Aihe: Kierteet mäsänä virvelistä?
1 2
Muovinen
26.02.2005 23:42:11

Virveli on nyt jonkin aikaa tuottanut päänvaivaa.

Aluksi rungon sisäpuolella oleva virityspesän, siis yhden, ruuvi löystyi soiton vaikutuksesta ja lopulta tippui rummun sisään kolisemaan. Tämä ongelma hoitui eräänlaisella "kierreliimalla", joka jähmettää ruuvin haluttuun asemaan ilman, että asennus on kuitenkaan lopullinen.

Mutta nyt itse virityspesien (ehkä jopa useamman siis) kierteet vaikuttavat olevan mennyttä kalua. Muutaman kierteen yläpää näyttää kuluneen aika tasaiseksi, eikä ruuvit yllä vahingoittumattomalle alueelle asti. Pidän virvelin lyöntikalvoa aika kireällä ja kanttilyöntien takia joudun aina silloin tällöin tarkistamaan varsinkin lyöntikohdalla olevien ruuvien vireen. Voiko olla, että tuo ainainen löystyminen ja kiristäminen on nyt tuhonnut kierteet pesistä? Viritysruuvit ovat myös kiusallisen lyhyet, ne saa juuri ja juuri kierteille kun asentaa kalvoa. Virveli on siis DW:n messinkimasiina(löytyy profiilista), täytyykö mun nyt ostaa kokonaan uudet pesät vai saako noita kierreosia erikseen? Ja voiko nuo lyhyet viritysruuvit korvata esim. 2mm pidemmillä?

Anteeksi pitkäpiimäinen selitys, olen väsynyt ja nuttuuntunut!
Kaikki hyvä tulee etupäässä peräpäästä
Groovi
27.02.2005 00:08:48
Virveli on nyt jonkin aikaa tuottanut päänvaivaa.

Aluksi rungon sisäpuolella oleva virityspesän, siis yhden, ruuvi löystyi soiton vaikutuksesta ja lopulta tippui rummun sisään kolisemaan. Tämä ongelma hoitui eräänlaisella "kierreliimalla", joka jähmettää ruuvin haluttuun asemaan ilman, että asennus on kuitenkaan lopullinen.

Mutta nyt itse virityspesien (ehkä jopa useamman siis) kierteet vaikuttavat olevan mennyttä kalua. Muutaman kierteen yläpää näyttää kuluneen aika tasaiseksi, eikä ruuvit yllä vahingoittumattomalle alueelle asti. Pidän virvelin lyöntikalvoa aika kireällä ja kanttilyöntien takia joudun aina silloin tällöin tarkistamaan varsinkin lyöntikohdalla olevien ruuvien vireen. Voiko olla, että tuo ainainen löystyminen ja kiristäminen on nyt tuhonnut kierteet pesistä? Viritysruuvit ovat myös kiusallisen lyhyet, ne saa juuri ja juuri kierteille kun asentaa kalvoa. Virveli on siis DW:n messinkimasiina(löytyy profiilista), täytyykö mun nyt ostaa kokonaan uudet pesät vai saako noita kierreosia erikseen? Ja voiko nuo lyhyet viritysruuvit korvata esim. 2mm pidemmillä?

Anteeksi pitkäpiimäinen selitys, olen väsynyt ja nuttuuntunut!

voi korvata pidemmillä, ja kannattaakin. kuulostaa muutenkin että sulla on lyhyet ruuvit jo alkujaan. eikä pieni rasvaus pahaa tee, samalla kun ruuvit vaihdat.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
Mr. Sly
27.02.2005 07:53:40
Saahan niitä kierreosia erikseenkin ostettuna, ettei nyt tarvitse kokonaan lugeja vaihtaa. Hinnasta en kyllä tiedä, mutta kannattaahan tuon tason virveli ehdottomasti kuntoon laittaa.
"Keep it simple, stupid!"
ToMi88
27.02.2005 12:10:49 (muokattu 27.02.2005 12:11:13)

tosiaan laita pitemmät pultit ja jotain liimatöhnää..outoa kun tuon tason virpasta hajoo kierteet:/
Muovinen
27.02.2005 12:39:48

Jep, rasvaukset on kyllä kunnossa mutta nyt pistän ne viritysruuvit vaihtoon ja kokeilen jos uudet kierteet auttais. Ei tuota virveliä ihan pikkuvian takia roskiin heitetä.
ddrum54
27.02.2005 12:49:54
Voiko olla, että tuo ainainen löystyminen ja kiristäminen on nyt tuhonnut kierteet pesistä?

Toi kyllä kuulostaa materiaalivirheeltä. Sen lugin duunihan nimenomaan on vastaanottaa säätötoimenpiteitä. Eli pitäisi kestää ruuvaamista. Olisiko takuuta jäljellä? Kannattaisi ottaa yhteyttä maahantuojaan ja kysyä heidän kantaansa asiaan.
2`n 4
hgr
27.02.2005 16:03:32

Mulla kävi ihan samalla tavalla. Kerran se pysyi vähän aikaa kun vain ruuvasin sen takaisin kiinni, mutta lopulta siitä meni kierteet paskaksi. Pistin sen pesän teipillä kiinni runkoon paremman ratkaisun puuttessa.
Youni
27.02.2005 16:06:25
Toi kyllä kuulostaa materiaalivirheeltä. Sen lugin duunihan nimenomaan on vastaanottaa säätötoimenpiteitä. Eli pitäisi kestää ruuvaamista. Olisiko takuuta jäljellä? Kannattaisi ottaa yhteyttä maahantuojaan ja kysyä heidän kantaansa asiaan.

Minä taas luulisin, että ruuvit ovat alkujaan olleet liian lyhyet. Jos ruuvi on kierteillä vain muutaman millin matkalta en ihmettele, että kierteet antavat periksi.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Groovi
27.02.2005 16:09:32
Mulla kävi ihan samalla tavalla. Kerran se pysyi vähän aikaa kun vain ruuvasin sen takaisin kiinni, mutta lopulta siitä meni kierteet paskaksi. Pistin sen pesän teipillä kiinni runkoon paremman ratkaisun puuttessa.

Mulla on yhdessä Sonorin virpassa sellaiset muoviset prikat ruuvien alla. Luulin ensin että onpas jokapaikassa säästetty kun ei metallisia ole raaskittu laittaa, mutta kävikin ilmi että ne pitää vireen rummussa pirun hyvin.

Lyön itse aika paljon kanttia, ja normaalisti virvelistä meinaa pikkuhiljaa vire tulla alaspäin ainakin juuri kohdassa johon lyön kanttia. Noilla muoviprikoilla sitä ei ilmene ollenkaan.
Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et.
fox
27.02.2005 17:31:06

Minä taas luulisin, että ruuvit ovat alkujaan olleet liian lyhyet. Jos ruuvi on kierteillä vain muutaman millin matkalta en ihmettele, että kierteet antavat periksi.

Ja minä komppaan. Kas kun siihen tulee kohtuullisissa määrin äkkinäistä kuormaa kanttilaakien muodossa, ja kierteestä ei oo käytössä kuin muutama ylin, siinä käy niin, että "jenka venyy" ja sitten kun virittelee, iskee, virittelee jne. niillä liian lyhyillä! HUOM! tapeilla niin ei ihme että siitä sorvaantuu kierteet sileäksi. Onkohan siinä alun perinkin ollu joku liian lyhyt viritystappisatsi? Vai olisko ne aikojen kuluessa vahingossa vaihtuneet?
Muovinen
27.02.2005 17:56:34 (muokattu 27.02.2005 17:57:55)

Ja minä komppaan. Kas kun siihen tulee kohtuullisissa määrin äkkinäistä kuormaa kanttilaakien muodossa, ja kierteestä ei oo käytössä kuin muutama ylin, siinä käy niin, että "jenka venyy" ja sitten kun virittelee, iskee, virittelee jne. niillä liian lyhyillä! HUOM! tapeilla niin ei ihme että siitä sorvaantuu kierteet sileäksi. Onkohan siinä alun perinkin ollu joku liian lyhyt viritystappisatsi? Vai olisko ne aikojen kuluessa vahingossa vaihtuneet?

Joo, tää tuntuu ihan loogiselta selitykseltä. Tuossa virpassa on kylläkin sellanen hieman harvinaisempi satiinikromiviimeistely ja TAPIT on samaa sarjaa, joten todennäkösesti ovat aivan alkuperäiset kun rumpu ei ole kovin vanhakaan. Ilman vannetta tapit luonnollisesti yltää kierteelle, mutta muutamaman pesän kohdalla kierteet ei yksinkertasesti ota enää mitään vastaan. Kiitoksia kovasti neuvoista, hankin siis parit uudet kierreosat ja pidemmän viritystappisatsin niin luulisi pelittävän.

Onko muilla ollut vastaavia ongelmia kierteiden kanssa?

EDIT: Ja ne muoviset "prikat" oli jo hankintalistalla, olen kuullut että ne toimii.
hollmi-5
27.02.2005 17:59:06
DW käyttää tiheämpää kierrettä, joten muista laittaa DW:n tapit.

Muillakin kavereilla on ollut lugien irtoamisia ja kierteiden väsymisiä DW:n rummuissa. Näyttää virppa sen verran uudelta, että on selkeästi reklamoinnin paikka. Eläkä anna sitä virveliä tai rikkinäisiä osia, ennen kuin olet saanut vastaavat tilalle. Toimitusaika saattaa olla pitkä.
Mika Hollström
Epämuusikko
27.02.2005 21:06:19
Oon itekki nähny häkellyttävän huonosti kestävää DW:n rautaa. Tai no, tyyppi joka rautaa helli ei ollut hellimmästä päästä rumpaleita.
Myytävänä Tosco 22" ride!
Muovinen
25.04.2005 12:58:27

No niin! Nyt sain uudet naaraat lugeihin, sekä astetta pidemmät viritystapit ala Terry Bozzio. Eihän tuo ollut isokaan operaatio vaihtaa noita kierteitä ja kiinnityksen varmistin kierreliimalla. Noissa Bozzion suunnittelemissa tapeissa on tuollainen muoviosa joka jää vanteen ja tapin väliin ja sen pitäisi sitten lukita vire kohdilleen. Saapa nähdä miten ne toimii. Voin laittaa niistä vielä raporttia jos jotakuta kiinnostaa. Joillain varmaan onkin noita jo käytössä?
UFIP Tiger Heavy Ride 22" odottaa uutta omistajaa
ddrum54
25.04.2005 13:07:01
No niin! Nyt sain uudet naaraat lugeihin, sekä astetta pidemmät viritystapit ala Terry Bozzio. Eihän tuo ollut isokaan operaatio vaihtaa noita kierteitä ja kiinnityksen varmistin kierreliimalla. Noissa Bozzion suunnittelemissa tapeissa on tuollainen muoviosa joka jää vanteen ja tapin väliin ja sen pitäisi sitten lukita vire kohdilleen. Saapa nähdä miten ne toimii. Voin laittaa niistä vielä raporttia jos jotakuta kiinnostaa. Joillain varmaan onkin noita jo käytössä?

Joo, pistä ihmeessä kokemuksia käytöstä. Tämähän on ihan oikeaa informaatiota, jota, ainakin meikäläinen ottaa mielellään vastaan. Ei tarvitse itse sitten tuskailla, jos samansuuntaisia ongelmia joskus kohtaa. Kiitos jo etukäteen.
2`n 4
hollmi-5
25.04.2005 13:12:56
Kaksi kuukautta näytti menneen. Joskus menee jopa pidempään, että tavaraa tulee. Toimitusajat ovat ihmetyttäneet minua kovin. Lentokone lentää vajaassa vuorokaudessa jenkkeihin. Laivalla taitaa mennä viikko. Hienoa, että sait rummun kuntoon.
Mika Hollström
Muovinen
25.04.2005 13:21:51

Kaksi kuukautta näytti menneen. Joskus menee jopa pidempään, että tavaraa tulee. Toimitusajat ovat ihmetyttäneet minua kovin. Lentokone lentää vajaassa vuorokaudessa jenkkeihin. Laivalla taitaa mennä viikko. Hienoa, että sait rummun kuntoon.

No, ei siinä aivan kahta kk:ta mennyt, olin hieman hidas saamaan tilausasian vireille. Ehkä kuitenkin n. 3 viikkoa meni siitä kun otin musamaailmaan yhteyttä. Paljon nopeamminhan ne olisi saanut jos en olisi tuota satiinikromia välttämättä halunnut.

Mutta informoin noista tapeista vielä...
UFIP Tiger Heavy Ride 22" odottaa uutta omistajaa
ddrum54
25.04.2005 13:22:42

Joo, noi toimitusajat on kyllä yhden sortin mystiikkaa. Mä tilasin levytukusta 3kpl 6" vannetta octoban projektiin. 8 kuukautta on nyt hierottu, eikä vieläkään mitään. Mahtaa olla todella harvinaista tavaraa moiset vanteet.
2`n 4
LumPus
25.04.2005 16:05:22
Joo, noi toimitusajat on kyllä yhden sortin mystiikkaa. Mä tilasin levytukusta 3kpl 6" vannetta octoban projektiin. 8 kuukautta on nyt hierottu, eikä vieläkään mitään. Mahtaa olla todella harvinaista tavaraa moiset vanteet.

harvinaista ne kyllä on mutta kannattaa tarkistaa etteivät oo unohtaneet sua. ittellä kesti noin neljä kuukautta.
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)