Aihe: Noista pedaleista? Dw-9000? Iron Cobra?
1
Ragsu
28.02.2005 18:33:38
Moi!

Tota näin nyyppänä kyselen teiltä asian osaavilta pientä vinkkiä ku olen hankkimassa tupla pedaalia ja tarkotus soittaa heviä niin pirust! :D ja en tiedä kumpi parempi? Iron cobralla on stopperit ja muutenki tuntu paremmilta jaloissa ku soitti kun taas DW-9000 esimerkiks niin oli vähä erilainen siinä mielessä että ei ollut stopperia(?) ja en osaa päättää kumman ostaisin? mutta haluisin tietää mikä teillä on ollu SE oikea ja tuntunu hyvältä. Vaikuttaa että toi Dw-mallit ois tarkotettu sellasi drummareille jotka soittaa kantapäillä.. kun taas iron cobraa soitetaa päkiöillä. Oonko väärässä? kertokaa omat mieltymykset, merkit ja mielipiteet asiaan. :)
Bacchus
28.02.2005 20:05:28
dw, koska dw on dw tosin tolla dw'n hinnalla saa jo melkeen axikset

Niin, mutta ei ne Axikset jokaisen jaloille sovi. Voin sanoa näin Axikset sekä DW:n ysitonniset omistaneena. DW:t hankin juuri, ja täytyy sanoa että on varmaan parhaat pedaalit millä oon soittanut. Cobrat ja Eliminatorit on nekin kyllä oikein toimivia, ja varmasti Yamahatkin, niistä ei ole meikäläisellä kokemusta.

Moi!

Tota näin nyyppänä kyselen teiltä asian osaavilta pientä vinkkiä ku olen hankkimassa tupla pedaalia ja tarkotus soittaa heviä niin pirust! :D ja

Ei niillä kyllä siinä mielessä ole eroa että toisilla soitettaisiin kantapäät maassa ja toisilla kantapäät ilmassa. Mistä sä sellaista sait päähäsi?;)

Muuta ei oikein osaa neuvoa kuin että mieti haluatko maksaa DW:n speduista tuplasti verrattuna Iron Cobriin, onko ne sen väärtit. Omasta mielestäni ovat, mutta kannattaa harkita ja testailla ennen ostopäätöstä.
-
Jakes
28.02.2005 20:12:18
Ilman muuta kannattaa lisätä kokeile listaan Eliminaattorit. On nimittäin sen verran namut että....
ltg
28.02.2005 20:43:05
Ilman muuta kannattaa lisätä kokeile listaan Eliminaattorit. On nimittäin sen verran namut että....

Niin ja ne yamahan dfp9310/9410:t. On valittavissa hihna-, ketju- ja suoravetoa, hintaan rapiat kolmesataa euroa. Testaile kaikkea, kyllä jostain omasi löydät.
Varpunen lensi kuin paskaparvi.
Postmortem
28.02.2005 21:01:50
Itse voin ainakin todeta Iron Cobran omistajana IC:n hyväksi tuntumaltaan ja säädöiltään, tosin minulla ei muista pro tason pedaaleista ole kokemuksia.
miän vain
28.02.2005 21:18:40

Stopperi ei taida olla kynnyskysymys. Jokseenkin kaikkiin pedaaleihin sellaiset voi ostaa jälkeenpäinkin parilla eurolla.

Yamahan suoravetoja voin suositella, mutta kyllä se oma jalka tietää parhaiten.
When we paint the town we always use primer
--
Monochromatic - bändi
--
semisuper.tk - rumpusivut
Ragsu
01.03.2005 13:41:00
hmm no piru..pitää tsekkailla noita hieman tarkemmin ja testaa jalalla mikä olis sit se sopiva ja mukava. :) kiitos oikein paljon..
heh en tiedä mistä mä ton kantapäät/kantapäät ilmassa sain päähän..mut itse alussa soitin rumpuja kantapäät alhaalla ja tuplilla siitä ei tullu lasta eikä p*****! mut nyt oon jo jonku aikaa kantapäät ylhäällä ja jalka ei väsy samal taval. vissii joku mun oma oletus toiki? :P
Bacchus
01.03.2005 17:40:30
heh en tiedä mistä mä ton kantapäät/kantapäät ilmassa sain päähän..mut itse alussa soitin rumpuja kantapäät alhaalla ja tuplilla siitä ei tullu lasta eikä p*****! mut nyt oon jo jonku aikaa kantapäät ylhäällä ja jalka ei väsy samal taval. vissii joku mun oma oletus toiki? :P

Varmaan aika moni polkee kantapäät maassa silloin kun soittelua vasta aloittelee, niin tein minäkin. Ja siitä ei todellakaan tullu yhtään mitään, niinkuin itsekin kuvailit...=) Yhtään rankempi kama ei vaan irtoa semmoisella hiplaamisella, ainakaan meikäläisellä.

Mutta, kannattaa tosiaan käydä kiertelemässä kauppoja läpi jos vaan mahdollista, ja testata mahdollisimman monia eri pedaaleja. Kaupassa yleensä ei kyllä hirveän tarkkaa kuvaa tuntumasta saa, siihen kun vaikuttavat niin monet seikat, mutta jotain osviittaa kuitenkin pitäisi irrota.
-
Patrik_88
11.03.2005 13:49:12
ehottomasti eliminatorit jos tykkäät hyvin kevyistä ja tottelevista pedaaleista niin ELIMINATOR ja säätöäkin on enemmän mitä jaksaa säätää
Näinhän se menee
HFE
11.03.2005 17:15:13
Varmaan aika moni polkee kantapäät maassa silloin kun soittelua vasta aloittelee, niin tein minäkin. Ja siitä ei todellakaan tullu yhtään mitään, niinkuin itsekin kuvailit...=) Yhtään rankempi kama ei vaan irtoa semmoisella hiplaamisella, ainakaan meikäläisellä.

I second that. Kolme vuotta ja risat treenasin pelkästään kantapäät maassa ja kehitin hyvää tempoa ja volyymia 16-osa rolleihin ja grindiin & blast-beattiin. 170-180 bpm:n kohdalla se loppui; ei kertakaikkiaan pysty soittamaan hyvällä voimakkuudella treeneissä jne. Nyt hiljan siis nostin kantapäät ylös ja voimaa tuli heti lisää. Ongelma onkin nyt, että rollit ovat hyvin epätarkkoja. Vinkkejä kuinka tätä voisi harjoittaa. Offtopiccia, mutta näitä pedaali ja tuplabasariketjuja on muutenkin ihan tarpeeksi.
Kulkunen
11.03.2005 18:07:46 (muokattu 11.03.2005 18:08:47)
Vinkkejä kuinka tätä voisi harjoittaa. Offtopiccia, mutta näitä pedaali ja tuplabasariketjuja on muutenkin ihan tarpeeksi.

Niistä aiemmista topiceistahan varmasti löytyy hyviäkin vinkkejä. Samoja paradiddle- ja flami-treenejä kuin käsillekin voi soveltaa jaloille. Flam-a-diddlet ovat ihan hyvää treeniä kontrollin, kestävyyden ja tuplaiskujen suhteen. Eli esim. "plappappaa"-sarjaa.

EDIT: Merkonomin kanssa ja hitaasti. Tylsä ja loppuunkulutettu neuvo, mutta niin se vain on.
The downward spiral never ends.
TAMAS
11.03.2005 18:39:05
ehdottomasti iron cobra.loistava bedaali. mutta olen kuullut että dw ois kova kans.onhan niillä toki hinnatkin aika hyvät... pearlin bedaaleja olen kokeillut mutta en oikein tykännyt.mutta jokaisen jalkaan se ei sovi. ja mä olin se jolle ei siis sopinut. joo ja kaikkia kiinnostaa.
SugarDaddy
12.03.2005 12:48:27 (muokattu 12.03.2005 12:49:33)
Jep jep. Tänne vois tehä jonku "Tupla FAQ".
Se ois viel aika lyhyt, menis jotenki tähän tyyliin: "Axis, DW, Iron Cobra, Eliminator ja Yamaha on kaikki hyviä. Koikeile mikä itselle on paras."

Niin ja vastaus kysymykseen, itse valitsin Eliminatorit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)