Aihe: Sähkörummut/tavalliset 1 | |
---|---|
![]() 15.02.2005 17:09:07 | |
Täytyypä kysäistä täältä, että mites on, onko suurta eroa, jos harjottelee sähkörummuilla verrattuna tavallisiin? Syntyykö suurta eroa tuntumaan sitten kun taas soittais tavallisilla rummuilla..? Vai onko lähes sama kummilla harjottelee.. | |
![]() 15.02.2005 18:15:24 | |
Täytyypä kysäistä täältä, että mites on, onko suurta eroa, jos harjottelee sähkörummuilla verrattuna tavallisiin? Syntyykö suurta eroa tuntumaan sitten kun taas soittais tavallisilla rummuilla..? Vai onko lähes sama kummilla harjottelee.. Mulla on ollut sähkörummut, mutta myin ne, koska kyllästyin niitten tuntumaan. eli mun td6:lla ei ainakaan saanu oikeeta tuntumaa tavallisiin verrattaessa, mut ne oli loistavat kerrostalossa. Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee?? | |
![]() 15.02.2005 18:51:08 | |
Ei edes ne Rolandin kalleimmat ole tuntumaltaan tavallisten rumpujen veroiset. Erilaiset ja hauskan nopeat kyllä, mutta erilaiset. Sitten tietenkin niiden peltien padit ovat kumisina jo ihan eri planeetalta oikeisiin symbaaleihin verrattaessa. Mika Hollström | |
![]() 15.02.2005 19:27:49 | |
...mut ne oli loistavat kerrostalossa. Niin...juuri oikeastaan tuota varten kyselinkin, kun taitaapa olla muutto edessä nimenomaan rivi -tai kerrostaloon... | |
![]() 15.02.2005 20:49:38 | |
...mut ne oli loistavat kerrostalossa. Niin...juuri oikeastaan tuota varten kyselinkin, kun taitaapa olla muutto edessä nimenomaan rivi -tai kerrostaloon... ittelläni on akustiset. aika paljon soittelen sähköisillä, ja nyt kun muutan kerrostaloon niin Roland TD12 odottaa. eli paljon soittelen kummallakin, mutta ei ole ongelmia pomppiakkaan niiden välillä. tuntumiin tottuu, eikä ainakaan omalla kohdalla ole "ongelmia" että akustisilla taittuis, sähkiksillä ei, tai toisinpäin. Tottakai sähkörummuilla ei esim. sutisoittoon tai symbaalien mallettisoittoon ole sanomistakaan, mutta voin silti lämpimästi suositella. Elämä vie liikaa aikaasi!!! | |
![]() 15.02.2005 21:57:52 | |
Kerrostalossa joo kivat ja pikkukeikkoja vetelee "kieli poskessa"-meiningillä. Itse ostinTD-6-setin jotta tulis reenattua. Kyllä sillä treenaileekin ja erityisen hauskaa se onkin, ettei pelkän klikin kanssa tarvii, vaan taustalla voi soida joku looppi. Olen myös äänitellyt biisien rumpuosuuksia sisään aivoon, ja sitten vedetty bilaissä skitalla ja bassolla siihen päälle. Yhdellä bile-keikalla soitin sähkäreillä ja yllätin bändikaverit; olin nimitäin soittanut vikan biisin muistiin ja sen soidessa loikkasinkin, mikki kädessä, rumpujen takaa lavan etuosaan laulamaan biisin. Onneks pojilla pysyi rakenne. No nyt on käynyt niin, että aivo (TD-6) sijaitsee treenikämpällä, jossa käytän sitä akustisten kanssa treenatessa ja padit pölyttyy himassa. Aivo lähtee myös keikalle, trigattavaksi esim basarisoundin maustamiseksi. Kaiken kaikkiaan pidän hyvänä hankintana, kunhan akustiset löytyy myös. | |
![]() 23.02.2005 18:57:48 | |
hmm mua kovasti kiinnostaa tietää missä hinta luokassa noi sähkörummut pyörii? Uutena tai käytettynä? Itse haluisin sellaset ku asun kerrostalossa vanhempien luona ja "aitoja" en heti saa ku niin pirun kalliita eikä o paikkaa niille. | |
![]() 23.02.2005 20:31:01 | |
hmm mua kovasti kiinnostaa tietää missä hinta luokassa noi sähkörummut pyörii? Uutena tai käytettynä? Itse haluisin sellaset ku asun kerrostalossa vanhempien luona ja "aitoja" en heti saa ku niin pirun kalliita eikä o paikkaa niille. rollen td3 setti piirun vajaa tonni, td6 setti ovh 1490€ ja siitä ylöspäin. eli ihan inhimillisissä hinnoissa. Elämä vie liikaa aikaasi!!! | |
![]() 24.02.2005 16:04:09 | |
Prkl, jos ei tila riitä tai asut kerrostalossa eikä rummuille ole erinäistä soittotilaa, osta nokkahuilu ja soittele sitä. Tuo on minun motto. | |
![]() 24.02.2005 16:17:12 | |
Tuo on minun motto. Ja sinulla on siis nokkahuiluko? We have ways of making you think. | |
![]() 24.02.2005 16:44:27 | |
Ja sinulla on siis nokkahuiluko? Loistavaa huumoria, putosin tuolilta. : ) | |
![]() 24.02.2005 17:18:57 | |
Ja sinulla on siis nokkahuiluko? Hah, melkeinpä nauran. Nokkahuilu on kyllä ihan mäheä soitin... | |
![]() 24.02.2005 17:37:48 (muokattu 24.02.2005 17:45:27) | |
Ja sinulla on siis nokkahuiluko? Hah, melkeinpä nauran. Nokkahuilu on kyllä ihan mäheä soitin... Häähää! Pääsenpä sanomaan! Tästä on jo topikkeja: http://muusikoiden.net/keskustelu/s … 0&dest=subject&x=28&y=9 Noista tuo "Nokkahuilu vai puhelin?" on mun suosikki :D. Niin noista sähkörummuista. Ne kumipädit ovat kyllä hassuja, kun kapula pomppaa oikein urakalla ja kumisymbaalit myös. Sanoisin, että tatsi on aika lailla eri luokkaa. Saako noista kumisymbaaleista vain yhden äänen vai myös belliäänen sun muuta? Edit: Niin, jos olet kerros- tai rivitaloon muuttamassa, niin ovathan sähkörummut parempi kuin ei mitään. Suosittelen menemään hyvin varusteltuun soitinliikkeeseen ja kokeilemaan eri vaihtoehtoja. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] | |
![]() 24.02.2005 22:22:02 | |
Mulla on semmonen erillinen bell-padi. Eli kun cymbaali padi tulee normaaliin cymbaaliholderiin, tulee tämä bell-padi siihen samaan tappin,cympaalipadin päälle. Se on bellin muotoinen ja kokoinen. | |
![]() 25.02.2005 03:06:41 | |
Hah, melkeinpä nauran. Nokkahuilu on kyllä ihan mäheä soitin... Nokkahuilu on loistava, jos haluaa simuloida mikkikiertoa. Ja asiaan: Tästä oli joskus joku topicci, jossa joku vanhemman kansan ihminen sanoi että älkää nyt taasen tuoko esiin tätä vanhaa piano/syntetisaattori -vertausta. Silti minulla on kauhea himo tehdä niin. :-) Tälläiset ilmiselvät kerrostalo/harjoittelujutut poislukienkin minusta kyseessä ovat vaan pikkuisen erilaiset soittimet ja sähkörumpujen luonnetta ei ehkä ole kauheasti vielä käytetty hyväksi musiikissa. Itse olen pikkuisen odotellut koska tulee vastaan jokin yhtye, jossa joku Rolandin setti (ok, tahi Yamaha tai Ddrum yms.) on merkittävässä osassa soundimaailmaa ja sitä todella käytetään soittimena (soundimaailma, soittotyyli) eikä vaan rumpujen korvikkeena. Ainoita vain sähkörumpuja käyttäviä yhtyeitä olen tainnut nähdä reggae-keikoilla ja silloin (pitkän aikaa sitten) kyseessä oli jotain *piuuu-tuumm-tzäh* -tyylin rumpuja. Minusta noista uudemmista seteistä voisi löytää jotain uutta jännittävää ajatusmaailmaa. Syynähän on tietysti settien todella suolaiset hinnat ja se tosiasia että tälläisissä elektronisempaa soundia haluavissa tapauksissa rumpali on todella helppo korvata koneilla. On sitten yksi marisija vähemmän yhtyeessä ja komppikin pysyy kasassa :-) Kun nyt tässä kirjoittaessa alkaa ajatella (heh!) niin tulee vähän enemmän esimerkkejäkin mieleen sieltä täältä: jollakin suomalaisella heavybändillä oli TD8-setti, New Orderin rumpali veti TD20:lla, monia jenkkiläisiä R&B/hiphop/etc - livekeikkoja potkii sähkörumpalisti, Apollo 440:lla oli sekä sähkörumpali että ihan normaali kannuttaja. Ei tietysti saa unohtaa Bill Brufordia, joka taitaa olla hieman pioneeri alalla, vaikka en kyllä itse ole tuotantoonsa tutustunutkaan. We have ways of making you think. | |
![]() 25.02.2005 08:31:00 | |
Suhtaudun sähkörumpuihin ja akustisiin ihan eri soittimina enkä kyllä ees yritä saada samanlaista tuntumaa molempiin, tiedättekö? Tuntuma noissa on aivan eri, mutta molemmilla kelpaa soitella... © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. | |
![]() 28.02.2005 10:18:10 | |
Kerrostalossa kun asustelen, eikä akustisia rumpuja siellä voi soittaa, niin tuli hommattua kotihajotteluun sähkörummut. Ei tietenkään ole sama asia kun akustiset rummut, mutta kummasti sujuu ihan eri lailla kämpillä sitten "oikeella" setillä soittelu kun kotona naputtaa kumiläpysköjä... Olen, siis rummutan. | |
![]() 28.02.2005 11:30:02 | |
Mulla on tässä työn alla saada rahat kasaan sähkörumpuihin. Oli pitkään tossa mielessä toi TD-12 setti, mutta järki voitti ja päätin että hommaan td-6kv:n ja sitten oikeat rummut vähän myöhemmin. Maksaa yhteensä saman verran. jep. Antakee mulle rahaa rumpuihin jooko? | |
![]() 28.02.2005 22:09:06 | |
Nii itelläkin on sekä akustiset(premier cabria series) että sähkörummutkin(roland TD-7) .. Mutta kyl mä kallistun akustiseen settiin koska sähkö setillä on joskus vähän tylsä soittaa ja treenata mut kyllä ne on itse asiassa loistava olla jossain kerros tai rivitaloissa..kyllä simmoset on aina hyvä olla et voi sit vaik treenata clikillä tai jonkun biitin tahtiin..että sellasta tänään.olisi muuten sähkörummut myynnissä et kiinnostaako ketään(rolandTD-7)kuva tulee jossain vaihees.. hinta noin 1200e) Oli kerran mut ei toiste... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)