Aihe: MIDI software synth.
1
vigoyan
27.02.2005 01:30:05
Minulla on Delta 44 - äänikortti. Siinähän ei ole MIDI-porttia lainkaan, eikä ilmeisesti sisäistä midi-äänen tuottamiseen tarkoitettua piirisarjaa.

Voisiko joku kertoa, miten musiikkia voisi tehdä osittain digital audiona ja osittain midinä. Eli haluaisin hiirellä klikkailemalla tehdä esim bassokuvion (midi-staff). Sitten vain äänittäisin kitaran ja laulun ko. midi-bassoraidan soidessa taustalla.

Onko ohjelmaa jonka avulla homma helpoiten onnistuisi. Olen kuitenkin ymmärtänyt ettei nykyisin enää tärvita äänikorttia jossa on jonkinlainen midi-generaattori syntikka sisässä. Pitäisihän noita pianoja, rumpuja, viuluja jne. pystyä soittamaan software generaattorillakin. Kun on kerran ASIO, EASI, GSIF, MME, SM, DX, 36-bit DSP, 24Bit/96khz.

1. MIDI ---------------------------
2. MIDI ---------------------------
3. MIDI ---------------------------
4. AUDIO ---------------------------
5. AUDIO ---------------------------
6. AUDIO ---------------------------

Siinä on raidat ja pitäis saada yhtäaikaa soimaan. oikeasti tai virtuaalisesti. Ihan miten vaan. Itse en hoksaa miten se pitäisi toteuttaa. Jotenkin hahmotan Microsoft GS wavetable SW:n toiminnan, mutta eikös siinä ole aika huono äänenlaatu. Onko muuta vaihtoehtoa?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)