mab_ 11.02.2005 08:46:29 | |
---|
Hankinnassa olisi teräskielinen akustinen kitara. Valmiiksi mikitetty olisi tietysti parempi mutta se näkyy tietysti hinnassa. Kuinka paljon joutuu suurinpiirtein laittamaan rahaa jos haluaisi rakentaa mikittömään akustiseen mikin? Sanotaan esimerkkinä vaikka Yamahan F-310 malliin joka on suht edullinen ja ainakin omasta mielestä ihan ok kitara. |
weelie 11.02.2005 12:01:04 | |
---|
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Mase 11.02.2005 12:12:49 | |
---|
Jos meinaat ostaa tuollaisen sound holeen tulevan mikin, niin osta sitten sellainen jossa on patteri mukana (aktiivi). Mulla on joku Shadow:n passiivimikki (tämän tyylinen, mutta musta: http://jacksmusicstore.com/catalog/ … ssories/pickups/ftd-acc-pku-a~SH420) ja siitä lähtee ainakin sikamaisen heikko signaali... En sitten tiedä että vaatisiko tuollainen phantomin käyttöä... Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. |
Tomtom 11.02.2005 12:41:55 | |
---|
Riippuu kai vähän mihin sitä mikkiä tarttee. Mulla on omassa ääniaukkoon viriteltävä, joka sopii IMO hyvin satunnaiseen vahvistukseen, trubadurointiin ja alhaisen äänentason vahvistamiseen. Jos taas meinaa tehä ihan kunnolla keikkaa, tai yleensäkin pitää pärjätä ison bändin seassa ja kiertoherkkyys on suuri, silloin kannattanee satsata kiinteään (kalliimpaan) viritelmään. Näin olen itse asian kokenut. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
samueld 11.02.2005 15:45:27 | |
---|
Eipä se sisäinenkään paha rasti ole. Mulla ei ole muuta kokemusta kuin omaan klasariini asennutin B-Bandin. Se satsi on tarjouksessa ollu satasen ja soitinrakentaja ottaa asennuksesta 20e. Rivakka jätkähän livauttaa sen itsekin paikalleen. Ei vaadi kuin plugireiän poraamisen persiiseen. Soundi on ainakin hyvä siinä. Skeba on akustisen kuuloinen. http://www.b-band.com/product_a1n-1470.shtmlI'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Tomtom 11.02.2005 15:55:08 | |
---|
Mulla oli kuvitelma, että nuo B-bandit olisi olleet huomattavasti kalliinpia. Kaikuaukkomikit kustantaa sen 40-50€, siinä laskussa ottaisin kyllä b-bandin ehdottomasti.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
samueld 11.02.2005 16:33:52 | |
---|
Mulla oli kuvitelma, että nuo B-bandit olisi olleet huomattavasti kalliinpia. Kaikuaukkomikit kustantaa sen 40-50€, siinä laskussa ottaisin kyllä b-bandin ehdottomasti.. Joo. Ei ole pahan hintanen. Sehän tossa perushässäkässä on, että siinä ei ole mitään säätimiä. se on täysillä, kun pluggaa kiinni. Oon itse kelannut, että joku akustisen boksi siihen ja pa:n väliin vois olla hyvä. Sen satulamikin asennus on kuulemma hiukan vaikeempi ja saattaa olla kalliimpi, jos balanssi ei löydy heti. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
mab_ 14.02.2005 09:10:35 | |
---|
Kiitoksia kirjoituksista. Viikonloppuna oli testissä Yamahan F-310 ja DiMarzion kaikuaukkomikki. Ainakin omasta (ja äänimiehenkin) mielestä soundasi hyvälle. Hintaa tolle paketille tulisi vähän yli 200€. Tuo Dimarzio maksaa n. 100€, täytyy vielä kokeilla jotakin muuta mikkiä mutta Yamahan kitara, vaikka onkin malliston halvin vaikutti aika hyvältä. |
PIM 14.02.2005 11:33:45 | |
---|
Mä kuolasin lähikaupassa Ibanezin b-bandilla ja iban omalla onboard eq:lla ja viritysmittarilla varustettua mallia. Hintalapussa oli numerot 3,8 ja 0, ja vieläpä tässä järjestyksessä, mikä IMHO tuntui aikas edulliselta paketilta. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
Mikael 24.02.2005 23:27:27 | |
---|
Mä tilasin B-Bandin nettikaupasta AST/A1-paketin (125€) jonka osaava ystäväni asensi Martin 000-15 -akkariini. Noiden kaverina mulla on L.R. Baggs Para Acoustic DI. Viikonloppuna on aikaa studiossa testailla mitä tuli hankittua... Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Mä tilasin B-Bandin nettikaupasta AST/A1-paketin (125€) jonka osaava ystäväni asensi Martin 000-15 -akkariini. Noiden kaverina mulla on L.R. Baggs Para Acoustic DI. Viikonloppuna on aikaa studiossa testailla mitä tuli hankittua... Mulla on Seagullin Grand kitarassa (parlor-kokoinen) tuommoinen B-Bandin AST /UST systeemi A4-preampilla. Baggsin DI on todella hyvä ja laadukas, sillä saa kyllä ihmeitä aikaan... Nyt pitäis ostaa jo kyllä ihan oma :). Mutta vielä mikkisysteemistä; toimii hyvin sormisoitossa, mutta plekulla menee kireeksi. Onko muilla samoja fiiliksiä B-Bandista? Vikaa on kyllä varmasti kitarassakin, mutta... I'll Play The Blues For You. |
penatuna 27.02.2005 12:03:18 | |
---|
Mutta vielä mikkisysteemistä; toimii hyvin sormisoitossa, mutta plekulla menee kireeksi. Onko muilla samoja fiiliksiä B-Bandista? Vikaa on kyllä varmasti kitarassakin, mutta... Onko siinä paljon eroa soundissa kun soittaa "akustisesti" tai Pa:n/vastaavan kautta? Itse kävin tuota Grandia huvikseen kokeilemassa ja kitarahan on soinniltaan kireä ilmeisesti ihan tarkoituksella. Sopinee ainakin kantri-henkiseen musaan ja isomman akkarisoundin lisukkeeksi. Yllättävän laadukkaita pelejä nuo Seagulit hintaansa nähden. |
dfloreno 27.02.2005 12:10:27 | |
---|
Onko siinä paljon eroa soundissa kun soittaa "akustisesti" tai Pa:n/vastaavan kautta? Itse kävin tuota Grandia huvikseen kokeilemassa ja kitarahan on soinniltaan kireä ilmeisesti ihan tarkoituksella. Sopinee ainakin kantri-henkiseen musaan ja isomman akkarisoundin lisukkeeksi. Yllättävän laadukkaita pelejä nuo Seagulit hintaansa nähden. Ainahan siinä on valtava ero jos soittaa akustisesti mikitettynä vai tallamikin kautta PA:han; kitarasta riippumatta. Mulla on tossa Grandissa tehty pieniä modifikaatioita, se kansi oli alkuperäisessä liian tiukka, eli niitä rimotuksia on vähän höllennetty - sointi aukesi hienosti, ei enää niin purkkimainen. Tietenkin tietty tuhnuisuus on aina osa noita pikkukoppaisia. Vaihdatutin myös tallan ja satulan, alkuperäiset oli jotain muovikökköä, nyt ne on luusta. Sekin auttoi, mutta ajattelin vielä kokeilla tuota TUSQ-matskua noihin tallaan ja satulaan, ainakin sähkiksessä toi TUSQ-satula toimii valtavan hienosti, yläpää säilyy, mutta ei mee kireäksi. Sori, jos menee pikkasen jo pfftopikiksi! I'll Play The Blues For You. |