Aihe: Rhodes/piano soundi hakusessa..
1
mkarttun
27.02.2005 13:38:48

Olen etsinyt / miettinyt seuraavaa liikettä soitinhankinnoissa ja tullut siihen tulokseen että tarvitsen hyvät pianosoundit. Eli hyvät Rhodes soundit sekä hyvät akustiset pianosoundit. Soittimessa saa olla muitakin soundeja ja tietenkin riittävät liitännät keikkakäyttöön..

Onko Roland RD300 SX:ssä hyvät Rhodes soundit?..onko tuosta roudaus kokemuksia?
Entäs millaiset akustiset piano soundit löytyy Clavia nord Electro II 73:sta(Rhodes soundit on kai hyvät)?
Oliskos muuta helposti roudattavaa vaihtoehtoa..esim Korg Triton LE 76 tai jokin..?

Auttakaapas vähän niin pääsen alkuun soittimen hankinnassa. Jokin kiva pari Korgin CX-3:lle pitäisi löytyä..hjälp..Kiitos.
mack the knife
27.02.2005 14:12:04
Entäs millaiset akustiset piano soundit löytyy Clavia nord Electro II 73:sta(Rhodes soundit on kai hyvät)?
Oliskos muuta helposti roudattavaa vaihtoehtoa..esim Korg Triton LE 76 tai jokin..?

Älä Tritonia tuohon tarkoitukseen, ei niillä pianosoundeilla mitään tee. Nord Electro kyllä, mulla on itselläkin listalla se seuraavana.
-Mistä otteesta tää menee?
SBII
27.02.2005 14:44:59
Älä Tritonia tuohon tarkoitukseen, ei niillä pianosoundeilla mitään tee. Nord Electro kyllä, mulla on itselläkin listalla se seuraavana.

Rhodes/urkumeininkiin nord electro on tykki, mutta jos tarvitset hyvää akustista pianosoundia niin sitä ei nord electrosta löydä. Pianosoundi on sellainen että se toimisi ehkä juuri ja juuri rokkikeikalla, mutta ei sillä muuten pärjää. Soundi on hyvin muovinen. Nord electrossa akustisten pianojuttujen soittamista haittaa (ainakin itselläni) lisäksi se, että koskettimisto ei ole painotettu.
maza
27.02.2005 16:08:21

Mielestäni kaikissa tällä hetkellä markkinoilla olevissa laitteissa Electroa lukuunottamatta on Rhodes-soundit aivan perseestä - mikäli aitoon vertaa. Jopa siinä Yamaha Motifissa, jota joku kohta sulle tulee suosittelemaan ja hypettämään. Noh, Motifin ja tuon uuden Rollen 300SX:n Rhodesit kuitenkin ovat käyttökelpoisia, ja RD300SX:n Wurlitzer oli kyllä ehkä paras kuulemani. Joten siinä voisi kyllä ollakin potentiaalia.

Toivottavasti tästä oli yhtään apua (:
Leevo
27.02.2005 20:09:21

Kuten jo todettukin, Nord Electron Rhodes-pianot on hyviä. Wurlitzerkin on aika asiallinen. Aksutinen piano ei ole huippu, mutta netistä saa helposti ladattua mun mielestä hiukan paremman pianon, ja ekvalisointi tekee paljon asiaa. CP-80 ei ollut kovin kummoinen, mutta electric grand on kyllä kokeilemisen arvoinen, etenkin säröllä aika hyvä. Clavinetista ei paljon ole kokemusta muissa laiteissa, mutta autowahilla saa Electron soundaamaan ihan mukavalta.

Ja koskettimistohan Electrossa on vähän välimuoto, joku sanoo sitä kai puolipainotetuksi. Ei tietenkään vastaa pianon tatsia, mutta huomattavasti parempi kuin fläpäti-casio-koskettimet, tai huono painotettu koskettimisto. Urkujen kanssa tatsi on erittäin mainio.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
mkarttun
27.02.2005 20:23:54

Kiitos tähän astisista kommenteista(hyviä kaikki ja lisää saa laittaa)...Alan kallistumaan tuon Rollen RD300sx:n päin. Pitää vaan ensitilassa mennä testaamaan miltä tuon namiskuukkelit tuntuu omiin hyppysiin. Mulla tuo tulis Rokki / Blues -keikkasoitteluun sekä kaiken maailman sekakotisoittopimputteluihin...
Nord electro voi olla pikkusen pettymys akustisen pianon osalta ja urkuna mulla on jo tuo vanhempi CX-3.
Ajattelinkin että Triton LE:ssä on varmaan yhtä huonot akustiset piano soundit kuin classic mallissa josta luovuin 2kk:n soittelun jälkeen. Se vehje oli bittinikkareille eikä todellakaan bluesia veivaavalle harrastelijalle.
Pääasia on siis että soundit miellyttää, sitten tuloo tatsit ja muut.
musamies
27.02.2005 21:15:13
Itse olen repinyt Rhodes saundeja oikeasta Rhodesista luopumisen jälkeen Lounge Lizardista ja MrRay plugarista, jonka saa imuroida ilmaiseksi tuolta:
http://www.soundfonts.it

Niissä ohjelmissa hyvät mahdollisuudet rakennella itselle mieleinen saundi.
MrShaft
28.02.2005 04:19:31
RD300SX:n Wurlitzer oli kyllä ehkä paras kuulemani. Joten siinä voisi kyllä ollakin potentiaalia.

RD700SX keikalla korkattu. Aanikamat oli huonot, mutta

- Pianot toimii hienosti
- E.pianoihin jain koukkuun.
- Kosketus varsinkin livakkaan tilusoittoon loistava.

Oli hyva ostos! :)

MrS
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
mkarttun
28.02.2005 17:28:07

No niin...rd300sx tuli sitten testattua ja niinhän siinä kävi että taidan tehdä kaupat jossain vaiheessa...
Tatzi oli viimmosen päälle, omasta mielestä. Tokihan siitäkin voi toinen olla toista mieltä. Niinhän se menee että toinen tykkää äitistä toinen tyttärestä;)
Akustiset piano soundit oli just mun makuun. Elikkäs kelpas tälläselle blues rock lirkuttelijalle oikein hyvin. Rhodes ja muut sähköpianot jäi vielä hiukan pimentoon mutta sen mitä ehti koittamaan ja käymään niitä läpi niin kuulosti lupaavalta. Eli sen verran mitä niitä tarvii niin varmasti ajavat asiansa loistavasti.
Hieno soitin soundeiltaan, tatsiltaan ja kokokin oli roudauksen kannalta ihan siedettävissä rajoissa. Painoakaan tuossa ei tuntunut olevan liikaa. Joku kirjoitti jossain että saahan sitä silläkin painoa alas kun se muuntaja on laitettu sähköjohdon puoleen väliin eikä laitteen sisälle mutta eipä tuo näyttänyt olevan iso möhkäle ollenkaan.
Käykää ihmeessä kaikki keikkapianoa hakevat testaamassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)