Aihe: Teettämistänne kitaroista
1
Boge
17.03.2003 16:33:17
Oon ite nyt tosissaan harkinnu kitaran teettämistä suomalaisella soitinrakentajalla ja ettei ny aina mene niiden ylistämiseen niin ois kiva kuulla juttuja että onko koskaan käynyt niin että olet teettänyt kitaran jollain valmiilla mallilla esim. strato tai les paul ja et ole ollut tekeleeseen tyytyväinen. missä hintaluokassa kitarasi on pyörinyt ja mitä materiaaleja siinä on käytetty, mihin asiaan et ollut tyytyväinen?
Boge
17.03.2003 16:34:17
tai no kiva ja kiva :), ei siis ollenkaan kiva mutta asiallista oisi tietää että mahtuuko hyvien joukkoon paljon huonojakin
Vilppu
17.03.2003 16:59:22
Itselläni on Lassi Nurmen rakentama akustinen, joka tuossa joulun alla valmistui. Kitarassa oli tyytyväisyystakuu, eli jos en olisi ollut tyytyväinen kitaraan, olisin saanut rahat takaisin (kannattaa ehdottomasti neuvotella tyytyväisyystakuu mukaan, ja luulisin, että se onkin melko yleinen, varsinkin jos teettää jonkun suht perinteisen mallin mukaan soittimen). Koska olin/olen tyytyväinen kitaraan (vaatimattomasti sanoen paras soittamani akustinen), niin nyt ei ole kauhutarinoita kertoa, sorry ;-)

Niin, niitä speksejä:
kansi sitkakuusta, pohja&sivut intian ruusupuuta, mallina jumbo. Mikkinä highlanderin piezo. Eli varsin perinteinen vekotin. Hintaa oli hiukan yli 3000 eeroa (ja on kyllä sen arvoinen).

Oon ite nyt tosissaan harkinnu kitaran teettämistä suomalaisella soitinrakentajalla ja ettei ny aina mene niiden ylistämiseen niin ois kiva kuulla juttuja että onko koskaan käynyt niin että olet teettänyt kitaran jollain valmiilla mallilla esim. strato tai les paul ja et ole ollut tekeleeseen tyytyväinen. missä hintaluokassa kitarasi on pyörinyt ja mitä materiaaleja siinä on käytetty, mihin asiaan et ollut tyytyväinen?
askomiko
17.03.2003 17:06:59
Kauhutarina:

Ostin käsityöläisen tekemän kitaran kaupasta. Ja se soi kuin kirkonkello.

Ja nyt kaikki muut stratot tuntuu ihan Squiereilta joissa on märkä lastulevyrunko ja ruosteiset kielet.

:)
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Jormaz
17.03.2003 19:12:38
Kauhutarina:

Ja nyt kaikki muut stratot tuntuu ihan Squiereilta joissa on märkä lastulevyrunko ja ruosteiset kielet.

Kyseessä on siis se hassun näköinen reverse-strato lintu-upotuksilla?
Back to the 80's
Keppi
17.03.2003 22:03:53
Kauhutarina:

Voiko näillä kitaranrakentajilla teettää myös sellasen kepin, missä ei ois toi ulkonäkö niin viimeisenpäälle? Siis vähän niinku säästää siinä kohdin? Onko se sitt kyseiselle käsityön ammattilaiselle huonoa mainosta, jos sen kitara ei ookkaan säkenöivän kaunis?

Tekis just mieli hommata sellanen kitara, mihin vois osia valkkailla ite ja mikä todella miellyttäs soinniltaan ja tuntus hyvältä käsissä. Mulle ei vaan tolla ulkonäöllä ole sillätavalla merkitystä. On ruvennu kai etomaan noi liian hienot kepit ja kun aattelee, miten suuritöinen operaatio tollasen kiiltävän lakkapinnankin aikaansaaminen on...
Juuup!
LaXu
17.03.2003 22:06:42

Voiko näillä kitaranrakentajilla teettää myös sellasen kepin, missä ei ois toi ulkonäkö niin viimeisenpäälle? Siis vähän niinku säästää siinä kohdin? Onko se sitt kyseiselle käsityön ammattilaiselle huonoa mainosta, jos sen kitara ei ookkaan säkenöivän kaunis?

Eiköhän sieltä saa sellaista mitä tilaa. Eli saa vaikka vitivalkoisen telen halutessaan, tai puun värisen (jossa pelkät lakat tai vahat sun muut, ei mitään väritystä).
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Keppi
18.03.2003 09:33:05
Oletko nähnyt Fenderin Relic-kitaroita?

Toisaalta, fenkullahan tuota mainetta tunnetusti on liikaakin.

Olen mä nähnyt niitä, mutt siinähän ajatuksena onkin, ett luodaan illuusio todella vanhasta kitarasta. Ei kukaan oleta, että esim. 60-luvulla tehty kitara, joka on ollut monessa mukana, olisi ulkoisesti ihan kaikkein parhaassa kuosissa. Se on vähän eri juttu...
Juuup!
aon
18.03.2003 10:05:38

Olen mä nähnyt niitä, mutt siinähän ajatuksena onkin, ett luodaan illuusio todella vanhasta kitarasta. Ei kukaan oleta, että esim. 60-luvulla tehty kitara, joka on ollut monessa mukana, olisi ulkoisesti ihan kaikkein parhaassa kuosissa. Se on vähän eri juttu...

No joo. Mutta jos pelkän lakkauksen pyydät, niin tuskin on ongelma, varsinkin jos puu on hienoa, onhan Benedettollakin, joka tekee mielestäni hienoimmat kitarat, ja muillakin kuuluisilla kitarafirmoilla natural-värityksellisiä kitaroita.
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
Vilppu
18.03.2003 10:43:45
Joskus olisi kyllä hienoa omistaa Benedetto, tai edes päästä soittamaan sellaisella. Hinnat on kyllä sitten sitä luokkaa, että pelottaisi olla samassa huoneessakin sen kitaran kanssa. Noh, aina saa unelmoida... :-)

No joo. Mutta jos pelkän lakkauksen pyydät, niin tuskin on ongelma, varsinkin jos puu on hienoa, onhan Benedettollakin, joka tekee mielestäni hienoimmat kitarat, ja muillakin kuuluisilla kitarafirmoilla natural-värityksellisiä kitaroita.
aon
18.03.2003 14:49:49
Joskus olisi kyllä hienoa omistaa Benedetto, tai edes päästä soittamaan sellaisella. Hinnat on kyllä sitten sitä luokkaa, että pelottaisi olla samassa huoneessakin sen kitaran kanssa. Noh, aina saa unelmoida... :-)

Olisi. Tekisi mieli teettää sellainen Il Colibri-replica jollain kitaranrakentajalla joskus, mutta vasurina.
Niille, jotka pitävät tällaisesta - tämä on sellaista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)