soittotyyliin hyvinkin käytännölliset. |
Mr. Sly 01.03.2005 23:24:50 | |
---|
Ja on muuten Peculla hyväsoundinen setti. (todellisen offtopic:) "Keep it simple, stupid!" |
hollmi-5 02.03.2005 00:05:31 | |
---|
No kato Designer... Ei voi soundata heikosti ;-) off-homma jatkuu... Mika Hollström |
Cimble 02.03.2005 14:55:50 (muokattu 02.03.2005 14:56:34) | |
---|
Offtopic kukoistaa... Omakuvassa Cinnarin foto. En tosin pidä sitä siinä kauaa ymmärrettävistä syistä... :) Ja tämä Kumuilu muuttui sitten ihan muuksi... |
lkx 04.03.2005 13:33:49 | |
---|
Ja tämä Kumuilu muuttui sitten ihan muuksi... -> Ku-muuksi, eli ei off-topic... ;P There is no spoon... |
ÄM 04.03.2005 16:44:48 | |
---|
Kumun vanne snareen tuli eilen. Soitin heti illalla keikan sillä. On niin saatanan hyvä kanttisoundi, että meinasin kusta housuun. Teki mieli vetää kaikki biisit kantilla. |
ultra 06.03.2005 10:29:11 | |
---|
Kumun vanne snareen tuli eilen. Soitin heti illalla keikan sillä. On niin saatanan hyvä kanttisoundi, että meinasin kusta housuun. Teki mieli vetää kaikki biisit kantilla. Onnea uudelle vanteelle! Ilmeisesti ei DieCastia sitten löytyny sille 12'' virpalle... Olis kiva kuulla sandinäyte. I'm a gooner |
ÄM 07.03.2005 11:29:07 | |
---|
Joo ei löytyny valuvannetta, eikä sitten lopulta enää kiinnostanutkaan, kun Kumun vanne rupesi silmissä kiilumaan. Hyvä on soundi ja ennen kaikkea ero alkuperäiseen on suuri. 12":ssa kun kapula osuu melko keskeltä kanttiin, tuntuu se jotenkin luonnottomalta ja myös vaikuttavan soundiin. Myös se teräsvanne nyt vaan ei soinu niin ihanasti. Mutta puu vanne auttoi kummasti. Nyt on "KRÄK"- ääni vaihtunut puhtaaseen "KNOK"-soundiin. Myös rummun sointi yleensä tuntuu pehmentyneen. Ei oo nyt valitettavasti soundinäytettä heittää. Sitä eroa ei varmaan keikalla kukaan turakainen, eikä välttämättä edes soitto kaverit huomaa. Mutta itsellä on tuntuma paljon parempi, eikä enää hävetä soittaa vaikka bossanovaa. |