reijoteppo 06.02.2005 13:43:49 | |
---|
Memento kuuluu kyllä suosikkeihin, suosittelen kaikille. Tätä elokuvaahan on paha lähteä selittämään kellekkään, koska jokainen kokee ja katsoo sen eri tavalla, mutta kenenkään ei pidä hämääntyä tästä "oudosta kerronta tavasta", sillä sehän on kuin palapeli: lopulta kuva on selvä kuin pläkki. Nerokas elokuva. Jep. Mennään vaan takaperin. |
JM 06.02.2005 13:49:05 | |
---|
Loistava elokuva, nerokas juoni. Toteutuksessa olisi tosin osittain toivomisen varaa, mutta noin ei-niin-megabudjetin elokuvaksi aivan erinomainen. Ihan tosi, luin netistäkin. |
sivupersoona 06.02.2005 14:16:54 | |
---|
en muista enää mitään koko leffasta, pitänee ottaa tatuointi those who can't, teach. Those who can't teach, teach gym. |
Muovinen 07.02.2005 13:36:08 | |
---|
Amores Perros vielä lisäksi, jos noita "käänteisleffoja" listataan. Amores Perros ei etene täysin käänteisesti. Alussahan näytetään vain yksi merkittävä tapahtuma aikalailla leffan keskiväliltä, siis aivan klassinen kerronnallinen temppu. Pitipäs päästä oikaisemaan. "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
AP 07.02.2005 14:21:38 | |
---|
Memento kuuluu kyllä suosikkeihin, suosittelen kaikille. Tätä elokuvaahan on paha lähteä selittämään kellekkään, koska jokainen kokee ja katsoo sen eri tavalla, mutta kenenkään ei pidä hämääntyä tästä "oudosta kerronta tavasta", sillä sehän on kuin palapeli: lopulta kuva on selvä kuin pläkki. Nerokas elokuva. Kauheasti täällä on kehuttu, mutta itse en ainakaan eka kerralla tajunnut hevonhelevettiäkään koko Mementosta. Ehkä en vaan osaa. Komeasti se kyllä on tehty, sitä ei voi kiistää K100 #7 |
Tikru. 08.02.2005 23:22:01 | |
---|
hieno leffa, kuuluu kestosuosikkeihin. harmillisen vähän huomiota saanut. Yksinään ei kukaan nauti edes näkinkengästään. |
ltg 09.02.2005 11:35:21 | |
---|
Jep, loistopätkä on tuo. Sivari on Sakari |
Flow 11.02.2005 10:22:59 | |
---|
Memento on yksi suosikki elokuvistani. Ei vaan tahdo tuon tyyliset elokuvat paljoa kerätä lipputuloja... "Dimebag Darrell, RIP" K100 #11 Pastilli? |
Fat Tony 22.02.2005 10:31:46 | |
---|
Memento on yksi suosikkielokuvistani. Ainutlaatuinen idea. Oli hienosti keksitty kun tämä Lenny kuvitteli sen hemmon, jolla oli sama vaiva, mikä Lennyllä oli ja vertasi itseään häneen. Todellisuudessa hän olikin itse kokenut nämä asiat. Se, että elokuvassa ei näkynyt mitään isompia tähtiä toi mukavaa vaihtelua. Vielä kun näyttelivät erinomaisesti. Poliisia näyttelevä teki loistosuorituksen. Anteeksi, jos tuli asiavirheitä ja en muistanut nimiä. Siitä on kauan kun olen Mementon nähnyt |
ltg 22.02.2005 15:44:24 | |
---|
Memento on yksi suosikkielokuvistani. Ainutlaatuinen idea. Oli hienosti keksitty kun tämä Lenny kuvitteli sen hemmon, jolla oli sama vaiva, mikä Lennyllä oli ja vertasi itseään häneen. Todellisuudessa hän olikin itse kokenut nämä asiat. Se, että elokuvassa ei näkynyt mitään isompia tähtiä toi mukavaa vaihtelua. Vielä kun näyttelivät erinomaisesti. Poliisia näyttelevä teki loistosuorituksen. Anteeksi, jos tuli asiavirheitä ja en muistanut nimiä. Siitä on kauan kun olen Mementon nähnyt Voisi leffan katsoa useampaankin kertaan, on se niin hyvä. Jos mementosta piditte, luulisin voivani suositella 21 grammaa. Varpunen lensi kuin paskaparvi. |
la m quina 22.02.2005 16:29:18 | |
---|
Jos mementosta piditte, luulisin voivani suositella 21 grammaa. Ja muita hyviä elokuvia. |
ozz3 22.02.2005 19:29:06 | |
---|
Voisi leffan katsoa useampaankin kertaan, on se niin hyvä. Jos mementosta piditte, luulisin voivani suositella 21 grammaa. Loistava elokuva, samaan syssyyn suositeltakoon Pulp Fictionia ja Pahaa Maata. What do You think of the house
and the silvery moon?
Päivittäin vaihtuva video: Täällä |
Fat Tony 24.02.2005 21:11:53 | |
---|
Voisi leffan katsoa useampaankin kertaan, on se niin hyvä Jep jep. Ei vaan ole ollut mahdollisuutta |
ltg 25.02.2005 14:56:55 | |
---|
Jep jep. Ei vaan ole ollut mahdollisuutta Ainakin täälläpäin sen läytää Filmtownin hyllystä DVD:nä. Varpunen lensi kuin paskaparvi. |
Fat Tony 26.02.2005 23:18:16 | |
---|
Ainakin täälläpäin sen läytää Filmtownin hyllystä DVD:nä. No ei täälläpäin tuollaisia hienouksia ole. Eikä muutenkaan ole rahaa. |
no, nyt tulee sitten puhuttua Mulholland Drivestäkin jälkikäteen: Eli mun mielestä Lynchin elokuvat ei ole niinkään mitään älypelejä, vaan surrealistisia taideteoksia - sama asia kun näet jotain unta: henkilöt ja paikat voivat kekenkaiken täysin sattumanvaraisesti muuttua aivan toisiksi, mutta silti tietynlainen tapahtumien etenemisen tuntu sinun päässäsi on, vaikka et juuri käsitä missä mennään... Itse olen katsonut leffan 4 kertaa ja pohtinut niitä juttuja, ja tullut siihen tulokseen että tuo on melko pitkälti älypeliä, nimittäin neljännellä palaset loksahtivat ihan oikeasti loogisesti kohdalleen. Muutamaa juttua en silti millään käsitä, kuten sitä teatterikohtausta. Vihje: juonen tapahtumat eivät yllätysyllätys etene kronologisessa järjestyksessä. ;) "Blow me up. I'm pre-blown, dude. It's like pre-heat ya know? You know how you set it up to blow up? I'm already pre-blown, so I'm already hooked up. Does that make no sense? Of course it don't. Dimebonics." - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |