drummer88 28.02.2005 13:08:39 | |
---|
Elikkäs mulla on tommonen Paisteen 302 16" crash. Ja se on nyt lohennu siitä reunasta noin 1 cm. Nii aattellin että voiko sitä peltiä leikata pienemmäksi 14" tms. jotenki jos niin miten? krapula on yliarvostettua |
grind 28.02.2005 13:20:16 (muokattu 28.02.2005 13:25:51) | |
---|
Voi leikata, mutta tuo ko. pelti ei soi sitä vähääkään mitä alunperin. Sorvilla onnistuu halkaisijan pienentäminen aik näppärästi. Parempi vaihtoehto kuitenkin on leikata oikein loiva U siihen halkeaman kohdalle. Jos halkeama on sen sentin verran, niin leikkaa U :n syvyydeksi ainakin se 1,5 - 2 cm. Palan saa irti hyvin peltisaksilla, viimeistelyyn kannattaa käyttää viilaa ja viimein silittää kaikki reunat oikein hienoksi hiomapaperilla / hiomakivellä. edit: aiheesta pitäisi olla muutama ketju täällä, kokeile hakua.. http://fullspeed.to/incarnate "Perkele-deathrash" |
vapauskauppias 28.02.2005 13:31:53 | |
---|
Osta joku 12" splash ja sorvaa tuosta 302 12". Sitten laita 302 alapelliksi ja splash yläpelliksi. Siinä sinulla on mielenkiintoinen kakkoshaikka. Soundista en mene takuuseen, mutta hyvällä tuurilla saattaisi tulla ihan hyvä. Oletko jo tuotteistettu? |
ÄM 28.02.2005 13:39:48 | |
---|
Toi haikkaidea vois toimia. Itsekin aikanaan pienensin haljenneen pellin, mutta se oli sitten aivan liian paksu suhteessa halkaisijaan, eikä syttynyt edes höyryvasaralla. Sen sijaan U-leikkausella on toiminut aina. |
Progressor 28.02.2005 17:11:38 | |
---|
Taannoinen aihetta käsittelevä ketju oli nimeltään "sumbaalissa halakiama! onko mitään tehtävissä?" Eli aika köyhää on tarjonta, jos etsii keskustelua hakusanoilla "symbaali" tai "halkeama". Siinä mielessä oli ehkä ihan hyvä aloittaa uusi ketju, koska tämän luulisi löytyvän paremmin. Tämä näin sivuhuomautuksena. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Varpunen lensi kuin paskaparvi. |
ToMi88 28.02.2005 18:37:40 | |
---|
|
samantien 28.02.2005 18:43:02 | |
---|
mulla on 10" haikka, jossa alapeltinä 16" paisteen 2002 crashistä pienennetty pelti. toimii! yläpeltinä staggin VB splash. |
Bobana 01.03.2005 08:47:09 | |
---|
Taas kerran: Älkää leikelkö vaan ottakaa rälläkkä ja siihen santapaperilaikka. Jälki on tuhat kertaa parempi kuin leikatessa joka on niin väkivaltainnen operaatio että pelti hajoo takuu varmasti uudelleen. Itse olen tehnyt näin: Siis koneellisesti paperilaikalla hiotaan loivia linjoja tehden riittävän suuri alue jotta halkeama häviää. 5 mm pidemmältä riittää, mitä silmin on havaittavissa halkeaman päättymis kohdaksi. Sen jälkeen tasoitetaan 320(tai hienommalla) hiekkapaperilla käsin suurimmat rosot pois jonka jälkeen viimeistely/kiillotus teräsvillalla. Ja takuulla kestää. |
ltg 01.03.2005 15:16:35 | |
---|
Taas kerran: Älkää leikelkö vaan ottakaa rälläkkä ja siihen santapaperilaikka. Jälki on tuhat kertaa parempi kuin leikatessa joka on niin väkivaltainnen operaatio että pelti hajoo takuu varmasti uudelleen. Itse olen tehnyt näin: Siis koneellisesti paperilaikalla hiotaan loivia linjoja tehden riittävän suuri alue jotta halkeama häviää. 5 mm pidemmältä riittää, mitä silmin on havaittavissa halkeaman päättymis kohdaksi. Sen jälkeen tasoitetaan 320(tai hienommalla) hiekkapaperilla käsin suurimmat rosot pois jonka jälkeen viimeistely/kiillotus teräsvillalla. Ja takuulla kestää. Ettei vaan tuo rälläkkä kuumentaisi peltiä liikaa? Itselläni on tuo peltisaksi-santapaperityyli kestänyt jo vuoden 2002-crashissani. Varpunen lensi kuin paskaparvi. |
miän vain 01.03.2005 15:53:20 | |
---|
Ettei vaan tuo rälläkkä kuumentaisi peltiä liikaa? Samaa olen miettinyt. Jäänyt testaamatta, kun ei ole rällää. Eikä ole pitkään aikaan löytynyt hylättyjä peltejä. Itselläni on tuo peltisaksi-santapaperityyli kestänyt jo vuoden 2002-crashissani. Kyllä muuten kestää saksillatehtykin. Tarkkana niiden kanssa saa kyllä olla; liian jyrkkä leikkaussäde, ja leikkauskohta on pieniä murtumia täynnä. Pienoispora on hyvä laite myös. Dremel tai kopio. |
ltg 01.03.2005 16:52:27 | |
---|
Samaa olen miettinyt. Jäänyt testaamatta, kun ei ole rällää. Eikä ole pitkään aikaan löytynyt hylättyjä peltejä.
Kyllä muuten kestää saksillatehtykin. Tarkkana niiden kanssa saa kyllä olla; liian jyrkkä leikkaussäde, ja leikkauskohta on pieniä murtumia täynnä. Jep. Kyllä vähän hirvitti lähteä laatupeltiä saksimaan, mutta kannatti. Todella varovainen kannattaa olla, ja leikkaukset eivät saa olla jyrkkiä. Mielummin ottaa vaikka isomman palan pois. Varpunen lensi kuin paskaparvi. |
hgr 01.03.2005 23:11:53 | |
---|
Itse korjasin reunasta alkavan halkeaman splässissä poraamalla 3 reikää halkeaman päihin(oli lähtenyt etenemään muutamaan suuntaan). Katsoopa nyt miten tuo kestää, eipä tuon halpiksen kohtalo lopulta niin kauheasti liikuta. |
Bobana 02.03.2005 07:03:25 | |
---|
Ettei vaan tuo rälläkkä kuumentaisi peltiä liikaa? Itselläni on tuo peltisaksi-santapaperityyli kestänyt jo vuoden 2002-crashissani. Olen rälläköinyt juuri itsekkin 2oo2, mallia Medium 18". Nimenomaan tavallinen laikka kuumentaa pellin kun se syö sitä niin saatanasti mutta hienohkolla paperilaikalla tätä vaaraa ei ole. Rälläkkää ei saa painaa vaan sen täytyy antaa mennä omalla painollaan. Tällöin ei varmasti lämpiä. Hyvin on kestäny. 2 lovea joutu tekemään, molemmat n. 1.5 cm syvyisiä reunasta käsin katottuna ja vierekkäin. Saundi tietenkin kärsii pikkasen eli tummeni mutta aivan kelpo peli vielä. Pesee esim kattauksessa olevan Staggin DH:n mennen tullen operaatioista huolimatta. |
Bobana 02.03.2005 07:08:20 | |
---|
Itse korjasin reunasta alkavan halkeaman splässissä poraamalla 3 reikää halkeaman päihin(oli lähtenyt etenemään muutamaan suuntaan). Katsoopa nyt miten tuo kestää, eipä tuon halpiksen kohtalo lopulta niin kauheasti liikuta. Ei kestä. Pitää olla loivia linjoja. Ei hyödytä vaikka vetäis 10mm terällä sillä reiän seinämät aivan liian jyrkät. |