Klezberg 27.02.2005 17:43:29 (muokattu 27.02.2005 17:47:32) | |
---|
EDIT: Tietääkö joku, miten domra eroaa maniskasta? Meinasin kommentoida, että eikös domra ole kolmikielinen, kuten balalaika. Katselin kuitenkin ensin pikaisesti googlella, ja näyttää niitä olevan nelikielisiäkin. Pikasilmäyksellä vähän sen käsityksen että Venäjällä soitetaan kolmikielistä, mutta lännessä sen soittoa ei opeteta ja siksi nelikielinen on suosiossa ja sitä soitetaan mandoliinin/viulun pohjalta. Kuitenkin oli myös maininta että nelikielinen on suosiossa myös Ukrainassa. Sopraanodomran viritys näyttää menevän d2-a1-e1, tuon täytyy olla ylhäältä alaspäin joten tuo menee kvarteissa eikä kvinteissä kuten maniska. EDIT: sekoilin ensin noiden kielien kanssa, yritin korjata. |
WahWah 27.02.2005 19:57:10 | |
---|
Tulee aina silloin tällöin rämpyteltyä tuolla mahd. 100 vuotiaalla mahti mandoliinillani Led Zeppelinin The Battle Of Evermorea nääs.... "We're just a battery for hire with a guitar fire
ready and aimed at you"
AC DC - For Those About To Rock (We Salute You).......Pastilli? |
konehes 27.02.2005 19:59:54 | |
---|
Mä muistelisin (tarkistamaton tieto) että neljä parillista kieltä ja sama vire kuin viulussa. Voi olla myös neljä kolmen kielen koplaa. Meidän bändillä on mandoliini, banjo ja balalaikka aktiivisessa käytössä. Hienoja soittimia! |
Alttoviulisti 27.02.2005 20:07:40 | |
---|
mandoliini on hauska vempele. en voi sanoa että osaisin soitta mutta yritän kovasti. erityisen hieno oli minun ja Alttoviulistin teos mandoliinille ja alttoviululle. melkoisen karua kuultavaa... :Dhahaha, millon otetaan uusiks?? Heti loman jälkeen, että se oli hyvän kuulosta... ah, mitä sulosointuja. |
Tetsuo 27.02.2005 20:41:09 | |
---|
en osaa, enkä opi kun ei sellasta ole. tosin olisi hauska osata, tietenkin. |
Axelino 28.02.2005 00:29:19 | |
---|
The world will never forget Monty Python's Flying Circus. But perhaps, someday, we'll forgive. |
Walrus 28.02.2005 02:49:27 | |
---|
Joskus mandoliinia musakaupassa testaillu eikä vaikuttanut yhtään mahdottomalta peliltä opetella soittamaan. Banjo vaikuttaakin sitten jo hieman hämärämmältä peliltä. Onko kukaan muuten soittanut millään muulla kitaran sukuisella kuten esim. kuubalaisella tres-kitaralla? Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Mandoiini oli mulla ensimmäinen soitin. Olin neljän vanha. Sävelsin silloin sedän sipulimuotoisella italialaisella mandoillinilla paljon. Paksut kielet oli kauhea karhu ja ohuet kielet pakoon pyrkivä pikkupoika. Mitä muuta halusitte tietää mandoliinin soittamisesta? P.S. "Setä" oli vaihdemiehenä rautateillä ja oli vaihtanut sen mandoliinin saksalaiselta sotilaalta (joka ilmeisesti oli matkalla polttamaan lappia) leipäpalalla. "G-strings are for strippers" |
enary 12.03.2005 19:36:37 | |
---|
mulla on kans maniska mut siinä ne kielet on 4x3, eli 12 kielinen. emmä sitä osaa soittaa se on nii vaikeeta ku ei sitä voi ymmärtää et kielet menee kvintin välein... kyllä, olen blondi ja puolibasisti. se selittää kaiken. Kitarani on yleensä lyömäsoitin. Pastilli? |