Aihe: Klubisetit!
1 2 3 4
ramzuz
26.02.2005 14:19:25
Kyllä ehkä yhen crashin siihen lisätä voi vielä ja pysyy silti klubisettinä. Mutta mäkin ihmettelin kun jotkut tuolla luetteli omia "klubisettejään" missä on lisäksi vielä monta crashiä ja splashiä ja chinakin vielä.

Mä pidän klubisettiä sellasta mikä menee tosi pieneen kokoon eli 2 tomia basari ja virveli. Mun mielest pellit nyt ei hirveesti lisää roudausta!! ne menee kaikki vierekkäin pussiin. ja on sama kantaako 2 vai 4 peltiä. ja telineetkin voi olla clampeilla kiinni toisissaan joten ei se paljoa paina!
Pienet setit on parhaita!
ToMi88
26.02.2005 15:29:40

Mutta mäkin ihmettelin kun jotkut tuolla luetteli omia "klubisettejään" missä on lisäksi vielä monta crashiä ja splashiä ja chinakin vielä.

tällä kuitenkin tarkoitettiin sellaista pientä settiä.. ei siis mitään mopoa vaan sellaista pienempää settiä kuitenkin
...And Justice For All
26.02.2005 15:34:08
Sitäkin mä oon ihaillu että yks tuttu, 40v. soittanut tyyppi soittaa joka keikan setillä virppa,basari,haitsu ja crash. Ei mitään muuta. Silti se saa niin hienot kuviot aikaan kun vaan voi!
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
afro
26.02.2005 16:33:51 (muokattu 26.02.2005 16:35:07)
Niin, eiköhän tässä puhuttu ihan vain pikkuseteistä? Kukahan sen klubisetinkin koon määrittää? Sillähän voidaan tarkoittaa myös settiä, jossa on pienikokoiset rummut, vrt. Yamaha Hipgig.
Eli eipäs olla niin tiukkapipoja, tarkoitin kuitenkin, että usein tulee soiteltua moposetillä, jossa on yleensä vain pari peltiä. Mieluummin soittelen setillä, jossa ei ole tomeja ja jossa on haitsujen ja riden lisäksi yksi crashi, kuin setillä, jossa on pari tomia, muttei crashia. Pelkällä virvelilläkin saa jo vaikka mitä aikaan, aina ei tarvita edes tomeja. IMHO.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
ToMi88
26.02.2005 17:21:50

afro hei! sulla on siisti setti omassakuvassa :D ihan huippu!
afro
26.02.2005 22:35:04
afro hei! sulla on siisti setti omassakuvassa :D ihan huippu!

Tattista. ;) Kuten sanottu, siinäkin on pari peltiä liikaa. ;D
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
ToMi88
26.02.2005 22:49:08

Tattista. ;) Kuten sanottu, siinäkin on pari peltiä liikaa. ;D

heh:P
Myy mulle toi sun basari,virppa viritelmä?;)
afro
26.02.2005 23:18:39
heh:P
Myy mulle toi sun basari,virppa viritelmä?;)

Siis basari ja virveli? Enpä tiiä, virvelistä en ainakaan luovu... :)
v bear
26.02.2005 23:49:45
mulla on kaksi settiä kämpäs kasattuna... toinen omakuvassa oleva iso tuplasetti ja toinen 2:n tomin ja 2:n pellin pikku setti!! kummallakin on kiva soittaa
ja on fiiliksen mukaan valinnanvaraa!! = )
twist twist on jumala
ToMi88
27.02.2005 11:03:47

Siis basari ja virveli? Enpä tiiä, virvelistä en ainakaan luovu... :)

ok..no basari vois ainakin kiinnostaa..
Youni
27.02.2005 11:10:45
Tuo afron setti on kyllä hieno. Jos basari olisi vielä pienempi, niin tuon roudaisi todella helposti. Jännää, kun tuossa ei ole kuin yksi symbaaliteline.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
ramzuz
27.02.2005 12:59:19
mulla on kaksi settiä kämpäs kasattuna... toinen omakuvassa oleva iso tuplasetti ja toinen 2:n tomin ja 2:n pellin pikku setti!! kummallakin on kiva soittaa
ja on fiiliksen mukaan valinnanvaraa!! = )

Mun mielestä toi olis hyvä et olis 2 setti. mutku ei oo melkeen yhteenkään rahaa ni ostan vaan pienen hyvän setin. Tuus Karhu joskus LT:n keikalle sil pikku setillä:D
Outkast
27.02.2005 19:58:56
Paikallisen musiikkiopiston rumpujen soiton opettaja vetää kaikki keikat pelkällä snare-bassorumpu-haikkasetillä.

Varmasti soundillisesti korvia hivelevä kokemus.

Mielestäni 12",14",20" tomit ja 14" snare, kevyt ride, lightit haikat ja ehkä ääritapauksissa toinen pienempi ride/crash (18"/19") johon voi kompata, ja mahdollisesti tämä ride/crash sellaista suhisevaa laatua (niiteillä).
Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET.
Youni
27.02.2005 21:39:37 (muokattu 27.02.2005 23:11:44)
Varmasti soundillisesti korvia hivelevä kokemus.

Mielestäni 12",14",20" tomit ja 14" snare, kevyt ride, lightit haikat ja ehkä ääritapauksissa toinen pienempi ride/crash (18"/19") johon voi kompata, ja mahdollisesti tämä ride/crash sellaista suhisevaa laatua (niiteillä).

Itseasiassa en ole kuullut. Tuo luettelemasi setti on minunkin mielikuvani klubisetistä. Sen verran vielä, että snare voisi olla 5" tai 5½" syvä. Kalvoiksi Aquarianin satin finishiä, aijaijai. Ja puun väriset pöntöt.

Edit: kirjoitusvirhe
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
ddrum54
27.02.2005 21:40:03
Sitäkin mä oon ihaillu että yks tuttu, 40v. soittanut tyyppi soittaa joka keikan setillä virppa,basari,haitsu ja crash. Ei mitään muuta. Silti se saa niin hienot kuviot aikaan kun vaan voi!

Mä oon ollut yhden jazzbändin keikalla ja rumpalilla oli 14" pelti ja virveli. Uskomaton määrä sävyjä löytyy tuostakin setistä, kun on tekijämies.
2`n 4
ramzuz
27.02.2005 22:06:40
Mä oon ollut yhden jazzbändin keikalla ja rumpalilla oli 14" pelti ja virveli. Uskomaton määrä sävyjä löytyy tuostakin setistä, kun on tekijämies.

Ite olin broidin kans soittaa jazzia nii et oli virveli ja 16 crash.
Oli ihan sairaan kivaa soittaa! Soitin sillon kyl vispilöillä mut kapuloillaki se kulkee:D
v bear
27.02.2005 22:10:22 (muokattu 27.02.2005 22:10:48)
Mun mielestä toi olis hyvä et olis 2 setti. mutku ei oo melkeen yhteenkään rahaa ni ostan vaan pienen hyvän setin. Tuus Karhu joskus LT:n keikalle sil pikku setillä:D

mä oon tehny lt keikkoja 2:n tomin setillä!! = )
koko setti rehataan vain spesiaali tilaisuuksiin!!
eikä sitäkään yleensä kokonaan!!
twist twist on jumala
Jaska
27.02.2005 23:12:48
Kerran soitin jonkun keikan jossain kaikuvassa hallissa basarilla, snarella, haitsuilla ja cräshillä, ja suideilla
ramzuz
28.02.2005 14:55:12
mä oon tehny lt keikkoja 2:n tomin setillä!! = )
koko setti rehataan vain spesiaali tilaisuuksiin!!
eikä sitäkään yleensä kokonaan!!

Oliks sul koko läjä marraskuussa turussa festareilla?
On pakko kehua äijä on ihan hullu rumpali ja koko bändi ihan sairaan hyvä!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)