Aihe: Mistä löytyisi PITKÄ niittihihna helposti?
1
MikeS
26.02.2005 21:40:04
Terve. Iski vanhoilla päivillä rock-vaihe päälle, ja olen jo pidemmän aikaa etsinyt netistä nahkaista kitarahihnaa, jossa olisi 3-4 riviä pyramidiniittejä. Muutamia on löytynyt, mutta tuppaavat olemaan turhan lyhyitä. Tietääkö kukaan mistä tuollaisia hihnoja kannattaisi etsiä? Mieluiten Suomesta, jos mahdollista. Kiitoksia vihjeistä.

MIKKO
noir
26.02.2005 22:02:47
Jos materiaalista voi tinkiä, niin turvavöistä voi rakentaa itse sellaisen niittihihnan, että pituutta riittää ainakin. Irtoniittien hinnoista en osaa sanoa, enkä kyllä turvavöidenkään.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä. Totuus.
Vemmy
26.02.2005 22:26:50
Jos sattuu löytämään jostain halvalla irtoniittejä ison kasan, niin kannattaa hommata jostain nahkavaatteita ja niiden korjauksia tekevältä henkilöltä sopiva siivu nahkaa, lienee ainoa keino saada varmasti riittävän pitkä hihna. Ja hintakaan tuskin hirmuiseksi nousee. Yllättävän lyhyitä ovat muutenkin nuo hihnat. Itsellä on tasan yksi kaupasta ostettu hihna, jota en pidä niin pitkänä kuin saa, mutta se onkin kyllä sellaista Duff McKagan-pituutta, että saa kyllä pitkäkin mies kitaran polvien alapuolelle...

Pitkän hihnan (jossei tarvitse nahkainen olla) saa helpoiten niin, että nappaa vanhasta hihnasta ne päät ja tilpehöörit, ja sitten sopivan levyisestä kuorma/sidontaliinasta riittävän pitkä pätkä. Niissä on vielä tyylikkäitä "sponssilogoja" mukana kun töistä varastaa, itselläkin on yksi kaunis valkoinen hihna punaisin reunuksin ja Rauma Stevedoringin logoilla. Seuraava sponsori tulee olemaan DFDS Transport, hihnan väri oranssi tahi sininen... =) Ja kestää sitten muuten varmasti kovaakin käyttöä... =)
Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin.
efunkelist
26.02.2005 23:08:38

Teetä jollain suutarilla? Jos siis tosiaan poikkeavan pitkän haluat niin kyllähän suutarit/räätälit helposti nahkasta tekee jonku vyön tai hihnan. Käy kysyy joltain yrittäjältä.
Kalamies#9 >-)))>
Pastilli? Tästä tietoa rauhasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)